1 leuke nacht maar de rest van mijn leven ellende

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-03-2009 23:17 bekasibarat wrote:

...

Voor mijn dochter een pleeggezin moeten zoeken die 100% te vertrouwen is.

Kan altijd gezocht worden .

bisa dicek of makemyday .

Jantje
Gebruiker
spacer line

't lijkt "Dutch guy" wel. Ik zou zeggen: Opruimen dat kalere wijf. Dat bepaart je veel sores en je bent goedkoper uit. Niks pengajara of wat voor rechten halen dan ook want hier telt het recht van de sterkste.
Wat een verziekt ellendig rotwijf is dat zeg. Als je wil ben je ze voor 5jt kwijt!

TERDAD
Gebruiker
spacer line

bekasibarat yang terhormat - beste bekasibarat,

Spreek je de bahasa Indonesia??
Heb je haar familie - ouders om raad gevraagd? Haar Familie....?WIL? misschien wel helpen!
Het gaat tenslotte om het welzijn van het kind!! Probeer de raad van Om Sid eens uit en ga daar wat mee doen! Ik ben nu in Tanah Air en probeer informasi te verzamelen!

Aduh! ini perkara Angel bangat!! - Een zeer moeilijke perkara!
Ik ben wel TROTS op jouw verantwoordelijkheods gevoel!! Het blijft toch een domme situatie!!
Daarom zeg ik altijd......Alcohol en al dat andere is toch zeker HARAM!!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

Kan dit kortzichtige, moralistische gebeuzel niet achterwege blijven. Er worden in Indonesie genoeg buitenechtelijke kinderen geboren en achtergelaten zonder dat er alcohol in het spel is.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou nou, Mevrouw van Heutz, het lijkt me geen kwaad kunnen om in geval van "kinderen op de wereld zetten" eens wat moralistischer te zijn. Dat er in Indonesie genoeg buitenechtelijke kinderen worden geboren en achtergelaten, ook zonder alcohol, is erg genoeg. Ik heb echter begrepen dat het hier om een Nederlandse 21-jarige jongen gaat met de nodige alcohol achter de kiezen. In combinatie met " dat andere" niet zo'n verstandige keuze. Allemaal achteraf gepraat en zo te horen probeert hij er nu het beste van te maken, wat ik heel goed vindt.
Maar laten we nou niet net doen of het "heel normaal is", het "iedereen wel een keer kan overkomen" ", " we allemaal mensen zijn" en "die moeder een klerewijf is". Sorry, hoor, daar word ik een beetje misselijk van.
Verder nogmaals, heel veel sterkte met het verdere verloop.

Elsbeth

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

Sorry maar ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft. Het gaat mij om het zinnetje "alcohol en al dat andere is toch zeker haram". Er is in dit geval toevallig wel alcohol in het spel maar in de meeste andere gevallen is het dat niet en bovendien gebeurt het in Indonesie nog maar al te vaak dat dochters worden verkocht maar dit noemen ze niet haram maar handel.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp het ook wel, maar word altijd een beetje pissig van het feit dat er vaak zo slachtofferig wordt gedaan in zaken die men zelf heeft veroorzaakt. Nou laat Bekasik zichzelf daar niet een s zo zeer over uit, maar sommige anderen wel.
Zeg, maar waar is uw posting nou gebleven van daarnet in het topic ""Indonesie top 1 bestemming"of zoiets?

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

On 15-03-2009 12:38 TERDAD wrote:

Heb je haar familie - ouders om raad gevraagd? Haar Familie....?WIL? misschien wel helpen!
Het gaat tenslotte om het welzijn van het kind!! Probeer de raad van Om Sid eens uit en ga daar wat mee doen! Ik ben nu in Tanah Air en probeer informasi te verzamelen!

Ik ben wel TROTS op jouw verantwoordelijkheods gevoel!! Het blijft toch een domme situatie!!

Ik spreek bahasa Indonesia en woon in Bekasi barat, kemang regensi. Ik ben bijna elke dag in Jakarta. Kemang, tanjung priok of kapuk. Alhoewel ik het moeilijk vind weet ik dat het voor ons het beste is om inderdaad een pleeggezin te vinden voor mijn dochter. Al het hulp wat ik kan krijgen pak ik met 2 handen aan want ik wil dat mijn dochter in een goed gezin komt en niet bij mensen die haar beschouwen als extra inkomsten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Bekasih, is het inderdaad je bedoeling om niet meer zelf voor haar te zorgen, maar je dochter in een pleeggezin onder te brengen? Ze is nu 3 jaar, heb ik dat goed begrepen? Ziet ze jou echt als vader, of ben je tot nu toe alleen op afstand bij haar betrokken. Hoe heb je dat de afgelopen 3 jaar geregeld? Heb je nu wat vrienden of familie met wie je over deze vergaande beslissing kunt praten?

Groet Elsbeth

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

On 15-03-2009 17:43 elsbeth wrote:
Bekasih, is het inderdaad je bedoeling om niet meer zelf voor haar te zorgen, maar je dochter in een pleeggezin onder te brengen? Ze is nu 3 jaar, heb ik dat goed begrepen? Ziet ze jou echt als vader, of ben je tot nu toe alleen op afstand bij haar betrokken. Hoe heb je dat de afgelopen 3 jaar geregeld? Heb je nu wat vrienden of familie met wie je over deze vergaande beslissing kunt praten?

Groet Elsbeth

Ik heb er alles aangedaan om zelf voor mijn dochter te mogen zorgen.

Kort samengevat:
In Jakarta Kemang kon ik bij iemand een kamer huren, en een babysitter aangenomen. Ik ben naar Nederland gegaan om een procedure mvv en laissez passer te beginnen. In afwachting van de beslissing terug naar Indo gegaan. Na drie maanden afgewezen dus terug naar Nederland in beroep gegaan en gewacht tot hoorzitting. Terug naar Indo maar na enkele maanden weer negatieve beslissing. Naar Nederland weer in beroep en gewacht tot hoorzitting. Deze (emotionele) hoorzitting ging goed en de persoon die nu over mij dossier ging was heel aardig en zei in de zitting al dat hij het verschrikkelijk vond en dat het zo niet langer kon. Na enkele maanden belde hij mij op dat nadat ik een DNA liet doen en het resultaat was positief, niks meer in de weg stond om met mijn dochter naar Nederland te gaan. Terug naar Indonesia voor de test en het resultaat afgewacht in Nederland. Na een paar weken werd ik gebeld door het IND dat de uitslag positief was. In Nederland alles geregeld, kinderkamer ingericht, kindercreche enz. Nadat ik de officiŽle positieve beslissing had gekregen de ambassade gebeld om de documenten op te halen, maar kreeg te horen dat ze het niet eens waren met de beslissing. Contact met het IND opgenomen maar die zeggen dat ik het met de ambassade moet uitzoeken en de ambassade zegt dat ze mijn dossier bij BUZA heeft gelegd. Nooit wat van gehoord!!
Omdat ik er niet zelf aan onder wil gaan heb ik de handoek in de ring gegooit. Er is geen dossier nummer bij BUZA bekend, ik weet niet wie erover gaat. Het IND reageer niet meer en de ambassa is aardig maar het helpt niet.

Doordat ik mijn dochter 2 keer per dag belde als ik Nederland was en in Indonesie een groot gedeelte van de verzorging op me nam weet mijn dochter dat ik haar vader ben.
Toen ik er een paar maanden geleden achter kwam dat de mevrouw waar ik woonde het schoolgeld (playgroup) had teruggehaald en mijn dochter 24uur binnen hield als ik in Nederland was, zijn we verhuisd naar Bekasi daar wonen we nu bij een vriendin in.

Tuurlijk heb ik veel vrienden kenissen en famillie met wie ik over dit kan praten maar zoals je hier boven leest (en dit is maar 25%), is het alleen maar ellende, bovendien heb ik tot een paar dagen gelden nooit over de optie pleeggezin willen praten. Het doet mij namelijk verschrikkelijk pijn om mijn dochter officieel af te staan aan een ander gezin. Alhoewel mijn dochter pas drie is weet ze heel goed wat er aan de hand is en zegt ze ook. Papa kita banyak masalah yah. Kalau papa selalu pergi untuk cari uang sekolah saya, saya ngak usah sekolah lagi. Saya mau sama papa, ngak mau sama babysitter atau ibu itu lagi. Janji yah papa.

Op dit moment zit ik in Nederland om alles op een rijtje te zetten en is mijn dochter binnen Indonesia op vakantie. Dit omdat wij nadat ik contact heb gezocht met haar moeder om mij te helpen met het aanvragen KTP of paspoort gechanteerd en bedreigt worden...

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

On 15-03-2009 12:38 TERDAD wrote:

Bedankt voor de moeite die je voor ons wil doen. Ik heb geen contact met haar famillie. Ik ben ook blij te horen van iemand die wat verstand heeft van de Indonesische wetgeving dat het inderdaad onmogenlijk is, ik heb dan toch alles gedaan wat ik kon doen hoop ik. Pleeggezin en wachten tot haar 18 is inderdaad een optie. Bedankt hiervoor Om sid

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 15-03-2009 15:22 VanHeutsz wrote:
Sorry maar ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft. Het gaat mij om het zinnetje "alcohol en al dat andere is toch zeker haram". Er is in dit geval toevallig wel alcohol in het spel maar in de meeste andere gevallen is het dat niet en bovendien gebeurt het in Indonesie nog maar al te vaak dat dochters worden verkocht maar dit noemen ze niet haram maar handel.

In de meeste gevallen zal er ook geen kind uit voortkomen, al doen statistieken van 2 miljoen abortussen (haram?) per jaar in Indonesie alleen vermoeden dat er verdomde veel in het rond geneukt wordt, en echt niet alleen door buitenlanders, want die krijgen hier ook vaak de schuld in de schoenen geschoven.

Zet de TV aan op de middag en zie daar het - daadwerkelijke - leedvermaak van een stelletje waar een derde persoon binnen komt wandelen, zwangere meisjes gedumpt worden, mannen in de avonduren travestiet zijn en dat soort verhalen. Heel normaal is dat hier, maar dat is ook niet echt gek met een bevolking van 250 miljoen. (En tig tv-zenders die allen wat unieks denken te bieden.

Ik moet zeggen dat sex en alcohol soms perfect samen gaan, niet per ongeluk maar gewoon met opzet. Haram of niet zal mij persoonlijk aan mijn reet roesten, ik pas me gewoon een beetje aan aan de Indonesische cultur. Emoticon: Party!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

J-zus Bekasih, dit is echt een heel erg verhaal. Mijn dochter van 11 zei vanochtend, toen ik dit bericht las, mama, waarom heb je opeens tranen in je ogen?
Ik vind het echt heel triest wat je schrijft, wat een verschrikkelijke situatie. Ik wou dat ik je kon helpen. Hoe kan het dat BUZA en ambassade niks voor jou en je dochter kunnen doen. Je bent al met advocaten bezig geweest, he?
Pff, ik weet even niks te zeggen. Sterkte

Elsbeth

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik volg inmiddels 8 dagen deze topic, ik heb eerder niet gereageerd, ik kan helaas geen bijdrage leveren die de oplossing van Bekasibarat's probleem dichterbij brengen.
Ik wil toch wel wat kwijt.
Het wijzende vingertje in een aantal commentaren over alcohol en onenightstands, die ik voor Europeanen vrij bekrompen vind, ik dacht dat die jaren 50 gedachten inmiddels in Europa waren verdwenen, niet dus.
Ik neem mijn petje af voor Bekasi, de verantwoordelijkheid die hij neemt voor zijn nachtje plezier(en ik zeg duidelijk niet misstap, want dat is het niet) is bewonderenswaardig.
Duidelijk is ook hoever we in Nederland zijn gezakt om een vader die de verantwoordelijkheid voor zijn kind op zich wil nemen omdat moeder ieder stukje verantwoordelijkheidsgevoel mist zo tegen te werken.
Ik hoor de minister-president Balkenende nog over zeden en waarden spreken, geholpen door de vice-premier en minister van jeugd en gezin van de Cristen-Unie de heer Rouvoet.
Wel als dit het beleid van Rouvoet is dan verdient dit stuk ongeluk niets beter dan met een flinke schop onder zijn achterwerk uit het kabinet gedonderd te worden.

Misschien is het een idee meneer Bekasi om deze minister persoonlijk aan te schrijven, het verhaal met alle tegenwerking die u heeft gehad uit de doeken te doen en vervolgens heel duidelijk vermelden dat als er geen actie wordt ondernomen dat u dan de publiciteit op gaat zoeken.( negatieve publiciteit is het enige middel nog om dit soort schobbejakken te laten bewegen).
Er zullen zeker kranten zijn die van uw verhaal zullen smullen, of dat in Indonesie positief ontvangen zal worden betwijfel ik, maar het zou een laatse stap kunnen zijn om iets aan de situatie te verbeteren.

Veel succes Malam.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Pleeggezin is een optie misschien, maar een Nederlands pleeggezin hoop ik?
Het is echt een tranentrekkend verhaal en ik wou dat we je konden helpen... waar ergens woont die vrouw? We hebben wel wat handige contacten hier en daar, maar niet door heel IndonesiŽ...

From Dayeuhkolot with love

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ben t overigens eens met Malam. De negatieve oordelen over hoe het allemaal gebeurd is voegen niets toe aan de discussie. En de publiciteit zoeken zou in een situatie als deze zeker een laatste redmiddel kunnen zijn. Schrijf ook eens een brief naar Indonesische kranten of laat de moeder weten dat je alle Indonesische kranten en omroepen gaat aanschrijven als ze niet snel meewerkt.
Ik kan je ook aanraden om eens een kerk binnen te stappen. Ik weet zeker dat je daar meer hulp vindt dan je tot nu toe hebt gevonden. En er zijn ook vaak Nederlandse mensen (pastoor bvb) te vinden in Katholieke Kerken.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik denk ook dat je de publiciteit moet zoeken. Zeker omdat de moeder helemaal niks met jullie dochtertje te maken wil hebben, het is niet de vraag wie krijgt het kindje: jij of zij,? nee jij of een pleeggezin. Ik denk dat kranten in Nl. hier zeker oren voor hebben. En inderdaad, zoals Malam als zegt: Minister Rouvoet aanschrijven. je kunt je verhaal goed vertellen, uit alles blijkt dat je er alles aan wilt doen en hebt gedaan om je dochter goed te verzorgen. Ik vind het absoluut bewonderenswaardig hoe je bezig bent, als ik goed reken ben je inmiddels een jaar of 24. Daar kunnen veel leeftijdgenoten van je een puntje aan zuigen. Ik hoop dat je het kunt opbrengen om door te vechten om je dochtertje voor jezelf te behouden.
Elsbeth

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

250 juta!!?? Emoticon: Laugh out loud
Dat gedrag van die moeder is gewoon weer het zoveelste voorbeeld van de huidige bedorven mentaliteit in Indonesia. Oplichting, bedriegerij en chantage. Zoals Jantje ook al schreef je rechten halen hebt geen zin. Nee dit los je op hun manier op. Ik zou er een hitsige dampende Nigeriaan op af sturen, die doen het waarschijnlijk zelfs voor niets. Daar heb je natuurlijk je kind nog niet mee in Nederland maar zoín wijf moet wel even weten waar de grens ligt.

Ps Hoe stom ben je om nog in 21ste eeuw, nota bene in een DERDE wereld land erop te springen zonder rubber?! Maar goed dat zal je wel vaker te horen gekregen hebben.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 16-03-2009 11:17 monyet wrote:
Ben t overigens eens met Malam. De negatieve oordelen over hoe het allemaal gebeurd is voegen niets toe aan de discussie. En de publiciteit zoeken zou in een situatie als deze zeker een laatste redmiddel kunnen zijn. Schrijf ook eens een brief naar Indonesische kranten of laat de moeder weten dat je alle Indonesische kranten en omroepen gaat aanschrijven als ze niet snel meewerkt.
.

Gemakshalve vergeten de dames en heren dat het hier over een Indonesische staatsburgeres gaat .

Door herrie te schoppen bereik je de tegenovergestelde.
Voorlopig optie is een betrouwbare pleeggezin nemen en proberen haar te adopteren.
De adoptie procedures kan men starten als de moeder haar medewerking verleent .Desnoods kopen.
Ga naar een adoptie advocaat van de Mix couple groep in Jakarta.

Na jarenlang goed gezorgd te hebben kan je de voogdijschap van de moeder bij de rechtbank aanvechten. Wacht nog een paar jaar .
Als je inmiddels een andere vrouw kan vinden en met haar trouw(met huwelijksvoorwaarden) hebben jullie als complete gezin meer kansen.
De Indonesische wetten verschilt niet zoveel met de Nederlandse.
Dus ik zou voorlopig geen herrie schoppen.

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

Bedankt dat er zoveel mensen mee denken en voor alle positieve reacties.
Media aandacht staat inderdaad op mijn lijstje maar omdat het niet zeker is dat ik hier mijn voordeel uit kan halen heb ik er nooit wat mee gedaan. Voor het zelfde geld zetten de ambassade en IND hun hakken nog steviger in het zand en krijg ik problemen met de Indonesische autoriteiten. Om Sid verbeter me als het niet zo is, maar volgens de Indonesische wet is een het verwekken van een kind buiten het huwelijk een strafbaar feit.

Er zijn maar al te graag mensen die het wel even willen oplossen met haar moeder. Soms moet ik me zelf ook op andere gedachten brengen maar wat schiet ik er mee op. En hoe moet ik dit aan mijn dochter uitleggen als er een moment komt dat ze naar haar gaat vragen. Elke mail die ik ontvang bewaar ik in een map, mails waarin stond dat ik het kind voor 200juta kon kopen en als ik dat niet binnen 2 dagen zou doen ze het zou verkopen aan andere mensen. Mails waarin staat dat het alleen om het geld gaat. Mails met doodsbedreigingen. Ik heb er al een map van vol. Nog nooit heeft ze om haar dochter gevraagd of misschien een foto. Tot 2 weken geleden aan toe waarin ik haar vroeg of dat ze me zou kunnen helpen met KTP of paspoort waardoor onze dochter naar een internationale school kan. Of met mij naar de catatan sipil kan om er voor te zorgen dat mijn naam op de AK kan komen waardoor ik dan de procedure kan starten om vervolgens na 3 jaar een optie nederlanderschap kan indienen bij de ambassade. Het antwoord wat ik kreeg is 250juta

Om Sid zou er in Indonesie misschien een manier zijn waar ik het hoger op kan spelen. Van wie zou ik toestemming moeten krijgen om mijn dochter in Nederland te mogen verzorgen omdat dit voor mij in Indonesie onmogelijk is en met de wetenschap dat er een MVV op de ambassade ligt. Ik ben al bij advocaten en rechters geweest en de eerlijken raden mij dan ook af om een zaak te beginnen mits ik 100.000 euro op de bank heb en 10 jaar geduld. Ook ben ik al bij de kinderbescherming en sayap ibu geweest maar die kunnen niks doen. Zelfs heb ik de politie en de imigrati met mijn verhaal aan het huilen gekregen maar die kunnen ook niets doen.

De reden dat ik deze topic geopend heb is omdat ik misschien hier de oplossing kan vinden. Ik ben wanhopig en weet niet wat ik moet doen. Het idee dat ik straks mijn dochter naar een pleeggezin moet brengen terwijl wij elkaar zo hard nodig hebben doet me alleen al in tranen uitbarsten. Door alle problemen vertoont mijn dochter al afwijkend gedrag maar als ik er ben is ze het liefste meisje en gaat het goed op de playgroup. Dat ze zegt dat ze bij mij wil zijn en niet meer terug naar die mevrouw in Jakarta of iemand anders. Het idee dat bij toeval haar moeder haar tegenkomt dan ben ik mijn dochter kwijt en kan ik mijn dochter voor 500juta terugkopen.

Ik heb de situatie altijd op een legale manier willen oplossen.... Had ik in het begin toch maar de hulp van anderen aangenomen dan had ik nu misschien ruim 2 jaar met mijn dochter in Nederland gewoond en had ze dit jaar naar groep 1 van de basisschool gegaan. Eerlijkheid duurt het langst, van mij mogen ze dat spreekwoord schrappenÖ

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 16-03-2009 18:59 bekasibarat wrote:
Om Sid verbeter me als het niet zo is, maar volgens de Indonesische wet is een het verwekken van een kind buiten het huwelijk een strafbaar feit.

Ai , daar ga ik mijn handen niet branden.
Wat bekend is dat men(de familie) jou moeilijk kan maken, door jou vals te beschuldigen.
Geen vrijwillige gemeenschap geweest , onder invloed van alcohol , jij heb haar verleidt etc .
Dacht ook dat zo' n artikel bestaat ,.
Of ze dat nu hard kunnen maken is andere zaak , probleem is je speel niet op je eigen terrein.En zeker als ik lees dat Indonesische advocaten etc jou ook niet kunnen helpen. En volgens Indonesische wet heb je geen zeggenschap / rechten .

Ben bang dat je een paar jaar moet wachten en jou onderhandelings positie versterken door de kleine goed te verzorgen.
En t.z.t de voogdijschap vd moeder aanvechten bij de rechter wegens verwaarlozing van haar kind .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Misschien een gek idee, maar is het niet gewoon te regelen om via een notaris die overdracht van 250jt te regelen en erop toe te zien dat beide partijen aan hun verplichtingen voldoen? Is misschien een hoop geld, maar EUR 15K is nou niet bepaald een onoverkomelijk bedrag. Beetje lobbyen hier en daar en je hebt t zo bij elkaar. Ben je wel gelijk van alle gezeik af en lijkt me een veel betere optie dan je dochter aan een pleeggezin afstaan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

die 250 juta kan wel betaald worden, en dat contract kan ook vast wel gemaakt worden, maar ga er maar niet vanuit dat er iets van wordt nageleefd. in Indonesie is een contract met handtekening net zo veel waard als een rol plee-papier.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Ga nou om te beginnen eens met je verhaal en bewaarde correspondentie (e-mail en sms) naar een lokale krant. Als e.e.a. op de juiste manier gepubliceerd wordt kan zij geen kant meer op. Heb ik in het verleden ook gedaan met mijn ex- vriendin. Er was welliswaar geen kind in het spel maar was gauw van alle gezeik af en kostte zeker geen 250jt. Zij heeft lang een moeilijke tijd gehad en kon zich nergens meer vertonen.
Dit is pure afpersing en heeft een groot sensatie gehalte. Daar zitten die media op te wachten.
Gooi het anders op een akkoordje met wat van die Islam fanaten. Het soort dat graag kuilen graaft en stenen gooit...en wel een zakcentje kunnen gebruiken...
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Elsbeth:
Sorry Elsbeth, maar het is en blijft een kelere wijf..

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Nooo

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,145 pageviews Een website van indahnesia.com