Het gaat niet goed tussen Yudhoyono en Kalla

Subforum In het nieuws 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Laatste politieke nieuws uit IndonesiŽ.
Jusuf Kalla gaat waarschijnlijk niet meer samen met Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) voor de volgende president verkiezingen. Naar verluidt is de relatie tussen die twee niet zo denderend meer. Het begon met de uitspraak van een van de voorzitters van Partai Demokrat, democratische partij van SBY. Die zegt dat Golkar, de partai van Kalla, maar weinig stemmen zal krijgen in de volgende verkiezingen.
JK was gepikeerd over die uitspraak. "Dat is een nachtmerrie, " zei hij in Den Haag. Later ontkent de bestuurder van de democratische partij van SBY. "Ik heb niet zo gezegd, ' verklaarde hij tegen SCTV, een Indonesische commercieel omroep.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De relatie is vanaf het begin af aan al een spanningsveld geweest. Dat is niets nieuw. Uiteraard probeert JK de hoogste post te krijgen, daarvoor is hij ambitieus genoeg. Maar het feit dat hij geen Javaan is maar een Buginees/Makassaar zal het voor hem niet makkelijk maken. Op Habibie na (maar die was ook niet gekozen) is er nog geen non-Javaan president geweest.........en ik zie dat op korte termijn nog niet gebeuren. Jammer, want het zou verhelderend werken voor RI.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Jeps, de verkiezingen komen er weer aan, dus dit soort berichten zullen het wel goed doen. Peilingen wijzen uit dat Golkar de grootste partij zal worden, met Partai Demokrat van SBY op twee en direct daarachter de PDI-P. Die drie zouden al een meerderheid vormen, dus dat is een uitgelezen kans om direct afscheid te nemen van de islamistische partijen als PPP en PKS. Dat vind ik veel belangrijker voor het landsbelang dan wat woorden tussen SBY en JK.

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Andere peilingen laten onlangs ook zien dat SBY bovenaan staat. Uit de vorige president verkiezingen blijkt dat de president niet afkomstig hoeft te zijn van de grootste partij. SBY zelf is een voorbeeld.
Het is inderdaad nog lang geen tijd voor een president die geen Javaan is, laat staan een niet javaan die ook niet muslim is.
Het staat niet in de grondwet, maar traditioneel is de president een echte Indonesier moet zijn en moslim.
SBY als president valt well mee. Maar hij moet wel durven op te treden tegen de radicale moslimsgroepen. Hij mag ook de aanhangers van Soeharto geen kans geven om opnieuw de macht te grijpen.

Partai Demokrasi moet een kans krijgen om te groeien en Golkar wat mij betreft mag steeds kleiner worden. Want het is nog steeds zo corrupt als pest
PKS is het minst corrupte partij, maar helaas fundamentalist.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-02-2009 18:53 barimuchtar wrote:
SBY als president valt well mee. Maar hij moet wel durven op te treden tegen de radicale moslimsgroepen.

Hij mag ook de aanhangers van Soeharto geen kans geven om opnieuw de macht te grijpen.

Partai Demokrasi moet een kans krijgen om te groeien en Golkar wat mij betreft mag steeds kleiner worden. Want het is nog steeds zo corrupt als pest
PKS is het minst corrupte partij, maar helaas fundamentalist.

*Ik vraag me af welke president het zal aandurven om radicale moslim aan te pakken.
Zolang de " fundamentalisten" hun democratische rechten uitoefenen(binnen de wet) kan niemand hun stoppen.

**.
SBY kan niet optreden tegen aanhangers van Soeharto.
Doet hij dat , dan is hij niet democratisch bezig.

Ik vind dat men een bepaalde groepen zoals PKS wel nodig heeft.
Al is het om de functie van " het geweten" te kunnen spelen.

bisa dicek of makemyday .

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Omsid,

Het aanpakken van de 'fundamentalisten' moet binnen de grenzen van de wet gebeuren.

Trouwens, ik heb van mijn collega gehoord dat de tickets naar IndonesiŽ in de buurt van april heel goedkoop zijn, ongeveen 700 euro. Weet je waarom, vroeg hij me.

Ik zeg: "Dat weet ik niet". 'Omdat er verkiezingen zijn', zei hij.

Dus als er verkiezingen zijn, blijven veel toeristen weg? Mee eens?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-02-2009 21:02 Surya Atmadja wrote:
Ik vind dat men een bepaalde groepen zoals PKS wel nodig heeft.
Al is het om de functie van " het geweten" te kunnen spelen.

Kom nou, realistisch blijven. De eerste (corruptie)gaten zijn ook al in de gelederen van de PKS gevallen. Dus niets nieuws onder de zon. Daarnaast is het een heel gevaarlijke partij - een wolf in schaapskleren - want ze streven zeer zeker niet naar democratie maar zullen die om zeep helpen zodra ze de macht hebben. Dat tonen ze nu al op lokaal nivo, daar waar ze een redelijke meerderheid hebben, is het leven voor minderheden al een stuk onaangenamer geworden.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 23-02-2009 15:43 Yogya-Bali wrote:

...

Kom nou, realistisch blijven. De eerste (corruptie)gaten zijn ook al in de gelederen van de PKS gevallen. Dus niets nieuws onder de zon. Daarnaast is het een heel gevaarlijke partij - een wolf in schaapskleren - want ze streven zeer zeker niet naar democratie maar zullen die om zeep helpen zodra ze de macht hebben. Dat tonen ze nu al op lokaal nivo, daar waar ze een redelijke meerderheid hebben, is het leven voor minderheden al een stuk onaangenamer geworden.

Ben ik niet realistisch genoeg dan volgens jou ?

Ik beschouw hun als " de" geweten van de gewone volk .
Heeft een bepaalde functie , min of meer te vergelijken met S.P , Groen Links of desnoods Groep Wilders .

PKS mensen zijn ook gewone mensen , kunnen ook menselijke zwakheden hebben , nietwaar ?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 23-02-2009 15:32 barimuchtar wrote:
Omsid,

Het aanpakken van de 'fundamentalisten' moet binnen de grenzen van de wet gebeuren.

Trouwens, ik heb van mijn collega gehoord dat de tickets naar IndonesiŽ in de buurt van april heel goedkoop zijn, ongeveen 700 euro. Weet je waarom, vroeg hij me.

Ik zeg: "Dat weet ik niet". 'Omdat er verkiezingen zijn', zei hij.

Dus als er verkiezingen zijn, blijven veel toeristen weg? Mee eens?

Leuke uitleg .
Zou het niet zo zijn omdat de Europese mijen min of meer aan het voorbereiden zijn voor het geval dat Garuda binnenkort naar Europa kan vliegen.
En niet alleen Garuda , waarschijnlijk zijn er nog 2 of 3 Indonesische Maatschappijen die ook naar Europa willen vliegen .

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 23-02-2009 21:49 Surya Atmadja wrote:

...

Ben ik niet realistisch genoeg dan volgens jou ?

Ik beschouw hun als " de" geweten van de gewone volk .

PKS mensen zijn ook gewone mensen , kunnen ook menselijke zwakheden hebben , nietwaar ?

De PKS is gelieerd aan de islamitische broederschap, niet bepaald een fris gezelschap dat zich schuldig maakt aan aanslagen en onderdrukking van vrouwen, homo's en leden van andere religies. Tamelijk zorgwekkend dat dit wordt beweerd door iemand die inmiddels al ruim veertig jaar in Nederland woont, hier blijkt maar weer eens uit wat uw ware aard is.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Het is echt zorgwekkend als andersdenkenden in een Nederlandse forum waar de vrijheid van meningsuiting door de gronwet wordt gewaarborgd min of meer een bepaalde etiket wordt geplakt .

Wil je ook zo goed zijn om verder uit te wijden wat je onder Islamitische Broederschap versta ?

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

Merkwaardig dat u nou begint over vrijheid van meningsuiting terwijl u een verderfelijke partij als de PKS die de onvrijheid predikt goedpaat. Volgens mij bent u nogal bedreven in het Googlen maar ik zal het u makkelijk maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je moet Om Sid maar met een korreltje zout nemen.
Hij gelooft zelfs nog in een sprookje van asepoester tot sprookjes van Anderson.
Hier gelooft hij?,denk ik, door zijn schrijfwijze niet in. http://terugnaarjemaker.nl/
Maar ja dat heeft met nurologie te maken, volgens een prof bij Pauw en Witteman.. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-02-2009 21:49 Surya Atmadja wrote: Ik beschouw hun als " de" geweten van de gewone volk .
Heeft een bepaalde functie , min of meer te vergelijken met S.P , Groen Links of desnoods Groep Wilders .

Kom nou toch.....geweten van het gewone volk????!!! Dat de Jakartanen in de praatjes van dit clubje zijn gevallen, betekent nog niet dat elke Indonesiers zo onnozel is om te zien wat er werkelijk achter deze club steekt. Ik zou de PKS eerder met de SGP (ook intolerant religieus) of Groep Wilders willen vergelijken dan met SP of Groen Links. Zgn. voor Jan-met-de-pet (of Bambang-met-het-peci) opkomen, maar zodra ze macht hebben exact hetzelfde doen als de rest, met nog een graatje erger en dat is democratische vrijheden wegnemen.
U slaat de laatste tijd wel erg ver door met het verdedigen van alles wat met RI of islam heeft te maken. Ik begin uw gezonde kritiek te missen. Dit lijkt meer op het typisch Indonesische blijven doorgaan met verdediging tot het einde, recht praten wat krom is. Back to the roots?? Maar dan ook in de negatieve zin?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,303 pageviews Een website van indahnesia.com