Onderhandelingen Hotels

Subforum Bali, het godeneiland 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BertH
Gebruiker
spacer line

Yogya, zouden we iemand wakker kunnen maken, uit zijn/haar droom kunnen halen en de werkelijkheid in kunnen sleuren? Lof voor je bewoordingen!

Persoonlijk denk ik dat de inwoners van RI er meer bij gebaat zijn als die toeristen een andere bestemming zouden zoeken.
En als men dan toch aan ontwikkelingshulp wil gaan doen zijn er zeker wel andere manieren, die veel meer effect sorteren dan dat beetje geld dat het ramptoerisme binnenbrengt, wat weer weggesluisd wordt of verdonkeremaand. In ieder geval wordt geen arme sloeber in RI er wijzer van.
Tijdelijk deelgenoot worden van de armoede alhier, of er slechts tegenaan kijken van och och och - doe hier ook nog een eurootje bij, daarmee wordt niets anders bereikt dan het strelen van het eigen ego. Ik krijg daarvan een vieze smaak in de mond.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-02-2009 16:47 BertH wrote: Tijdelijk deelgenoot worden van de armoede alhier, of er slechts tegenaan kijken van och och och - doe hier ook nog een eurootje bij, daarmee wordt niets anders bereikt dan het strelen van het eigen ego.

You take the words right out of my mouth. Ik ben op dit forum al eens van leer getrokken tegen de zgn. goeddoenerij op Bali en kreeg een storm van reacties. Al die goeddoenerij dient uitsluitend om de eigen ego te bevredigen en de eigen schuldgevoelens te maskeren. Het heeft niks met werkelijke solidariteit te maken; dan hou je jezelf aardig voor de gek. De gemiddelde autochtoon heeft niets aan die misplaatste solidariteit; hij/zij heeft veel meer aan het kritisch de vinger aan de pols houden betreffende de Indonesische overheid, regering en maatschappij, in de hoop dat er iets ten goede veranderd voor hen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

En Yogya -Bali en Bert, heeft die gemiddelde autochtoon de afgelopen decennia iets kunnen merken van jullie kritische houding t.a.v. overheid? Waarom moet het het een of het ander zijn. Je kunt toch best kritisch zijn ťn hier en daar een poot uitsteken om iemand te helpen. Zou het die mensen een rotzorg zijn of het Bill Gates is die toch wel een centje kan missen, of dat het iemand uit Spakenburg is die jarenlnag gespaard heeft om wat babykleren of wat ever te schenken? Merken de mensen er iets van met welke intentie iets is gegeven. Wil de gemiddelde autochtoon uberhaupt geen goederen/geld/hulp ontvangen, (ik weet het niet, ben er zelf wel altijd erg voorzichtig mee, vraag om permissie om bijv. een deel van het schoolgeld te betalen, weet dat het heel gevoelig kan liggen). Al is het deels afkopen van eigen schuldgevoel, maakt het iets uit? Wel als je een keuze hebt. Ik hoef hier ook niet geen extraatje te krijgen van iemand die ik een lul vind, maar ik heb wel de keuze om te zeggen;"dikke vinger met je geldbuidel, heb ik van jou niet nodig".
Hoe komen jullie er trouwens bij om te suggereren dat er hier mensen posten die "een eurootje hier, eurootje daar" bijlappen, wat voor zicht hebben jullie op wat voor ondersteuning er wordt geboden. Ik vind het nogal gemakkelijk om nu in deze mate van leer te trekken (al begrijp ik de essentie van jullie boodschap best en ben ik het er deels ook wel mee eens). Ik blijf met de vraag zitten wat voor bijdragen jullie nou zelf leveren. "Wij " zouden beter een andere vakantiebestemming kunnen zoeken, jullie blijven er, ondanks alle besproken shit wel wonen. Kom op, dan moeten jullie toch ergens heel erg van profiteren, of zijn jullie masochisten of hele nobele weldoeners. Wat is het?? Ik zou het graag willen begrijpen.

Groeten Elsbeth

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Elsbeth, bedankt ! ( ja eentje maar)

Elsbeth je hebt even wat vrouwelijk inzicht laten zien aan de heren, heb hier niets aan toe te voegen.

Ik vind het nogal gemakkelijk om nu in deze mate van leer te trekken (al begrijp ik de essentie van jullie boodschap best en ben ik het er deels ook wel mee eens). Ik blijf met de vraag zitten wat voor bijdragen jullie nou zelf leveren. "Wij " zouden beter een andere vakantiebestemming kunnen zoeken, jullie blijven er, ondanks alle besproken shit wel wonen. Kom op, dan moeten jullie toch ergens heel erg van profiteren, of zijn jullie masochisten of hele nobele weldoeners. Wat is het?? Ik zou het graag willen begrijpen.

Wat is het?? Ik zou het graag willen begrijpen.

Ik ook !

Hoeft niet alleen over "weldoenerij" op Bali te gaan maar over heel RI.

Maar ik zie nu net dat het wel erg OFF TOPIC is

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-02-2009 18:39 elsbeth wrote:
Ik blijf met de vraag zitten wat voor bijdragen jullie nou zelf leveren. "Wij " zouden beter een andere vakantiebestemming kunnen zoeken, jullie blijven er, ondanks alle besproken shit wel wonen. Kom op, dan moeten jullie toch ergens heel erg van profiteren, of zijn jullie masochisten of hele nobele weldoeners. Wat is het?? Ik zou het graag willen begrijpen.

Door " kritische " opmerkingen te plaatsen in Nederlandse site of forum ?
Lekker met " gelijkgestemden" even vertellen hoe de autochtonen (Indonesiers) hun zaken moeten regelen.
Hoe slecht georganiseerd ze zijn , hoe orrupt ze zijn , hoe ....... mag je zelf invullen..

Ik vraag me af of ze ook met de Indonesiers praten in plaats van over de Indonesiers praten in Nederlandse site .
Dat doet me denken aan de tijd van Meneer Pronk , hij bedoelt het goed , is ook een integere man , maar toch komt zijn boodschap niet over.

Hebben jullie niet aangedacht om in een Indonesische site te gaan discussierren met de Indonesiers ?
Ik denk dat er Indonesische site bestaan waar je in het engels kan discussieren.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Yoke, het gaat me niet om vrouwen tegen mannen of wat dan ook, heb ik altijd een enorme pesthekel aan gehad. Over het algemeen voel ik me bij mannen prettiger dan bij de gemiddelde vrouw. Maar het houdt me oprecht bezig hoe je kunt verwachten dat vakantiegangers een land op dezelfde kritische manier kunne bekijken als autochtone of allochtone inwoners. Dat is een illusie, je zult het nooit kunnen overbrengen, daarom is het voor beide "partijen" zo frustrerend om niet helemaal begrepen te worden. Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen die hier nu zo van leer trekken, zelf (vanuit hun woonplaats elders in Indonesie) ook op vakantie gaan naar bijv. Bali (omdat de kinderen dat nou eenmaal toch wel heel lekker vinden). Waarom is dat een hele andere Baliganger dan de buurman die vanuit Amsterdam in hetzelfde hotel in Seminyak zit.????

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Yoke, het gaat me niet om vrouwen tegen mannen of wat dan ook, heb ik altijd een enorme pesthekel aan gehad.

Nee natuurlijk niet, maar vrouwen kijken vaak op een andere manier ergens tegenaan en dat is maar goed ook in dit geval.

Ik denk dat we maar weer on topic moeten gaan anders krijgen we Jeroen op ons dak. Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kom net van mijn werk, boodschappen, eten en dan lees ik dit...........

Beste Bert (en YB): Ik hoef niet wakker gemaakt te worden of uit mijn droom geholpen te worden. Je hebt geen idee tegen wie je het hebt. Misschien heb ik wel meer "werkelijkheid" meegemaakt dan dat je op dit moment zouden kunnen bevroeden. Ik droom en idealiseer helemaal niets.

Mensen zijn niet verplicht iets voor anderen te doen. Wat ik niet begrijp is dat hier erg neerbuigend wordt gedaan over dat je (ik) mensen wilt helpen (om vooruit te komen) als ik het over Rp 50.000 of Rp 100.000 dan is het een eurootje hier en een eurootje daar en als ik het over 10 juta heb dan zal me waarschijnlijk vriendelijk verzocht worden even om langs een psychiater te gaan want ik wordt vast voor de gek gehouden. Rechtsom of linksom zijn er dus mensen die helemaal niet willen dat het met de Indonesiers goedgaat, wat betergaat, mogelijkheden krijgt.
Er wordt hier het woord ontwikkelingshulp gebruikt precies het woord dat ik jusit niet wil gebruiken. De mensen zijn nl. ontwikkeld genoeg maar het ontbreekt hen aan materiele bijdragen.
Ik ben ook geen tijdelijke deelgenoot maar al jarenlang (dit soort veronderstellingen krijg je als je mensen niet kent) en als je goed hebt gelezen dan zal ik over enige jaren daar wonen en dan zal ik al helemaal geen tijdelijke deelgenoot meer zijn. En voor alle duidelijkheid: ik hoef straks mijn brood daar niet te verdienen, tegen die tijd heb ik lang genoeg gewerkt. Maar ik zal zeker een model zoeken zodat er daar iemand beter van wordt. Ik sluit mijn ogen juist niet voor alle misstanden in het land. Maar ik begrijp het niet meer zo goed. Geld, goederen, mogelijkheden bieden van "een eurootje hier, een eurootje daar" tot enige duizenden wordt afgekeurd, het alleen aan jezelf denken, eigen droom, eigen plezier is ook niet goed. Vertel mij dan maar eens hoe het dan wel moet.

Ego strelen, eigen gemoedsrust, machtsgevoel (ik noem ze nu maar even allemaal op) Call it what u want. Er ooit al eens aan gedacht dat er werkelijk mensen op de wereld zijn die om anderen geven? Of zijn we tegenwoordig allemaal zo ziek dat zelfs dat niet eens meer tot de mogelijkheden behoort.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

. Ik sluit mijn ogen juist niet voor alle misstanden in het land. Maar ik begrijp het niet meer zo goed. Geld, goederen, mogelijkheden bieden van "een eurootje hier, een eurootje daar" tot enige duizenden wordt afgekeurd, het alleen aan jezelf denken, eigen droom, eigen plezier is ook niet goed. Vertel mij dan maar eens hoe het dan wel moet.

Vertel het mij dan ook maar eens Bert en YB, ook ik hoef niet wakker gemaakt te worden, heb mijn ogen en oren (ook daar ) wel open.
Het is nu eenmaal beter te geven dan te nemen.

men moet wat minder op elkaar "letten" en wat meer op elkaar "passen" Emoticon: Yes!

BertH
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2009 19:37 Anne Mieke wrote:
De mensen zijn nl. ontwikkeld genoeg maar het ontbreekt hen aan materiele bijdragen.

Inderdaad AM. Ik heb er net ťťn ontmoet die zijn dagen vult met het klein maken van stenen door er hard met een hamer op te meppen. De hele dag, elke dag, voor een bedrag van RP. 45.000 per dag, nog geen 3 Euro, waarvan hij zijn gezin moet onderhouden. RP. 90.000 per kubieke meter en dat is veel, heel veel keren meppen! Je bedoelt dat soort genoegzame ontwikkeling, neem ik aan?
Verder vind ik dat je alle uitspraken heel erg op je eigen persoon betrekt. Met die egocentrische instelling ontlok je steeds uitspraken op je persoon, die dan weer worden afgestraft met een ban van dit forum, omdat de tenen lang zijn en de lontjes kort. Dat kan ik niet onderscheiden als "werkelijk om mensen geven".

On 24-02-2009 18:39 elsbeth wrote:
Ik blijf met de vraag zitten wat voor bijdragen jullie nou zelf leveren. .... Kom op, dan moeten jullie toch ergens heel erg van profiteren, of zijn jullie masochisten of hele nobele weldoeners. Wat is het?? Ik zou het graag willen begrijpen.

Je reacties zijn volwassen en goed begrijpbaar. Ik zou best eens wat meer ideeŽn met je willen uitwisselen. Fax je emailadres naar 084 7182166 (in NL) dan kan ik off-forum gegevens met je uitwisselen
Nee, ik profiteer nergens anders van dan gewoon in RI wonen met onbegrensd (maar onbegrepen) aanpassingsvermogen. Mijn drijfveren dat aangaand komen niet hier te staan. Dat zou onbegrepen zijn en voornamelijk wilde reacties opleveren. Daar zit niemand op te wachten.
Bijdragen: Afgezien van de vele eurootjes hier en daar, vrijwel elke dag, heb ik een gezin een huis geschonken ter waarde van meer dan Ä 5000, ik heb een juffrouw laten studeren totdat ze afgestudeerd was en nu een eigen praktijk heeft opgezet, zodat ze in haar levensonderhoud kan voorzien, ťn in dat van haar familie, t.w.v. meer dan Ä 10.000. Ook anderen liet ik een opleiding volgen, maar niet alles is een sukses geworden. Ik zit op 25% als het op sukses qua opleidingen aankomt. Alles uit eigen zak, daar is verder niemand bij betrokken geweest. Er zijn nog wat kleine projectje links en rechts geweest en er staan er nog wat op stapel. E.e.a. afhankelijk van wat ik tegenkom op mijn trips. Ik heb nml. veel vrije tijd, maar ben niet altijd vrij. Ik heb plannen om een kleuter, dochter van heel arme mensen, van een enorme hazenlip af te helpen. Zijn er forumleden die willen bijdragen? Gebruik het faxnummer!
Ik heb een hulp in huis genomen die het dubbele salaris krijgt van ze vroeg, dat is ook twee keer zoveel als andere pembantu's dat krijgen, waarbij ze verder van alles wordt voorzien wat nodig is, kleding, medische voorzieningen, indien nodig, etc.
Maar daarom gaat het allemaal niet zo, denk ik. Het blijven druppels op een gloeiendhete plaat, dus zie dat ook maar als egotripperij.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-02-2009 18:39 elsbeth wrote: Je kunt toch best kritisch zijn ťn hier en daar een poot uitsteken om iemand te helpen. afkopen van eigen schuldgevoel, maakt het iets uit?

Je helpt mensen uitsluitend door hen te helpen met leren zichzelf te helpen. Investeren in kleine projectjes is oke maar spullen weggeven niet. Dat laatste vind ik persoonlijk neerbuigend en van machtsoverwicht getuigen. De machtige t.o. de onmachtige.
Als iemand iets wil opzetten en je helpt daarbij....... Maar dan nog uitkijken wat je doet. Daar is het hele Foster Parents-plan uiteindelijk op gestrand: het creeerde meer afgunst en ellende dan profijt. Het heeft geen zin om in een arme donder zijn studie te gaan investeren als hij uit een lage klasse/kaste komt want dan zal hij na het behalen van zijn diploma alleen maar frustreren omdat hij niet in aanmerking zal komen voor een goede baan vanwege het ontbreken aan connecties, geld en aanzien. Dan kan je beter in een kleine warung voor hem/haar investeren want dat is hoogstwarschijnlijk zijn toekomst.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen die hier nu zo van leer trekken, zelf (vanuit hun woonplaats elders in Indonesie) ook op vakantie gaan naar bijv. Bali (omdat de kinderen dat nou eenmaal toch wel heel lekker vinden). Waarom is dat een hele andere Baliganger dan de buurman die vanuit Amsterdam in hetzelfde hotel in Seminyak zit.????

Omdat die niet onrealistisch lopen te dwepen met Bali. Er is een verschil tussen Bali-ganger en Bali-lover (of dweper).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik blijf met de vraag zitten wat voor bijdragen jullie nou zelf leveren. "Wij " zouden beter een andere vakantiebestemming kunnen zoeken, jullie blijven er, ondanks alle besproken shit wel wonen. Kom op, dan moeten jullie toch ergens heel erg van profiteren, of zijn jullie masochisten of hele nobele weldoeners. Wat is het?? Ik zou het graag willen begrijpen.

Mijn bijdrage is het soort bijdrage dat ik net zo goed in NL ook deed: sociaal werk. Persoonlijk mogen van mij de toeristen komen (tenslotte ook een deelterein van mijn werk). Alleen begrijp ik dat gedweep niet. Mijn eerste reis naar RI was een reis naar de onderbuik van Jakarta. En dan zie je direct al het lelijks wat de maatschappij hier heeft te bieden, daar kan je je ogen niet voor sluiten. Ook was ik mij bewust dat ik in een dictatoriaal land verkeerde, dus onmogelijk om lofzangen te gaan houden.
Kijk dat is mijn verschil met die Bali-lovers, die gaan uitsluitend naar Bali en willen ook alleen die kanten zien die een gerust en goed gevoel geven. Geen oog voor de werkelijkheid; het gaat om hun idyllisch gevoel. Oke, dat mag, je bent tenslotte op vakantie (als ik met toeristen werk, moet ik ook een droom verkopen en geen nachtmerrie). Maar ga dan vervolgens niet de hele boel lopen op te hemelen (en ev. lastige schuldgevoelens afkopen met allerlei giften en ®barmhartigheid®.)

BertH
Gebruiker
spacer line

On 25-02-2009 01:37 Yogya-Bali wrote:

...
... Het heeft geen zin om in een arme donder zijn studie te gaan investeren .... Dan kan je beter in een kleine warung voor hem/haar investeren want dat is hoogstwaarschijnlijk zijn toekomst.

Dat vind ik niet zo, YB. Natuurlijk zijn de mensen geholpen met een warung, maar de afgunst is soms zo groot dat het wordt leeggejat of zelfs in de fik wordt gestoken en dan zijn ze weer alles kwijt. Investeren in een opleiding die de persoon voorbereid op een zelfstandig beroep is het allerbeste in mijn ogen, want die kennis kan niemand je afpikken. Het is wel eens een probleem in te schatten of de persoon de kwaliteiten heeft om zo'n studie goed te beŽindigen. Daarmee loopt het wel eens mis, maar dat is dan weer een aanwinst voor mijn lokale mensenkennis.
Zo'n studie duurt dan ook veelal een jaar of vier, vijf, dus die hulp moet je wel zolang blijven volhouden. Bij twijfel beter niet eraan beginnen, Een halve studie is niets waard.

De jeugd heeft de toekomst. Daarin te investeren prevaleert boven het helpen van ouderen die vastgeroest zitten in hun levenslang vastgehouden patroon. Lange termijn denken is beter dan korte termijn lastenverlichting van beperkte duur. Eten geven is aardig, maar morgen moeten ze ook eten. Kleding verslijt en moet vernieuwd worden. Leer de jeugd zichzelf bedruipen en er wordt op bescheiden schaal vooruitgang geboekt, maar alle beetjes helpen als het om de vooruitgang gaat.

Wat m.i. ook belangrijk is: nadat de persoon heeft bereikt wat je voor ogen had, trek je terug en bemoei je nergens meer mee, zodat ze hun eigen weg gaan. Klus gedaan, dan wegwezen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mee eens. Met dat investeren in studie bedoelde ik feitelijk de hogere studies. Maar investeren in een beroepsgerichte opleiding die opleidt voor een zelfstandig beroep.......ja, daar zit zeker wat in. Maar ga geen geld verspillen aan een arme donder voor een HBO- of universitaire studie want dat is kapitaalvernietiging. Ik zie de houding onderling nog niet op korte termijn veranderen, dus iemand uit een ®laag® milieu zal nimmer de kans krijgen zich te ontplooien in een gelijkwaardige job.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Bert, ik zit nu op mijn werk, maar zal vanmiddag thuis eens kijken hoe we verder kunnen "chatten". Groetjes elsbeth

BertH
Gebruiker
spacer line

Dat is prima, Elsbeth, maar jouw middag is mijn slaperstijd, dat snap je. Een skype-adres of Messenger is ook prima. Anything.

YB: het is moeilijk te bezien of iemand voor een goede opleiding geschikt is. Ook in de lagere milieu's komen genieŽn voor, werkelijk waar. De gegevens komen meestal uit interne kringen, maar dan nog loopt het wel eens mank, want het gekke is dat soms de interesse plotseling compleet verdwijnt en dan helpt er geen lieve moeder meer aan. Geld weg. Easy come, easy go, no sweat. Maar enige terughoudendheid en onderzoek (doe ik niet zelf want dan is iedereen een Einstein in notendop!) is een vereiste, en verder een 'what the hell' mentaliteit, denk ik, als je een besluit neemt. Maar dan ook niet meer loslaten totdat het einddoel is bereikt, of er duidelijk de brui aan wordt gegeven. In dat geval: einde kans op een beter bestaan, zoals gewild. Niets door de strot douwen is het devies. Maar als men wel geschikt is uitsluitend voor een zelfstandige beroep laten studeren, de rest heeft geen zin. Als de afhankelijkheid van een ander moet afhangen komt er meestal weinig van terecht en is de motivatie gauw weg. Medici, advocaten, notarissen, accountants, dat gaat het beste. Dat is ook aan de prijs, maar goed ... Onderwijzers/docenten, dat is ook een optie, voor hen is ook altijd werk te vinden.
Voor zover dat enige indruk maakt, stel ik als voorwaarde dat ze de mensen met respect behandelen en hen voor de geleverde service nimmer een (financiŽle) poot uitdraaien. Dat leren ze verder wel in de opleiding en vooralsnog kan ik niet klagen over het resultaat.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 25-02-2009 11:32 schreef BertH: YB: het is moeilijk te bezien of iemand voor een goede opleiding geschikt is. Ook in de lagere milieus komen genieŽn voor, werkelijk waar.

Zeker komen er genieen uit de lagere klasse. Alleen blijft het a waste of money and energy want hen zal nooit een kans worden gegund; heel andere situatie dan in Europa. Daarom hebben ze hier ook last van een braindrain . Degenen die het toch hebben gered maar weten dat ze uit hun eigen milieu niets kunnen verwachten en er zonder connecties niet komen, zullen snel de stap naar het buitenland maken waar hun kennis wel wordt gewaardeerd.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Vanwege privacy 2 posts weggehaald.
Betrokken posters weten welke.
BertH heeft het emailadres.

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He dank je, Oyibo, ik had het zelf ook al weer teruggedraaid. Maar bedankt voor je alertheid

Elsbeth

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Even tussendoor vermelden dat, als je een hotel boekt met een reisorganisator, het helemaal niet zo duur is. Wij hadden Bali Hyatt geboekt voor een 7 tal nachten en dat was ongeveer voor 35 Euro per persoon, dus een 70 Euro per kamer MET uitgebreid ontbijt inbegrepen.
Dus echt duur kan je dat niet noemen.
Natuurlijk als je ter plaatse wil boeken zal je natuurlijk VEEL meer betalen.

Mimmy
Gebruiker
spacer line

Ben net weer terug van een heerlijke vakantie op Bali.
Zelf verblijven wij het liefst in een villa, soms verbazend betaalbaar. Onderhandelen over de prijs (vooraf via de e-mail) lukt prima.
Kijk eens op balidyanavillas.com
Het zou mij verbazen als je niet voor rond de usd100 een mooie 1kamer villa kan boeken (heb je een eigen pool, woonkamer, etc en gratis laundry, incl ontbijt).

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Wij zaten in Hyatt toen we toekwamen voor 3 dagen en ook de laatste 4 dagen.
Tussendoor ook een villa geboekt in Sanur.
Het is best wel gezellig, je hebt meer privacy en ruimte zat. Een eigen zwembad en mensen die voor je koken en alles opruimen. Wel een nadeel dat je alleen in een villa zit en sociaal contact mist, maar dan ga je winkelen, wandelen en ontmoet je wel weer mensen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 26-02-2009 16:36 dekarre wrote:
Even tussendoor vermelden dat, als je een hotel boekt met een reisorganisator, het helemaal niet zo duur is. Wij hadden Bali Hyatt geboekt voor een 7 tal nachten en dat was ongeveer voor 35 Euro per persoon, dus een 70 Euro per kamer MET uitgebreid ontbijt inbegrepen.
Dus echt duur kan je dat niet noemen.
Natuurlijk als je ter plaatse wil boeken zal je natuurlijk VEEL meer betalen.

Het verschil ligt in de publish rate en company rate of hotel vouchers.
Zelf boeken kost je kapitalen.

Als je de rates van Aryaduta in Jakarta ziet , schrik je ook behoorlijk .
Het is meer dan 100 eurie pernacht. Nog steeds goedkoop in vergelijking met nederlandse hotels.
Met "diskon "erbij is het draaglijker geworden.

bisa dicek of makemyday .

BertH
Gebruiker
spacer line

On 25-02-2009 01:00 BertH wrote:

...
Fax ... 084 7182166 (in NL). Zijn er forumleden die willen bijdragen? Gebruik het faxnummer!

Nou, dat heeft storm gelopen zeg! Precies nul komma nul berichten of bijdragen. Geen extra hazenlipje gerepareerd, geen moeder haar kind laten behouden omdat ze geen geld heeft voor de rekening van het ziekenhuis.
Wat zouden de bijdragen van forumleden aan RI dan zijn?? Emoticon: Frustrated
Alleen mooie praat in dit forum misschien? Van geestige en geestelijke bijdragen op dit forum kan de arme sloeber in RI niet leven. Emoticon: Confused

Ik hou de fax nog even open voor de welwillende helper in nood (die groot is). Kom op, laat eens je hart spreken! Emoticon: Eerie

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,715,961 pageviews Een website van indahnesia.com