Papua bezoeken

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

We zijn 2 jaar geleden in Papua geweest. Vanuit Wamena hebben we een trekking gemaakt met een gids die Scorpio heette. Heeft iemand ooit een trekking met hem gemaakt? Zo ja, kun je ons aan zijn telefoonnnummer of email-adres helpen?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Ik weet niet of het dezelfde persoon is. Maar enkele jaren geleden was hij een van onze 7 dragers. Wij hadden een Javaanse gids. Die schijnen iets betrouwbaarder te zijn in tijd en route. Wij hebben dan ook trekking gemaakt van een week.
Ik denk overigens niet dat Scorpio telefoon of internet heeft.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Na mijn ervaringen in Papua (en met Papua's in Jakarta en Yogya) komt het mij niet vreemd over dat u stelt dat Javaanse gidsen iets betrouwbaarder zijn in tijd en route. Nou, iets betrouwbaarder, heel veel betrouwbaarder. Ik heb de gemiddelde Papua leren kennen als een even grote oplichter, corruptor en afperser als de Balinees.

Pardi
Gebruiker
spacer line

Waar je als papua mee omgaat word je mee besmet.

Mijn neef en oud kollega's spreken altijd over de betrouwbaarheid van de papua!
Wat is er veranderd?

Pardi/Ab

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Denk niet dat ze besmet zijn, zat er waarschijnlijk altijd al in, maar komt er nu pas goed uit: agressieve afperserij. Corruptie wordt in Papua in het dubbelvoudige gepleegd en ......... door de autochtone bewoner zelf.

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Yogya, dat bedoel ik er eigenlijk ook mee te zeggen. Een Papua is niet betrouwbaar in route, tijd en afspraken komt er nog bij. Ach ze zijn ook weer niet onaardig, maar geef toe dat ik mij te voorzichtig heb uitgedrukt.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Yogya-Bali, Albert H,
Ik heb uitsluitend een vraag gesteld of iemand mij kan helpen aan de adresgegevens van Scorpio. Scorpio is bij ons als een betrouwbaar persoon overgekomen..
Om nu gelijk de gemiddelde Papua als even grote oplichter als de Balinees te bestempelen vind ik wat ver gaan. Ik ken Javanen, Sumatranen, Balinezen en vele anderen in Indonesie die ook betrouwbaar zijn. Ik ben niet naief, maar heb het gevoel dat jullie het land en de inwoners, waar jullie, naar ik gevoel heb, zoveel van houden, alleen maar negatief willen afschilderen. Emoticon: Nooo

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Albert,
Waarom verontschuldig jij je tegenover Yogya. Ben je bang voor hem.
Je mag toch wel je eigen mening geven? Emoticon: Nooo

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Nee, maar hij heeft wel gelijk. Een Papua is niet betrouwbaar in route, tijd en afspraken.
En dat was en is ook mijn mening alleen drukte ik mij te voorzichtig uit door het woordje iets, maar bedoelde er hetzelfde ermee.
Daarom hebben wij destijds ook een Javaan genomen. Scorpio, welke ik ken, is een aardige vent. Maar laat hem geen jungle tocht van een week leiden. Er zijn er Papua oplichters bij, maar als jij dat door hebt kun je dat omdraaien in jouw voordeel. En dat hebben ze dan weer niet door. De gemiddelde Papua is dat dus niet. En corruptie komt in heel Indonesie voor.
Ik wil daar nog wel een kanttekening bij maken aangaande de Javanen, die masaal naar Wamena komen en de boel over dreigen te nemen. En zeker niet in het voordeel van de Baliemvallei. Wamena wordt er daardoor niet mooier op.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als ik in Papua ben met een reisgezelschap, dan maak ik gebruik van allochtone gidsen. Er zijn er met name veel uit Sulawesi actief die stukken betrouwbaarder zijn en ook veel beter begrijpen wat een westerse toerist wil. Ik heb reeds 2 maal van een gids gebruik gemakt met de naam Yerimbait (tel. 081344272293, weet niet of het nummer nog geldig is). Hij is oorspronkelijk van de Sangihe-Talaud eilanden (N.Sulawesi) maar woont al jaren in Jayapura en begeleidt lange trekkings vanuit Wamena over de bergen naar het Asmat-gebied.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

papuas niet betrouwbaar?? dat heb je overal bij elk land en volk
maar rara hoe zou het komen dat ze zo zijn???

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jaja, de schuld ligt weer bij de Javanen (of andere West-Indonesische etnische groepen). Alles wat slecht is in Oost-Inonesia wordt geweten aan de Javanen, etc. Sorry, ik reis en werk al bijna 20 jaar in Oost-Indonesia en daar kunnen ze er pas wat van. Voor corruptie en afpersing moet je op de Molukken of op Papua zijn.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

ja Yogya bali dat bedoel ik nou, jij zegt meteen geef de javanen maar weer de schuld,
Tuurlijk javanen( de regering) rooft nog steeds de bodemschatten van de molukken en papua
maar dat jij 20 jaar inioost indonesie komt en zegt dat de corruptie daar nog erger is dan de rest vind ik een cliche
als dat zo is wat doe jij 20 jaar daar, blijf dan toch op java en andere eilanden, dan heb je daar niks te zoeken
wat jij meemaakt op de moluken en papua, maak ik mee in west Indonesie
blijkbaar zijn ze niet happig op jou
en in west indoensie niet op mij als molukker
maar ik moet niks hebben van west indonesie, behalve sumatra en sulawesi en kalimantan

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou Teripang, daar noem je nogal wat. Sumatra, Sulawesi en kalimantan beslaan toch wel een behoorlijk groot stuk van West Indonesie. Ik meng me verder niet in jullie discussie omdat ik helaas nooit in Oost Indonesie ben geweest.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo elsbeth

tegen die 3 eilanden is niks mis mee, maar misschien ben ik wel een beetje kwaad op die uitlating van yogya bali, zo discrimineren naar andere bevolkingsgroepen, ook al wordt je daar afgeperst en de corruptie heerst, dat komt gewoon overal voor in Indonesie en de wereld
hij zegt wel zoiets, maar waarom zit hij dan 20 jaar daar??
zoals jan zei is waar, in elk volk zitten er ook goede mensen, maar blijkbaar heeft de hr bali iets naars meegemaakt dat hij molukkers en papuas discrimineert
ik zou hem eigenhandig ook de molukken willen uitschoppen als ik hem daar zie

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik ben net terug van een week werkoverleg waarin 2 collegae de "wacht zijn aangezet" (oftewel ontslagen) en laten dit nou allebei Molukkers zijn. In de afgelopen jaren zijn er al 3 uitgevlogen (alle 3 eveneens Molukkers). Mijn Javaanse, Sundanese, Sumatraanse, Sasakse, Buginese collegae niet. Lijkt me toch wel wat......in 7 jaren alleen Molukse collegae ontslagen vanwege corruptie.
Ik heb in NL jarenlang met Molukkers gewerkt in het welzijnswerk en hetzelfde ervaren. Discrimineer ik?? Mijn zoon is half Moluks maar ik wijs hem er wel op hoe "zijn mensen" zijn, zowel positief als negatief.
By the way, binnenkort moet ik een lange tijd naar Maluku (m.n. Kei en Tanimbar), juist om de rotzooi op te ruimen van mijn corrupte Molukse collegae. Misschien komen we elkaar wel tegen maar ik denk dat niemand mij eruit schopt want ze kennen mij al 2 decennia lang..........

zo discrimineren naar andere bevolkingsgroepen, ook al wordt je daar afgeperst en de corruptie heerst, dat komt gewoon overal voor in Indonesie

Dat gezeur over discriminatie is een achterhaald item......gelukkig ook in de politiek in NL want teveel allochtonen maakten daarvan misbruik en verscholen hun tekortkomingen c.q. falen erachter.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo
yogya bal

Ik moet je ook deels gelijk geven, dat er molukkers zijn die corrupt zijn , oftewel andere dingen doen die niet door de beugel kan, maar ikzelf als Molukke voelt niet fijn alsof elke molukker allemaal zo zijn,
kijk molukkers zijn van nature geen handels of zaken mensen, maar dat kan altijd veranderen. Ik denk dat de geschiedenis van de molukken ook deels meespeelt , maar afijn ik hoop in de toekomst dat het weldra voor de merendeels zal veranderen,.
wat ik je verder wil vragen , wat voor werk doe jij in de molukken (nieuwsgierig) want jij gaat zoals jij zei binnenkort naar de kai en tanimbar eilanden
Ik moet je ook vertellen dat ik al met een familielid een internet provider daar hebben opgezet, dus voor jou zou het ook makkelijker zijn als je voor je werk of prive kan mailen etecetera,
de werkzaamheden zijn nu al aan de gang en we hopen binnen 2 weken vanaf nu te kunnen starten

met vriendelijke groet...............een Molukker die niet corrupt is

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik lees hier allerlei enge dingen die ik niet wil horen/weten.
Het topic heet "Papua bezoeken" en ik kwam hier dan ook eigenlijk om wat meer over Papua te weten te komen. Het wordt van de zomer mijn eerste bezoek en mijn ogen vliegen van links naar rechts over de kaart. Natuurlijk al vanalles gegoogled, gelezen etc. maar ik wil ook graag wat ervaringsdeskundige info hebben. Dus, WAAR moet ik naar toe, en WAT moet ik zien. Mijn plan is om te beginnen 2 weken want ik heb nog maar weinig gevoel met Papua (in tegenstelling tot wat ik altijd met Maluku had)
Ik hou vooral van mooie natuur en heb een hekel aan grote steden. Ben een beetje aan het turen naar
Fak Fak, Manokwari, Nabire en Merauke, Biak(?).
Natuurlijk niet de steden zelf maar wat er in de buurt is. Ik hoef ze ook niet allemaal te zien, vraag me wat een goede keuze/combi is. Op de een of andere manier heb ik (nog) niks met Jayapura en Wamena. (lucht en zee-) Verbindingen met Maluku zijn voor mij ook interessant.
Ik weet dat in 2 weken niet veel kan zien maar de komende twee jaar zal het toch voornamelijk oost Indonesie worden dus het loopt niet weg.

Wie kan mij een beetje op weg helpen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deze maar even een schopje omhoog........

Wie? Er zal toch wel iemand iets weten.......
Of ik ongeduldig ben? Hm...... yep wel een beetje.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Ik kan je alleen maar iets zeggen over Jayapura, Wamena en omgeving. Ik ken iemand die ca. 2 jaar geleden op Biak is geweest. Ik zal jou privť hun mailadres geven. Kun je contact met hen opnemen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-05-2009 21:11 BintangJan wrote:
Hallo Anne Mieke,

Ik kan je alleen maar iets zeggen over Jayapura, Wamena en omgeving. Ik ken iemand die ca. 2 jaar geleden op Biak is geweest. Ik zal jou privť hun mailadres geven. Kun je contact met hen opnemen.
Dank. Da's tenminste al een begin.

Ik wil nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel andere dingen weten. Don't let me down.

BTW: Wanneer zijn jullie in Ambon/Maluku?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Anne Mieke,
Ik zal toch eens even navraag voor je doen. Ik ben zelf helaas nooit in Oost Indonesie geweest, laat staan helemaal in Irian Jaya, maar mijn beide zussen en moeder zijn er wel geweest, ook een flinke tijd geleden overigens. Mijn zus heeft een jaar of 7 bij de Boer en Wendel gewerkt en heeft toen echt alle uithoeken van Indonesie gezien , op een iets andere manier dan jij, maar toch..Ik weet dat ze alle 3 de Baliem vallei schitterend vonden. Ik ga even navragen voor je. Volgens mij komt Leomanado ook geregeld in Papua.
Groet Elsbeth
Helaas, ook Jambi kan ik je uit eigen ervaring niks over vertellen. In mijn Palembang tijd had ik wel vrienden die ook een tijd in Pekanbaru hadden gewoond, maar dat vonden ze meen ik niet geweldig.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-05-2009 22:18 elsbeth wrote:
Hai Anne Mieke,
Ik zal toch eens even navraag voor je doen. Ik ben zelf helaas nooit in Oost Indonesie geweest, laat staan helemaal in Irian Jaya, maar mijn beide zussen en moeder zijn er wel geweest, ook een flinke tijd geleden overigens. Mijn zus heeft een jaar of 7 bij de Boer en Wendel gewerkt en heeft toen echt alle uithoeken van Indonesie gezien , op een iets andere manier dan jij, maar toch..Ik weet dat ze alle 3 de Baliem vallei schitterend vonden. Ik ga even navragen voor je. Volgens mij komt Leomanado ook geregeld in Papua.
Groet Elsbeth
Helaas, ook Jambi kan ik je uit eigen ervaring niks over vertellen. In mijn Palembang tijd had ik wel vrienden die ook een tijd in Pekanbaru hadden gewoond, maar dat vonden ze meen ik niet geweldig.
Graag, ik kan hier echt aan niemand iets over vragen. Zowel Papua als jambi niet. Volgens mij Jambi nog minder. Pekanbaru ligt veel meer noordelijk en hoort ook niet bij Jambi. Maar goed, dan moet ik zelf het wiel maar uitvinden.
Degene die me uitnodigt denkt overigens dat ik het geweldig zal vinden (en op de een of andere manier geloof ik dat meteen)
Ik houd me in elk geval dan over Papua aanbevolen. Thanx

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Anne Mieke,

Wij vliegen op 18 juli met Emerates naar Jakarta en op 20 juli door naar Ambon. Daar zien we wel verder. We gaan op 31 juli richting Banjarmasin, Palangkaraya en Tanjung Puting om op 9 augustus terug te vliegen naar Duesseldorf. Op 24 december vliegen we weer richting Ambon om dan 6 weken de wijde omgeving onveilig te maken. Dus alle info is ook voor ons welkom

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-05-2009 22:53 BintangJan wrote:
Anne Mieke,

Wij vliegen op 18 juli met Emerates naar Jakarta en op 20 juli door naar Ambon. Daar zien we wel verder. We gaan op 31 juli richting Banjarmasin, Palangkaraya en Tanjung Puting om op 9 augustus terug te vliegen naar Duesseldorf. Op 24 december vliegen we weer richting Ambon om dan 6 weken de wijde omgeving onveilig te maken. Dus alle info is ook voor ons welkom
Ik vlieg ook met Emirates maar op 24 juli en het ziet er naar uit dat ik eerst "even" naar Jambi ga, dan naar Ambon, Papua (maar pas op 14 september weer terug) Kalimantan ook leuk.
Hebben jullie voor 24 december al geboekt? Want geloof het of niet, in die tijd ga ik ook weer (en ook voor ongeveer 6 weken)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,752,361 pageviews Een website van indahnesia.com