hoe is het internet en telefonie in jakarta?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
111 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
leeuwke
Gebruiker
spacer line

Mn vriend is nog nooit over de grens geweest en is vorige week hals overkop, door toedoen van een belgische charletan die 8 maanden in jakarta had geweest,met hem vertrokken naar jakarta! om er te gaan kijken voor n zaak op te starten!!Heb 1x sms jes gehad, da was zondag, waarin ie zei dat ie niet doorgeraakte noch met internet noch met zn gsm. Zn gsm is wel zo 1 met voorafbetaalde kaart, mn vraag is als die verbindingen er echt zo slecht zijn?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sms uit Indonesia komen in Nederalnd gewoon aan, no problem.
Telefonie en internet is wel een enorme rotzooi in vergelijking met Nederland, maar smsen is geen probleem, althans dat is mijn ervaring

leeuwke
Gebruiker
spacer line

Hij zou daar dan eventueel gaan wonen,en nu zit ik natuurlijk in volle spanning wat hij zal beslist hebben daarvoor is hij dan ook naar daar. Zn vriend die hem overgehaald heeft zei hem dat daar pas het echte leven is?? Als je nog nooit over de grens bent geweest, nooit in fille moeten staan, nooit armoede hebt gezien, is jakarta dan het paradijs, wie heeft ervaring of bedenkingen?

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

als zijn vriend zo;n charlatan is, ik denk dat hij de hort op is, jakrta is als je de stad goed kent van alles te beleven net als in nederland,
en als bule raak je gauw ook aan de praat met vrouwelijk schoon als je uitgaat
ik denk dat ze daar lekker plezier aan het maken zijn, het hoeft niet zo te zijn, maar tegenwoordig is dat gewoon realiteit,
als vrouw zijnde kan je beter je man of vriend niet alleen daar naar toe laten gaan,

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Hij heeft vast geen tijd joh om te bellen, er is van alles te beleven daar, wat dat betreft is Jakarta inderdaad een paradijs zeker als je daar voor 't eerst komt. Begrijp ik dat hij daar wil wonen hahaha. Ik hoop voor je dat 'ie heeeeel veeeeel van je houdt! Want je moet wel stevig in je schoentjes staan als je in Nederland nog een relatie hebt.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je er voor het eerst komt, is het zeker een paradijs. Het heeft me 2x relaties in NL gekost voordat ik weer met beide benen op de grond kwam (nou ja, met beide benen). Kijk ook eens op de topic "Leuke bars in Jakarta".
Heb ik al eens eerder op het net gezet van detective bureau http://www.indopi.com/cheating_husbands.html

My husband... cheating on me in Indonesia? Never! He's on a business trip.
The harsh reality is that the majority of all foreign men who come to Indonesia frequent the many pickup bars and many sex clubs around the city. These types of clubs are virtually everywhere and especially near the major business areas and tourists destinations. Jakarta is famous for its "night life" and we know exactly what the term "night life" means in Jakarta! Especially where your business traveling husband is concerned.

If your husband or fiancee is here on business or "pleasure" there is very high probability he is now, or has been with a Indonesian girl here, that you don't know about! Many of the cheating husbands we investigate don't even have the common decency or respect to remove their wedding ring when they enter a pickup bar. The next time your husband goes on a business trip to Jakarta, or if he is here now, let us know and we will tell you exactly where he goes and what he does. Chances are he will go to one of the many sex clubs or pickup bars here... and leave with a girl on his arm!

Pop quiz?
Ask your husband/fiancee/boyfriend if he went to Bats, Tiga Puluh, CJ's, Vertigo, Dragonfly, Retro, Musro, Myster, Stadium... then watch his eyes and body language. He will be shocked that you know the names of these places and it will be obvious if he has been there by his reaction. If he has been to any of these places, he has almost certainly taken a girl home from one of these places also.

PS: Ik hoop echt voor je dat jouw partner niet zo is.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Laten we eens eerlijk zijn.
Iedereen kent mensen in zijn of haar omgeving die weleens een scheve schaats rijdt.
Zelf doen we dit nooit !!!
Zowel vele heren als vele dames, het wordt steeds makkelijker, internet, sms etc.
Ik zou niet hiervoor naar Jakarta gaan, het stikt hier ook van de mogelijkheden, veel makkelijker.
Je kan het ook negeren, ook goed.
Gr.
Wim.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Wij sms-en regelmatig met Jakarta, Palembang, Purwokerto. Nog nooit een probleem gehad. Mijn schoonmoeder is nu in Palembang, net nog ge-smst. Morgen gaat ze naar Bangka. Ook daar ging het altijd goed, dus verwacht geen problemen.
Gr.
Wim

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

Nou nou nou, wat een boel negatieviteit weer hier. Als ik in .id ben, bel ik praktisch ook nooit, omdat ik 't zonde van mijn tijd vind (en veel te duur). Ook moet je dan weer rekening houden met tijdszones etc. bah. Als ik al telefonisch contact heb, laat ik 't thuisfront via VoIP bellen naar een telefoon aldaar (volgens cheapest-voip.com tegenwoordig al vanaf 0.024EUR/minuut).

Internet cafe's zijn er wel, maar 't is er doorgaans te traag voor mijn gevoel dat ik ook die niet veel zie.

Kortom, wellicht is de beste man aan 't genieten van 't land (buiten het vrouwelijk schoon, is er genoeg ander schoon om van te genieten).

... een SMSje kan natuurlijk wel makkelijk ...

leeuwke
Gebruiker
spacer line

oef toch nog n paar mensen die me courage geven, normaal komt hij morgen terug, ben benieuwd, alvast bedankt voor jullie reacties
grt conny

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ik weet dat met de XL -pre.paid niet naar alle NL nummers te sms-en is.
Ik had een Simpati en kon niet naar de goedkopere NL aanbieders (tele2) sms-en.
Dus er zit een kern van waarheid in.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

sn1906
Gebruiker
spacer line

Hoi Leeuwke,

Het zou kunnen dat je vriend problemen heeft gehad met sms-en.
Al mijn vrienden in NL, op 1 na, kan ik sms-en. Die ene dat lukt maar steeds niet....en ik heb inderdaad een XL-prepaid nummer.
Maar: e-mailen / internetten: dat kun je haast overal doen. In hotels, in zogenaamde warnets (warung internet). Soms wel traag, maar het werkt over het algemeen wel, is mijn jarenlange ervaring.
Daarnaast zijn er talloze "wartels" = warung telpon = zaakje waaruit je kan bellen.
Het zou goed mogelijk zijn dat je vriend te veel wordt beziggehouden. Jakarta is zo verschillend van Nederland. Dat slokt alle aandacht en energie op. En dan zijn er honderden mogelijkheden te bedenken waardoor hij minder op jou gefocust is. De dagen gaan hier veel sneller dan in NL, lijkt het wel.
Succes

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Met mijn XL prepaid nummer lukt het over het algemeen vrij goed om te SMS-en en bellen in Jakarta. Echter hebben niet alle gebouwen (winkelcentra, hotels e.d.) voldoende zenders hangen om grote massa's mobiele telefoons aan te kunnen, waardoor je wel eens onbereikbaar bent. Simpelweg naar buiten gaan doet vaak wonderen.

In clubs heb je gewoon goed bereik overigens, nog nooit problemen gehad met SMS-en om weer eens een afspraakje naar binnen te loodsen in een club ergens. Emoticon: Wink Bellen doe je sowieso niet in clubs, alleen Indonesiers doen dat, en dan zeggen dat je niets verstaat natuurlijk. Emoticon: Wink

Enfin, ik zit op het vliegveld in Jakarta te internetten via Indosat, terug naar Jogja dus zodadelijk...

dannyman12345
Gebruiker
spacer line

INTERNET EN TELEFONIE IS MET 1 WOORD SLECHT

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nou danny, dan heb jij andere ervaringen dan ikke..ik kan verdorie gewoon in de bus van Jakarta naar Bekasi internetten! Toch behoorlijke luxe als je het mij vraagt. En zo zijn er nog meer dingen die niet tegenvallen hier.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin kan voor een paar euro per maand met haar gsm permanent online Yahoo messenger gebruiken. werkt perfect. Dat zie ik in Nederland nog niet. internet is mischien wel duur in Indo maar als je de juiste provider hebt werkt het ok. Ook hier in Nederland merk ik dat het niet perfect is en ook regelmatig hangt.

Greetz

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Wifi is in Jakarta beter dan Amsterdam 3 jaar geleden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-02-2009 07:06 Yerun wrote:

Enfin, ik zit op het vliegveld in Jakarta te internetten via Indosat, terug naar Jogja dus zodadelijk...

Jeroen ik begrijp dat jij mobiel internet van Indosat hebt? Welk pakket heb je? Heb je ook ooit die van Telkom geprobeerd?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb op dit moment het pakket van 350.000 Rupiah (ex PPn) per maand. Dit pakket heet YOU!. Het werkt vrijwel overal in Indonesie op tenminste GPRS-snelheid, maar in steden op Java, Sumatra en Bali is het sneller, tot wel 3.5G aan toe, zoals dat tegenwoordig heet. Gewoon lekker snel dus. Hier in Yogya is het door de vele studenten in de avond langzamer, maar niet meer zo slecht als eerder dit jaar.

Ik heb dat van Telkom nog nooit geprobeert, ik heb in het verleden wel Fren en XL verbruikt, maar die werden steeds slechter waardoor ik dus overstapte naar Indosat (IM2)

Meer info is te vinden op http://www.indosatm2.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Yerun, sorry effe een vraag van een digibeet Emoticon: Blush
Je hebt een labtop, je neemt een abbonnement, je krijgt een inlogcode en klaar is kees?
Misschien een domme vraag, maar ik had graag internet in Sukabumi willen hebben waar ik geen telefoonaansluiting heb.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Nou, dat klinkt allemaal wel opbeurend als je je toch al een beetje zorgen maakt over je vriend in Jakarta!
Internet is erg wisselend...met veel geduld lukt het wel, als je afhankelijk bent van de internetcafťs.....smsjes kwamen bij ons ook niet altijd goed aan, dus dat is goed mogelijk. Bellen vanuit indonesiŽ naar NL is ťrg duur, dat deed ik ook nooit toen ik er woonde. Ook nam ik geen telefoontjes op mijn mobiel uit NL aan, doordat mijn kaart dan ook in 1 keer leeg was. Als hij nou een Indonesisch nr had gekocht, dan kon je hem wel erg goedkoop bellen...
Ik hoop voor je dat alles goed is, laat je nog weten hoe het is afgelopen?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-03-2009 10:20 NoviKirana wrote:
Bellen vanuit indonesiŽ naar NL is ťrg duur, dat deed ik ook nooit toen ik er woonde. Ook nam ik geen telefoontjes op mijn mobiel uit NL aan, doordat mijn kaart dan ook in 1 keer leeg was. Als hij nou een Indonesisch nr had gekocht, dan kon je hem wel erg goedkoop bellen...
Ik hoop voor je dat alles goed is, laat je nog weten hoe het is afgelopen?

Laat je niet angstig maken door al die wilde verhalen over de verleidingen van de grote stad .

Trouwens wat is erg duur ?
Ik krijg soms telefontjes van mijn familie uit Jakarta die met een " telefoonkaart" bellen.
Tijdens mijn vakantie (3 weken geleden) heb ik diverse malen naar Nederland gebeld met mobil (Sempati ?) naar mobiel in Amsterdam en vaste KPN nummer.

Voor 950 of 990 rupiah per minuut , nog niet eens 16 euriecents.
Om te vragen welke oleh2 (kue) , yeans etc ik moet meenemen.
En zeker toen de SOGO aan het opruimen is , en gevolg door METRO.
Met kortingen tot 70% .
Dus daar zat OmeSid tussen al die Indonesische(huis)vrouwen , wat een ellende , wat een lol (hangt af hoe je het bekijkt) .
Dat is erger dan de 3D van Bijenkorf .("drie dwaze dagen" ). Emoticon: Party!

Ik belde ook om de stem van mijn missis te horen , en om te zeggen dat ik haar mist ( Emoticon: Wink ha ha ha ha ) .

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 03-03-2009 12:04 schreef Malam:
Yerun, sorry effe een vraag van een digibeet Emoticon: Blush
Je hebt een labtop, je neemt een abbonnement, je krijgt een inlogcode en klaar is kees?
Misschien een domme vraag, maar ik had graag internet in Sukabumi willen hebben waar ik geen telefoonaansluiting heb.

Ik heet niet Yerun maar denk wel dat ik deze vraag kan beantwoorden Emoticon: Yes! , ik heb namelijk (op advies van Yerun Emoticon: Wink ) het zelfde pakket als hem.

Als je een abbonnement afsluit en je hebt ook nog geen modum, dan krijg je een modum met USB aansluiting en een simkaartje met gebruiksaanwijzing mee naar huis. Vervolgens volg je de instrukties op en kun je binnen 5 minuutjes op internet. Deze USB modum kun je op iedere willekeurige pc installeren. Lekker makkelijk dus.

Succes Emoticon: Smile

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

rwezenaar
Gebruiker
User icon of rwezenaar
spacer line

Ik vind dit een heel interessante topic worden. mijn vraag is alsvolgt: ik ga per 3 april anderhalve maand naar indonesie en ga daar flink rondtrekken. ben er zeker van dat ik ook in gebieden kom waar weinig tot geen internet verbindingen zijn, en dan is mobiel internet zoals we dat in Nederland kennen natuurlijk interessant. Ik neem mijn laptop mee, en ik heb reeds een usb mobile internet stick. Ik heb dus alleen maar een simkaart nodig met de juiste login codes.

Nou wil ik geen abbonnement want ik ben er "maar" anderhalve maand. Dus wordt het prepaid, en ja..nu komt de hamvraag Emoticon: Wink

Welke prepaid kaart biedt een stabiele en niet al te dure 3G verbinding aan ? Ik hoor goede geluiden over Indosat maar dat was een abbonement...

leeuwke
Gebruiker
spacer line

Novi kirana, mn vriend heeft beslist naar jakarta te gaan om er te wonen, het is een totaal ongelofelijk verhaal, en zo komt er dus na 5j relatie n einde aan waar ik absolut niet kan mee leven!
Ze trekken met 5 naar ginder en gaan daar blijkbaar opnieuw het warm water uitvinden. in die 10 dagen dat mn vriend er was heeft hij meer op t vliegtuig en in de auto gezeten, hij is heel beinvloedbaar, zoals ik al zei, nog nooit anders in t buitenland geweest, maar toch beslist hij om daar een zaak te starten! Bedankt voor jullie reacties, maar t probleem van bereik zal dus niet meer van doen zijn als hij effectief vertrekt!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,811,266 pageviews Een website van indahnesia.com