Boottrip naar Rinca

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Is het gemakelijk om zelf een boot met een beetje luxe te charteren in de haven van Labuan Bajo voor 4 personen.
Zelf de eilanden kiezen die men wil bezoeken en het aantal overnachtingen met maaltijden inbegrepen.
Volgens mij is dit goedkoper dan georganiseerd met èèn van de reisbureau uit Bali.
Kostprijs ?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In de buurt van Labuan Bajo zijn 3 eilanden die accomodatie hebben: pulau Seraya, pulau Kanawa en pulau Rinca. Pulau Rinca ligt het verst weg 2 a 2 1/2 uur. De accomodatie op pulau Seraya kan geboekt worden via het Gardenahotel voor minimaal 2 nachten. Die op pulau Kanawa weet ik niet maar volgens mij ook alleen maar via een hotel in LB. (daar zit ook wel enige logica in) De accomodatie is op alle eilanden eenvoudig en het meest eenvoudige op Rinca. Hou er op Rinca ook rekening dat de gronden rondom het "hotel" ook de verblijfplaats is van de komodo's.

Voor zover ik weet zijn er geen luxe boten te huur vanuit LB. Ik denkt dat het meest luxe nog de Peramaboot is die vanuit Lombok vertrekt. Verder is het begrip luxe in Indonesie (en zeker in dit deel van Indonesie) van een andere betekenis dan in Europa
In LB zijn vooral veel duikers, snorkelaars, toeristen die voor de komodo's komen of zij die hun reis beginnen of eindigen.

Kun je aangeven welke trip je voor welk bedrag wordt aangeboden op Bali? Want ook daar zitten grote verschillen (meestal niet in het aangebodene maar in de prijzen)

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke
Er zijn er heel veel,hier enkele VB
http://www.tourskomodo.com/adv(...)_0_Komodo_Tours.html
http://www.komodoisland-tours.com/
http://komodotours.baliplaza.com/index.html.
Ik dacht dat het mogelijk was van gewoon een bootje te charteren en zelf een programma van enkele eilandjes samen te stellen ter plaatse.
Als dat niet lukt zal ik wel verder uitkijken naar een reisbureau in Bali.
groeten

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb even op de eerste twee sites gekeken. de prijzen zijn nagenoeg hetzelfde met het verschil dat in Tourskomode vliegtickets inbegrepen zijn. voor 4 dagen/3 nachten betaal je pp US$ 300 dus met 4 personen US$ 1200 tegen de huidige koers 14 miljoen Rupiah! Goudgeld in mijn ogen.
Info over de boot kan ik op beide sites niet gevonden krijgen. (en papier en plaatjes op het internet zijn geduldig)

Gewoon een bootje charteren (daarstraks had je het over een boot met een beetje luxe....) zal op dit moment Rp 300.000 tot Rp 400.000 per dag zijn (8 tot 5), per boot dus niet per persoon. Dit zijn houten boten waar kussens in zijn gelegd voor de toeristen. Niks mis mee (als de zee bij Flores spookt dan maakt het niet meer zoveel uit op wat voor boot je zit). De boten die ik hier bedoel worden door toeristen het meest gebruikt.

Het Gardena hotel in LB ligt heel centraal in een gezellig stuk met ook wat restaurants op loopafstand waarvan de kamers (huisjes) tegen een berg aan liggen, hoe hoger, hoe mooier het uitzicht over de baai. Prijzen vanaf Rp 150.000 per kamer, niet per persoon.
Charterboot (je hoeft er niet eens voor naar de haven, kantoortjes en gidsen genoeg) voor heen en terug naar Rinca (desnoods met 1 overnachting op Rinca), een paar dagen naar Seraya, ook te regelen via het Gardenahotel, en misschien nog een of twee keer een boot charteren voor andere eilandjes voor de kust van LB (het stikt ervan)

Je moet al heel gek doen wil je op meer dan de helft van die 14 miljoen rupiah uitkomen. Volgens mij heb je het bij aankomst in LB in 10 minuten geregeld (of vanuit Bali al als je wil)

Als je telefoonnummers en/of gidsen zoekt dan roep maar even.

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bedankt Anne Mieke,

Ik vindt het ook heel veel geld ( bijna 1000€ voor 4 personen )voor enkele dagen Rinca +enkele eilanden.De loopjongens en de gidsen krijgen van de touroperators toch maar enkele euro's voor het werk te doen,dan laat ik liever de plaatselijke bevolking iets verdienen en is het nog goedkoper ook.Ik neem wel contact met je op voor de telefoonnummers en de gidsen.
Groeten

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,701,989 pageviews Een website van indahnesia.com