Social visa of is er een betere optie

Subforum Het visumgebeuren 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou het niet eens willen, voor je het weet kun je alleen via 'een bepaald' vliegveld het land uit of zo... nee, dan doe ik het wel netjes volgens de regeltjes. Emoticon: Yes!

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-02-2009 09:49 Anne Mieke wrote:
Dus hoe vaker je verlengt/langer blijft zou mogelijk achterdocht kunnen wekken? Zijn er hier op dit forum mensen die dit zo doen (volgens mij wel). Zijn er hier mensen die hier vervelende dingen mee meegemaakt hebben?

Vervelend genoeg loop je zeker in de gaten. En daarvan kunnen vragen komen. Zeker als je op een SosBud verblijft in de afgelegen gebieden (als je bijv. in de toekomst in Kupang gaat wonen). In plaatsen als Jakarta, Yogya, Bali en Bandung willen ze het nog wel slikken maar in plaatsen als Maumere, Kupang, Ambon, etc. zeker niet. Bedenk dat de immigratieambtenaren aldaar zelden de kans kijgen iemand te ®plukken® zoals op Bali. Dus zijn ze juist stukken kritischer met zaken als visa om - zodra je opvalt - hun kans te grijpen de portemonnee van de bule te plunderen. Ik heb op een andere topic al vermeld dat mijn jarenlange ervaring met autoriteiten in Oost-Indonesia veel negatiever is dan die in West-Indonesie. En dat heeft te maken met het feit dat een ambtenaar niet graag op een ver afgelegen post zit (te weinig ®inkomsten® ), z.s.m daar wil wegwezen (lees: weggepromoveerd) en dus in korte tijd zoveel mogelijk geld moet graaien. Dan moet je niet met je blanke kleur op een SosBud blijven zitten, want maak hen maar eens wijs dat je van oud papier leeft. Zo ben ik in een ver verleden (mijn pre-verblijfsvergunningen tijd) ettelijke malen in moeilijkheden gekomen in de ®Oost® terwijl ik in Yogya daarentegen jaren heb kunnen wonen met een SosBud. Ik vermoed dat ca. 50% van de buitenlanders op Bali en Yogya op een SosBud al jaren verblijven. Maar........probeer dat niet in kleine plaatsen, dat is vragen om troubles.
De lokale autoriteiten kunnen altijd moeilijk doen en een verlenging weigeren; dat recht hebben ze nu eenmaal. En met eenzelfde reden als de IND in NL een buitenlander kan weigeren op grond van een ®aannemelijk® risico dat betrokkene niet het juiste gebruik maakt of zal maken van diens visum. Zo ook hier.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 02-03-2009 12:55 Yogya-Bali wrote:

...

. En dat heeft te maken met het feit dat een ambtenaar niet graag op een ver afgelegen post zit (te weinig ®inkomsten® ), z.s.m daar wil wegwezen (lees: weggepromoveerd) en dus in korte tijd zoveel mogelijk geld moet graaien.

. Ik vermoed dat ca. 50% van de buitenlanders op Bali en Yogya op een SosBud al jaren verblijven. Maar........probeer dat niet in kleine plaatsen, dat is vragen om troubles.
.

Daerah Kering (Droog gebied) Emoticon: Wink

* Heh , dat vermoeden heb ik ook . Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 02-03-2009 08:44 schreef Yerun:
Ik zou het niet eens willen, voor je het weet kun je alleen via een bepaald vliegveld het land uit of zo... nee, dan doe ik het wel netjes volgens de regeltjes. Emoticon: Yes!

Precies Yerun Emoticon: Wink helemaal mee eens Emoticon: Yes!
Wij als Bule trekken uiteindelijk in zo'n geval zekers aan het kortste eindje Emoticon: Bye bye

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 02-03-2009 15:18 siebjans wrote:

...

Precies Yerun Emoticon: Wink helemaal mee eens Emoticon: Yes!
Wij als Bule trekken uiteindelijk in zo'n geval zekers aan het kortste eindje Emoticon: Bye bye

Ik denk dat de immigratie ambtenaar aan het 'kortste eindje' trekt...

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Het omkopen van een ambtenaar heeft weldegelijk "grote" gevolgen voor diegene die zich daar aan schuldig maken, zeker als dat een Bule betreft Emoticon: Yes!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Geef jij er iets om dat ze die ambtenaar opsluiten?

Maar ooh wee als men het land wordt uitgezet, wat dan Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye
Wie trekt er dan aan het korste eindje................ Emoticon: Stupid

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 02-03-2009 16:18 siebjans wrote:
Geef jij er iets om dat ze die ambtenaar opsluiten?

Maar ooh wee als men het land wordt uitgezet, wat dan Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye
Wie trekt er dan aan het korste eindje................ Emoticon: Stupid

"korte lontje" bedoel je waarschijnlijk...

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

Beste Meneer Siebjans. Het kan 100% wel, want ik ben het nu aan het doen vanaf begin 2007. Je kan het ook zonder agent doen, maar dan moet je naar de Immigratiedienst en dan krijg je een hoop hoofdpijn.

Als je geen doorzettingsvermogen hebt dan kan het inderdaad niet, dat moet je hier dus wel hebben.

Maar 100% zeker dat het wel kan, vraag maar aan de nederlandse ambassade over de Single entry busines visa.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nederlandse ambassade? Indonesische ambassade in Nederland bedoel je wellicht Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Ik beschikt nog steeds over de Indonesische nationaliteit, hoewel ik al bijna dertig jaar in Nederland woon. De laatste tijd loop ik met de gedachte om zich te naturaliseren. Maar ik wil wel later teruggaan naar IndonesiŽ als ik met pensioen ben. Nu begin ik te twijfelen om Nederlander te worden omdat ik in dit forum hoor dat het best wel lastig is om een vaste verblijfsvergunning te verkrijgen in IndonesiŽ, als Nederlander. Als ik IndonesiŽr blijf, heb ik geen probleem om daar te verblijven.
Pak Surya Atmadja, anda masih WNI atau sudah jadi Belanda?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2009 01:41 barimuchtar wrote:
Ik beschikt nog steeds over de Indonesische nationaliteit, hoewel ik al bijna dertig jaar in Nederland woon. De laatste tijd loop ik met de gedachte om zich te naturaliseren. Maar ik wil wel later teruggaan naar IndonesiŽ als ik met pensioen ben. Nu begin ik te twijfelen om Nederlander te worden omdat ik in dit forum hoor dat het best wel lastig is om een vaste verblijfsvergunning te verkrijgen in IndonesiŽ, als Nederlander . Als ik IndonesiŽr blijf, heb ik geen probleem om daar te verblijven.

MOET JE NIET DOEN .
Je moet gewoon eerlijk zijn tegenover jezelf , wat je zelf wil .
Dus moet je ook kijken naar je eigen situatie.
Wat zijn je verwachtingen in Indonesia , hoe is de familieband , heb je nog oude vrienden( netwerk) ? .
Wordt je straks niet als ATM-Bank van Lening gezien door eventuele " arme" familieleden.
Dit is namelijk de mening van veel leden hier , ze worden als de Big Spenders gezien door de " arme" kant van hun Indonesische schoonfamilie.

Ik zou zeggen , gewoon 6 maanden daar blijven en 6 maanden hier.
Je heb al een vestigingsvergunning , je hebt je pensioenaanspraken , je ziekenfonds en andere faciliteiten die mss moet missen in Indonesia.

Ik zelf ben nog steeds WNI , Melayu for ever , sekali melayu tetap melayu.
Ook na > 40 jaar.

Adoeh seh , hoe ken ? Kok betah di Belanda ?

PS:
Je kan altijd de Lansia visum vragen , en als dikbetaalde gepensioneerde / met VUT journalist kan je altijd de Lansia visa nemen.
Maar waarom zou je Nederlander worden ?
Welke toegevoegde waarde krijg je als je de groene paspoort omruilt met die paarse (of is het rode) ?

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2009 01:41 barimuchtar wrote:
Ik beschikt nog steeds over de Indonesische nationaliteit, hoewel ik al bijna dertig jaar in Nederland woon. De laatste tijd loop ik met de gedachte om zich te naturaliseren. Maar ik wil wel later teruggaan naar IndonesiŽ als ik met pensioen ben. Nu begin ik te twijfelen om Nederlander te worden omdat ik in dit forum hoor dat het best wel lastig is om een vaste verblijfsvergunning te verkrijgen in IndonesiŽ, als Nederlander. Als ik IndonesiŽr blijf, heb ik geen probleem om daar te verblijven.

Ik zou absoluut een Nederlands paspoort nemen! Op dit moment stellen de eisen voor naturalisatie erg weinig voor, wie weet verandert dit in de toekomst weerÖ

Het is nou eenmaal zo dat je als wereldburger met een NL paspoort voor ďvol wordt aangezienĒ in de wereld, Je kan gaan en staan waar je wilt. Hoe het hard het misschien ook klinkt maar we weten allemaal dat IndonesiŽ nog steeds als een derde land wordt gezien met alle daarbij bijbehorende beperkingen. Bovendien is het vrij gemakkelijk om, als je dat ooit zou willen, weer een Indonesisch paspoort aan te vragen. Nog beter is om daar gewoon een KTP aan te houden, alles is mogelijk in IndonesiaÖ

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 11-03-2009 09:21 ouwe bekende wrote:

...

. Bovendien is het vrij gemakkelijk om, als je dat ooit zou willen, weer een Indonesisch paspoort aan te vragen. Nog beter is om daar gewoon een KTP aan te houden, alles is mogelijk in IndonesiaÖ

Pas op voor misleidende informatie !!!
Het is niet echt makkelijk (wel mogelijk) om als Indonesier die bewust zijn nationaliteit verruilde voor een vreemde paspoort en daarna weer de Indonesische nationaliteit aanvraagt.[Bij de ambassade (KBRI) beweerde men dat het niet mogelijk is .
Uiteraard is het flauwe kul , men kan gewoon aanvragen , staat duidelijk beschreven in de U.U. Kewarganegaraan .
dat komt om dat de ambassadepersoneel en de meeste (nationalistische) Indonesiers vreemd aankijken naar een bunglonachtige persoon .
Het verruilen van een nationaliteit(paspoor) is niet dezelfde alsof je een broek of hemd verwisselde.

Alles is mogelijk in Indonesia.
Klopt ook wel , en zeker in het verleden.
Tegenwoordig gaat het (iets) moeilijker .
Omkoop praktijken kan nadelig zijn voor je , en zeker op lange termijn .

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Bung Surya belum jawab pertanyaan saya. Apa masih WNI atau sudah WNB (warga negara Belanda) Vertaling: Broer Surya heeft mijn vraag nog niet beantwoord. Heb je nog steeds Indonesische nationaliteit of bezit je al de Nederlandse? Gitu aja kok repot-repot, om Gus Dur te citeren.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-03-2009 08:20 barimuchtar wrote:
Bung Surya belum jawab pertanyaan saya . Apa masih WNI atau sudah WNB (warga negara Belanda) Vertaling: Broer Surya heeft mijn vraag nog niet beantwoord. Heb je nog steeds Indonesische nationaliteit of bezit je al de Nederlandse? Gitu aja kok repot-repot, om Gus Dur te citeren.

Gus Dur , Gus Dur ?
Is niet mijn idool , KIAI masuk istana.

Zie mijn posting op : Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 11-03-2009 08:23

Ik zelf ben nog steeds WNI , Melayu for ever , sekali melayu tetap melayu.
Ook na > 40 jaar

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

In principe heb ik er geen bezwaar tegen om Nederlander te worden. Wat ik erg zou vinden is het verliezen van de Indonesische nationaliteit. Want volgens de Indonesische wet, zodra je een andere nationaliteit aanneemt, ben je geen IndonesiŽr meer. Jammer dat IndonesiŽ geen dubbele nationaliteiten erkent, zoals Nederland.
Dus ik zal maar later mundar-mandir tussen NL en IND reizen, zoals bung Surya adviseert. Of ik, als Indonesische staatsburger, kan lid worden van het Indonesische parlement. Dan kan ik de wetten veranderen die te maken hebben met visa, staatsburgerschap enz, om bijvoorbeeld er voor te zorgen dat IndonesiŽ dubbele nationaliteiten erkent dan mensen met een Nederlands paspoort voor altijd mogen verblijven in IndonesiŽ. Is dat geen goed idee, lieve mensen? Dromen mag toch?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-03-2009 17:34 barimuchtar wrote:
In principe heb ik er geen bezwaar tegen om Nederlander te worden. Wat ik erg zou vinden is het verliezen van de Indonesische nationaliteit. Want volgens de Indonesische wet, zodra je een andere nationaliteit aanneemt, ben je geen IndonesiŽr meer. Jammer dat IndonesiŽ geen dubbele nationaliteiten erkent, zoals Nederland.
Dus ik zal maar later mundar-mandir tussen NL en IND reizen, zoals bung Surya adviseert. Of ik, als Indonesische staatsburger, kan lid worden van het Indonesische parlement. Dan kan ik de wetten veranderen die te maken hebben met visa, staatsburgerschap enz, om bijvoorbeeld er voor te zorgen dat IndonesiŽ dubbele nationaliteiten erkent dan mensen met een Nederlands paspoort voor altijd mogen verblijven in IndonesiŽ. Is dat geen goed idee, lieve mensen? Dromen mag toch?
Als je de Nederlandse nationaliteit aanneemt moet je je Indonesische ook inleveren dat is hetzelfde. Met het oog om er te gaan wonen kun je het best de Indonesische nationaliteit behouden. Heb je nu een gewone verblijfsvergunning of eentje voor onbepaalde tijd in NL? Want met eentje voor onbepaalde tijd heb je ook geen gedoe wil je in beide landen voor langere tijd verblijven.

Maar dat laatste is wel een goed idee ja. Mag van mij ook wel een prijskaartje aanhangen als het moet. Beter dan dat gedoe met heen en weer naar Singapore, KL of whatever.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-03-2009 19:57 Anne Mieke wrote:

...
. Heb je nu een gewone verblijfsvergunning of eentje voor onbepaalde tijd in NL? Want met eentje voor onbepaalde tijd heb je ook geen gedoe wil je in beide landen voor langere tijd verblijven.

AM

Zeer waarschijnlijk voor onbepaalde tijd .Dat heb ik ook .
Daarom begrijp ik niet welke toegevoegde waarde BM ziet om de Nederlandschap(Nationaliteit/paspoort) aan te veagen.
Behalve als hij de landelijke politiek in wil gaan en de ambitie heeft om MP te worden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie de toegevoegde waarde ook niet behalve het feit dat het buiten de Schengenland gemakkelijker reizen is. Ja en die politiek idd.
Met Nederlandse nationaliteit straks in Indo wonen heeft dan ook weinig toegevoegde waarde.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 14-03-2009 21:29 Anne Mieke wrote:
Ik zie de toegevoegde waarde ook niet behalve het feit dat het buiten de Schengenland gemakkelijker reizen is.

Daar sla je de spijker op zijn kop!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

HarryBosscher
Gebruiker
spacer line

Er gaan vele verhalen rond over prijs etc van bv, sociaal Visum, Retiremenvisum (ouder dan 55 jaar).
Ik woon al 7 jaar in Indonesie (Bali) en had eerst een sociaal visum en sinds 5 jaar heb ik een retirement visum. Ik sluit dat af via een Bureau (Bali Ide in Denpassar) De kosten zijn ca 6 miljoen roepia per jaar plus een verzekering van ca 1 milj roepia per jaar. Na de eerste 5 jaar kan het visum voor 5 jaar op Bali verlengd worden en kost dan 30 miljoen roepia en dan heb je niets meer te maken met immigratiedienst gedurende 5 jaar. Ook hoef je niet het land uit om te verlengen.
Om dit klaar te krijgen bij de Indonesische ambassade te Den Haag is er een zeer moeilijke weg te gaan. De aan vraag via bv Singapore is vele malen eenvoudiger. In Den Haag werkt de ambassade niet mee. Deze ervaring heb ik. Toen ik graag naar Indonesie wilde om te wonen, lachten ze me uit en zeiden dat dit niet mogelijk was. Dit is echter nu 7 jaar geleden. Misschien is de situatie verbetert. Mocht u problemen hebben wil ik graag bemiddelen voor pa en dan laat ik contact opnemen met hem of U. Bosscher38Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

]Anne Mieke[/url]:]Als je de Nederlandse nationaliteit aanneemt moet je je Indonesische ook inleveren dat is hetzelfde. Met het oog om er te gaan wonen kun je het best de Indonesische nationaliteit behouden. Heb je nu een gewone verblijfsvergunning of eentje voor onbepaalde tijd in NL? Want met eentje voor onbepaalde tijd heb je ook geen gedoe wil je in beide landen voor langere tijd verblijven.

Maar dat laatste is wel een goed idee ja. Mag van mij ook wel een prijskaartje aanhangen als het moet. Beter dan dat gedoe met heen en weer naar Singapore, KL of whatever.

Anne Mieke,

Ik heb al lang een permanent verblijfsvergunning.
Maar k wil ter illustratie een verhaal vertellen. Onlangs is er bericht over een Marokaanse vrouw van wie het verblijfsvergunning is ingetrokken. Zij lag een een poosje in coma en daardoor kon ze zelf haar verblijfsvergunning niet laten verlengen.

Het zal je maar gebeuren, dacht ik toen ik dat dat bericht hoorde.

Maar goed, bedankt voor de goede adviezen, lieve mensen. Ik heb trouwens geen ambitie om op de stoel van Balkenende te zitten, bung Surya, maar misschien een lid van DPR wel, zoals ik eerde in andere posting heb gemeld. Maar dan als ik met pensioen ben en dat duurt wel eventjes, of misschien duurt het nog veel langer, want het kabinet wil de pensioenleeftijd verhogen tot 67 jaar. Wat ze allemaal niet bedenken, zeg.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 15-03-2009 02:07 HarryBosscher wrote:

Ik woon al 7 jaar in Indonesie (Bali) en had eerst een sociaal visum en sinds 5 jaar heb ik een retirement visum. Ik sluit dat af via een Bureau (Bali Ide in Denpassar) De kosten zijn ca 6 miljoen roepia per jaar plus een verzekering van ca 1 milj roepia per jaar. Na de eerste 5 jaar kan het visum voor 5 jaar op Bali verlengd worden en kost dan 30 miljoen roepia en dan heb je niets meer te maken met immigratiedienst gedurende 5 jaar. Ook hoef je niet het land uit om te verlengen.

Om dit klaar te krijgen bij de Indonesische ambassade te Den Haag is er een zeer moeilijke weg te gaan.
In Den Haag werkt de ambassade niet mee. Deze ervaring heb ik.
Mocht u problemen hebben wil ik graag bemiddelen voor pa en dan laat ik contact opnemen met hem of U. Bosscher38Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.HarryBosscher
Bedankt voor het aanbod.
Omdat wij op Java wonen zijn de prijzen daar goedkoper dan op Bali voor visa e.d.
Ik wacht nog steeds op wat mijn Visa guy te vertellen heeft. Daar hij tot nu toe niet eerder zo'n aanvraag heeft ontvangen.
Wat betreft die 5 jaar en dan weer 5 jaar, is hetzelfde wat betreft een Werkvisum. Doch voor dat laatste zijn er, die dat ontraden omdat voor 5 aar vast te leggen. waarom weet ik echter niet meer.

Maar ik heb de gegevens opgeslagen en zodra het moeilijk wordt zal ikcontact opnemen. Bedankt voor het aanbod.

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 15-03-2009 08:29 barimuchtar wrote:

...

maar misschien een lid van DPR wel,

Kan ook niet.
Je bent buitenlander.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,807,276 pageviews Een website van indahnesia.com