Echte of valse producten

Subforum Bali, het godeneiland 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Je moet soms goed uitkijken op Bali want diverse producten zijn namaak:
Zo kan je op vele plaatsen uurwerken kopen voor bijna geen 3 Euro. Jawel polshorloges van bekende merken, maar pas op dit is niet echt en zeker niet goed. Ik had er 1 gekocht en na enkele dagen kapot, teruggedragen en een ander gekregen, nu terug in BelgiŽ en ook al kapot.
Parfums en Afterhaves kan je her en der kopen voor nog geen 8 Euro, terwijl dezelfde merken in de tax free mťťr dan 50 Euro kosten, dus duidelijk ook nep.
DVD's voor nog geen 1 Euro, onmogelijk dus ook nep.
Nu heb ik nog een vraagje: je hebt winkels POLO en andere winkels POLO BY RALP LAUREN.
Weet er iemand het verschil en is dit echt (met een licentie voor Indonesia)?

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

Het merk POLO is een lokaal Indonesisch merk en wordt overal in Indonesie verkocht en maken allerlei soorten kleding alsmede koffers en tassen. Polo by Ralph Lauren wordt ook in Indonesie verkocht en kunnen zowel echt als namaak zijn en hangt van de prijs af, een originele Polo Ralph Lauren kost ongeveer vijftig a zestig euro in Indonesie en dus goedkoper dan in Nederland.

Hier nog wat aanwijzingen die kunnen duiden op authentiek of namaak:
http://reviews.ebay.com/How-to(...)idZ10000000003609546

henky
Gebruiker
spacer line

Ik kocht enkele jaren in een plaatsje op Bali een zilveren rijksdaalder uit 1863 met Willem III op de achterkant. Gelet op de prijs van enkele euri twijfelde ik aan de echtheid. Maar ik vond hem zo mooi (na)gemaakt dat ik hem toch graag wilde hebben. Echt kunstig hoe ze hem zo mooi oud hebben doen lijken. Dus pas op. Er zijn er nog al wat van in omloop. En ze hebben soms mooie smoesjes. " Die kwamen we tegen bij het opruimen van opa's huisje."
Ook kocht ik wel eens een Breitling voor 5 euro. Loopt nog steeds prima maar is duidelijk nep. Maar je kunt er voor die prijs aardige grapjes mee uithalen. Zo heb ik hem wel eens laten zitten in een tas waar de kostbaarheden tijdens een sportwedstrijd werden verzameld. Het horloge werd dan na afloop omhoog gehouden. Er werd dan geroepen:" Van wie is deze Breitling?"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sorry hoor,
Een merkartikel wat je koopt voor 3 of 4 Euro!!!!!!
Moet je je dan nog echt afvragen of het nep is?
Een beetje naief zou ik zeggen.
POLO kom je overal in IndonesiŽ tegen, 98 % is nep, maar het wil niet zeggen dat alles van nep POLO rotzooi is, koop iets wat je mooi vindt voor een hoemeleboem prijsje, draag het een jaar en het is einde oefening.
Koop een echte POLO voor veel geld, draag het een jaar en het verveelt je, dan donder je het achter in de kast, wat is wijsheid.
Horloge's ??????? Breitner, Cartier en Rolex voor enkele Euro's
Ja wederom, sorry hoor, dan kom je uit een ei, zelfs al kost ie 200 Euro.

Het verschil met Nederland en IndonesiŽ is:
In Nederland worden mensen helemaal lyrisch als ze zien dat je een rolex draagt, zelfs bij twijfel heb je toch status (zielig hŤ)
In IndonesiŽ weten ze bij voorbaat al dat het nep is, ze watertanden eerder bij een goed en degelijk horloge uit Europa, merk onbekend maar gaat gewoon 8 jaar mee, ook met zwemmen en douchen Emoticon: Yes!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 04-03-2009 23:53 Malam wrote:

ze watertanden eerder bij een goed en degelijk horloge uit Europa, merk onbekend maar gaat gewoon 8 jaar mee, ook met zwemmen en douchen Emoticon: Yes!

Klopt: ik draag vaak een behoorlijk oud,zo'n 40 jaar,Nederlands(?) horloge van het nergens meer te vinden merk Anker, ziet er nog prima en elke nep horloges verkoper op bv Bali vind het schitterend en vraagt of ik het niet weg wil doen...

hati hati, pelan pelan

LelyTekkel
Gebruiker
User icon of LelyTekkel
spacer line

Welkom op Aarde...., Waar kom jij vandaan...? Van Mars...??
OPMERKING BEHEERDER

Welkom op het forum. Hier gaat het ontopic en niet op de man/vrouw.

Geplaatst door oyibo @ 05-03-2009 05:35

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Pas op met die nep artikelen. Als de Nederlandse douane op Schiphol het ziet heb je grote problemen. Je bent je goedkope Rolex kwijt en betaalt een forse boete.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 05-03-2009 10:20 BintangJan wrote:
Pas op met die nep artikelen. Als de Nederlandse douane op Schiphol het ziet heb je grote problemen. Je bent je goedkope Rolex kwijt en betaalt een forse boete.

Dus gewoon verpakken en opsturen die handel.
Wordt waarschijnlijk toch niet gecontroleerd bij aankomst.
Niet dat ik dat doe, (ik woon in Ind) ik heb gewoon een simpel casio quarts horloge. Emoticon: Party!
Ik hou van eenvoud.

Zo'n model heb ik vroeger gehad.
Tegenwooridig heb je ze van plastic.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 05-03-2009 10:20 BintangJan wrote:

Onzin!

Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen
Soort nagemaakt artikel, Maximale hoeveelheid

Horloges 3 stuks

Parfums / Eau de toilette 250 ml

Muziek cd's 3 stuks
Alleen als het verschillende titels zijn

Muziek dvd's 3 stuks
Alleen als het verschillende titels zijn

Film dvd's 3 films
Het gaat om het aantal films. Drie films op 1 dvd mag wel, vier films op 1 dvd mag niet

Software en games Geen

Overige goederen (Zoals bijvoorbeeld kleding en speelgoed) 3 stuks/paar

Let op!

Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Het verraderlijke in IndonesiŽ is dat een keten zoals bijv. Matahari ook nepartikelen verkoopt! Ik weet dit van Leviís Jeans en de Ralp Lauren Poloís, dit zijn imitaties die ze verkopen!

In Nederland zou het ondenkbaar zijn dat V&D nepartikelen verkoopt maar in IndonesiŽ is intellectuele eigendomsfraude doodnormaal, zelfs bij een gerenommeerde (?) keten als Matahari.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De grens tussen Nep en Echt kan ook splinterdun zijn .

Als ik een Timberland jacket koopt in een outlet in Bandung , een Ocean Pacific Bermuda en of branded spullen , dan kan ik gewoon zeggen dat het een originele Timberland is . 100% Timberland .

Ra ra , hoe kan dat ?????

Ik heb hier niet over LEPI , LO-IS artikelen die je bij Matahari (v/h Toko De Zon) kan krijgen of bij een Pasar Tradisional.

bisa dicek of makemyday .

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 05-03-2009 10:51 ouwe bekende wrote:
Het verraderlijke in IndonesiŽ is dat een keten zoals bijv. Matahari ook nepartikelen verkoopt! Ik weet dit van Leviís Jeans en de Ralp Lauren Poloís, dit zijn imitaties die ze verkopen!

In Nederland zou het ondenkbaar zijn dat V&D nepartikelen verkoopt maar in IndonesiŽ is intellectuele eigendomsfraude doodnormaal, zelfs bij een gerenommeerde (?) keten als Matahari.

Nog even een anvulling:
CENTRO in Jakarta en Bali (Discovery Mall) doet ook aan intellectuele eigendomsfraude...

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Bedankt voor alle reacties.
Neen, ik sta er niet bij stil of het echt of namaak is.
Als ik het graag zie, en het kost niet veel geld, dan koop ik het.
Misschien enkel voor in Bali te gebruiken, want hoeveel keer kan je hier in Belgie (Nederland) met een polo aan lopen (het weer laat het hier weinig toe).
Ook is het zo dat er sommigen na enkele keren wassen echt niet meer in model zijn, goed om in de tuin te werken (als het warm is). Dan is dit niet zo erg als je ze voor een prikje hebt gekocht.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-03-2009 05:20 LelyTekkel wrote:
Welkom op Aarde...., Waar kom jij vandaan...? Van Mars...??

Dus weer iemand die op een volstrekt normaal antwoord reageert op een niet normale manier.
Als ik dan ook nog naar zijn site kijk dan begrijp ik er helemaal geen pepernoot meer van Emoticon: Confused
Zou de huidige crisis mensen ook beinvloeden?
Dat ze valse en normale postings niet meer van elkaar kunnen onderscheiden??????

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik wil zijn antwoord helemaal niet goed praten hoor, begrijp me niet verkeerd, want natuurlijk had hij het op een heel andere manier kunnen zeggen....maar dit wordt toch wel regelmatig in spreektaal gebruikt in NL, bedoeld voor iets dat eigenlijk heel logisch was en wat je zeker had kunnen weten, dus zů heel apart vind ik het nog niet. En ik neem aan dat hij daarmee reageerde op de vraag hoe je zou kunnen weten of een merkhorloge van 3 euro nep is.
Maar goed, het had iets genuanceerder geschreven kunnen worden natuurlijk.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach Novi het gaat niet om het antwoord over de aarde en Mars, maar even naar boven scrollen, dan kom je een moderatorbreak tegen en dat antwoord is niet echt verdwenen omdat het zo liefelijk was Emoticon: Wink

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

oh, er was iets weggehaald? Het leek alsof het het om dat aarde/mars gedoe ging....ok, niets gezegd dan!

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik begrijp het niet meer...

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik had de moderator gevraagd waarom dit zo'n vreselijk antwoord was dat er een break voor nodig was, maar geen reactie meer. Het zal zeker niet om dat aarde/mars gedoe zijn, want dat is natuurlijk geen moderatorbreak waard, lijkt mij, maar mogelijk denken Oyibo en Yerun daar anders over. Daar is wel eens vaker een verschil van mening over.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

*Off-topic*
Elsbeth,

Er werd zoals in de break aangegeven dat er een opmerking gemaakt werd over de persoon. En met een break mag je er vanuit gaan dat het niet lief was.
Het gaat hier over een onderwerp.

We doen hier ons best een topic over het onderwerp te laten gaan, en niet over de persoon. Afkrakers hebben we genoeg gehad. En daar is zoals je weet iets aangedaan.
En ja, we grijpen nu even eerder in.

It's only kinky the first time.

oeloe22
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal

Ik heb even een vraagje:

Deze zomer ga ik naar bali op vakantie. Ik weet nu al dat ik graag wat nep-horloges zou willen aanschaffen. Op internet is uitgebreid te lezen hoe toeristen proberen om via hun bagage nepartikelen Nederland binnen te krijgen.

Nou las ik ergens dat er sommige mensen zijn die de horloges goed ingepakt in een pakketje opsturen naar Nederland en zo de welbekende douane op schiphol denken te kunnen ontwijken. Dit lijkt mij op zich ook wel een goed idee, gewoon op het pakketje een "persoonlijke" tekst schrijven zoals: "Hier de kandelaartjes voor Alex' atelier. Veel plezier ermee. Ik mail nog. Tante Odiel" om de douane een beetje voor de gek te houden. Ik vraag mij echter af: zou de douane hier ook niet op controleren? Ik heb trouwens gelezen op douane.nl dat de 3-per-soort regel niet geldt als iets Nederland wordt ingestuurd door een pakketje. En ik lees op andere fora dat de douane wel degelijk post controleert, en ik vermoed dat ze dit ook doen met een rontgenbuis zoals bij de passenger terminals.

Zou het niet zo zijn dat van de zomer de douane veel meer aandacht besteed aan de toeristen die landen vanuit Z.O. Azie dan de postpakketjes? Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het versturen van pakketjes vanuit Indonesie, en hoe groot de kans is dat de douane daar achterkomt.

Heel graag een antwoord van iemand die verstand van zake heeft! Bedankt! Emoticon: Wink

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-03-2009 17:54 oeloe22 wrote:

Heel graag een antwoord van iemand die verstand van zake heeft! Bedankt! Emoticon: Wink
Dubbel gepost. Ik heb hier antwoord gegeven. http://forum.indonesiepagina.n(...)akketje_opsturen.php

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik denk dat het heel moeilijk is om van tevoren een uitspraak hierover te doen....je kunt het allicht proberen. Hoewel ik wel opkeek hierboven van de melding dat je dan ook in NL er nog voor vervolgd kan worden, dat wist ik niet.
Ik heb eerder een keer 1/2 m3 spullen verscheept, waaronder ook 2 multomappen vol met nagemaakte dvd's (sommige wel met 10 films op 1 dvd)....geen controle op gehad. Maar goed, dat had dus ook anders kunnen aflopen begrijp ik nu.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,208 pageviews Een website van indahnesia.com