Chaufeur Kuta of Sanur

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Alique
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Mijn partner en ik gaan deze zomer naar Kuta en Samur.
We willen daar graag een prive chauffeur. Daarover een aantal vragen:

-is dat makkelijk ter plaatse te regelen of beter vanuit nederland voor vertrek.

-Ik las al eerder, voor ongeveer 35 euro moet het lukken, maar heb je dan een chauffeur incl. auto of moet je de auto nog zelf huren? (Ik bedoel hiermee dat je een auto huurt en een chauffeur die hem rijd)

-Is de afstand Kuta of Sanur naar Ubud te doen voor 1 dag? Hoeveel uur/kilometer ben je dan ongeveer onderweg?

Groetjes Alique

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
E35,00 is al te hoog, gebruikelijk is max. Irp. 350.000 of ca. E30,00.
Bij alle hotels vindt je zg. transport. Uiteraard is de prijs incl. chauffeur, auto en benzine.
Van Sanur naar Ubud is ca. 0,5 uur rijden.
Bali is sowieso een klein eiland. Ruwweg heeft het de grootte van de prov. Brabant, m.a.w. in feite kom je overl redelijk snel.
Have fun
Rob

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Aliqe,

Robbert heeft gelijk 35 euro is teveel.
Wij zijn net terug en hebben ook deze keer weer 300.000 IRP ( 21 euro) betaald voor een auto incl. chauffeur en brandstof voor een hele dag van +/- 10 uur. Is het erg ver rijden dan zou het max. 350.000 IRP mogen kosten.
We laten wel de chauffeur met ons mee eten en drinken.

Wel van te voren afspreken waar jullie heen willen en het eens worden over de prijs vůůr vertrek.

Bij bezienswaardigheden moet je betalen voor de parkeerplaats, 1000 ŗ 2000 IRP sommige chauffeurs betalen dat zelf, anderen laten de klant betalen. Dit is echter een centenkwestie.

Entrťe kosten voor de bezienswaardigheden moet je ook zelf betalen, de chauffeur blijft dan meestal bij zijn auto tenzij jullie hem mee naar binnen nemen als gids.

Fijne vakantie,
Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Alique
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik krijg er steeds meer zin in om te gaan, maar moet nog zoooooo lang wachten tot we gaan.

Had ik ook nog een extra vraagje. Van sanur naar ubud is dus maar een half uurtje! Hoe lang is het ongeveer naar Lovina Beach vanaf Kuta/Sanur?

Dat al die afstanden zo kort zijn verbaast me eigenlijk. Lees inderdaad overal dat het zo`n klein eiland is maar lees in de boekjes dat het toch 5600km2 is! Ooit was ik op Malta wat maar 316km2 is en daar deed je van een rit van de ene naar de andere kant van het eiland ongeveer 2-2,5 uur over. Vreemd! Zal het waarschijnlijk snel genoeg ontdekken waarneer ik op Bali ben! Emoticon: Smile

Groetjes Alique

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 22-01-2009 11:47 [url=http://forum.indahnesia.com/profile
Yoke

Dit kan je liever niet doen want anders krijgt hij geen provisie van het restaurant waar hij jullie brengt. Emoticon: Bye bye

Shalom

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-01-2009 22:33 Bokito wrote:

...

Dit kan je liever niet doen want anders krijgt hij geen provisie van het restaurant waar hij jullie brengt. Emoticon: Bye bye

Dacht het wel hoor !

zou ook niet weten waarom niet want ze verkopen zo toch een maaltijd extra!!

Hij staat niet voor niets even zonder ons te praten bij de "kassa" "ff een sigaretje roken" heet dat. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Brabant is ca. 5000km2 ! Terug naar de vraag, ikzelf rij op een motortje in ca. 1.5 uur van Sanur naar Singaradja (Lovina) ,een ervaren chauffeur zal er dus ongetwijfeld
korter over doen.
De reden dat het naar de door jouw gevraagde plaatsen vanuit bijv. Sanur zo vlot gaat, is overigens dat de wegen naar die plaatsen redelijk vlak en buiten het hoogseizoen ook redelijk rustig zijn. Het ligt anders bij de weg(getjes) die binnendoor via kleine dorpjes gaan, die zijn vaak vol met gaten en lopen soms dwars door marktjes ed. en dan duurt het uiteraard wat langer. Heb je de pech (of juist het geluk !) dat er ergens een processie of een ceremonie is ,dan kan het zelfs erg lang duren.
Have fun,
Rob

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat is recht tegen de etiquette in, maar dat is voor een 'toerist' (want dat ben je als je geen Indonesier die in Indonesie woont bent) een minder groot sociaal probleem.

Ho Lee Fuk

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-01-2009 03:42 Yerun wrote:

...

Dat is recht tegen de etiquette in, maar dat is voor een 'toerist' (want dat ben je als je geen Indonesier die in Indonesie woont bent) een minder groot sociaal probleem.

Voor ons totaal geen probleem, hij eet zelfs bij ons aan tafel en heeft ook nog tafelmanieren.
Verder houd hij de auto deur open en helpt mij bij het in en uitstappen, is beleefd en zorgt dat de verkopers van allerlei "souvenirs" ons niet overdadig lastig vallen.
Kortom een super chauffeur die we na tig jaren rijden voor ons als vriend van de familie beschouwen, al blijft hijzelf altijd nog bescheiden.
Overigens moesten we hem de eerste keren wel overhalen om aan tafel mee te eten.

Trouwens, wie bepaalt wat etiquette is. Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Gusans
Gebruiker
spacer line

30 of 35 euro is wel heel goedkoop voor de zomermaanden. Jij reist in het hoogseizoen, dus kan best zijn dat je iets meer moet betalen. Tevens wil jij ook dat er ovenacht wordt in Lovina omdat je 's morgens naar de dolfijnen ilt dan kost dat ook geld de man moet ook ergens slapen. Ook al is Bali klein maar 30 euro is ver onder de kostprijs. Nederlaners willen altijd alles goedkoop of goedkoper, maar vergeten dat er ook nog iemand moet eten en zijn gezin moet onderhouden van datgene wat jij koopt. En jij mag het normaal vinden om iedere dag vlees te eten maar met deze prijzen kan hij dat zeker niet. Het is heus geen schande om iets meer te betalen en dan word je ook niet afgezet of belazerd. Wij reizen geregeld over/door heel Indonesie altijd met prive chauffeur en auto en alhoewel de prijs per eiland verschilt (op Java is tussen de 600.000 - 1.000 000 per dag een hele normale prijs) zijn de prijzen die ik hier lees erg laag en bijna afzetterij tav de Balinese bevolking.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

zijn de prijzen die ik hier lees erg laag en bijna afzetterij tav de Balinese bevolking.

Wij zetten niemand af op Bali, 300.000 tot 350.000 IRP is de vraagprijs van onze chauffeur en niet alleen van onze vaste chauffeur ook van de anderen die in de buurt van ons hotel staan. Ook in Juni/Juli van het afgelopen jaar hebben wij dit betaald.
Overigens als hij wat langer onderweg is dan krijgt hij zonder te vragen wel een extraatje van ons en als het voor hem niet uit kan dan zou hij niet zo vaak met ons reizen.

Zodra er een overnachting bijkomt dan betalen wij die ook voor de chauffeur.
Er zijn chauffeurs die in hun auto willen overnachten, wij vinden dit onverantwoord en dus boeken wij gewoon een hotelkamer. Sommige hotels hebben speciale chauffeurskamers.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 23-01-2009 11:55 Gusans wrote:
30 of 35 euro is wel heel goedkoop voor de zomermaanden. Jij reist in het hoogseizoen, dus kan best zijn dat je iets meer moet betalen. Tevens wil jij ook dat er ovenacht wordt in Lovina omdat je 's morgens naar de dolfijnen ilt dan kost dat ook geld de man moet ook ergens slapen. Ook al is Bali klein maar 30 euro is ver onder de kostprijs. Nederlaners willen altijd alles goedkoop of goedkoper, maar vergeten dat er ook nog iemand moet eten en zijn gezin moet onderhouden van datgene wat jij koopt. En jij mag het normaal vinden om iedere dag vlees te eten maar met deze prijzen kan hij dat zeker niet. Het is heus geen schande om iets meer te betalen en dan word je ook niet afgezet of belazerd. Wij reizen geregeld over/door heel Indonesie altijd met prive chauffeur en auto en alhoewel de prijs per eiland verschilt (op Java is tussen de 600.000 - 1.000 000 per dag een hele normale prijs) zijn de prijzen die ik hier lees erg laag en bijna afzetterij tav de Balinese bevolking.

Als de vraagprijs toch 350.000 is, waarom dan meer betalen? Gangbaar tarief hoor. Op Java is het ietsje duurder, ongeveer een half miljoen, maar meer moet het toch echt niet kosten hoor.. voor 1 miljoen heb je wellicht zalm en sterke drank aan boord, dat zou kunnen. Emoticon: Nice

Ho Lee Fuk

Gusans
Gebruiker
spacer line

Dat iedereen deze prijzen beidt, betekent niet dat het dan een redelijke prijs is of dat die boven de kostprijs ligt. Dat betekent dat het een prijs is die toeristen willen betalen. En je kunt of je auto laten staan of toch maar iets proberen te verdienen en onder je kostprijs gaan zitten. De aanschaf van een nieuwe auto in Indonesie ligt tussen de 140 en 165 miljoen Rp verzekekeringen en onderhoud circa 10 miljoen per jaar. 365 dg x 300.000 = 109.500.000... Maar dan heeft je gezin nog niet gegeten, heb je geen dak boven je hoofd en die telefoon of electriciteitsrekening is ook niet betaald (maar gelukkig leef je niet in een huis met koelkast of AC) enne die benzine, de belastingen en stimulansen die je per maand aan diverse instanties moet betalen hebben we even niet meegerekend. Inderdaad tis een hele redelijke prijs.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Onder kostprijs iets doen is weggelegd voor mensen met een visie voor de lange termijn. De gemiddelde 'werker' in Indonesie heeft dat zeker niet, en zal zijn auto gewoon laten staan als hij er geen geld mee kan verdienen.

Een auto hoeft niet in 1 jaar afbetaald te worden, dit kan tot wel 5 jaar duren geloof ik. De meest auto's die ik voorgeschoteld krijg zijn netjes, maar zeker niet nieuwer dan 1 jaar. Dus de rest van je berekening gaat hier scheef. Je hoeft je denk ik niet te verdedigen hier hoor, want als jij je prettig voelt bij een deal, waarom dan niet doen? En als er een deal is, zijn beiden tevreden anders is er gewoon geen deal.

Zo werk ik hier (in Indonesie) ook gewoon. ik betaal voor sommige dingen best meer dan nodig is, maar daarmee heb ik wel wat ik wil. En de verkoper dus ook, anders doet ie het niet. Zeker niet, en al helemaal niet op Bali, waar de mensen zowat het rijkst van heel Indonesie zijn.

Ho Lee Fuk

tonjans
Gebruiker
spacer line

Op 22-01-2009 11:47 schreef 4yoke4:
Hallo Aliqe,

Robbert heeft gelijk 35 euro is teveel.
Wij zijn net terug en hebben ook deze keer weer 300.000 IRP ( 21 euro) betaald voor een auto incl. chauffeur en brandstof voor een hele dag van +/- 10 uur. Is het erg ver rijden dan zou het max. 350.000 IRP mogen kosten.

Wel van te voren afspreken waar jullie heen willen en het eens worden over de prijs vůůr vertrek.

Bij bezienswaardigheden moet je betalen voor de parkeerplaats, 1000 ŗ 2000 IRP sommige chauffeurs betalen dat zelf, anderen laten de klant betalen. Dit is echter een centenkwestie.

Entrťe kosten voor de bezienswaardigheden moet je ook zelf betalen, de chauffeur blijft dan meestal bij zijn auto tenzij jullie hem mee naar binnen nemen als gids.

Fijne vakantie,
Yoke

tonjans
Gebruiker
spacer line

Hallo Yoke, kan ik in contact komen met jouw gids/chauffeur.
Gaan as vrijdag naar Sanur. Dit is onze eerste keer naar Bali. We willen vanalles bekijken.
Graag had ik wat tips.
Alvast bedankt.

Ton

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-01-2009 14:53 tonjans wrote:
Hallo Yoke, kan ik in contact komen met jouw gids/chauffeur.
Gaan as vrijdag naar Sanur. Dit is onze eerste keer naar Bali. We willen vanalles bekijken.
Graag had ik wat tips.
Alvast bedankt.

Ton

Ik neem contact met hem op en stuur jou daarna een email.
Kan even duren want het is al nacht op Bali

Alique
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ten eerste, bedankt voor de reactie waarin antwoord wordt gegeven op mijn vragen! Ik heb er heel veel aan. Deze reis wordt mijn eerst naar Indonesie en ik wil goed voorbereid zijn.
Rob, ik ben nou eenmaal niet zo topografisch aangelegt. Dat had je al wel gemerkt denk ik. Emoticon: Wink

Dan ten tweede. Ik weet helemaal nog niet of ik op Lovina wil gaan overnachten, dus het is nog helemaal niet aan de orde waar een eventuele chauffeur dan moet slapen!,

Ten derde heb ik nergens in mijn vraag laten weten dat ik in het hoogseizoen ga. Dat ga ik namelijk niet, ik ga net daarna.

Ten vierde zal ik op Bali zelf vragen naar de prijs die de chauffeur vraagt en als dat 30 of 35 euro is zal ik niet zeggen, doe niet zo gek ik betaal liever 50 euro! En dat heeft helemaal niets te maken met je nationaliteit. Nederlands willen altijd alles goedkoop of goedkoper!!! Wat een opmerking zeg! Ik heb nog nooit een Belg of Duitser horen zeggen dat hij graag meer betaald dan de vraagprijs! Een chauffeur vraagt zijn prijs en daar ga ik mee akkoord (of niet) Ik mag niet aannemen dat hij zichzelf tekort doet door onder zijn eigen prijs te gaan zitten! En doen ze dat wel...hoe moet ik dat dan weten!

Dus kort samengevat Gusans, lees een vraag eerst goed voordat je je mening geeft!

eerste keer bali
Gebruiker
spacer line

Beste 4Yoke4,

Kan je svp de gegevens van jouw gids chauffeur met mij delen?
alvast bedankt

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 25-02-2009 21:34 eerste keer bali wrote:
Beste 4Yoke4,

Kan je svp de gegevens van jouw gids chauffeur met mij delen?
alvast bedankt

Waar zit je op Bali ?
Onze chauffeur woont in Den Pasar
gr. yoke

eerste keer bali
Gebruiker
spacer line

Yoke,

heb nog niets geboekt ben nu (echt nu bezig met de eerste planning),
heb mijn email vanmiddag uit gezet, maar staat nu weer aan.

we willen zelf een aantal dingen "ondernemen" en een aantal zaken met iemand die bekend is!
misschien heb jij of je gids nog tips! we hebben ubud, lovina, (wie niet) vulkaan gebied, gili's op lombok, padjang bai, candidasa, op het schema !

groet en alvast bedankt

Jonne

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

OK Jonne,informatie komt eraan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,507,625 pageviews Een website van indahnesia.com