Bali viel tegen

Subforum Bali, het godeneiland 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik verbaas me weleens over het gegeven dat het woord expat als verzamelputje gebruikt wordt voor bijvoorbeeld een Nederlander die op om eens wat te noemen, op Bali woont.

Gepensioneerden, gelukszoekers, enz enz zijn geen expats.
Een expat is iemand die in het buitenland werkt. Niets tennadele overigens van de pensionado's. Ik heb ook "expats" gezien, of mensen op Bali die zich zo noemen. Waarvan ik denk dat dit zeker geen expats zijn. Dit zijn gelukszoekers.

Een expat, en ik ben er daar 1 van heeft zijn werkzame leven in het buitenland.
Als mijn missie is volbracht dan sturen ze me ergens anders heen.

Degene die ik tegenkom op Bali zijn niet zozeer werkzaam, maar wel op de vlucht. Of voorzichzelf of voor een ander. En deze groep maakt geen deel uit van de samenleving, maar situeert zich vaak in een subcultuur van soortgenoten/lotgenoten.

Je hebt ook nog een groep arme duvels. Die zich ergens instorten waarbij er geen flauw benul is van de afloop. En helaas komen deze vaak thuis van een koude kermis. Met overigens wel een ervaring meer. Hier is het topic Bali viel tegen. Dat is dan de tourist. Dat kan. Ook niet alle expats zijn even succesvol in het land van uitzending. En daar hoort een deel integratie bij. Zonder aanpassing zal het in veel gevallen niet slagen.
Waarbij je overigens gewoon jezelf kunt blijven. Alles verafschuwen en overal commentaar op hebben is een slecht teken. Of een teken aan de wand. Niet zelden het begin van het eind. Het gras is ergens anders niet groener. Dat besef komt vaak te laat.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-02-2009 13:29 BertH wrote:

...

AM ziet grijze gebieden die niemand anders ziet. Kijk toch eens naar feiten, niet naar je warme vrouwelijke gevoelens. Dat scheelt echt een stuk, neem dat van mij aan.

Zijn er nog heren die kunnen reageren? Yogya-Bali, wat ben je stil nu!

Tja, ik ben nu eenmaal een vrouw, zoals de andere helft van deze wereld. Reageer dus als zodanig en heb buiten dat mijn eigen karakter en zienswijze. Jammer dat je mannelijke reacties kennelijk meer op prijs stelt.

Ook jammer omdat ik mij ervan bewust ben dat niet zoveel vrouwen zich alleen in Indonesie willen gaan vestigen en daarmee had gehoopt hier wat wijzer te worden.
En de neerbuigende taal tov een ander forumlid: eenieder die een stuk leest zal er voor hem of haar de essenties uit halen en dat heeft niet altijd alleen met lezen maar ook met schrijven te maken en elkaar op een fatsoenlijke manier proberen duidelijk te maken wat men bedoelt. Deze mevrouw kwam om maar even met eerder gebezigde uitgspraken te bedienen even boven het maaiveld uit en zowaar haar hoofd ging er af.

Jammer

Maar, het topic gaat over Bali en dat het tegen viel en daar zal de helft van de toeristen wel degelijk een vrouw zijn.......

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-02-2009 13:44 oyibo wrote:
Ik verbaas me weleens over het gegeven dat het woord expat als verzamelputje gebruikt wordt voor bijvoorbeeld een Nederlander die op om eens wat te noemen, op Bali woont. Emoticon: Party!

Ik heb dit woord, in een eerdere posting gebruikt. Ik ken de betekenis van expat maar wilde even een verzamelnaam vinden (zit hier ook maar tussen de afspraken door een post in elkaar te draaien). Ik had misschien "buitenlanders" of "bule" kunnen gebruiken
Dus excuus als dat verkeerd gevallen is. Was niet de bedoeling.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mvisscher
Gebruiker
spacer line

BertH

Ik vind je erg negatief en zodra mensen willen weten waarom je dan daar toch blijft wonen reageer je nogal aggresief en schilder je mensen zelfs als blond (=dom) af en doe je opeens liever andere dingen.
Doe dat dan !!!! Emoticon: Bye bye

BertH
Gebruiker
spacer line

On 10-02-2009 16:29 mvisscher wrote:
BertH

Ik vind je erg negatief en zodra mensen willen weten waarom je dan daar toch blijft wonen reageer je nogal aggresief en schilder je mensen zelfs als blond (=dom) af en doe je opeens liever andere dingen.
Doe dat dan !!!! Emoticon: Bye bye

Ik heb dat andere net gedaan, met uw goeddunken. Nu ben ik weer even vrij om te reageren op jouw posting.

Ach, je mag van alles vinden, ook dat ik erg negatief ben. De feiten zijn helaas niet anders; ik kan er niet veel positiefs in ontdekken.
Het gaat er niet om, om te weten te komen waarom ik hier blijf, want dat gaat je geen bal aan en het valt buiten het topic, net als al die andere reacties die vinden dat ik negatief ben door een opsomming van feiten, waarvan je natuurlijk niets hoort in jou welvaartstaat, verzorging van wieg tot graf, al beginnen daar nu ook wat scheurtjes in te komen. Waar het om ging in dit topic is, dat Bali in het bijzonder, en IndonesiŽ in het algemeen, tegenvalt voor toeristen. Daarvoor gaf ik een paar redenen. Ik kan er een boek over schrijven als je wilt hoor. Er zijn nog veel meer redenen.

Dan vervalt men vervolgens in totaal andere zaken en wil men alles van mij weten, inclusief de inhoud van mijn portemonaie, maar zelf geven ze niets anders bloot dan vage gevoelens, zonder enig feit te noemen. Als je alleen de Telegraaf leest dan weet je niets van RI; als je hier eens op vakantie bent geweest weet je niets van RI.

Lezen is geen goede kwaliteit van de gemiddelde Nederlander tegenwoordig, dus nogmaals: ik gaf feiten die slaan op de gemiddelde IndonesiŽr, niet op mij, zoals ervaren door buitenlanders die al enige tijd in RI wonen en welke van invloed zijn op de terugvallende toeristenstatistieken. De genoemde feiten zijn gewoon op internet terug te vinden, als je je enige inspanning wenst te getroosten. Ik gaf een mening die gedeeld wordt door menigeen die voor langere tijd in RI woont, dus niet op vakantie is of is geweest, al is het tig keren.

Nog een voorbeeldje dan, gewoon uit de krant: in Noord-Sumatera zijn een aantal faciliteiten. Dat gebiedje waar ze last hadden van een overspoelend golfje. De internationale hulpverlening werd niet gewaardeerd omdat men dat ondermaats vond - kun je elders lezen, ik verzin het niet zelf hoor. Zo zijn er daar bijv. 130 scholen, en 12 klinieken, maar als contrast zijn er bijna 4000 "places of worship", en dat zijn geen katholieke kerken met een kerkklokje. Het gaat dan om moskeeŽn, die allemaal tegelijkertijd iets gaan blŤren, wat dan Arabisch moet voorstellen (maar in Saudi Arabia zijn ze niet zů luidruchtig als hier - eigen waarneming), waaraan geen touw meer is vast te knopen. Eťn moskee op elke 1000 inwoners; soms wel twee in ťťn straat/steeg/modderpad. Mijns inziens geeft dat nu juist aan waar in RI de grote nadruk ligt, en dat is dus niet op het helpen van al die arme mensen. Er komt geld voor elke moskee die men maar wenst, maar de jonge dame die in het ziekenhuis bevalt en de rekening niet kan betalen krijgt haar kind niet mee. Dat kindje wordt na drie maanden verkocht (!) om de rekening te vereffenen. Staat gewoon in de krant, niets uit de duim gezogen. En dan ga je mij vertellen dat de IndonesiŽrs zo goed voor elkaar en voor een ander zijn, leuk aardig land waar het fijn toeven is, lekker eten en zo.
Ja, dan schilder ik mensen af als dom, want ik kan me erg over die onbenulligheid opwinden. Allemaal gevoelswerk, niets gebaseerd op feitenkennis, die je pas krijgt als je hier voor langere tijd woont. Dan ben je op zijn minst niet zo erg slim in mijn ogen. Hoever ben ik daarmee mis dan?

Nou, jouw beurt, man! Geef dan al die positieve dingen door, die jij zo hebt ervaren. Daarvan hoor ik niets en ik vroeg het al eerder om die te geven. Misschien zijn ze er dan toch niet? Of wel, er is ruimte genoeg om ze allemaal op te schrijven.

Met spanning kijk ik daar naar uit. Voor nu: oogjes dicht en snaveltjes toe. Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-02-2009 13:29 BertH wrote:

...

Dat is dan duidelijk 4Yoke4, maar tegen zoveel blond kan ik ook niet op. Voor de rest zit je te vissen naar mijn persoonlijke situatie die je helemaal niets aangaat. Je zou een IndonesiŽr kunnen zijn. Die willen ook altijd weten hoeveel je in de knip hebt. Gaat je geen bliksem aan dus.
Je opmerking over Malawi is zeker ongenuanceerd te noemen. Ik maak zelf wel uit waar ik wens te wonen en heb jou advies daaromtrent zeker niet nodig.
Verder kun je niet goed lezen; geef het nog eens een kans en dan een genuanceerde, beter overdachte reactie. Ik kan niet op zoveel onzin blijven reageren, hoor. Ik doe graag andere dingen.

AM ziet grijze gebieden die niemand anders ziet. Kijk toch eens naar feiten, niet naar je warme vrouwelijke gevoelens. Dat scheelt echt een stuk, neem dat van mij aan.

Zijn er nog heren die kunnen reageren? Yogya-Bali, wat ben je stil nu!

ZOOOOOOO, kent U mij persoonlijk ? Wat heeft blond met dit topic te maken, was ik nog maar jong en blond, moet ik dat als een compliment beschouwen dat U niet op kunt tegen zoveel blond ? Ja, ik vraag maar iets doms hoor ! Emoticon: Party!

Ik zit niet te vissen naar Uw inkomen of Uw persoonlijke situatie, net zoals U stelt dat ik blond zou zijn stel ik me voor dat U om twee bepaalde redenen in Indonesia verblijft, daarmee vraag ik U niet om Uw persoonlijke redenen of Uw inkomen, zal mij een worst wezen wat U daar doet of hoeveel U in de knip heeft. Emoticon: Stupid

Vond het wel de moeite waard om te lezen dat U toch wat weg geeft uit die knip. Emoticon: Yes!

Natuurlijk moet U zelf weten of U wel of niet in Malawi wilt wonen maar gezien het rooskleurig betoog daarover en het negatieve over Indonesia begrijp ik niet waarom U dan niet kiest, als U al een keuze heeft, voor Malawi. Wonen in een land waar men zich prettig voelt is toch aangenamer dan wonen in een land waarover U alleen maar negatief kunt spreken.

Dan nog twee ongenuanceerde uitspraken , U zegt dat ik kan niet lezen en Anne Mieke ziet grijze gebieden, nou ja zeg, beetje vrouwonvriendelijk komt dit over en dan ook nog vragen of er nog heren kunnen reageren i.p.v. dames. U leest het goed, dames,het tegenovergestelde van heren.

Dat U zegt dat ik wel een Indonesier lijk vind ik niet erg, ik kom er al 30 jaar regelmatig en zal allicht iets van de gewoontes hebben overgenomen maar bij mijn weten zijn dat dingen die iets toegevoegen aan mijn leven.
Ik weet ook dat het in die afgelopen 30 jaar er niet beter op geworden is en dat de mentaliteit is veranderd maar dat neemt niet weg dat ik er nog steeds graag heen ga en niet alleen de negatieve dingen zie, maar dat zal wel aan mijn karakter liggen, ik probeer nl. altijd eerst het goede in de mens te zien en daarna pas de gebreken.
Emoticon: Yes!

salam dari Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

...pffft , het is net of ik de schrijfsels van een ander persoon, die verdwenen/gekickt is, weer aan het lezen ben,wederom een erg negatief persoon die weigert ook maar een beetje de zonzijde te zien.Maar ja, z'n goed recht op een forum...het levert in elk geval leesvoer op.. Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

BertH
Gebruiker
spacer line

MŰge Yoke,

Jammer dat bepaalde uitspraken (over blond in dit geval) u vreemd zijn. De strekking schijnt wel duidelijk te zijn, echter. Maar persoonlijk is het zeker niet bedoeld en of u echt blond bent weet ik niet, en zal me een biet zijn. U blijft wel reageren alsof u blond bent, dat wel. De beeldspraak gaat dus wel op.

Mannen houden zich meer aan feiten, vrouwen zijn gevoelsmensen en gaan het gelezene interpreteren in plaats van te accepteren. Daarom dus. Daarom ook geen reacties van het mannelijke geslacht hier. De feiten zijn een waarheid als een volwassen koe; staan gewoon in de krant ook. Niks persoonlijks van mij erbij, hoor.

Maar nog geen positief item mogen lezen, van u ook al niet. Alleen dat het in de laatste dertig jaar er niet beter op geworden is. Dat zou ik ook als zeer negatief kunnen gaan bestempelen en doelloos gaan zitten afkraken, maar als man weet ik dat u het over geconstateerde feiten hebt die ik niet nog eens hoef aan te dikken of hoef te relativeren. Ik zei ongeveer hetzelfde, met wat details erbij. Het zijn die details die bij het vrouwelijke geslacht de nekharen overeind schijnt te doen zetten.

Ik bewonder uw persoonlijke instelling dat u eerst het goede wilt zien in de mens (behalve bij mij dan), maar als het over RI gaat komt dat toch wel wat naÔef over, hoor. Zeker als u daar al dertig jaar de zaak achteruit hebt zien lopen. Toch die beeldspraak weer?

Dream on, Yoke!

Salam manis dari Bertus uit de kampong.

BertH
Gebruiker
spacer line

On 11-02-2009 00:27 senior wrote:
...pffft , het is net of ik de schrijfsels van een ander persoon, die verdwenen/gekickt is, weer aan het lezen ben,wederom een erg negatief persoon die weigert ook maar een beetje de zonzijde te zien.Maar ja, z'n goed recht op een forum...het levert in elk geval leesvoer op.. Emoticon: Party!

Je bent niet goed te volgen, Senior. Ik ben geen gespleten persoonlijkheid, ik zie mezelf zeker niet als een negatief persoon en ik zie heel veel zon.
Weet je waar het nķ om gaat? Er is slechts ťťn persoon geweest die een inhoudelijke opmerking heeft gemaakt: Oyibo, en hij heeft mijn opmerkingen niet naar de prullenbak verwezen. De rest geeft alleen maar af op de manier waarop ik het gebracht heb. Dat heeft dus niets met het topic van doen. Dat is subtiel de berichtgever afkraken wegens het bericht. Shoot the piano-player! I don't like the tune! How typically Dutch.

Het was mijn bedoeling een discussie over de onderwerpen te ontlokken, maar daar zijn dus maar weinigen toe in staat; teveel zand in de ogen gekregen. De persoon afkraken die het heeft geschreven is veel gemakkelijker. Zoek de moeilijker weg weer eens en gebruik je hersens op een andere manier, die misschien een positieve bijdrage kan leveren.

Laten we nog eens proberen: geef nu eens duidelijk aan waar ik zo fout mee zit in mijn gedetailleerde opsomming van feiten over IndonesiŽ als vakantieland. Wat is dan die mooie zonzijde die mensen ertoe zou moeten besluiten om toch vooral naar IndonesiŽ te komen, voor vakantie of anderzijds. Niet alleen die paar IndonesiŽ-fielen, die hier al zoveel keer geweest zijn voor welke reden dan ook, maar de gewone buitenlandse toerist, waaraan het zo ontbreekt in dit land. Kan iemand dat doen zonder mijn persoon en mijn bewoordingen af te kraken en gewoon bij het topic te blijven? Geef aan waarom en waar de toerist heen kan gaan waar het niet tegen zal gaan vallen, als ze in contact komen met de plaatselijke bevolking. Het topic was geopend door een toerist die het erg vond tegenvallen. Heel erg typerend voor Bali tegenwoordig.

Ik ben benieuwd, hoor. Het zou mijn dag maken als er iemand was, buiten Oyibo dan, die een on-topic opmerking kan maken, die mijn negatief opgevatte opmerkingen kan kraken.
Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

DELETE!

Doe alles maar weg, hoort hier niet thuis. Dit gaat niet meer over Bali maar volgens mij over frustaties!

Gr
AM

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 11-02-2009 00:40 BertH wrote:
MŰge Yoke,

Salam manis dari Bertus uit de kampong.

Dit gebeurt er nu met je als je te lang als buitenlander in een kampung verblijft.

VH.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

BertH
Yogya-Bali, wat ben je stil nu!

Tja, er moet ook nog worden gewerkt.

ÖÖÖeen dief van iedereen, zelfs van zijn eigen kinderen steelt hij, hij belazert een ieder die naÔef genoeg is om erin te trappen, hij slaat zijn vrouw en zijn kinderen, gaat meer vreemd dan dat hij naar de WC moet, laat zijn vrouw net zo gemakkelijk vallen als een appel van de boom, inclusief zijn kinderen die dan voor de rest van hun leven aan hun lot worden overgelaten, hij is corrupt tot op het merg, egoÔstische tot in zijn tenen en verontwaardigd, onmiddellijk vijandig zelfs, als iemand hem daar op wijst. Dan vergoelijkt hij zijn belachelijk asociale gedrag met zijn religie, en wee als iemand daar wat van zegt.

Gaat wellicht niet voor een iedere Indonesier op.......maar dit zijn exact de woorden van mijn echtgenote en een vriendin (beiden Indonesisch). De laatste zei zelfs: "Het is tijd voor een tsunami die heel RI schoonspoelt en daarna kan het weer worden opgebouwd want nu is het alleen maar 1 grote rotzooi, zowel letterlijk als figuurlijk". Mijn echtgenote huivert al bij de gedachte dat onze dochters met een Indonesier zullen trouwen (zelfde beschrijving van de gemiddelde Indonesische man als hierboven). Daarom wil zij feitelijk weg uit dit land zodat die kans kleiner wordt.
Yoke:

Ik weet ook dat het in die afgelopen 30 jaar er niet beter op geworden is en dat de mentaliteit is veranderd

BertH:

Je blijft lachen. Leuke politici op TV die van alles van plan zijn, goede intenties hebben, maar het loopt altijd en eeuwig spaak op de corrupte uitvoerders van de wetten. Dus hebben die goede intenties geen enkele inhoud en wordt de hele wereld zand in de ogen gestrooid. RI is wetteloos en rechteloos.

Ja, maar dat is waar de gemiddelde Bali- c.q. Indonesia-lover zich niet mee bemoeit: politiek. Doen ze in eigen land wel maar om de idylle niet kapot te laten gaan, is Bali c.q. RI plotseling politiek-loos.

Als je dacht dat ik mijn eigen mening verkondigde heb je het mis. Het is de mening van velen. Lees eens in de krant hoe het hier is, en dan bedoel ik niet de Telegraaf, maar Jakarta Post. Lees zo'n krant nu eens door, geeft niet welke dag.

Klopt, maar die blijft nog netjes en zet niet alle vieze was buiten.

Vermeende sexwerkers worden ongenuanceerd opgepakt en in een rehab gedouwd, waar ze niet zomaar voor niets uit kunnen komen. Ga maar door, lees die krant!

Die zijn er om de politie en andere overheidsdienaren gratis van dienst te zijn: kunnen ze lekker goedkoop vreemd gaan zonder te betalen.

.....maar de jonge dame die in het ziekenhuis bevalt en de rekening niet kan betalen krijgt haar kind niet mee. Dat kindje wordt na drie maanden verkocht (!) om de rekening te vereffenen. Staat gewoon in de krant, niets uit de duim gezogen. En dan ga je mij vertellen dat de IndonesiŽrs zo goed voor elkaar en voor een ander zijn, leuk aardig land waar het fijn toeven is, lekker eten en zo.

Daarom is de gemiddelde Bali-/Indoganger dan ook apolitiek.......als je je nergens mee bemoeit, bestaat het niet. In NL zouden deze mensen de straat op gaan om te protesteren tegen dit soort wantoestanden.......maar hier verblijvende houdt men de mond dicht. Wederom om de idylle niet te verstoren.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

AM

In plaats van een stijgende lijn hebben mensen hun bron van inkomsten verloren. Voor mij is het wel lekker ja dat ik op Sumba, Flores, Timor en de Maluku haast geen toerist tegenkom. Maar als je bedenkt hoe florerend bijvoorbeeld Timor toen was dan is het in en triest. En bijvoorbeeld Tuk Tuk op Samosir Sumatera dat zo ongeveer een spookstad is geworden en waar alles leeg staat, grote hotels die helemaal kapot en vervallen zijn in Senggigi. Ik noem maar wat plaatsen. Met een goede aanpak, promotie en het loslaten van het eeuwige Bali zou dit inkomstenbron nummer 1 kunnen zijn.

En daar komt het enige juiste antwoord van BertH :

Ö..ook minder kunnen uitgeven wegens regeringsmaatregelen, die van alles en nog wat beperken.

De overheid heeft het toerisme gigantisch doen afnemen vanwege hun xenofobische houding. Van de maatregelen van Yusril Mahendra is NTT het slachtoffer geworden. Omdat een bezoek beperkt is tot 30 dagen, durft vrijwel niemand zich meer te wagen in een gebied waar het iets minder zeker en minder makkelijk reizen is.

mvisscher
Gebruiker
spacer line

BertH schreef :
waarvan je natuurlijk niets hoort in jou welvaartstaat, verzorging van wieg tot graf, al beginnen daar nu ook wat scheurtjes in te komen.
Als je alleen de Telegraaf leest dan weet je niets van RI; als je hier eens op vakantie bent geweest weet je niets van RI.
Allemaal gevoelswerk, niets gebaseerd op feitenkennis, die je pas krijgt als je hier voor langere tijd woont. Dan ben je op zijn minst niet zo erg slim in mijn ogen. Hoever ben ik daarmee mis dan?
De persoon afkraken die het heeft geschreven is veel gemakkelijker. Zoek de moeilijker weg weer eens en gebruik je hersens op een andere manier, die misschien een positieve bijdrage kan leveren.

Dit zijn een aantal citaten van jou BertH.

Heel gemakkelijk weet jij hoe wij leven en wat wij denken, heel knap van jou.
Jij denkt dat wij derderangstoeristjes zijn, die alleen de telegraaf lezen en verder vrij dom zijn.
Hoe anders is de waarheid, ik , in mijn welvaartsstaat ben getrouwd met een Indonesische man met familie door heel RI heen, maar verder weet ik er niets vanaf hoor ! Ik ben tenslotte blond.
Personen afkraken lijk jij in ieder geval een topper in, en wat betreft het laatste citaat lijkt het me heel verstandig dat jij je hersens inderdaad eens op een andere manier gaat gebruiken en een positieve bijdrage levert. Emoticon: Devil

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 11-02-2009 08:06 Anne Mieke wrote:
DELETE!

Doe alles maar weg, hoort hier niet thuis. Dit gaat niet meer over Bali maar volgens mij over frustaties!
Gr
AM

Waarom onwelgevallige meningen weghalen, doet de waarheid zo'n pijn, bovendien heeft ie het gewoon even nodig om z'n hart te luchten, en als je elders niet gehoord wordt is dat soms erg nuttig.

VH.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 10-02-2009 13:06 schreef Anne Mieke: Ik mag dan nog niet daadwerkelijk in Indonesie wonen maar ik denk dat ik al veel verder ben dan menig expat ergens rond Ubud, Sanur of Kuta.

Dat geloof ik zeker gezien je postings en mijn kennis van de Bali- bule .

Ik heb zelf vooral de laatste 3 jaar ontzettend veel geleerd over hoe de samenleving nu echt in elkaar zit.

Maar dat leer je toch altijd het beste in de grootste jungle van RI: Jakarta. Daar had ik binnen een half jaar door hoe de maatschappij in elkaar zit. Tenslotte is dat het kloppend hart van RI waar ook vrijwel alle beslissingen worden genomen aangaande economie, politiek en religie, maar waar je ook het hele land terug kan vinden in al haar graduaties qua religie, etnische komaf en rang/stand.
Het is doorgaans treurig als je weer een in idylle levende Bali-ganger tegen komt die opeens wakker schrikt als hij/zij doorkrijgt dat Bali ook gewone Indonesische bureaucraten heeft als in Jakarta. Vreemd he?? Bleek het toch een provincie van RI te zijn.
Eergisteren nog: kreeg de vraag van iemand die naar Ambon wil. Maar deze persoon wilde niet via Indonesia (lees: Jakarta) maar bij voorkeur via Bali want hij had vernomen dat dat soepeler ging dan via Indonesia (wederom lees Jakarta). Bali?? Ambon?? Geen onderdeel van RI??

Ook jammer omdat ik mij ervan bewust ben dat niet zoveel vrouwen zich alleen in Indonesie willen gaan vestigen en daarmee had gehoopt hier wat wijzer te worden.

Zijn er zeker wel AM maar doorgaans op Bali en Lombok waar ze in de regel verliefd zijn geworden op een lokale beachboy (met alle daarop volgende ellende van dien). Ook in Yogya heb je ze: dikwijls met een Yogya-cowboy als partner.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 10-02-2009 13:44 schreef oyibo: Degene die ik tegenkom op Bali zijn niet zozeer werkzaam, maar wel op de vlucht. Of voor zichzelf of voor een ander. En deze groep maakt geen deel uit van de samenleving, maar situeert zich vaak in een subcultuur van soortgenoten/lotgenoten.

Zeker, maar er is ook weinig andere keuze voor hen: aanpassen aan de Balinees kan niet, dat kan een Javaan of Sasak niet eens, laat staan een bule , dat is een illusie. De Balier heeft zo haar eigen cultuur en religie waar je nooit deel van kunt uitmaken als je er niet in geboren bent. Ik weet nu dat er enkele new age -achtige sukkels zijn die dit zullen ontkennen en voor zichzelf het idee hebben nog meer Balinees dan de Balinees te zijn. Mijn vrouw moet altijd lachen om dit soort zielige bule 's. Het is de vlucht voor zichzelf.
De Bali- bule heeft doorgaans het idee dat hij/zij niet in RI woont: naief. Bali is net zo corrupt (misschien nog wel erger) als de rest, net zo fanatiek en luidruchtig in zijn/haar godsdienst als de moslim, net zo intolerant als het om kritiek op de religie/cultuur gaat, etc.

TheoBierum
Gebruiker
spacer line

Anne-Mieke schreef; Doe alles maar weg, hoort hier niet thuis. Dit gaat niet meer over Bali maar volgens mij over frustaties! (ik weet niet hoe ik daar een kadertje om kan maken)

Ik ben echter van mening dat dit juist wel thuishoort op dit forum. Over het algemeen willen of kunnen velen de werkelijke situatie niet onder ogen gezien. Alles wat BertH vertelt is volkomen juist, alleen m.i. niet geheel compleet. Het argumenteren gaat mij niet zo gemakkelijk af als jullie, maar ik vind deze discussie hogelijk interessant en hoop velen met mij.
Wat overigens heel ďgrappigĒ is, dat de situatie, die de journalist/schrijver P.A.Daum in 1880 /1890 schetst over het volk in het toenmalige IndiŽ, bijna niet veranderd is.
Als jaaroverzicht van 1884 drukte hij een pagina geheel zwart af met daaronder, ďWelk een diepe duisternis, geen enkel lichtpunt. Alles even somber en zwartĒ.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het blijft toch altijd vreemd dat kritiek op RI voortdurend hele hordes op stang jaagt.......en dan met name van medelanders die hier niet wonen maar uitsluitend als vakantieganger hier komen. Vervolgens worden degenen die negatief zijn, afgeschilderd als gefrustreerd. Maar dat gebeurt niet als er iemand op het forum zich negatief uitlaat over NL; dat is geaccepteerd.
Ik zou al diegenen die niet tegen kritiek op RI kunnen, willen uitnodigen hier een tijdje te komen wonen.......maar dan wel zonder al je zekerheden uit NL (niet met uitkering, pensioen of grote som geld), zelf iets opzetten en werken met de autochtone bevolking. Ik heb ze zien komen en gaan. En als ik af en toe bij bezoek aan NL weer eens spreek met vroegere vrienden die hier hebben gewoond, is de opinie van BertH nog een lofzang vergeleken met hun kritiek en opmerkingen over de Indonesische maatschappij.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

selamat sore Bertus,

Als eerste, ik heb wel degelijk het goede eerst in jou gezocht, zie onderstaande quote

Desalniettemin weerhoud het me niet enkele mensen in mijn omgeving te helpen een beter leven te krijgen

Dit klinkt beter !

Over blond zijn zullen we het maar niet hebben, als U dat tenminste associeert met dom, ben trouwens niet meer blond! Emoticon: Party!
Ik durf van mij zelf wel te zeggen dat ik niet dom ben.

U heeft en bepaalde mening over Indonesie en de bevolking daar, ik ook.
Een aantal zaken die U opnoemt zie ik ook, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, in Nederland trouwens ook niet, zo zwart wit als U het echter bekijkt doe ik niet. Als iemand voor het eerst naar Bali gaat en verwacht dat het een droomparadijs is met wuivende palmen, witte stranden en luxe resortd dan komt hij.zij van een koude kermis thuis, wil je alleen dat zien dan moet je inderdaad in een luxe resort gaan zitten en niet de straat opgaan. Het hangt van je eigen houding af hoe men je aanspreekt op straat, reageer je al bijvoorbaat afwijzend of kwaad dan maak je een verkeerd contact.
Ga je met de gedachte erheen dat het een derde wereldland is en wil open staan voor een andere levenswijze dan zullen er ook wel momenten zijn waarvan je denkt dat het anders kan maar dan is het niet meer zo zwart wit als U stelt.

Dat vrouwen anders reageren dan mannen daarin moet ik U gelijk geven, het is maar goed ook. Emoticon: Yes!

Er zijn nu trouwens een aantal mannen die ook reageren.

Het heeft geen zin om hier een nietes welles spelletje van te maken, U vindt dat U gelijk heeft en de meningen van anderen zijn bij voorbaat al verkeerd. Ik heb Uw postings nog een aantal keren overgelezen maar vind alleen maar negatieve dingen, alleen Uw uitspraak dat U desalnietemin enige mensen in Uw omgeving helpt deed mij goed.

U kunt in Uw eentje niet de hele kampung verbeteren en i.p.v. de slechte dingen zou U ook eens kunnen proberen om enkele positieve dingen te vinden en van daar uit verder te gaan.

Ik wens U een fijne avond toe, het is hier nog morgen en het sneeuwt. Emoticon: Wink

salam dari Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Padawan
Gebruiker
spacer line

Om toch maar even on topic te blijven;

Wij zijn vorig jaar naar onder andere naar Bali geweest. We hebben eerst Java gedaan. Ik moet zeggen dat ik Java veel leuker vond dan Bali. Bali wordt omschreven als het Goden-eiland omdat het er zo mooi is etc etc. Mensen die een reis boeken met die verwachtingen, hebben dus veel te hoge verwachtingen. Bali is wel mooi, alleen moet je er wat voor doen. Als je alleen in Kuta verblijft en Ubud, heb je eigenlijk nog helemaal niets gezien. Als je naar het noorden gaat zoals bv. Lovina, krijg je veel meer te zien. Kuta is echt een commercieel plaastsje met heel veel mensen die je wat proberen te verkopen. Het is nou eenmaal zo dat in dit soort landen er altijd van die "verkopers" achter je aan lopen. Voordat ik naar IndonesiŽ ging, heb ik wat Indonesisch geleerd en wist mij prima te redden met de volgende zin: Saya Tidak Mau! Als ze merken dat je wat van hun taal spreekt vinden ze het eigenlijk wel leuk en soms praten ze dan in het Nederlands terug, wat erg leuk is (met name de oudere generatie spreekt Nederlands). Daar moet je gewoon even doorheen prikken en is uiteindelijk niet zo erg.

Vanuit de hotels waar we verbleven, namen we alle zeepjes, tandenborstels en alles wat we mee konden nemen maar mee om aan de kindertjes te geven die het zo hard nodig hebben op straat. Dit wordt erg gewaardeerd.

Groet,

Padawan

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

On 11-02-2009 12:00 Padawan wrote:

Vanuit de hotels waar we verbleven, namen we alle zeepjes, tandenborstels en alles wat we mee konden nemen maar mee om aan de kindertjes te geven die het zo hard nodig hebben op straat. Dit wordt erg gewaardeerd.

Groet,

Padawan

Klinkt een beetje als het verhaal van de zendeling met de kralen en de spiegeltjes. Emoticon: Wink

VH.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.dag.nl/binnenland/w(...)rs-brittannie-225930
http://www.tempointeraktif.com/
http://www.thejakartapost.com/(...)-info-promotion.html

Beste Bertus H
Ik ben het al jaren aan het volgen, van wat de kranten er van vinden, en wat ze er hier van vinden op deze site.
Heb al verschillende topic er op gewezen,hoe IndonesiŽ in werkelijkheid is.
Met voorbeelden, en al, maar op mijn posting,word bijna niet gereageerd omdat ik anderen, in hun waarden laat, hoe zij er over denken.
Ik val niemand aan, behalve als ze mij tergen, dan kan ik ook wel uit mijn slof komen, en ze de oren wassen.
Maar vaak is het een spel, ieder zal het beste weten hoe ze daarmee omgaan, en daarom is het van belang je eigen te wapenen, niet gefrustreerd te worden, van hen die tegen beter weten in hun mening blijven verkondigen.
Eigenlijk, komt u voor mij als een duiveltje uit een doosje, want het verbaast mij, dat er zulke meningen nog er zijn, en vel van leer getrokken word, over de mentaliteit van de IndonesiŽr.
Ik heb u nooit op mijn reacties zien reageren, en u bent een beetje pissig dat ze u niet steunen, en juist over IndonesiŽ, de zelfde mening hebben.
Ik hoef op Yogya-Bali ook niet te reageren, want ben het helemaal met die man eens.
Soms aanvullend, maar dat is niet altijd nodig.

Dan begint de discussie op eens een andere wending te hebben over de vrouwen, als algemeen dom blondjes te zijn.
Mag ik op de eerste plaats hier weer geven dat er vrouwen zijn, die u zo maar in het wilde weg beschuldigd van ook blondachtig mening te hebben, (of hoe zou je dat moeten kwalifiseren)
Die ver in de leeftijd zitten, en zich niet bekommeren over wat IndonesiŽ werkelijk is.
Dat weten ze zelf wel.
Yoke is getrouwd zoals ik ze alleen hier van ken, met een man uit IndonesiŽ, en heeft al grote kinderen en kleinkinderen.
Het is alleen zo menheer Bertus dat u niet goed heeft ingelezen op andere topic, anders had uw inbreng beter geweest, en hadden ze u niet persoonlijk willens, en wetens willen uit dagen, met nieuwsgierig te zijn van uw afkomst, en wat u in uw portemonnee heeft zitten.
U bent gelijk in de verdediging gegaan, en hebt snel van u afgebeten.
Over u inhoud heeft u gelijk, ik kon het niet beter verwoorden, dat is jammer genoeg op mijn leeftijd nu niets meer aan te doen. Ik doe mijn best om zo goed mogelijk hier mijn mening in te brengen, op een mannier zoals ik het zeg, schrijf ik het ook.
Jammer is het, dat u zich laat verlijden door anderen dom te noemen , die hier hun mening durven te schrijven, want wie er werkelijk dom zijn is dat klootjes volk die IndonesiŽ naar de bliksem helpen.
ďGoedĒ,dat zijn er in andere landen ook wel, zelf hier in Nederland, kom je domme mensen tegen die van dag tot dag leven. Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-02-2009 11:33 Yogya-Bali wrote:
Het blijft toch altijd vreemd dat kritiek op RI voortdurend hele hordes op stang jaagt.......en dan met name van medelanders die hier niet wonen maar uitsluitend als vakantieganger hier komen. Vervolgens worden degenen die negatief zijn, afgeschilderd als gefrustreerd. Maar dat gebeurt niet als er iemand op het forum zich negatief uitlaat over NL; dat is geaccepteerd.
Ik zou al diegenen die niet tegen kritiek op RI kunnen, willen uitnodigen hier een tijdje te komen wonen.......maar dan wel zonder al je zekerheden uit NL (niet met uitkering, pensioen of grote som geld), zelf iets opzetten en werken met de autochtone bevolking. Ik heb ze zien komen en gaan. En als ik af en toe bij bezoek aan NL weer eens spreek met vroegere vrienden die hier hebben gewoond, is de opinie van BertH nog een lofzang vergeleken met hun kritiek en opmerkingen over de Indonesische maatschappij.

Natuurlijk kijk jij er anders tegenaan YB, jij wordt geconfronteerd met zaken die uit de hand gelopen zijn en die opgelost moeten worden, die zaken kom je als toerist niet tegen ,dat zijn andere dingen dan die waar een toerist tegenaan loopt. Die heeft het over lastig vallen, je dompet rippen, horen klagen dat ze sinds de bom niets meer verdienen en zien dan dat ze de hele dag op hun luie gat voor hun winkeltje liggen te wachten tot er iemand iets wil kopen. Vervolgens vinden ze dat ze afgezet zijn want dat zeggen andere toeristen die iets dergelijks goedkoper gekocht hebben enz.
Klagen over het eten, dat de bediening zo traag is, ze lopen niet maar schuifelen, maar het is warm daar en je kunt niet hetzelfde tempo verwachten als in Nederland. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en als ze voor een porsi nasi eens een keer meer moeten betalen dan 15.000 RP dan hebben ze al duur gegeten en gaan rond bazuinen dat het te duur was. Ze bezoeken alleen de bezienswaardigheden waar iedere toerist heen gaat en klagen dan weer over het lastig vallen, ja mensen willen iets verkopen om te kunnen eten en het schoolgeld betalen van de kinderen. Laten ze daar dan eens naar vragen hoeveel ze verdienen per dag en wat het schoolgeld kost.
Dat ze door hun houding bepaalde mensen tegen zich in het harnas jagen is wel duidelijk, dat is ze ook niet af te leren, ze begrijpen het niet dat wij anders denken. Wil je iets kopen in een warenhuis o.i.d. dan staan er direkt 3 verkoopsters om je heen, ik krijg het dan ook een beetje warm maar probeer uit te leggen dat ik graag even wil kijken en meestal komt er dan van alles achteraan, je werk, je kinderen, je kleinkinderen hoe oud je bent enz. dan blijf ik vriendelijk antwoorden en uiteindelijk krijg ik dan de kans om even rustig rond te kijken want ibu roept wel als ze iets kopen wil en dan komt het bonnetje, de kassa, inpakken, afgeven enz. en dat kost tijd maar als men zich daaraan gaat ergeren dan zijn ze verkeerd bezig, ze zijn niet in Holland.
Ik hoorde eens een Engels echtpaar met elkaar praten, de vrouw ergerde zich aan het wachten bij de kassa en toen zei de man:"it's the system love, it's the system" en hij had gelijk.
Als toeristen er eens van uit gaan dat RI geen Nederland is of wat voor land dan ook en zich proberen in te leven in een andere cultuur en eens weg van de (snel)weg gaan dan zal hun vakantie anders uitvallen.
Ondanks al hun geklaag blijven ze heengaan, het is er immers lekker warm, je bedje is schoon, je ontbijt staat klaar, je was is voor een paar centen schoon en de taxi is goedkoper dan de bus in Nederland. Dus als Bali tegengevallen is dan heb je dat voor een deel aan jezelf te danken.
Dit topic ging dus inderdaad over toeristen die het vinden tegenvallen op Bali en niet over het al of niet blond of dom zijn (sorry TB waren niet jouw woorden)
gr. Yoke Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Positieve dingen van RI:
warm klimaat (geen dikke winterkleren te hoeven aanschaffen en dragen),
prachtige panorama's in de bergen en bossen,
redelijk lekker eten voor goedkoop,
evenzo goede en goedkope kleding,
lekkere vruchten,
qua verschijning mooie en sexy vrouwen (mijn voorkeur: Z.O.-Aziatische vrouw),
de bevolking is redelijk schoon op zichzelf.

Negatieve dingen van RI:
luchtvervuiling,
slechte infrastructuur (door corruptie veroorzaakt),
vuilnis overal,
slecht onderhoud van vrijwel alles,
inferieure kwaliteit van bijna alles wat wordt geproduceerd en/of verhandelt,
inferieure mentaliteit t.o. lager geplaatsten en ouderen-van-dagen,
foute grenzeloze familieband (die vaak uitmondt in elkaar uitbuiten maar ook onterecht blijven steunen in het geval het familielid hartstikke fout is),
"de werknemer is koning"-houding i.p.v. "de klant is koning",
corruptie (in de internationale top-10),
bedriegerij en oplichterij in het kwadraat,
onlogica in denken en handelen,
slechte behandeling van vrouwen,
grenzeloze onderlinge afgunst en sociale jaloezie (met als wapen zwarte magie),
gigantisch materialisme,
onbeleefd gedrag en houding (eveneens in de internationale top-10 van meest onbeleefde volken),
geen kritiek kunnen verdragen,
intolerantie qua ras, huidskleur, sexe, sexuele voorkeur, leeftijd, volk, cultuur en religie,
xenofobie en rascisme,
a-sociaal gedrag in het verkeer,
infantiele politici en politiek,
conservatisme qua religie en denken,
tomeloze arrogantie bij "hoger" geplaatsten.

Zo kan ik nog wel een pagina doorgaan, maar het komt er in het kort op neer dat de gemiddelde bewoner het meest negatieve is van het land. Dit is niet beperkt tot mijn opinie maar kan men ook gewoon in de krant lezen. Zoals een Indonesische filosoof eens zei over de Indonesische volksaard: "De tijd die men vergooit met het denken op welke wijze men z.s.m. aan geld kan komen met zo min mogelijk moeite, moet men eens leren omzetten in daadwerkelijk werken zodat het werkelijk iets oplevert."
Laten we deze 2 polen nou eens aanvullen. Het zou leuk zijn als men nou zowel positieve als negatieve zaken over RI zou aandragen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,616,320 pageviews Een website van indahnesia.com