Trouwen, welke documenten heb je nodig

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
baliman
Gebruiker
spacer line

Ik wil in juni trouwen in indonesie. Nu is mijn vraag welke papieren ik daarvoor precies nodig heb. Ik neem aan een ongehuwd verklaring en uittreksel geboorteregister en copie paspoort. Moeten deze documenten vertaald worden naar engels/indonesisch ? Zoja moet dat hier in nederland of kan dat in indonesie en waar kan ik terecht voor de vertaling en legalisatie van deze documenten.

Welke documenten moeten er voor mijn vriendin vertaald en gelegaliseerd worden (ongehuwd verklaring + geboorte uittreksel + ???????) en waar moet dat gebeuren en wie kan dat doen. Vind het allemaal onduidelijk vandaar mijn vraag op het forum er is vast wel iemand die dit al een keer heeft gedaan

alvast bedankt

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Kijk gewoon even op de website van de ambassade en daar staat alles op: www.mfa.nl/jak
Legaliseren moet bij verschillende ministeries worden gedaan alvorens deze naar de ambassade gaat voor de laatste legalisatie. Er zijn 4 door de ambassade geaccepteerde bemiddelingsburo's die dit voor je kunnen regelen (stukken sneller en goedkoper dan als je het zelf moet gaan doen). Suur me even een email en ik zal je die lijst toesturen.
Succes.

asepers
Gebruiker
spacer line

Op 29-09-2008 07:46 schreef baliman:
Hallo,

Ik ben in mei ook getrouwd op bali met een javaanse. Wij hebben zon wedding planner ingeschakeld die heeft alles voor ons geregeld. De papieren kon ik vanuit nederland allemaal opsturen ruim 6 maanden van te voren. Ze hebben alle papieren voor mij laten vertalen (engle-indonesisch) en legaliseren. Bij aankomst op bali hadden wij verder geen problemen meer. lekker relaxed. Ze hebben complete pakketten. Dit was echt helemaal top.

U was verleden jaar toch al getrouwd op bali?
Of verwissel ik U met een ander?

baliman
Gebruiker
spacer line

Op 20-01-2009 08:39 schreef asepers:

...

ik ben nog niet getrouwd, en ik ga op java trouwen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 20-01-2009 08:39 asepers wrote:

...

Er zijn veel mensen die jansen of suparman heten .

bisa dicek of makemyday .

Semar
Gebruiker
spacer line

Goed nieuws voor de trouwlustigen.

Om te kunnen trouwen is een Verklaring Voornemen Huwelijk (Surat Keterangan Perkawinan) nodig van de Nederlandse ambassade in Jakarta.
Voorheen diende de Indonesische partij hiertoe een
- KTP/Paspoort,
- Akte Kelahiran (niet ouder dan 5 jaar) en
- Surat Keterangan Belum Menikah (Ongehuwdverklaring met handtekeningen van dorpshoofd, camat en KUA ambtenaar, niet ouder dan drie maanden)
te overleggen.
Deze laatste twee documenten dienden te worden gelegaliseerd door twee ministeries en de Nederlandse ambassade.

Per 22 april jl. is dit circus overbodig geworden door nieuwe procedurele regels van de ambassade. De Indonesische partij hoeft nu enkel een fotokopie van de KTP te overleggen. Het regelen van een Verklaring Voornemen Huwelijk kan worden gedaan door de Indonesische partij of een familielid, of door een professionele tussenpersoon.

De nieuwe voorwaarden zijn verwerkt in de informatie over het huwelijk op de website van de ambassade, maar aan de verandering is geen ruchtbaarheid gegeven.

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Dat is vast goed nieuws voor velen!

- Let us live simply so that others may simply live -

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-05-2009 18:15 Semar wrote:
Per 22 april jl. is dit circus overbodig geworden door nieuwe procedurele regels van de ambassade. De Indonesische partij hoeft nu enkel een fotokopie van de KTP te overleggen. Het regelen van een Verklaring Voornemen Huwelijk kan worden gedaan door de Indonesische partij of een familielid, of door een professionele tussenpersoon.

Ja geweldig.....(?) Er werd/wordt al vanalles gerommeld met documenten (ik heb er met mijn neus bovenop gestaan, natte vingerwerk) en hiermee zijn " we" nog meer zeker dat de documenten of lievergezegd de feiten vaak niet kloppen.......Mja, who cares.
Maar, voor het gedoe en de snelheid is het goed nieuws. Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-05-2009 18:33 Hilmar wrote:
Dat is vast goed nieuws voor velen!

Ik vraag me af of dat goed nieuws is. Het oude systeem hield al die sukkels die erin trappen bij zoīn Indonesische huppelk....tje of huppelk...tje nog enigszins tegen. Nu zullen er alleen maar nog meer voor de bijl gaan. Wat ik afgelopen weken weer voor ellende van mijn medelanders heb moeten meemaken toen ze erachter waren gekomen dat ze door zoīn huppelk...tje compleet waren uitgenomen.....ongelooflijk (in de letterlijke zin van het woord). Als ik er een boek over zou schrijven, zou niemand het willen kopen want het is te surrealistisch om te geloven.

Semar
Gebruiker
spacer line

Het is goed nieuws omdat de oude situatie nodeloos ingewikkeld was. Het diende geen enkel doel. Vermindering van ambtelijke red tape is een zegen.

Het is waar:: nogal wat Nederlanders geven zich zonder nadenken met huid en haar over aan een Indonesische vrouw met een verborgen agenda. Nederlandse, cultuurgebonden ideeŽn over liefde en huwelijk worden geprojecteerd op de ander. Het is een harde landing zodra reality sets in.

Maar dat is geen argument om nodeloos ingewikkelde procedures rond het huwelijk in stand te houden. Het blijft eenieders verantwoordelijkheid om het eigen leven op de best mogelijke manier in te richten. Liever geen overheid die ons daarbij een handje gaat helpen...

Mijn ervaring is dat bij een geslaagd huwelijk de partners van elkaar weten welke verwachtingen de ander heeft ten aanzien van de relatie/huwelijk en die aanvaarden. Het delen van cultureel gebonden opvattingen over huwelijk en liefde maakt de kans op succes aanzienlijk groter.

Gemengde huwelijken zijn gedoemd te mislukken als beide partners vasthouden aan conflicterende beelden van de relatie. Dit hoeft echter helemaal niet. Ik ken ook gemengde huwelijken die stand houden. Het is de kunst om een modus vivendi te vinden.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-05-2009 20:58 Semar wrote:
Het is waar:: nogal wat Nederlanders geven zich zonder nadenken met huid en haar over aan een Indonesische vrouw met een verborgen agenda. Nederlandse, cultuurgebonden ideeŽn over liefde en huwelijk worden geprojecteerd op de ander. Het is een harde landing zodra reality sets in.

Maar dat is geen argument om nodeloos ingewikkelde procedures rond het huwelijk in stand te houden. Het blijft eenieders verantwoordelijkheid om het eigen leven op de best mogelijke manier in te richten. Liever geen overheid die ons daarbij een handje gaat helpen...

Het blijft zeker een ieders eigen verantwoordelijkheid. Maar.....realiteit is dat vrijwel al deze mislukkers vervolgens bij de staat (lees: ambassade en aanverwante instanties) komen uithuilen en aankloppen voor hulp. Wat ik gisteren weer voor een hoop stupide ellende te horen kreeg. Is weer iemand verliefd geworden op zoīn huppelk....tje, bevind zich op politieburo na scheiding met zijn niet (meer) aanstaande bruid. Deze persoon dacht Indonesisch staatsburger te kunnen worden 2 maanden nadat hij was gearriveerd in RI. Nou ja........
De rest van het verhaal en andere verhalen (alleen van 1 dag!!!!) vertel ik maar niet want dan ben ik over een paar uur nog niet klaar.
De staat moet jammergenoeg af en toe wel harde eisen stellen, zowel in het landsbelang als ter verdediging van al die medelanders die zich in de nesten werken en vervolgens om hulp bij vadertje staat komen aankloppen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-05-2009 20:58 Semar wrote:
....... met een verborgen agenda. Nederlandse, cultuurgebonden ideeŽn over liefde en huwelijk worden geprojecteerd op de ander. Het is een harde landing zodra reality sets in.

Zeer goed verwoordt. Het zijn zeker de Ned. cultuurgebonden opvattingen over liefde en huwelijk die men projecteert op de ander; feitelijk met andere woorden een eng superioriteitsgevoel en etnocentrisch denken waarbij de gehele wereld wordt geacht te zijn en te denken op de wijze van de westerse c.q. Nederlandse cultuur. En deze ®hoogmoed® komt vaak voor de val.

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

On 11-05-2009 17:39 Yogya-Bali wrote:

...

Ik vraag me af of dat goed nieuws is. ongelooflijk (in de letterlijke zin van het woord). Als ik er een boek over zou schrijven, zou niemand het willen kopen want het is te surrealistisch om te geloven.

Ik denk dat je dat mis hebt, ik denk dat er heel wat mensen zijn die dat boek zouden willen lezen. Kom op met die verhalen! Emoticon: Yes!
Zo heb ik ook een paar jaar geleden een boek gekocht geschreven door de eigenaar van de bar Bugils, ook leuk een wellicht een les voor mensen die met dezelfde soort plannen lopen.

- Let us live simply so that others may simply live -

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Misschien YB wil Jeroen wel een toevoeging aan de site doen.
Wel publiceren zoals Hilmar al aangeeft kan nooit geen slecht idee zijn.

Dat kun je natuurlijk in overweging nemen.
Ik krijg gelukkig niet de gevallen aan mijn bureau, alhoelwel.............................. we hadden hier niet zolang geleden een verse Nederlander voor een week of 3. De stakker was in de 7e hemel. We hebben nog geprobeerd uit te leggen dat deze dame de door hem zo gewaardeerde diensten dagelijks tegen betaling doet. Dat hielp niet. Onvoorstelbaar.

Ondertussen is de dame gestopt met werken en maakt vriendje lief elke maand keurig geld over. Hoe onnozel kun je zijn. Ik vroeg me af hoeveel stakkers ze nog meer had?

Hopelijk heeft tie er snel genoeg van.
De haren rijzen je te berge als je dit meemaakt.

Ik wacht nog even, want ik heb de stakker gewaarschuwd dat op enig moment in de nabije toekomst er een stukje grond beschikbaar komt in de kampung, "toevallig" net het aangrenzende perceel wat al in familiehanden was tja en dan..............................

Het is zo voorspelbaar als wat.

Ben ik nou de enige die met verwondering rondloopt over zoveel stupiditeit?
Indezelfde catogerie van mensen die zeggen eigenaar van grond te zijn hier in RI.

Verbaas je niet, verwonder je slechts. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Harry1978
Gebruiker
spacer line

Als het gaat om mentaliteit van een aantal mensen, zie best wel parallellen met mensen uit Oostblok landen. Volgens mij maakt geloof weinig verschil in de werkelijke aard van deze mensen. Ook in Nederland heb je dergelijke vrouwen. Het gedoe rond berooide mannen vanwege de alimentatie oid. speelt ook hier.

Als je enig besef van verantwoordelijkheid hebt, ga je niet over 1 nacht ijs (of een dag zonnestraal). In drie weken heb ik nog niet iemand echt leren kennen hier in Nederland. Na een tijdje weet je hoe iemand werkelijk is en of het gevoel blijft. Dan is die waas in je hoofd weg en is daily reality and what's live about een thema? Dan nog is een gezamenlijke vakantie in een andere omgeving meestal al verhelderend.

Mensen die waar dan ook ter wereld verliefd worden. Laat de persoon een visum naar Nederland regelen. Betaal de trip (500 - 1000 euro) en toets hier in Nederland (max drie maanden) of het een kans heeft. Wees realistisch en betrek vrienden etc. bij je keuze. Come to earth...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,732,230 pageviews Een website van indahnesia.com