Wat moet een indonesier betalen om land uit te kunnen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
johandb
Gebruiker
spacer line

hallo,

heb een vraagje, mijn vriendin kan op toeristen visum naar nederland komen. Ze heeft haar ticket betaald maar bij bureau zegt men dat ze 2.500.000 rp + 150.000 rp tax moet betalen om het land uit te kunnen. Die 150.000 rp snap ik dat is de luchthaven belasting maar wat is dat andere bedrag, ze had het over omdat ze geen NPWP had, maar begrijp niet wat dat is, iemand een idee, en wat meot ze betalen om land uit te kunnen, alle papieren zoals paspoort, verzekering en visa zijn in order

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Indonesische staatsburgers met domicilie Indonesie en houders van een verblijfsvergunning moeten bij het verlaten van het land belasting betaling "fiskal"
Het was 1 miljoen en er is inderdaad sprake geweest dat het bedrag van 1 miljoen naar 2,5 miljoen verhoogd zou gaan worden. Of dat inmiddels ook al doorgevoerd is weet ik niet.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

bij Search visum intikken, en je kom bij de verschillende topic daarover.
Ik meende dat het 1 juta was, maar had ergens gelezen dat het verhoogd, werd,of word, naar 2,5 juta. Emoticon: Stupid Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bule72
Gebruiker
spacer line

On 05-02-2009 16:40 johandb wrote:
hallo,

heb een vraagje, mijn vriendin kan op toeristen visum naar nederland komen. Ze heeft haar ticket betaald maar bij bureau zegt men dat ze 2.500.000 rp + 150.000 rp tax moet betalen om het land uit te kunnen. Die 150.000 rp snap ik dat is de luchthaven belasting maar wat is dat andere bedrag, ze had het over omdat ze geen NPWP had, maar begrijp niet wat dat is, iemand een idee, en wat meot ze betalen om land uit te kunnen, alle papieren zoals paspoort, verzekering en visa zijn in order

De 2.500.000 Rp staat voor de nieuwe Fiskal-regels.

Zie ook: forum.indonesiepagina.nl/topic(...)oogd_tot_25_juta.php

peewan
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,

de fiskal is sinds 1 januari inderdaad 2,5 juta. Overigens is het voor iedere inwoner van indonesie mogelijk een fiskaal nummer aan te vragen waardoor er geen fiskaal betaald behoeft te worden. Mijn vriendin heeft dit gedaan. http://www.pajak.go.id/index.p(...)m_docman&Itemid=177, hier kun je info vinden hoe dat te doen.

Succes, Peter.

bule72
Gebruiker
spacer line

On 05-02-2009 19:44 peewan wrote:
hallo allemaal,

de fiskal is sinds 1 januari inderdaad 2,5 juta. Overigens is het voor iedere inwoner van indonesie mogelijk een fiskaal nummer aan te vragen waardoor er geen fiskaal betaald behoeft te worden. Mijn vriendin heeft dit gedaan. http://www.pajak.go.id/index.p(...)m_docman&Itemid=177, hier kun je info vinden hoe dat te doen.

Succes, Peter.

Peter,

Weet jij of dit ook mogelijk als je vriendin (in mijn geval: echtgenote) geen werk heeft?

Die 2,5 juta zou ons dan wel een slok op een borrel besparen...

Alvast bedankt!

peewan
Gebruiker
spacer line

Volgens mij wel, als men een fiskaal nummer heeft betaal je belasting als je inkomen hebt, als je dat niet hebt, dus niet. Maar ze kan ook naar het Kantor Pajak gaan om haar een en ander uit te laten leggen.

BertH
Gebruiker
spacer line

Ja, de gang naar het plaatselijke belastingkantoor is de enige juiste weg om aan de NPWP te komen. Dat kost verder niets, alleen zal ze weer niet de enige zijn die staat te wachten, want nu hebben de luiaards het opeens heel erg druk. Houd er rekening mee dat het minstens een week duurt voordat ze die NPWP mag komen ophalen.

Met die NPWP moet ze daarna elke maand naar datzelfde kantoor om aan te geven dat ze geen inkomsten heeft (lapor), dan hoeft ze niets te betalen. Heeft ze wel inkomsten dan moet ze elke maand Rp. 10.000 betalen (en waarschijnlijk later een jaaropgave verstrekken). Da's beter dan Rp. 2,5 jt, toch? Tijdens de vakantie kan iemand anders dat voor haar doen, maar wordt het niet of te laat gedaan (elke maand vůůr de 21ste van de maand, opgave voor de vorige maand) dan krijgt ze een boete van Rp. 100.000.

Als ze die NPWP heeft hoeft ze geen fiskal te betalen bij vertrek uit IndonesiŽ (bebas fiskal).

Het is wel van de gekke dat iedereen eens per maand naar dat kantoor moet, maar goed, dat zal wel eens anders worden, hoop ik.

Sukses Johan!

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Indonesiers kunnen hun belasting ook op het postkantoor of online betalen. Je hoeft dus niet iedere maand naar het belastingkantoor, want dan zou het wel eens heel druk kunnen worden als straks 2x zoveel Indonesiers ineens op moeten komen draven. Emoticon: Red face

johandb
Gebruiker
spacer line

mensen bedankt allemaal het is nu duidelijk, ik zal die 2,5 juta moeten betalen want ze gaat volgende week al weg.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Of ze zorgt dat ze een "Batam' paspoort heeft.
IndonesiŽrs met een Batam paspoort (zonder NPWP) hoeven nl. al jarenlang geen fiscal te betalen als ze het land verlaten via Batam-Singapore...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ouwe bekende; als ik me niet vergis zijn met het ingaan van de nieuwe tarieven voor fiskal ook al deze uitzonderingen (medan - penang was er ook 1) geschrapt. Het gaat er nu alleen nog om of je een NPWP hebt of niet.

Over land de grens over kost 500.000, over zee 1 miljoen en door de lucht 2.5 miljoen. Als je een NPWP hebt is het dus gratis. Ook kinderen onder een bepaalde leeftijd zijn gratis, alsmede echtgenotes als de man al fiskal betaald heeft (omdat vrouwen toch niet werken, is de gedachte hier)

Bustanul
Gebruiker
spacer line

Die leeftijd ligt op 18 jaar.

De jeugd leeft van hoop, de ouderdom van herinnering.

dingef
Gebruiker
spacer line

zijn er eigenlijk nog kosten aan verbonden om dat NPWP aan te vragen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het aanvragen van ee NPWP is gratis vooralsnog. Kost dus alleen tijd.

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 25-03-2009 11:21 schreef Yerun:
Het aanvragen van ee NPWP is gratis vooralsnog. Kost dus alleen tijd.

ok, bedankt Emoticon: Shiny

dingef
Gebruiker
spacer line

weet iemand het adres van het belastingkantoor in Kuta of Denpasar waar dat NPWP kan worden aangevraagd?

niels simon
Gebruiker
spacer line

NPWP is het zelfde als fiscaal nummer in Nederland. Een belasting nummer.
Om aan zo'n NPWP nummer te komen moet je jezelf aanmelden bij de belastingdienst.
Om je aan te melden heb je een KTP nodig met je persoonlijke gegevens.
Als je bent aangemeld bij de Belastingdienst krijg een kaart in de vorm van een credit kaart met je persoonlijke Belasting nummer.
Als je een NPWP nummer hebt en je wil het land uit hoef je geen fiscaal te betalen maar wel Airport Tax Rp. 150.000.
Als je geen NPWP nummer hebt moet je bij het verlaten van het land Rp. 2.500.000 fiscaal betalen plus Rp. 150.000 Airport Tax.

Niels Simon

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Creditcard?
Ik kreeg een gewoon gelamineerd papiertje.
Waar is die "creditcard" te verkrijgen?

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,714,685 pageviews Een website van indahnesia.com