Stage visa voor indonesie!

Subforum Het visumgebeuren 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
realdutch
Gebruiker
spacer line

Hey,

Ik had een vraagje over het aanvragen van een stagevisa voor indonesie... ik heb een sponsorletter, geld, ticket, pasfoto's enzo, maar dan nog stuurde de vrouw bij de ambassade me terug aangezien ik geen approval of immigration office jakarta heb. Ook mijn tijd raakt nu een beetje op aangezien ik 6 februari vertrek voor 6,5 maand stage op Bali... mijn stage adres had nog nooit gehoord van die approval en gaat het nu proberen te regelen, echter weet ik niet of dit lukt.

Mijn stageadres vertelde mij ook dat vorige stagiaires allemaal genoeg hadden aan een sponsorletter en haalden daarmee een toeristenvisa, mij lukte dat dus niet.... en een 6 maanden/12maanden visa is volgens mijn stage adres nog nooit iemand gelukt om te krijgen, iedereen heeft het tot nu toe gedaan met een toeristenvisa van 60 dagen, wat ze bij aankomst steeds met een maand verlengen met behulp van de sponsorletter.... ik heb er zelf niet heel veel verstand van, en iemand hier vast wel, Zou iemand mij miss meer kunnen vertellen of het inieder geval nog is uit willen leggen, dat zou ik echt heel erg op prijs stellen!!

En zou iemand mij misschien ook meer kunnen vertellen over een visaburo dat visa's regelt zodat je niet het hele land op en neer hoeft te rijden. Ik ben namelijk al eens voor niets van leeuwarden naar den haag gereden en ik doe dit liever niet nog is 2x... En als allerlaatste vertelde mijn stageadres mij dat je maximaal 6 maanden in het land mag blijven, hierna moet je minstens een week het land verlaten, kunt u mij vertellen of dit juist is en of het gemakkelijk is om even een week naar bijv. Maleisie te gaan?

Alvast super bedankt en ik hoop op spoedig antwoord!

Mvg,

Stefan

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

visumdienst.nl/
Ik hoop dat zij je kunnen helpen. Zorg wel dat je er met spoed achteraan gaat. Indonesia is net zo soepel als een blok beton, als het om visa gaat. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

STAGEvisa , Approval Imm.office , Sponsor(sponsorletter), Toeristenvisa van 60 dagen .

Ik ben bang dat je de verkeerde vraag heb gesteld bij de ambassade.
Ook een verkeerde advies heb gekregen van je stagebedrijf.

Een toeristen visum van 60 dagen is alleen voor toeristen doeleinden .
De andere 2 maanden visum is een SosBud visum , die je eventueel kan verlengen .

Kijk even goed bij de site van de Indon. Ambassade.
Er is een visumburo in Den Haag van PELITA.
Mss kunnen ze een oplossing zoeken , een middenweg.

Ik hoop dat je niet in de papiermolen zit .
Om echt STAGE te lopen moet je naast de brief van de school (stageplaats) ook een andere procedure volgen .
Dat heb ik gezien bij iemand die stage bij een ziekenhuis/universiteit moet doen voor een paar maanden.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-01-2009 17:58 Nemesis wrote:
visumdienst.nl/
Ik hoop dat zij je kunnen helpen. Zorg wel dat je er met spoed achteraan gaat. Indonesia is net zo soepel als een blok beton, als het om visa gaat. Emoticon: Yes!

Dit begrijp ik niet .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

SOCIAL/CULTURAL VISIT VISA

ZIE PUNT 3 : bij langer dan 60 dagen

1 This visa is issued by the Indonesian Embassy to applicants who are going to Indonesia for a social/cultural visit, such as visiting relatives/friends; social organizations; exchange visits between educational institutions; undertaking research and attending training programme in Indonesia.
2 Type of entry : Single Entry
Maximum length of stay is 60 days.
Extensions can be applied for and obtained in Indonesia from the Immigration Authorities.

3 Approval from the Immigration Office in Indonesia is needed for applicants who wish to stay longer than 60 days which must be applied for by the applicantís sponsor/relative/friends who reside/base in Indonesia. Visa will only be issued by the Embassy after receiving the authorization direct from the Immigration office in Indonesia.

4 A person granted a student, research or training visa is not permitted to take up employment, and may not remain in Indonesia for any purpose other than that for which the visa was granted.
5 Multiple entries need special permit from the Immigration Office in Indonesia.
6 Validity of visa will be three months from the date of issue.
7 To return the passport by post, a Self Addressed Special delivery Envelope should be provided.
8 Visa is issued within five to six working days from receipt of application provided all documents are in order.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 10-01-2009 18:08 Surya Atmadja wrote:

...

Dit begrijp ik niet .
Nederlanders verwachten dat ze welkom zijn in den vreemde. Een bezoek aan IndonesiŽ dat verder gaat dan vier weken Kuta mondt vrijwel per definitie uit in minder verkwikkelijke zaken zoals hierboven. Maar de mogelijkheden tot visaproblemen in IndonesiŽ zijn eindeloos.

Ik weet dat jij eerder een vergelijking maakt met hoe IndonesiŽrs in Nederland worden behandeld (wat ook niet best is), maar de meeste Nederlanders zullen toch een ander gezichtspunt hebben. De meesten reizen hoofdzakelijk binnen Europa waar het begrip visum vrijwel is uitgestorven voor Nederlanders. De gang van zaken bij een reis naar IndonesiŽ is dan even slikken.

Een bezoek aan achtereen volgens Thailand, MalaysiŽ, Singapore en IndonesiŽ met een Nederlands paspoort maakt alles duidelijk.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-01-2009 18:20 Nemesis wrote:

...
Ik weet dat jij eerder een vergelijking maakt met hoe IndonesiŽrs in Nederland worden behandeld (wat ook niet best is), maar de meeste Nederlanders zullen toch een ander gezichtspunt hebben.

Dat Nederlanders een andere gezichtpunt hebben is duidelijk(ik woon al 40 jr tussen de Nederlanders) .
De Indonesiers die iik ken , familie en vrienden , kunnen gewoon naar Nederland komen , op grond van 1 feit.
Ze voldoen aan alle eisen.

In dit voorbeeld is jou antwoord en advies niet juist .

Stefan heeft een verkeerde advies gekregen en waarschijnlijk ook een (de juiste maar) verkeerde vraag gesteld die konsekwentie geeft voor zijn aanvraag .

Een toeristenvisum van 2 maanden is iets anders dan een SosBud , en ook weer iets anders dan een Stagevisum (Hij wil daar stage lopen voor 3x 2 maanden) .
Dus logisch dat de ambassadestaf Stefan naar huis stuurt . ZIE Punt 3.

Ik heb een poosje geleden een Drs Med. geholpen om uit te zoeken waarom hij na maaanden niks hoort en uiteindelijk met een " lul" verhaal werd afgescheept .
Logisch , hij heeft ook de verkeerde procedure gevolgd.En verkeerde adviezen.
Toen hij de juiste procedure volgde , met Ome Sid die ook gaat bellen naar jakarta en info vragen , ging het in sneltreinvaart geregeld ..Als hij de laatste puntjes op de i zet kan hij over 2 - 3 maanden al in Jakarta zitten , bij 1 van de oudste en bekende medische faculteit .
Kan hij uiteindelijk echte dokter worden.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Het Indonesische visum systeem is voor de nietsvermoedende Nederlander die plotseling op stage naar Indonesie mag ondoorgrondelijk. Wat het erger maakt is dat de Ambasade in Den Haag erg onbehulpzaam is in dit soort gevallen en het verwachtingspatroon van de Nederlander dat daar totaal niet op aansluit.

Wat dat betreft is het maar goed dat er mensen zijn zoals jij die de weg kennen en mensen kunnen helpen. Emoticon: Shiny

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-01-2009 19:06 Nemesis wrote:

Wat dat betreft is het maar goed dat er mensen zijn zoals jij die de weg kennen en mensen kunnen helpen. Emoticon: Shiny

U gaat mij niet beledigen Emoticon: Wink
Je hebt gelijk , soms zijn ze ook niet echt behulpzaam .

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Je kent mijn motto: stevig, tot op het ongenuanceerde af, op de inhoud, maar vriendelijk tegen de medeforumleden. Emoticon: Yes!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Maar al met al weet dat jong nog niet waar hij aan toe is.Met een toeristen visum en een sosbud mag je niet werken in indonesiť.Dus zit niet anders op dat hij toestemming moet vragen aan het immigratie kantoor in jakarta zoals de ambasade in den haag zegt.

Shalom

realdutch
Gebruiker
spacer line

Hey Bokito,
kun jij me dan precies uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, als het even mee zit gaat mijn stage adres dat approval aanvragen. Hoe lang duurt zoiets en is er een kans dat ze geen approval krijgen..? Volgens mijn stage adres zijn tot nu toe alle studenten gekomen met een 2 maanden visa en dat verlengde steeds met een maand extra tot aan 6 maanden... en daar hebben ze ook nooit problemen mee gehad.. dit visa vroegen ze aan zonder approval, het enige wat ze hier voor nodig hadden van een sponsorletter, dezelfde als ik nu ook heb. Hiermee hebben ze nooit problemen gekregen, zolang ze die sponsorletter hadden kregen ze altijd een verlenging tot een max van 6 maanden (stage lopen is ook niet echt werken, het is tenslotte onbetaald). Voor zover ik nu op kan maken het dit visa een sosbud (social budya), ik heb alleen geen idee hoe ik dit aanvraag, als ik namelijk op visa4indonesia.nl invul 60 dagen kan ik alleen kiezen uit 4 categorien: toerist, zaken, cultureel en journalist. Het visa dat ik zoek valt volgensmij onder geen van die categorien, misschien dat het toch onder limited stay 6 months staat maar ik zou niet weten welke categorie ik dan moet kiezen. Alsjeblieft help me want ik kom der niet meer uit, ik heb iedereen om hulp gevraagt maar ik kom eigen steeds niets verder. Alvast bedankt!
Mvg,
Stefan

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet weet hoe je zo"n approval moet aanvragen.
Maar als je sponser bureau zegt dat het met een sosbud ook kan dan zou ik gewoon bij de kbri in den haag een sosbud visum aanvragen. Maar je moet dan wel een leugentje voor bestwil zeggen dat je met vakantie gaat en niet voor stage.
suc6 Emoticon: Bye bye

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 11-01-2009 22:55 Bokito wrote:
* Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet weet hoe je zo"n approval moet aanvragen.

**Maar als je sponser bureau zegt dat het met een sosbud ook kan dan zou ik gewoon bij de kbri in den haag een sosbud visum aanvragen. Maar je moet dan wel een leugentje voor bestwil zeggen dat je met vakantie gaat en niet voor stage.
suc6 Emoticon: Bye bye

*Makkelijk zat , gewoon de juiste procedure volgen.

** Dat is inmiddels bij Stefan al bekend .

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

je mag dik gaan betalen (het kan oplopen tot honderden euro's) voor een sociale/culturele visum van 6 maanden!!!
M'n zusje heeft een half jaar stage gelopen en een half jaar gestudeerd en heeft veel moeten regelen om het gedaan te krijgen.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sosial budaya kost bij een eerste aanvraag ongeveer 40 euro en de verlengingen zijn 250.000 Rupiah per maand. Als je "honderden euro's" hebt betaald dan heb je je laten naaien, om het maar even op zijn plat Nederlands te zeggen. Ik betaal ook meer dan die 250.000 per maand, maar dan gaat iemand voor mij naar de imigratie voor waar dat kan.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het komt mij voor als een soort "kontverhaal" want waarom hebben studenten die in een uitwisselingsprogramma zitten geen problemen? Voor een stage is het de school die e.e.a. doet aan voorbereiding. En komt dit soort problemen niet voor rekening van de student. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.oyibo; ik hoor dit soort verhalen vaker 'omgekeerd'.Indonesische studenten mogen op school in een ver en vreemd land. Geheel betaald! Maar: er moet nog wel even 8 miljoen betaald worden voor een paspoort, visum en wat sjacheraars her en der. En dan is men Indonesie nog niet eens uit.

Ik vertel kennissen die me die lovende dingen aankomen dat als iemand echt serieus wil 'helpen' dit de ontvanger geen cent moet kosten, omdat er anders vrijwel zeker iets niet in de haak is. Dat men - als student(e) aan een universiteit (tot aan UGM toe) dan - wit (voor zover dat kan Emoticon: Wink ) wegtrekt omdat men ineens beseft dat wat ik zeg wel eens de enge waarheid kan zijn verbaasd me altijd weer.

Een goede voorbereiding is het halve werk. Voor Indonesie is het regelen van een visum het allerbelangrijkste, zeker als je meer gaat doen dan toeristje spelen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-01-2009 02:58 Yerun wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.oyibo; ik hoor dit soort verhalen vaker 'omgekeerd'.Indonesische studenten mogen op school in een ver en vreemd land. Geheel betaald! Maar: er moet nog wel even 8 miljoen betaald worden voor een paspoort, visum en wat sjacheraars her en der. En dan is men Indonesie nog niet eens uit.

.

Dat is al jaaaren de bekende praktijken van calo's die goedgelovigen strikken , en nu nog steeds beoefoend wordt/
Dezelfde verhaal dat je in het buitenland (west europa ) banen kan krijgen .
Moet je in de schulden steken , en als je in West Europa aankomt (ALS) wordt je gelijk in een boordeel geplaats ipv een leuke aupair baantje in "Wassenaar".

En nu Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. STEFAN (realdutch) :

Weet je nu al wat je moet doen ?
Zou leuk zijn als je ook jou ervaring / kennis hier mee wil delen met toekomstige stagiairs .
Kunnen we ook er van leren .

Effe O.T (Oyibo)

Ik ga ongeveer 3 dagen naar Batam en Bintan
Waar kan ik fatsoenlijk koffiedrinken , zonder dat ik per ongeluk medelanders tegenkom ?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zou zeggen tussen 09:00 en 14:00 maandag tot zaterdag in het Harmoni hotel.
Taxi chauffeurs weten je er wel heen te brengen.

En de koffie is goed !
Of een Godiva in Nagoya mall, of BCS mall's Godiva.
Die serveren ook een goeie expresso !

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

risvis
Gebruiker
spacer line

hey,
ook ik vertrek 5 februari voor stage naar indonesie. ik ga voor 5 maanden waarvan +/- 4 maanden stage in jakarta aan de universitas indonesia.
donderdag ben ik in den haag geweest heb gelukkig gewoon een sociaal budaya kunnen aanvragen. ik had geen brief van de immigratie nodig, alleen de uitnodiging en een brief van mij universiteit hier in nederland, en natuurlijk ticket etc.
wellicht dat het verschil is dat je voor 6,5 maand stage gaat lopen en een sociaal budaya maar voor max 6 maanden kan. ook mag je dus inderdaad geen geld ontvangen voor de stage.
via de site heb ik gewoon sociaal budaya aangevraagd, met als categorie cultureel. zo ben ik vorig jaar ook naar een summerschool in yogya geweest, en ik weet dus inmiddels uit ervaring dat de aanvraag niet altijd zo soepel gaat... vorig jaar moest ik 4 keer terug naar den haag.
nu lijkt alles goed te gaan, donderdag mag ik mijn visum ophalen.
ben jij al wat verder stefan?

_dennis_
Gebruiker
spacer line

Hey Stefan,

Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is, anders kan je het volgende proberen:
http://visumdienst.nl/search/?(...)b64&search=indonesie
Ze zijn een stuk vriendelijker, behulpzamer en sneller dan de ambasade.
Ik heb in 2007 in twee weken daar mijn visum geregeld voor mijn stage(ik ging 8 maanden en er zat een beetje spoed achter, het bedrijf wilde dat ik zo snel mogelijk kwam), en vorig jaar nog voor vakantie van 2 maanden. Stage visum hadden ze in 10 dagen geregeld(dacht ik) en vakantie visum binnen een week.
Voor mijn stage had ik een verklaring van mijn school, het bedrijf waar ik stage ging lopen en een brief van de immigratie nodig. Verder hielp het bedrijf aan die kant om de visum te regelen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Inderdaad is het beter om je zaken te regelen via zo'n visumdienst. Pelita in Den Haag kan ook.

Begin de details te vergeten

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Dus:

www.visumdienst.nl

...en uit alles blijkt: 'Indonesia is net zo soepel als een blok beton, als het om visa gaat.'

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-01-2009 11:55 _dennis_ wrote:
Hey Stefan,

Voor mijn stage had ik een verklaring van mijn school, het bedrijf waar ik stage ging lopen en een brief van de immigratie nodig. Verder hielp het bedrijf aan die kant om de visum te regelen.

" En een brief van de immigratie nodig."

En dat is juis wat stefan (nog) niet heeft.

Salam dari Jakarta , ben maar net terug van Taman Anggrek , om de Imlek te vieren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,973 pageviews Een website van indahnesia.com