Op zoek naar krontjong in Tugu

Subforum Java 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Weet iemand of er in Tugu nog krontjong muziek wordt gespeeld? Ben op zoek naar een asli krontjong groep in Jakarta / Tugu.

thx dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

• Ik weet dat er een 'klein boekske' geschreven is door een Nederlandse Portugees over de Portugeze invloeden die in Tugu nog aanwezig zijn ? .... met foto's van Portugese soldaten helmen (al of niet verroest) e.d. .......

• Ik kwam dit boekje bij toeval tegen in de Arnhemse Provinciale Bibliotheek in de 'zeventiger-jaren ...... kan het nu hélaas niet méér vinden ..... er wordt in dit boekje óók véél info gegeven over Portugese muziek van Tugu ...... jammer is óók dat ik de naam van die Portugese schrijver niet méér weet ..... het was wel (vroeger) aanwezig op de 'wetenschappelijke leeszaal' boven op de eerste verdieping ....... maar misschien weten 'oude forum-members' wel de schrijver & titel van het boekje .....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Surya Atmadja
    Gebruiker
    User icon of Surya Atmadja
    spacer line

Om Anis , apa kabar nyong ?

Ik weet niet of dorp Tugu in Cilincing(Tjilintjing ) nog bestaat , wel de oude Portugese kerk.

Als jullie iets willen weten over kroncong Tugu , moeten jullie de Tugunese gemeenschap in Nederland (de nakomelingen) benaderen.
    Ze spelen ook in Pasar Malam Besar (tegenwoordig TONG Tong FAIR ) .
    Vroeger wonen de ouders (dqacht ik) in Enschede , een paar huizen verder van mijn kosthuis.

In Jakarta spelen nog " oude" mensen Kr Tugu , dacht dat ze ook in Den Haag(PMB ) hebben opgetreden.
    Kan me ook vergissen , in ieder geval staan ze ooit in de kranten.

bisa dicek of makemyday .

arie_h
    Gebruiker
    spacer line

H,

Er is nog volop Keroncong Tugu in Tugu zelf. Er zijn een paar orkesten waarvan de belangrijkste onder leiding van Samuel Quiko met enige regelmaat naar Europa komt. De meeste muzikanten zijn best oud, maar er zijn ook jongeren die zich met keroncong bezighouden.

De 'echte' Tugunezen zijn goed voor ongeveer 300 van de 1.200 bewoners van kampung Tugu. In Nederland wonen ongeveer 500 Tugunezen.

Tijdens mijn bezoek in 2005 werd op een veranda in de wijk zowaar spontaan keroncong gespeeld toen ik langs kwam. Niet om mij als toerist een plezier te doen; er werd gewoon voor de lol gespeeld en gerepeteerd...

Zie o.a. deze link voor een blik op Tugu, de Tugunese cultuur en de muziek anno 2009: www.thejakartapost.com/photo/view/194107#photo

flipse
    Gebruiker
    User icon of flipse
    spacer line

Dank Om Sid en Arie.
    Ik heb inmiddels contact gelegd met Oele Michiels (www.toegoe.com) en hoop zo verder te komen.

trims dan salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,678,497 pageviews Een website van indahnesia.com