Hotelletje in Legian

Subforum Bali, het godeneiland 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
standford
Gebruiker
spacer line

Hotel D'hanana pura is heel goed gelegend aan het strand in Semyniak.
http://www.dhyanapura-beach-resort.com

Voor alle andere service kan je alles gemakkelijk regelen met http://www.bali-arrangements.com

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ik denk dat Albert gelijk heeft vwb de prijzen. Wij betalen nergens zulke belachelijk hoge prijzen in IndonesiŽ omdat we altijd via een lokale travel agent boeken. Die zitten overal en t helpt natuurlijk ook als je Indonesisch bent (zoals mijn vrouw). Wij hebben niet in het Mandira trouwens in de bungalows gezeten waar vier woningen aan elkaar grenzen (iedere woning is een hoekwoning), geen two-stories dus!
In Legian Beach hebben we een keer heel goedkoop gezeten, maar dat was tijdens Nyepi Day, kan ik niemand aanraden!! Je voindt je bungalow namelijk niet meer terug in t donker zonder de lampen haha....

From Dayeuhkolot with love

** @d **
Gebruiker
User icon of ** @d **
spacer line

Wij gaan al 5 jaar naar "Sari Beach inn". Een klein maar gezellig hotel met mooie tuin en pool. Het personeel is ook heel aardig. vorig jaar betaalde wij Rp 350.000 p.n. ( 2 pers.) voor een luxe kamer. Andere kamer koste iets van Rp 280.000 p.n. We hebben ook eens en paar nachten in Legian Beach hotel gezeten. Ontbijt was wel uitgebreider maar doordat het zo'n groot hotel is vind ik het onpersoonlijker. Het is maar wat je het leukste vindt. Je kan ook kijken op mijn site, daar staan filmpjes van onze vakanties en daar is ook Sari Beach Inn te vinden. http://www.avdheijden.nl/vakanties.htm

Groeten Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.d

Groeten Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.d

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Dank je wel voor je steun Monyet. Zoals ik al schreef, als je goed om je heen kijkt zijn er absoluut nog leuke prijsjes te behalen voor LBH. Uit ervaring is rechtstreeks boeken bij LBH vaak duurder omdat zij goede allotments hebben bij reisorganisaties. Ik heb weleens met de mensen van sales gesproken en zij verbazen zich hoe reisorganisaties zo goedkoop kunnen zijn. Alhoewel tussen de goedkoopste en duurste zo ongeveer nog > 10 euri zit p.p.p.n.
Ook wij hebben in zo'n ik geloof dat het daar een DeLuxe Bungalow heet gezeten bij Mandira. Super mooi hotel hoor. Maar ja, het persoonlijke gevoel. Ik moet wel zeggen dat de loungebar bij Mandira beter is en niet onbelangrijk langer open is.
Wij hebben Nyepi eenmaal meegemaakt en moet zeggen een leuke ervaring. Het had wel wat die stilte en de totale duisternis bij nacht.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Okay, ik ben jullie nog een antwoordje verschuldigd. Ben inmiddels al een dag of vijf op Bali en heb mijn intrek genomen in Puri Wisata aan Jl. Legian. Kamer komt met een tweepersoonsbed, een extra 1persoonsbed, WC, douche, bad, heet water, LCD-televisie met HBO en een zwembad in het complex. Kamers vanaf 200.000 Rupiah.

Het hotel is op 'loopafstand' (met de motor dus, want Indonesiers lopen liever niet, en aangezien ik hier Indonesisch gezelschap heb is er dus een motor gehuurd via het hotel, 30.000 per dag) van Pantai Double Six met onder meer Ku De Ta, Zanzibar, Lanai e.d..

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

30000 per dag voor een motor, waar maak je dat nog mee!! Daarom vind ik IndonesiŽ zo'n geweldig land! Must see zijn sukawati, jimbaran, tegellallang en ubud.. vinnik zelf.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die 'motor' is een niet begrensde (zoals in Nederland) scooter eigenlijk. Maar de prijs is prima inderdaad, ik ga daarop niet nog eens afdingen. Dat ding stond binnen 1 uur gereed met een vrijwel volle tank, dus voor die service wil ik graag betalen.

Ben tot nu toe 1 keer aangehouden (na middernacht, zo schofterig zijn ze wel), maar we hadden beiden geen helm op ('Het is maar een klein stukje, pak!') en ik had mijn rijbewijs niet bij me (zelfde smoesje).. vervelend, maar door direct 50.000 te geven is het wel binnen 2 minuten opgelost. Verder zie ik wonderbaarlijk weinig politie hier in de buurt.

Het hotel is trouwens lekker rustig, alleen in het weekeinde (nu dus) zitten meer kamers vol met wat Indonesische toeristen. De stranden zijn gezellig druk en in Kuta hangen zoals gewoonlijk de dronken Aussies overal en nergens. Dat verpest de sfeer wel een beetje als je je eraan ergert, dus dan maar gewoon lekker met ze mee-zuipen in Bounty.. Gisteren lukte dat prima, vanavond wellicht weer. Emoticon: Puh!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 13-03-2009 16:02 standford wrote:
Hotel D'hanana pura is heel goed gelegend aan het strand in Semyniak.
http://www.dhyanapura-beach-resort.com

Voor alle andere service kan je alles gemakkelijk regelen met http://www.bali-arrangements.com
Hoewel mooi is 70 USD per nacht toch niet echt wat ik ervoor over heb voor die weken die ik op Bali doorbreng nu. 70 USD gaat er bij mij in twee dagen nog niet doorheen in totaal! En dan zuip ik toch flink door en eet ik in goede restaurants... twee personen zelfs.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 14-03-2009 12:37 Yerun wrote:

...
Hoewel mooi is 70 USD per nacht toch niet echt wat ik ervoor over heb voor die weken die ik op Bali doorbreng nu. 70 USD gaat er bij mij in twee dagen nog niet doorheen in totaal! En dan zuip ik toch flink door en eet ik in goede restaurants... twee personen zelfs.

Die 70 USD zijn internet prijzen die al jaren niet veranderd zijn, gisteren gemaild of er in juni nog een cottage vrij was en zojuist antwoord ontvangen: voor 50 USD ben je ook welkom.... Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Overigens vind ik http://www.vakantiereiswijzer.nl altijd wel een goede site om recensies van hotels te checken. Zegt toch vaak wat over de service en wat je er in de praktijk kunt aantreffen. Ikzelf laat ook altijd recensies achter.

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Idem voor www.zoover.nl
In aantal beoordelingen staat LBH bovenaan in kuta/legian area.
Met cijfer niet de hoogste, maar met een 8,7 natuurlijk prima.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-03-2009 14:57 senior wrote:

...

Die 70 USD zijn internet prijzen die al jaren niet veranderd zijn, gisteren gemaild of er in juni nog een cottage vrij was en zojuist antwoord ontvangen: voor 50 USD ben je ook welkom.... Emoticon: Party!
Dan nog is dat een prijs die ik niet wil betalen voor een overnachting als ik twee of drie weken op Bali zit. Emoticon: Wink Maar goed, leuk dat het dus goedkoper kan voor diegenen die wel willen. Emoticon: Yes!

miroslav
Gebruiker
spacer line

net een week terug uit Bali heb in Bakung Beach hotel gezeten 10 euro pppn met ontbijt goed zwembad goedkoop en redelijk goed restaurant.Ontbijt is weinig keus 2 setjes brrood met dadar of telor rebus of nasi goreng inplaats van brood maar voor het geld uitstekend hotel en veel indos

fdwsayang
Gebruiker
spacer line

ik zit een beetje te googlen, echter hotel Mandira kost per nacht usd 133,--.

Hoe kom je aan 27 euro p.p.p.p.n?

Is een boeking via Internet niet aan te bevelen?

zie bijv.: https://www.reservation-system(...)7/M197-H1.asp?rsvid={EB516502-1C5D-4F59-9AF3-122425D1CB04}

Hello mister

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Die hotels moet je ook lokaal boeken via een travel agent ergens daar in Legian. Die internettarieven zijn overal ter wereld de topprijzen, moet je dus never nooit doen. Er valt overal in IndonesiŽ over te onderhandelen en als je een 'local' bent of kent, dan gaat dat nog vele malen makkelijker.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Bali Mandira superior tower: Ä 69 high-season toeslag (Aug): Ä 35

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 23-03-2009 21:38 monyet wrote:
Die hotels moet je ook lokaal boeken via een travel agent ergens daar in Legian. Die internettarieven zijn overal ter wereld de topprijzen, moet je dus never nooit doen. Er valt overal in Indonesi� over te onderhandelen en als je een 'local' bent of kent, dan gaat dat nog vele malen makkelijker.
ik zoek liever een hotel waar ze iets minder discriminerend te werk gaan. Niet verwonderlijk dat dit bij Puri Wisata het geval is, de eigenaar is Chinees, iets meer verstand van zaken dus.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Heeft niks met discriminatie te maken. Die travel agents kopen pakketten in bij hotels en hanteren daarmee hun eigen prijzen naar hun klanten toe. Het is overal in IndonesiŽ zo dat locals minder betalen dan toeristen. Locals zjn bovendien vaak veel beter in onderhandelen dan toeristen. Mijn vrouw weet op markten ook overal 75% tot soms 90% vanaf te praten, waar mij dat absoluut niet zou lukken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tuurlijk is het pure discriminatie, op basis van afkomst nog wel. Geheel tegen SARA in discrimineert er men hier in Indonesie hevig op los. Dit heeft niets met travel agents te maken, want ik zoek de prijzen zelf uit en vergelijk dan wat ik zou betalen als buitenlander in vergelijking met een toerist uit Jakarta (de laatste keer het zo in ieder geval).

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Je moet ook realistisch zijn. Overal ter wereld betalen toeristen meer dan locals. In Nederland ook. Heb het vaak genoeg zien gebeuren in Amsterdamse horeca. Misschien niet netjes, maar in IndonesiŽ wel begrijpelijker dan in Nederland gezien het inkomensniveau.

dingef
Gebruiker
spacer line

Ik ben in legian beach geweest, bali mandira en laatste keer
alam kul kul, en die vind ik nog de beste van die 3......
wat kleinschaliger en erg goed!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ziet er leuk uit, wat betaalde je er en hoe heb je geboekt?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Via de website kun je boeken,maar daar beginnen de kamerprijzen met 110 US dollar...beetje prijzig,beter zelf ter plekke onderhandelen..

hati hati, pelan pelan

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 25-03-2009 14:11 schreef monyet:
Ziet er leuk uit, wat betaalde je er en hoe heb je geboekt?

ik had geboekt via hotel plan.. was maar 40 euro per nacht voor 2 personen..............

volgens mij nu zelfs nog goedkoper, kijk maar even op de website , je kan ze ook ff bellen.........

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-03-2009 12:16 monyet wrote:
Je moet ook realistisch zijn. Overal ter wereld betalen toeristen meer dan locals. In Nederland ook. Heb het vaak genoeg zien gebeuren in Amsterdamse horeca. Misschien niet netjes, maar in Indonesi� wel begrijpelijker dan in Nederland gezien het inkomensniveau.

Ooh, dat het elders ook zo is zal ik zeker niet ontkennen, wat te denken van prijzen (vroeger dus) in Duitse Marken die gelijk waren aan prijzen in Guldens, toch mooi even 10% vangen.

Begrijpelijk? Ja, zo op het eerste gezicht wel, want vrijwel alles werkt hier op korte termijnen van maximaal een maand. Lange termijn echter niet, want als ik me gediscrimineerd voel (en daardoor 50% meer betaal dan een ander) dan kom ik nooit meer terug. En gelukkig is er voldoende keuze om nooit meer terug te komen op diezelfde plek, dat is het voordeel dan weer. Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,716,746 pageviews Een website van indahnesia.com