pekanbaru-bukkitingi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lynsy
Gebruiker
spacer line

hoi,
kan iemand ons vertellen hoeveel tijd je kwijt bent aan de rit van bukkitingi-pekanbaru.
En is er in de buurt van Pekanbaru wat te doen met kinderen...
groet lynsy

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Volgens de Lonely Planetgids is het een tocht van ongeveer 5 uur. Ik vraag me af wat of het voor kinderen iets bijzonders heeft, ik denk het niet. Je kinderen zijn ook nog behoorlijk jong, he, staat me bij van een ander topic. Ik zou het moeilijk vinden met zulke jonge kinderen iets te plannen, maar ik begreep dat jullie dat al eerder gedaan hebben. Als ze echt heel klein zijn, maakt het m.i. allemaal niet zoveel uit, maar net wat ouder lijkt mij lastiger. Wat voor dingen zou je met ze willen doen?
Groet Elsbeth

lynsy
Gebruiker
spacer line

elsbeth, hoi. ja pekanbaru heeft de kinderen denken wij ook weinig te bieden. maar goed we willen na samet, bangkok,singapore(sentosa,dierentuin ) weer eerst een paar dagen strand. nu dachten we erover om padang of bintan eiland te doen . Of zal het dan toch weer bali worden ( te toeristisch??). Best lastig omdat we wat afwisseling willen tijdens onze . We gaan in ieder geval naar borneo en sluiten af met perentian eiland in maleisie. daartussen ligt nog een stuk open die we zo leuk mogelijk willen inkleuren. Misschien heb jij nog wat suggesties... groetjes lynsy.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Lynsy,

Ik vraag me af of je om iets van strand te zien met je kleine kinderen naar Sumatera moet. Ik heb begrepen dat het nu erg rustig op Sumatera is, dat is op zich best lekker, maar het kan ook mistroostig zijn. Als je met z'n tweeen bent, los je dat wel op, met kinderen ligt dat denk ik anders.
ik zie dat je grote vlucht naar Singapore is en dat verder alles nog open staat. Ik kan je alleen zeggen wat ik komende zomer met mijn 4 kinderen ga doen. Die zijn overigens wat ouder (dan 11-12-14 en 15). Ik probeer er ook wat variatie in te brengen, zowel qua bezigheden als qua accomodaties. Wij vliegen naar Singapore, blijven daar 2 nachten en vliegen dan door naar Manado, Noord Sulawesi. Een dag of 3 rond Manado/Tomohon en mogelijk Tangkoko Reservaat. Dan heb ik 3 nachten geboekt op Bunaken, waar we gaan snorkelen. Van Manado vliegen we naar Makassar, Zuid Sulawesi, en rijden dan door naar Tana Toraja, Midden Sulawesi. Wij zijn wandelaars en kunnen daar ons hart ophalen, de kinderen zullen het daar zeker leuk vinden. Er is daar genoeg te doen. daar blijven we ongeveer een week. Dan vliegen we naar Yogyakarta, vanuit waar we de omgeving verkennen (ook weer een week ongeveer). Tenslotte naar Bali, ik schat in een dag of 5 in Ubud en waarschijnlijk 5 dagen in Seminyak. Totaal 5 weken. Het is echt lang geleden dat ik op Bali was, maar ook hier zullen de kinderen zich denk ik niet vervelen. Maar goed, je weet niet hoe ze zullen reageren. Zeker buiten Bali zullen ze zeker schrikken van bepaalde dingen. Ik heb daarom alleen de grote vlucht vastgelegd en de 3 nachten op Bunaken, verder nog helemaal niets. Ik heb bewust 4 plekken uitgezocht vanuit waar we ruim een week de omgeving verkennen, we gaan dus niet rondtrekken, hoe leuk ik dat zelf ook vind. Ik zou zelf dolgraag een keer naar de Molukken willen, maar met 4 kinderen die voor het eerst in de tropen zijn, lijkt me dat geen goed idee.
Voor een gezin zoals wij, met 4 kinderen pal op elkaar, geldt dat je eigenlijk nauwelijks vertier of andere mensen op hoeft te zoeken. Ze vermaken zich prima met elkaar. In jouw geval zou ik toch iets meer op zoek gaan naar waar ook andere kinderen zijn en wat meer vertier. Vanuit bijv. Ubud of een rustiger strandplek zou je toch leuke dingen kunnen doen met de kinderen?
Hoe lang heb je de tijd?

groet Elsbeth

lynsy
Gebruiker
spacer line

hoi elsbeth, je plannen zien er goed uit. Weet je, we zijn al een keer of 4 op bali geweest dus we willen eigenlijk wat anders. Je hebt misschien wel gelijk als je zegt dat sumatra voor de kinderen wat minder is. We hebben 5 weken de tijd. We vliegen van amsterdam naar bangkok en gaan meteen door naar ko samet island om eerst even een paar dagen te relaxen(na school en werk).Dan een nachtje bangkok en de volgende dag door naar singapore waar we 3 nachten zijn. Hier is voor de kinderen natuurlijk van alles te beleven. Misschien wordt het wel alleen bukkitingi en omgeving. Op sulawesi zijn we al een keer geweest, alleen nog niet bovenin bij bunaken. Moet echter wel heel mooi zijn. Ach we komen er wel uit hoor. Alleen je wilt natuurlijk wel een geweldige reis maken dus je neemt niet meteen de eerste de beste keus.
Groet lynsy

lynsy
Gebruiker
spacer line

hoi elsbeth, nou we zijn eruit wat betreft onze reis van de zomer.We hebben wat knopen doorgehakt. na singapore gaan we naar bali, en hierna door naar sulawesi(manado). Denk toch dat deze invulling leuker voor de kinderen is en we zijn erg benieuwd hoe het er daar bij bunaken uitziet. vanaf manado vliegen we naar k.lumpur en verder naar de oostkust. groet lynsy.

Pardi
Gebruiker
spacer line

Hoi Lynsy.

Ik raad je aan om niet naar pekanbaru te gaan vanuit Padang per bus, de weg er naar toe is slecht tot zeer slecht, je kunt beter het vliegtuig nemen als je dat wilt.
Pekanbaru is een industrie stad en niets te beleven of zien voor de kinderen, een deel van mijn fam woont en werkt daar.
Padang is leuk om met je kinderen naar het strand te gaan, ik raad je aan dan naar Air manis te gaan daar heb je nog schone zand stranden. De stad Padang heeft uiteraard ook stranden maar mijns inziens volstrekt ongeschik met kinderen.

veel plezier Pardi/Ab

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Nou Lynsy dat klinkt allemaal goed. Ik wil je graag Bunaken Village adviseren. Zij hebben als enige een zwembadje en dat vinden de kinderen vaak toch wel fijn. Wij hebben dit afgelopen zomer met onze kinderen gedaan en het was super.

Elsbeth ik ben jaloers op je. Heerlijk 5 weken. Je kinderen zullen het waarschijnlijk net zo ervaren als die van ons, geweldig.

gr. Elma

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, niet verkeerd, he, Elma. ik heb er ook vreselijk veel zin in. Ik was in 2002 voor het laatst in Indonesie, (zonder gezin) en dan nu eindelijk eens met mijn kinderen. Was jij goed te spreken over dat hotel Indra in Rantepao, leuke ligging etc, gezellige mensen? Misschien ga ik daar ook wel heen, zag er leuk uit.
Nou, misschien kom ik nog wel met meer vragen,.
Groeten Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hee Elsbeth,

Ik ben destijds in hotel Irama geweest. Vond ik goed, lekker rustig. Rantepao is niet zo groot. Er zijn overigens veel goede guesthouses o.i.d. in Rantepao.
En als je moet overnachten in Makassar naar Surya Berlian in een koloniaal huis met giga kamers (en in the middle of the action, supermarkt etc etc)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,510,531 pageviews Een website van indahnesia.com