Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer

forum.indonesiepagina.nl 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Wilde gewoon even weten wat de ervaringen zijn van mensen die met een baby naar IndonesiŽ afgereisd zijn. Wij kijken momenteel naar vluchten in oktober/november en onze kleine is dan net negen maanden oud. Het plan is om de familie in Java aan de kleine voor te stellen (en andersom), dus we zullen de meeste tijd doorbrengen in Bandung en Yogyakarta, eventueel nog even islandhoppen als dat nog in onze vier weken trip past.
En hoelang van tevoren moet je de inentingen voor een baby regelen?

From Dayeuhkolot with love

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Baby's in het vliegtuig..een ramp...ze zouden het dubbele moeten betalen!

Gracias. Sama sama

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Hahaha... ik weet t, t kan heel vervelend zijn op zo'n lange vlucht. Maar als je een klein beetje rum door de melk doet dan houden ze t heel goed uit!

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Inentingen moeten best een tijdje van tevoren (ik weet niet precies hoe lang van tevoren bij baby's).....vergeet niet dat je kleine in het begin ook al andere inentingen krijgt bij 2,3 en 4 maanden. Dus dan wordt het vaccineren misschien wel ťrg vaak in dat kleine lichaampje (maar goed, dat is mijn persoonlijke mening).....Onze baby werd in het begin ook ingeŽnt tegen hep B omdat mijn man uit IndonesiŽ komt. Daar is ze erg ziek van geworden, veel zieker dan van de gewone inentingen, dus daar zijn wij ook weer mee gestopt (zou een reeks van 4 zijn). We gaan er later weer mee verder, wanneer ze ouder is. We hebben op dit moment nog geen plannen om met haar daarheen te gaan. Wij hebben mijn schoonmoeder later overkomen naar NL voor de kennismaking.

Onze kleine is nu 10 maanden......ik moet er eerlijk gezegd nu nog niet aan denken om 16 uur met haar in het vliegtuig te zitten, daar in die hitte en dan ook nog te gaan 'islandhoppen' etc....van kennissen die met hun (toen 8 maanden oude) baby 5 dagen naar spanje gingen begreep ik ook dat de baby erg van slag was in het vliegtuig en daar in de andere omgeving. Ze waren blij dat ze weer terug konden. De baby had 5 dagen ťrg slecht willen eten en slapen. Dat hoeft natuurlijk niet zo te gaan bij jullie, ik hoop het zelfs van niet, maar misschien wel goed om er rekening mee te houden!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Novi, bedankt voor je tip. Is inderdaad wel een zware trip voor een baby, maar de meerderheid van de ouders op internetforums zegt toch liever met baby's te gaan dan met peuters. Peuters slapen namelijk veel minder in het vliegtuig en kunnen ook moeilijk lang stilzitten. Dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Peuters hebben doorgaans wel een betere weerstand. Maar in verband met de oplevering van ons huis in 2010 moeten we eigenlijk wel dit jaar gaan vanwege mijn vakantiedagen. 2011 is wel erg ver weg voor de familie daar in IndonesiŽ.
Overigens was Kirana een van de namen waar we aan dachten voor ons dochtertje, maar het is uiteindelijk Larasati geworden :-)

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-03-2009 11:44 monyet wrote:
Hahaha... ik weet t, t kan heel vervelend zijn op zo'n lange vlucht. Maar als je een klein beetje rum door de melk doet dan houden ze t heel goed uit!

Homeopatische middel , via homeopatische arts.
Heb vroeger (22 jaar geleden) vaak gereisd met de kleine.

bisa dicek of makemyday .

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ons criterium was altijd, is het verantwoord voor een klein kind en kan het eventueel gevaar voor haar gezondheid opleveren. Niet alleen in Indonesie, maar overal waar we heen wilden. Wij gingen weer naar Indonesie met onze dochter toen zij 6 jaar was.
Wel met de nodige inentingen voor haar en voor ons. Wij hebben gelukkig nooit noemenswaardige problemen gehad. Overigens ben ikzelf zeer regelmatig aan de diarree daar. ('s ochtends). Vooral zelf goed opletten wat betreft rauwe produkten en water.
Groet,
Wim.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Alleen bronwater gebruiken en voeding kun je uit de potjes halen, da's juist t makkelijke van een baby. Melk komt uit moeder's borst (als dat er nog is na 9 maanden, anders kunstvoeding)! Uiteraard zullen we uitgebreid advies vragen bij het consultatiebureau/GGD.

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Dus monyet je gaat met de kleine aap naar Indonesie. Wij hebben het ook gedaan met onze zoon toen hij 9 maanden was. Reizen ernaar toe was voor ons geen probleem. De vluchten zijn over het algemeen nacht gepand dus voor ons perfect.

Zoals meer gezegd vergeet hetisland hoppen, een baby heeft rust en regelmaat nodig. Al kan ik het me heel goed voorstellen dat je weg wil. Na een week (schoon) familie wil ik graag echt op vakantie. Er is toch nog genoeg te zien in omgeving van Bandung en yogya!!

Wat betreft de vaccinaties.Ik denk dat ze hepatitis A en typhus nodig heeft. DTP heeft ze al gehad en malaria komt nauwelijks voor op Java en hepatitis B alleen nodig langere verblijven. 1 maand van te voren vaccineren is voldoende. GGD weet waarschijnlijk laatste stand van zaken.

groet, Acufjo

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Thx, acufjo. Schoonfamilie is leuk inderdaad, maar niet voor vier weken. Wij begrijpen elkaar haha! Goed in elk geval om je ervaring te horen. Meestal doen we veel dagtrips vanuit Bandung en Yogya en in de auto slapen baby's vrij makkelijk door het geluid van de motor en de bewegingen.
Yogya is op zichzelf al een mooie plek om wat langer te verblijven, meestal huren we wel een auto en rijden we zelf door de omgeving.

sriatun_martijn
Gebruiker
spacer line

Kleine kindjes slapen nog veel, wij hebben met onze tweeling van 6 maanden ook een familie bezoek in Indonesie afgelegd. Al met al een prima trip geweest. Vorig jaar is er ook wat geschreven op dit forum over kinderbedjes etc.

Eiland hoppen lijkt mij minder geschikt, maar dat ligt er ook maar een beetje aan hoe je dat in gedachten hebt.

Martijn

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Rust, Ritme, Regelmaat. Verder steeds afwegen bij wat je van plan bent of het in het belang van je kind is en of het eventueel schadelijk kan zijn. Een ziek kind is thuis al niet leuk, maar daar zit je natuurlijk helemaal niet lekker. Onze dochter scheet op 10-jarige leeftijd middenin Pasar Raya (Jakarta) plotseling haar broek vol en was daarna nog 3 uur van de leg. Konstant daar op de wc gezeten voor we naar huis konden. Daar nieuwe kleding moeten kopen. Hadden wij geluk dat in Pasar Raya de wc's groot, schoon en van een handdouche voorzien zijn en dat het daarna over was maar het kan ook een bacterie zijn waardoor je in het ziekenhuis terecht komt. Gewoon steeds je hersens erbij houden bij wat je onderneemt.
Groet, Wim.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Monyet,

3 Weken geleden zijn we met de Emiraten naar Indonesie gevlogen en tijdens deze vlucht vlogen 2 baby's mee. En ik moet zeggen; het ging geweldig goed. Je hoorde ze nauwelijks en wij hebben in de buurt van de baby's gezeten. Wie je wel hoorde en veelvuldig zag, zijn de peuters/kleuters. Rennen,huilen, schoppen tegen je rug en wat dies meer zij.
Op dit moment zitten we in Ambon, wat een zalig eiland is dit. De mensen zijn uiterst vriendelijk, hartelijk en behulpzaam.

Groetjes,
Pamela

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Als ouders rustig zijn, zijn babies dat ook. Wij hebben altijd met onze koters gereist, vanaf dat ze 6 maanden waren. Geen enkel probleem mee gehad, ook niet voor medereizigers. Voordeel is dat kinderen snel wennen aan reizen en dit uit zich dat we nu ook geen terreurkinderen in bijvoorbeeld de auto hebben.
Verder kreeg ik afgelopen weekend uitleg van mijn zoon van 4 jaar dat op eindhoven airport de mensen anders uit het vliegtuig stapte: via een trap. Op schiphol ging men door een slurf. Mooi toch, dat kinderen op die leeftijd al zo wijs zijn dat ze dit weten?

Begin de details te vergeten

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Oja, babies hebben geen vaccinaties nodig zolang ze borstvoeding hebben is het advies dat wij kregen.

Begin de details te vergeten

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Thanks, JohanN. Kleuters moeten niet onderschat worden, zo blijkt maar weer! Emoticon: Smile
Geen vaccinaties, dat zou geweldig zijn. Alleen weet ik niet of onze dochter als ze negen maanden oud is nog borstvoeding krijgt. We hopen natuurlijk van wel, maar dat is niet te voorspellen, vrees ik.

Dirkx50
Gebruiker
spacer line

Die van ons was vier maanden toen ze voor het eerst naar indonesie ging.
Als je jou vraag aan jeugdzorg/zuigelingenzorg voorlegt dan vertellen ze wel wat je moet doen.
Die van ons kreeg nog 1 injectie extra voor de reis.
In het vliegtuig hadden we in het begin van de reis en het einde van de reis last dat de kleine huilde.
Wel logies het is een hele andere omgeving met andere geluiden.
Natuurlijk hebben de medereizigers wel last maar dat hebben wij ook van anderen zoals vliegtuigstoelen ongegeneerd zo ver mogelijk achterover klappen, te veel drinken, luidruchtig en
dat soort aso gedrag.
En dat gedrag moeten wij ook tolereren en anderen moet je baby maar aanhoren als ze huilt.
Dus daar moet je niets van aan trekken.
Als ze het niet willen horen nemen ze maar een prive jet.
Je zit met 400 mensen in een vliegtuis dan weet je dat je last van elkaar kan hebben.
Als ze dat niet willen moeten ze met de boot gaan of lopen, dan zijn ze alleen.
Natuurlijk doen we onze best om onze overlast te beperken maar een kind is een kind.
Maar geef aub geen rum. het maagje kan beschadigen.
Erg slechte raad trouwens, of je moet een kind met maagklachten willen.
Gewoon een kinder sinapstril bij elke drogist te koop kan je geven.
Even lezen wat je mag geven en je baby slaapt wel iets sneller.
Maar de meeste mensen zonder kinderen klagen het hardst.
Wacht maar tot ze zelf kinderen hebben dan mag opeens alles.
Zo gaat het.
vrgrt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,769 pageviews Een website van indahnesia.com