Groeten uit Ambon

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
103 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag allemaal,

Ben net 2 dagen in Ambon en ik vermaak me hier wel Wel later dan de bedoeling mja het zal niet de laatste keer zijn. AMBON is voor mij de muzieksnoepwinkel n heb dus inmiddels al 16 cd,s gekocht. Met de malaria is het goedgekomen, ik eet intussen weer redelijk normaal. Heb allerlei leuke ensen ontmoet en in op Timor far of thebeaten track in de kampung gefeest. Ga over een paar dagen naar Tual en dan is het alweer bijna tijd om terug te gaan maar eerst nog even pulang/pergi naar Flores of Sumba. Heb 2 dgn geleden overignsijn 11e vlucht gehad in 6 weken en daarmee inmiddels alle maatschappijen versleten. Dit levenhou ik nog wel een tijdje vol maar dat vind mijn baas niet goed. Tja je kan maar een luxeprobleem hebben he. Ben nu al aan het vezinnen waar de volgende reixs heen gaat. Zeker Molukken maar dan langer en Papua. Maar ben ff de weg kwijt want Timor wil ik ook nog verder in. Dat was het even in het kort want zit hier met een klotig toetsenbord en internet dat maar halfw werkt.

SALAM MANIS(E) BETA SENANG DISINE

o ja het gaat ook lekker met het Ambonees (vel cd's draaien he) dat leer ik er nog wel bij

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke;

een leuke tijd daar op Ambon toegewenst en houdt ons op de hoogte van je reisavonturen!

Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je toch naar Tual gaat, probeer een gelegenheid te vinden naar het eilandje Tanimbar-Evav (of Tanimbar-Kei) te gaan. Dit is aan de zuidkust vanKei Kecil. Zeer interessant dorp met nog het oorspronkelijke geloof van voor de komst van de Midden-Oosten religies. Hopelijk spreek je BI want het duurt even om het vertrouwen van de bevolking te krijgen maar daarna zullen ze je ook van alles vertellen.
Als dat niet haalbaar is qua tijd, ga dan naar Letvuan; evenzo de moeite waard. Hieronder staat wat ik toen heb meegemaakt (3 jaar geleden):
"Leaving to Debut by car (30 minutes). With a local boat with small engine brought into the bay. Decided to hop by at a village in this bay which seemed to be Letvuan (can also be reached by car). In this village was a (new) statue, dedicated to the ancestors with a locked box in which the souls of the ancestors are captured and only be able to be released by the chief of adat. One of our guides remembered that there was still an old grave from one of the ancestors who came from Bali, near the village. Only in companion with a certain elder man ( juru kunci )we were allowed to walk to this grave which was about 20 minutes walking through fields and forest to get there. What we found was amazing: a gate with Balinese/Javanese statues in the front and an old grave on choral rocks inside, according to the guard from 1620. But there was a new gate and some recent offerings were on the edge of the grave which means that the local people still respect this grave of their ancestor who was a Hindu.
According to their history the people of Kai derived from Bali-Sumbawa and several other Moluccan islands. They still do have some sort of caste-system which consists of mel-mel (nobility derived from Bali and/or Sumbawa), ren-ren (common citizens) and iriri (ex-slaves, mostly natives from Papua)."

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo annemieke, lekker dat je nu op de molukken zit,
ga jij binnenkort naar tual (kei eilanden), ik hoop dat je hiermee je reisverhalen met ons deelt op dit forum
ls je naar ngur bloat beach gaat, doe ze de groeten maar van mij,) ben bezig om een klein biljarttentje daar op te zetten, en dan verder uit te breiden in de toekomst met andere dingen te doen daar in de toerisme
en zoals yogya hierboven over tanimbar kai verteld is waar, het is de enige overgebleven gebied dat hindoeistisch is, veel hindoeistische keiezen zijn overgegaan tot de christelijke geloof, eind 19e eeuw begin 20 ste eeuw, wat betreft de islam is dat veel eerder

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ha Anne Mieke, fijn dat het zo goed gaat met je.
Ik begrijp dat je ook naar Flores gaat. Ik kan je aanraden naar Riung te gaan naar Nirvana Cottages. Ik heb je dit eerder geschreven. Ben toch benieuwd of het gaat lukken en wat je er eventueel van vond.
Zoals ik al eerder schreef was het voor ons een onvergetelijke ervaring.
Veel plezier verder, groeten,
Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aduh Ambon manise,

Torn between two, three, empat, lima lovers……

Dag allemaal, Ik wil maar even zeggen dat Ambon echt mijn ding is. Aduh wat is het hier anders dan in west Indonesie, Maak hier zulke leuke dingen mee, Geen tourist te zien idem met Nusa Tenggara,

Ik ga morgen voor een paar dagen naar Tual en daar stel ik mij heel wat van voor, De stranden moeten er van tepung zijn, Ik zal eens kijken of ik er straks een leuk verhaal (of serie haha) van kan maken, Dit had ik 10 jaar geleden moeten doen. Ben sowieso helemaal senang met NTT en beyond, Echt als je dit ooit gezien, geroken en geproefd hebt dan wil je niet meer naar Java of Bali (ik wil niemand voor zijn hoofd stoten maar het paradijs is zo ongeveer hier en er lopen ook genoeg Adama rond, haha.,……..oeps foutje dat behoort tot de andere verhalen. Mensen zijn hier anders, meer open, kweenie. Ja en dan de natuur, geweldig gewoon, niet de drukte van Java of Bali (of zelfs Sumatera)

YB, No problem ik spreek BI, lancer (sekali), Dat moet trouwens ook als je oost van Bali/Lombok gaat, Alleen al hierdoor maak ik leuke dingen mee, En Ambonees vind ik gewoon leuk, Ik heb toch niks anders te doen de hele dag,

Heb helaas niet veel tijd meer dus het zal alleen pulang pergi Tual worden en mijn oren dichtstoppen want op diverse eilanden zitten vrienden die willen dat ik “nog even” langskom maar ga nie he, Daarbij ben ik hier over 4 of 5 maanden weer (zei het verwende nest) Maluku en NTT lopen niet weg. En die muziek,,,,,Heb zojuist mijn 47e (!) cd gekocht waarvan de helft van Ambon, Gaat lekker he, Miss Malaria heb ik weggestuurd en ze is niet meer teruggekomen. Emoticon: Bye bye

Internet hier is K, Als ik een nachtje op Bali moet blijven maandag (met de nadruk op moet) dan zal ik nog wel het eea schrijven en anders ff wachten tot na 27 januari, Heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto’s dus straks moet iemand mij maar eens uitleggen hoe ik op de site krijg. Daar snap ik nog steeds niks van, Tja een mens kan niet overal goed in zijn toch

Salam manis
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ritje naar Ohoidertavu (dat is de plaats met het mooiste strand) duurt hooguit 30 minuten vanuit Tual en het dorp Letvuan ook. Dus allemaal in een ochtend te doen. Echt, als je deze plaatsen bezoekt, krijg je zowel een juiste indruk van de Keiese stranden en de cultuur/historie.
Gewoon een angkot charteren en de chauffeurs weten perfect waar ze je naartoe moeten brengen.
Veel plezier op Kei.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

ohodertawun heet het??, maar is niet de plaats met het mooiste strand
dat is Ngilngof (ngur bloat) en ohoililir, maar de nadruk op mooiste kan je niet zeggen, want kai is bezaaid met allemaal prachtige witte fijnpoederige zandstranden
de bekendste is ngur bloat (ngilngof) en ohoideertawun en ohoideertutu de laAtste iS VERDER WEG, HELEMAAL IN HET ZUIDELIJKE GEDEELTE

kijk op deze fotopresentatie van de kai en tanimbar eilanden
http://www.arcadia.nl/images/f(...)/Molukken_8116b3.pdf

kejoh
Gebruiker
spacer line

Hallo Anne Mieke, Goed dat je weer opgeknapt ben van de malaria en mooi dat je t zo naar je zin hebt in Maluku. Er zijn hier al enige tips gegeven voor Kei. Ik raad je echt aan om even een paar dagen en nachten langs te gaan bij Savanna Cottages (Gerson en Erna) in Ohoidertawun. Prachtige plek, lieve mensen en fantastisch mooie omgeving. Tanimbar Kai is ook een aanrader net als Kai Besar....weg van de gebaande wegen.

groeten Kees

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Selamat Annemiek, geniet maar lekker van mooi Ambon
Liefs Merapi/Wilma

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Anne Mieke,

Ik ben blij dat je het zelf even zegt: "het verwende nest", g..samme, over 4 of 5 maanden weer daarheen...Nee hoor, ik gun het je van harte, als je het zo kan regelen, prima toch:Eat your pie before you die, genieten!!! Ik heb ook nog even op de link van teripang gekeken, dan loopt het water je ook in de mond zeg...
Maar..ik ga deze zomer met mijn kinderen toch lekker genieten in Sulawesi, Java en Bali, wie weet later nog eens naar de Molukken.
Anne Mieke, neem het er nog even van.
Groet Elsbeth

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

annemike
ik hoop dat je goed weer hebt daar
gisteren nog bericht uit kai gehad , het regent hard daar?? (regenseizoen)

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hi Anne Mieke,
Leuk om het een en ander over Ambon te lezen. Over 7 weken gaan wij ook daarheen; eerst een week Java en dan Zuid Molukken o.a. Ambon. Helaas heb ik maar 4 weken vrij kunnen krijgen, dat is net iets te weinig, maar ja we gaan in ieder geval weer naar Indonesië.
Fijn dat je weer opgeknapt bent van je malaria. Ik weet nog van mijn vader dat hij daar vreselijk beroerd van was.
Op dit moment ben ik adressen aan het zoeken waar we kunnen overnachten: hotels etc.
Groetjes,
Pamela

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Anne Mieke yth.,

Ik benijd je !!! Véél vakantieplezier !!!

Tussen haakjes, was jij niet eens de jongste forum-lid (?) en nu ben het het meest 'gedurfde forum-lid' de meesten durven toch, als het op aan komt niet naar Maluku ..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

AMA-tóó !!! ( als je afsheid neemt , zullen veel Molukkers het leuk vinden, als je dit zegt)

'Ahu kura ahia, mansia nia'

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo anis j
bedoel je de forumbezoekers die niet naar de molukken durven te gaan??
of algemeen
meeste mensen durven niet te gaan omdat ze verkeerde berichten horen, en ook reiswaarschuwingen van nederlandse regering en reisbureaus waar nergens op slaat
ik denk dat het politiek en economische ook bewust is gedaan om toeristen niet massal naar de molukken of papua te gaan, immers want het geld moet blijven rollen in west indonesie
Ik denk dat je meer moet vrezen voor bomaanslagen in jakarta en/of bali dan op de molukken

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ambon manis e
Tual manis e
Sumba manis e
Timor manis e

Bingung ya. Jongens ik ben een beetje de weg kwijt. Weet niet meer mau ke mana…… Heb gisteren mijn 16e vlucht (!) gehad in 7 weken.
Ambon was helemaal leuk. Ik heb overigens nooit zo meegekregen dat er zo’n sterke band is met Nederland. Sommige mensen waren helemaal lyrisch als ik zei dat ik uit Nederland kwam. Ik ben maar een paar dagen in Tual geweest en dat waren er en paar tekort maar enfin het loopt niet weg.
Ben idd in O’ tutu, O’ lilir en nog een paar O’ s meer en Ngur Bloat geweest. En idd ook Gerson en Erna ontmoet. Wat wel grappig is dat ik intussen een soort medium voor andere reizigers oa. uit Duitsland, Italie ben geworden. Ik praat ze van het ene naar het andere hotel en touristguides. Heb overigens geen angkot gehuurd maar gewoon pakei ojek. Is ook veel gemakkelijker, maar inderdaad je wordt NAT. En niet zo’n kleine beetje. Het regende vrijdag bijna aan een stuk door. Paar keer moeten schuilen maar in Indo ben je binnen 2 minuten zeiknat. Mijn kleren vooral mijn broek waren gewoon zwaar van het regenwater. Ik had geen gevoel meer in mijn vingers die helemaal wit en gerimpeld waren. Was wel een beetje eng. Een daun pisang hielp ook niet meer. Maar mijn ojekrijder wist daar wel iets op en nam me mee naar zijn kampong en ik kreeg van zijn zus kleren te leen die me nog pasten ook…… maakte ook nog mie met ei voor ons klaar, ‘s avonds arak want we willen niet ziek worden toch.Heb een fles Aqua met pasir putih meengenomen. Ja ik weet het, ben een beetje gek. Is nog hartstikke zwaar ook. Heb op de eerste dag overigens in Langgur en tual een paar keer een ojek genoemen, ik hoefde 2 keer NIET te betalen. Kreeg niet eens de kans want ze waren beide keren al weg voordat ik kon protesteren. Kijk da’s nou zo leuk aan Maluku en NTT (want in Ambon en in Waikabubak maakte ik hetzelfde mee). Waarom mensen hier niet heengaan snap ik ook niet. Veel toeristen zijn bang om n ar Indonesie te gaan en willen alleen naar Bali, precies de plekken waar al een paar bomsaanslagen zijn geweest. Ik ben niet mweer aangesloten geloof ik.
Ik heb nog nooit zoveel mensen leren kennen als deze reis. Mijn telefoon zit vol en ik word de hele dag door gesmst en gebeld door allerlei mensen van diverse makelij van allerlei eilanden. Ik heb hier veel meer contact dan ooit in west indonesie.

Na een paar dagen Ambon heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd in Bahasa Ambon te communiceren en dat ging wel goed. Ik sms ook net als de Indonesiers hier de hele dag door en naar mensen uit Ambon of NTT in Bhasa Ambon. Heb ook een kamus BA BI gekocht. Tja en die cd;s natuurlijk. Heb alle originele cd doosjes weggegooid, nam teveel plaats in en zo’n tas gekocht waar er veel in kunnen. Had in NTT, op Java en Bali al he teen en ander gekocht en ging met total 56 cd’s weg uit Ambon waarvan 37 lagu Maluku. Was wel grappig, de verkopers in de toko’s wisten beter dan ikzelf wat ik allemaal al had gekocht. Dus ik heb alle nieuwste Maluku hits (en ook wel uit Java) Alleen stom van mij, wilde graag zo’n boot hebben gemaakt van cengkeh maar vergeten. Muts dat ik ben. Ben intussen weer op Sumba en ik moet nu vooral niet vergeten om ikat mee te nemen. Ben tot zondag hier, dan naar Bali helaas 1 overnachting maar ik vlieg met Transnusa en ze willen nog wel eens cancelen dus op dezelfde dag mijn vlucht naar Denpasar als mijn vlucht terug naar Nederland zal ik maar niet doen. Beetje tricky.Dus straks in Kuta verstand op nul, blik op oneindig en shopppen.
Maandag is het Chinees nieuwjaar en ik he been uur of 6 in Singapore dus ga l;ekker de stad in, ben ik lekker moe als ik uiteindelijk het vliegtuig instep naar Amsterdam.

Hier in NTT of naar Maluku rondvliegen is niet echt goekoop maar het is het alleszins waard.

Ben trouwens niet het jongste forumlid. Of hoe moet ik dat interpreteren. Niet in leeftijd in elk geval. Ben al lid vanaf 2004.

Mijn volgende reis ergens in juni denk ik is al half ingevuld daar zit in elk geval weer een deel van Nusa Tenggara en Maluku bij. En als ik weer 2 maanden kan gaan dan zeker ook Papua. Ik las dat er echtstreekse vluchten naar Ambon in de planning zitten met Air Asia, zou mooi zijn.
Ik heb maar van 1 ding spijt; waarom ben ik nooit eerder naar Ambon gegaan. Ben ook een beetje de weg kwijt waar ik straks wil gaan wonen. Maluku vind ik nets iets te ver oost. NTT is een optie. Maar problem is internet. Ik moet echt goed uitvinden welke mogelijkheden, snelheden en verbindingen zijn.. Want je kan me voor de rest van mijn leven het Alison brood met oude kaas afnemen, of nooit meer warm water, en salade nicoise, ik wil zelfs wel mijn rode Australische inleveren maar mijn kat gaat mee en ik moet echt internet hebben. Word een beetje nerveus zonder. Tja je kan maar een luxeprobleem hebben toch. Intussen kent iedereen me hier in Waingapu, zie ook regelmatig mensen terug waarmee ik samen in het vliegtuig heb gezeten.

Hou nu op anders wordt dit een verhaal zonder einde. Straks terug zal ik een aantal leuke (en minder leuke) verhalen en avonturen vertellen incluis de praktische info uiteraard.

Salam manis e
Anne Mieke

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Anne Mieke,
Heb je verhaal weer met plezier gelezen en wacht vol spanning je verhalen hier op Indahnesia af na je thuiskomst.

Ik wens je een hele goede terugreis toe en een behouden thuiskomst.

Gr. Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

annemiee, had jij nog wat toeristen gezien op de molukken??? en waar???k

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

• .... algemeen ..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Toeristen in Ambon in het guesthouse maar weinig. Een paar. En op Kei Kecil bij Gerson logeerden een stel uit de UK en uit Duitsland. In Tual een Italiaans stel die ik daarvoor ok op Ambon heb ontmoet.
    Ik ben afgelopen maandagochtend uit Ambon vertrokken naar Sumba (opnieuw) en heb tot vandaag (ben in Kuta helaas) HELEMAAL GEEN toerist gezien.
    Ik ga hier zometeen maar even shoppen want ik zou anders niet weten wat ik hier moet doen. Ik weet niet wat het hier is met mij. Om mij heen zie ik toch echt allemaal gelukkige toeristen. Bali ligt mij gewoon niet. Had daarstraks al binnen een half uur ruzie met iemand (nou ja zoiets dan). Nee, ik denk dat ik gewon iets anders zoek
    Morgenochtend gelukkig weer weg, naar Singapore. Het is morgen Chinees Nieuwjaar. Kom om half 4 aan dus ik kan nog best even de stad in.
    Begrijp me goed ik weet dat er veel mensen zijn die Bali geweldig vinden (en er zijn ook moie dingen te zien en te doen). Mag van mij hoor maar als je eenmaal NTT en Maluku heb geproefd....... Straks terug zal ik eens wat info in elkaar draaien om Maluku en NTT meer te promoten. Hoewel ik het het liefste voor mezelf zou willen hebben.

Ok jongens, belanja, pijat, tidur!

Tot over een paar dagen Emoticon: Cry

kalabahi
    Gebruiker
    spacer line

colo2??????

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 28-02-2009 09:26 kalabahi wrote:
    colo2??????
    Maksud/Wat bedoel je? (niet iedereen hier begrijpt Bahasa Ambon/Indonesia)

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

kalabahi

colo2??????

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 28-02-2009 09:26

'Njong Ambon' bedoelt misschien of je dit typisch Moluks gerecht gegeten had ...... Emoticon: Nice

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 28-02-2009 13:15 AnisJ wrote:

...

'Njong Ambon' bedoelt misschien of je dit typisch Moluks gerecht gegeten had ...... Emoticon: Nice

Nee, niet gegeten. Wel papeda, een keer maar dat vond ik niet geweldig. Wat is colo2 dan?(was even van de wijs.....) want dan doen we dat de volgende keer Emoticon: Smile

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

Ik kan het uitleggen maar véél beter is het om het te proeven natuurlijk .... het is een visgerecht (wel met verse tonijn) ...... o.a. probeer óók Kohu 2 Annemiek je martelt mij met deze vragen ...... een echte Molukker wordt gèk van vooral vis (vers) ...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,984,657 pageviews Een website van indahnesia.com