Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!

Subforum Andere praat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Met die grappige kleine mannetjes met snorren in uniform valt niet te sollen.

Ik zeg het nog maar eens, ik ben voldoende bule tegengekomen die of een hoge boete ontvingen of in de bak belanden (een hel in Indonesie) omdat ze enigszins creatief met visumregeltjes omgingen.

Nu weer 5 Australiers die zonder visum naar Merauke vlogen en nu 3 jaar moeten brommen tussen de ratten en kakkerlakken:

http://www.smh.com.au/news/wor(...)ullpage#contentSwap1

BEN NIET CREATIEF MET INDON VISA!!

Gracias. Sama sama

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja Kiwi,
Mooi voorbeeld !
Short cuts kun je goed gebruiken in Windows.
Voor de rest en zeker in RI, beter laten.

Emoticon: Party!

Mooi stukkie Emoticon: Worship

It's only kinky the first time.

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

In de VS kunnen ze zelfs _met_ visum nog moeilijk doen (of zou 't aan Australie liggen? ;-) )

http://taree.yourguide.com.au/(...)y-to-us/1415605.aspx

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

The pilot, William Scott-Bloxam - known as "Scotty" - and his wife, Vera, owned a charter business and wanted to investigate the potential of the area for fishing tours.

Ze hebben in ieder geval genoeg tijd om dit uit te zoeken.

VanHeutsz
Gebruiker
spacer line

Ook een mooi staaltje medemenselijkheid.......

http://www.volkskrant.nl/buite(...)elingen_op_volle_zee

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik wilde al die linken openen, en wat verbaast mij dat mijn computer vast liep toen ik deze site wilde bekijken..
http://www.smh.com.au/news/wor(...)ullpage#contentSwap1...........

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Heeft iemand een idee waarom Indonesie zo reageert op visumovertredingen? Emoticon: Red face

Echt logisch is het namelijk niet. De doorsnee bezoeker komt geld brengen dat hard nodig is.

Het hele visumgebeuren is m.i. een financiele aangelegenheid. In westerse landen is de douane er om ongewenste personen tegen te houden, maar in Indonesie m.i. vrijwel alleen om geld binnen te halen. Mede daarom is het harde optreden vreemd.

In een eilandenrijk als Indonesie is effectieve grenscontrole (uitgezonderd luchthavens) natuurlijk nauwelijks mogelijk.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Het heeft totaal niets met logica te maken. De doorsnee Jan met de pet in Indonesie heeft al jaren last van die heertjes met snorretjes in uniform (zoals Mahendra) die zich op hun tenen getrapt voelen door de slimmere bule. In hun onmacht proberen ze zo de bule terug te pakken, zich niet realiserend dat ze door deze flauwekul de situatie voor Jan met de Pet er steeds moeilijker op maken. Indonesie is een van de mooiste ,zo niet het mooiste vakantieland ter wereld, echter er komen 10x zo weinig touristen naar Indo als bijvoorbeeld naar Maleisie, dat veel minder te bieden heeft. Rara waarom?!??!

Zo lang ze doorgaan met hun xenofobie en actief proberen om de geinteresseerde bule (met een dikke dompet) het leven zo zuur mogelijk te maken zal het nooit wat worden met dat land.

Kijk naar de affaire Schapelle Corby, drugsdealer of niet, ze werd erger dan een hond behandeld: politieagentes die foto's van haar verkochten, gedwongen en verdraaide verklaringen, iedere official probeerde enkele rupiahs aan haar te verdienen en ten slotte een vonnis obv "bewijs" waar de honden nog brood van lustten iedere 1ste jaar student rechten zou hier hard om moeten lachen, helaas veelzeggend over de Indon politiek.

Volgens mij zou Indonesie nog beter af zijn zonder regering dan met dit stelletje corrupte Maffiosen bij elkaar.

Het trieste is natuurlijk dat de Indon regering zich al minderwaardig voelen tov buitenlandse regeringen, echter door dit soort prutswerk maken zich ook daadwerkelijk tot het lachertje van ZO-azie. En dan is de cirkel weer rond..

Gracias. Sama sama

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Ik ben bang dat je gelijk hebt.

Ik ben twee keer in Maleisie geweest en ik moet zeggen dat 't tegenvalt. K.L. is wel leuk, maar de rest van het land is zo saai.... Alles is wel prima geregeld en vooral aan de grens is het een verademing. Emoticon: Yes! Maar ja... al die kelapa sawit... Emoticon: Cry

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Toen ik in 1990 actief werd in het toerisme telde RI 5,3 miljoen toeristen op jaarbasis. Nu na bijna 20 jaar 6,3 miljoen. Nou nou, wat een vooruitgang 1 miljoen in 2 decennia.
En dat is allemaal te wijten aan de buitenlander onvriendelijke, xenofobische houding van de Indonesische overheid. Tjongejonge, wat hebben die "kleuters" een zwaar minderwaardigheids complex. Je merkt hierboven die zielige Mahendra al op. In ieder zichzelf welrespecterend land zou een dergelijk "product" er allang zijn uitgegooid. Niet in RI, nee men is nog trots ook op deze minkukel, omdat hij professor in de rechten is. Nou ja, zet jezelf voor gek.

Maleisie (ook zeker niet "mijn" land) heeft wel een ver-10-voudiging van het aantal toeristen voor elkaar gekregen in maar 5 jaar. Heeft alles met een meewerkende overheid te maken die geen last heeft van inferioriteitsgevoelens.

Gisteren op een megabedrijf geweest waar ik een gesprek had met een hooggeplaatst persoon in de directiehierarchie. Het stak deze man ontzettend omdat de hoogste rang naar een buitenlander (ook nog eens een Nederlander) was gegaan en niet naar hem. Verneem ik later van een voormalig directielid dat doorgaans het probleem met Javaanse managers is dat zodra ze een bepaalde positie hebben verworven, er vrijwel niets meer uit hun handen komt omdat ze dan alleen nog maar "gerespecteerd" willen worden en het "werk" aan ondergeschikten overlaten. Nou is dit een gegeven dat doorgaans ook ter sprake komt in workshops over business in RI, maar het was wel opmerkelijk dit nou eens te horen uit de mond van een Indonesier zelf.
Ook dit bovengenoemde is dus een groot obstakel in de toename van het toerisme want dezelfde mentaliteit vindt men terug bij hotelmanagers en -eigenaars: inferioriteit die men probeert te bedekken met misplaatste superioriteitsgevoelens.

zeetje
Gebruiker
spacer line

visum aanvraag...............in jakarta................nooit problemen gehad

gr cee Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Een probleemloos visum is een stempel dat je bij aankomst GRATIS krijgt en je naar alle redelijkheid, voldoende tijd biedt voor wat je wil doen in het betreffende land.

In het verleden, toen je bij aankomst gratis een 60 dagen stempel kreeg werd hier aan voldaan. Daarna is het een aantal jaren volsterkt hopeloos geweest en nu is het wat beter, maar goed is anders. 30 dagen is vaak net te kort voor een vakantie aan de andere zijde van de wereld en gratis is het ook niet.

Zoals Yogya-Bali al opmerkt: Malaysia loopt er lachend mee weg.... Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 29-01-2009 11:19 Yogya-Bali wrote:
Toen ik in 1990 actief werd in het toerisme telde RI 5,3 miljoen toeristen op jaarbasis. Nu na bijna 20 jaar 6,3 miljoen. Nou nou, wat een vooruitgang 1 miljoen in 2 decennia.
En dat is allemaal te wijten aan de buitenlander onvriendelijke, xenofobische houding van de Indonesische overheid. Tjongejonge, wat hebben die "kleuters" een zwaar minderwaardigheids complex. Je merkt hierboven die zielige Mahendra al op. In ieder zichzelf welrespecterend land zou een dergelijk "product" er allang zijn uitgegooid. Niet in RI, nee men is nog trots ook op deze minkukel, omdat hij professor in de rechten is. Nou ja, zet jezelf voor gek.

Maleisie (ook zeker niet "mijn" land) heeft wel een ver-10-voudiging van het aantal toeristen voor elkaar gekregen in maar 5 jaar. Heeft alles met een meewerkende overheid te maken die geen last heeft van inferioriteitsgevoelens.

Gisteren op een megabedrijf geweest waar ik een gesprek had met een hooggeplaatst persoon in de directiehierarchie. Het stak deze man ontzettend omdat de hoogste rang naar een buitenlander (ook nog eens een Nederlander) was gegaan en niet naar hem. Verneem ik later van een voormalig directielid dat doorgaans het probleem met Javaanse managers is dat zodra ze een bepaalde positie hebben verworven, er vrijwel niets meer uit hun handen komt omdat ze dan alleen nog maar "gerespecteerd" willen worden en het "werk" aan ondergeschikten overlaten. Nou is dit een gegeven dat doorgaans ook ter sprake komt in workshops over business in RI, maar het was wel opmerkelijk dit nou eens te horen uit de mond van een Indonesier zelf.
Ook dit bovengenoemde is dus een groot obstakel in de toename van het toerisme want dezelfde mentaliteit vindt men terug bij hotelmanagers en -eigenaars: inferioriteit die men probeert te bedekken met misplaatste superioriteitsgevoelens.

Het is te hopen dat andere indonesiers daar niet achter komen wat die ene directie lid gezegd heeft over zijn eigen landgenoten?
Wordt gelijk als landverrader bestempelt.
Zou die ene directielid misschien in het buitenland gewerkt hebben?Meestal als Indonesiers in het buitenland werken gaan de mata's even open.
Nou ja ook niet altijd natuurlijk.

Becik ketitik olo Ketoro

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

ik ben net in maleisie aangekomen, en inderdaad, dit is pas een probleemloos visum: gratis 3 maanden-stempel, en geen gedoe als je voor de 4e keer in een jaar komt...omgekeerd is het wat anders: teveel indonesische stempels in je paspoort en je bent 'verdacht' (met andere woorden, er is dan een grote interesse naar de inhoud van je dompet)

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Ze zouden natuurlijk ook het hele visum gedoe kunnen inwisselen voor dit:

I.p.v. in je paspoort moet je dan op de kassabon kijken of het tijd wordt het land te verlaten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,172 pageviews Een website van indahnesia.com