|
|
|
|
|
|
Hallo,
Aankomende zomer gaan we naar Bali, en we willen waarschijnlijk naar Lovina Beach om met de dolfijnen te zwemmen. Moet ik dit van te voren regelen of kan je daar gewoon heen en het ter plekke regelen? Is het nodig daar een hotelovernachting bij te boeken als je vanuit Kuta komt en zo ja, waar te regelen? Van te voren thuis of daar te plekke?
Groetjes.
|
|
|
|
|
Hoi,
Daar ben ik ook weer ! De dolfijnen hebben de voor ons onhebbelijke gewoonte om voorn. 's-morgens (ca. 06.u) langs te zwemmen, dus lijkt het mij prakt. om maar een nacht een hotel te pakken. Ik heb het nooit nodig gehad om in die regio tevoren iets te regelen, er was altijd wel een bed te vinden.
Overigens heb je het over het zwemmen met dolfijnen,vergeet het maar. Je gaat in een boot(je) soms tegelijkertijdmet 10tallen andere bootjes de zee op en dan maar zoeken naar de dolfijnen. Soms zijn ze er en soms niet, als ze er zijn dan schieten ze alle kanten op en dus ook alle bootjes ! Hiertussen zwemmen .?!
Have fun
Rob
|
|
|
|
|
Vergeet inderdaad dat zwemmen maar. Als je toch het water in wil vraag dan of eigenaar van het smalle bootje op de terugweg naar het koraalrif vaart: water is daar niet diep, goed om te snorkelen (spullen voor een zacht prijsje te huren, vaak bij of via de eigenaar van de boot) en met wat broodresten lok je allerlei schitterende visjes naar je toe.....
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Oei dat is jammer. Maar in mijn boekje staat:
In het Melka Excelsior Hotel worden elke dag dolfijnenshows gegeven en kunt u met de dolfijnen zwemmen voor 20 min. Rp 225.000.
Zou dit dan alleen voor gasten zijn van dat hotel of voor iedereen?
|
|
|
|
Hallo Alique,
Als je in Kuta verblijft moet je er rekening mee houden dat je ca. 3 uur nodig hebt om in Lovina te komen. Zoals Robbert meldt komen de dolfijnen rond 06.00 uur onder de kust. Meestal zie je de school dolfijnen, maar als het weer erg slecht is verschijnen ze niet.
In Lovina zijn voldoende overnachtingsmogelijkheden. Je hoeft niet van te voren te reserveren.
In Melka kun je inderdaad met dolfijnen zwemmen. Je hoeft daarvoor niet in dat hotel te overnachten.
Wat snorkelen betreft heeft Lovina niet zoveel te bieden. Snorkel je voor het eerst, dan is het wel leuk. Je ziet kleurrijke vissen. Er zijn wel meer mogelijkheden b.v. Blue Lagoon in Padangbai. Dat vind ik veel mooier.
|
|
Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti
|
|
|
|
Zwemmen met dolfijnen kan idd in het Melka Excelsior. www.melkahotelbali.com/
Dat is echter niet in open zee, maar in een bassin van het hotel.
In de open zee wordt met een stuk of vijftig bootjes gezocht naar een paar dolfijnen. De lol is er gauw vanaf, want als ze eenmaal gespot zijn wil iedere 'kapitein' zo snel mogelijk in de buurt zijn. Ik heb ze wel alle 3 gezien
salam dari Flip
|
www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij
|
|
|
|
|
Dag Alique,
Voor hotels of trips om dolfijnen te zien hoef je niets vooraf te reserveren.
Als je in Kuta bent kun je de Peramabus nemen (ik meen om 10.00 uur) voor Rp 125.000 (yep ze hebben de prijzen weer verhoogd). Echter als je met twee personen bent kun je beter een auto met chauffeur huren en onderweg ook nog eea zien (afhankelijk van je route o.a. stop in Ubud, het meer van Bedugul, markt in de buurt, waterval Gitgit, Munduk, rijstvelden bij Pupuan, ik roep maar wat dingen) De dolfijnen zijn iets lastiger te regelen. Ze laten zich steeds minder zien en boten moet vaak ver gaan. Dus: geen garantie dat je ze idd ziet. Dit is allemaal makkelijk te regelen in Lovina zelf.
Hotels genoeg. Ik vind zelf Padang Lovina, Pulestis en Taman Lily (allemaal airco) goed
Lovina is overigens een verzamelnaam voor een aantal min of meer aaneengegroeide dorpen west van Singaraja; Kalibukbuk is het toeristische centrum maar heel erg low key (en een fractie van de toeristen in Kuta, 1% of zo?)
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|