Geld wisselen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lidwina
Gebruiker
spacer line

Is het verstandiger om contant geld mee te nemen en dan te wisselen of te pinnen.
De banken rekenen meestal niet zo'n beste koers met pinnen heb ik gemerkt toen ik uit India terug kwam.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het ligt er maar aan waar je naar toe gaat Lidwina. Je zult in Kuta voor je contante euro meer krijgen dan aan het meer van Maninjau (ik noem maar even wat) Het verschil contant wisselen en pinnen is of te verwaarlozen of met de ervaringen die ik gehad heb juist ongunstig.
Bovendien niet slim om alles contant mee te nemen (maar wel een beetje voor noodgevallen)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Zijn er uberhaupt nog mensen die contant euro's meenemen? Kan het me bijna niet voorstellen..de verstandige mens pint gewoon..

Gracias. Sama sama

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 05-03-2009 18:52 kiwimave wrote:
Zijn er uberhaupt nog mensen die contant euro's meenemen? Kan het me bijna niet voorstellen..de verstandige mens pint gewoon..

Ja hoor, neem altijd een flinke voorraad mee.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 05-03-2009 18:52 kiwimave wrote:

Wat dacht U van 'zwart' geld.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 05-03-2009 21:33 ouwe bekende wrote:

...

Zwart geld komt toch ook wel in 'digitale' vorm niet?

Ik heb altijd euro's bij me als ik op reis ga in Indonesie, een paar honderd... just in case..

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

hallo Kimiwave,
In al de jaren dat ik in Indonesie ben geweest (reeds vanaf 1990) heb ik nog nooit gepind had altijd contant geld bij me. En dat terwijl ik soms 4 tot 6 maanden rondreisde dat kon vroeger nog geen visum nodig, stempel en na 2 maanden eveen naar Singapore en weer terug voor 2 maanden, dus kan je nagaan wat ik bij mij had voor 2 personen. De meeste goede hotels cq guesthouses hebben een kluisje op de kamer en daar stop je je waardevolle spullen in. Een goede money changer beduiveld je niet althang na 21 keer is mij dit gelukkig nog nooit overkomen. Succes.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ik sluit mij aan bij latex40: Ook ik neem ook elke keer als ik er heen ga een groot deel van mijn budget contant mee.Misschien niet verstandig(?)ivm risico verlies/diefstal maar dat is me nog nooit overkomen,

Het resterende bedrag heb ik, heel ouderwets misschien, bij me in de vorm van traveller cheques,deze zijn tijdens mijn verblijf daar wel1 keer verdwenen, maar 1 telefoontje en binnen 24 uur werden er nieuwe afgeleverd in het hotel.En de inwisselkoers is echt niet zo ongunstig, meestal krijg je zo'n 60 tot 80 rupiah minder per euro ten opzichte van contant geld.

Als noodbudget is er dan nog de pinpas......

hati hati, pelan pelan

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ooit meegemaakt dat de pinpas het niet deed en geen geld verder bij ons. Dit overkomt ons nooit meer. Zowel genoeg kontant als de ouderwetse travelercheques als reserve.
Groet,
Wim.

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

Volgens mij kan je gewoon het best pinnen, zorg gewoon dat je altijd 2 juta in je dompet heb voor het geval je ergens niet kunt pinnen.

On 05-03-2009 21:33 ouwe bekende wrote:

...

Ze hebben mij een keer bij schiphol gecontroleerd en had aardig wat cash opzak bij me. Ik kreeg wat lastige vragen en moest een formulier invullen. Bij 15000 of meer moet je aangifte doen.

Ben benieuwd hoe ze er op soekarno hatta reageeren als ze een paspoort vol met visa's en verlengingen zien en bijvoorbeeld 6000 euro in je hand bagage treffen?
Iemand ervaring?

Mij vraagt de Indonesische douane geregeld wat ik in Indonesie doe en hoe ik aan me geld kom? Ben ik hierop verplicht te antwoorden?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 09-03-2009 23:05 bekasibarat wrote:
Volgens mij kan je gewoon het best pinnen, zorg gewoon dat je altijd 2 juta in je dompet heb voor het geval je ergens niet kunt pinnen.

...

Ze hebben mij een keer bij schiphol gecontroleerd en had aardig wat cash opzak bij me. Ik kreeg wat lastige vragen en moest een formulier invullen. Bij 15000 of meer moet je aangifte doen.

Ben benieuwd hoe ze er op soekarno hatta reageeren als ze een paspoort vol met visa's en verlengingen zien en bijvoorbeeld 6000 euro in je hand bagage treffen?
Iemand ervaring?

Mij vraagt de Indonesische douane geregeld wat ik in Indonesie doe en hoe ik aan me geld kom? Ben ik hierop verplicht te antwoorden?

Bij het verlaten van Nederland via Schiphol,worden er geen vragen gesteld bij een bedrag tot 10.000 euro.Daarboven moet je kunnen aantonen hoe je er aan komt.
Vorig jaar had ik ook ruim 10.000 euri's mee maar heb ze dat niet laten zien uiteraard.

In de handbagage? Nee vind ik toch te link,draag het altijd op me lijf en ook bij aankomst in Indonesie had ik dat bedrag niet aangegeven, moet eigenlijk wel...maar wie o wie doet dat??

Ik veronderstel dat als je gecheckt word,je ook in Indonesie moet kunnen aantonen waar je het vandaan hebt...

hati hati, pelan pelan

bekasibarat
Gebruiker
spacer line

Tuurlijk heb ik het niet laten zien. Maar toen ik in de gate zat te wachten op de vlucht werd ik aangesproken door de Marechaussee. Hij vroeg naar mijn visa en hoeveel cah ik bij me had.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,616,123 pageviews Een website van indahnesia.com