wel of niet naar Sumatra??

Subforum Sumatra 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lautcha
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

11 Maart vertrekken we (ik en mijn vriend) voor bijna 2 maanden naar indonesie Emoticon: Yes! . nu heb ik al heel veel opgezocht en zijn we van plan om eerst vanaf jakarta richting bali te reizen. (hier willen we ongeveer 6 weken voor uit trekken).
Nu willen we ook heel graag naar Sumatra (Donau toba, orang oetangs) Hoelang kunnen we hier het beste voor uitrekken (we vliegen wel weer terug vanaf Jakarta) en hebben jullie nog tips? Ik heb op dit forum al zoveel informatie en tips kunnen vinden alleen nog niet echt iets over Sumatra.
we willen van te voren niet alles al vast leggen, dus als iets mooi is een beetje langer blijven en als het tegen valt door reizen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
alvast badankt.
Groetjes Laura

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

Ik ben afgelopen trip voor 't eerst naar Sumatra gegaan en kan het sterk aanbevelen. Schitterend eiland (mooier dan Java en Bali in mijn optiek). Schitterende bergen die in ontelbaar kleuren groen gevuld zijn. Orang Utangs ben ik er niet tegen gekomen (Kalimantan, toch?).

Danau Toba is schitterend en hopelijk heb je een beetje goed weer. Medan vond ik erg heet, maar Padang was weer prima (eten natuurlijk ook).

Als je 2 maanden de tijd hebt, zou ik persoonlijk zeker naar Sumatra gaan.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tje Laura, 2 maanden op vakantie naar Indonesie, da's niet verkeerd.
Je moet zeker ook Sumatera meenemen, is echt heel mooi. Je zou vanuit Denpasar naar Medan kunnen vliegen en naar Buki Lawang kunnen gaan voor orang oetans. ben er zelf niet geweest ,maar het schijnt leuk/mooi te zijn. Danau Toba is erg mooi, ik hoor wel verhalen dat het er zeer rustig is, ik houd daar persoonlijk wel van. Het toerisme schijnt daar toch wat meer op z'n gat te liggen dan op Java en Bali. Daarna door naar West Sumatera, wat echt supermooi is. je kunt er schitterend wandelen, de natuur is overweldigend en het eten.....heerlijk. Het hagt er vanaf hoeveel tijd je uit wilt trekken, minimaal voor deze plekken zou ik zeggen is 10 dagen (maar je hebt zat mensen die het binnen een week doen). Als je bijv. 3 weken zou uittrekken, zou je kunnen overwegen om van Padang met de bus naar Palembang te reizen (Zuidoost Sumatera). Dan pak je eenstukje waar nauwelijks toeristen komen. Palembang vind ik een leuke stad, maar dat komt omat ik er ooit een jaar gewoond heb. Er is genoeg te doen. Vanuit Palembang kun je naar de eilanden Banka en Biliton gaan, die daar voor de kust ligen. Banka ben ik 2 keer geweest, Biliton ken ik niet, schijnt nog mooier te zijn. Banka was destijds (in 1989) schitterend. Ook de kant van Benkulu op is erg mooi, dat geldt eigenlijk voor de hele Bukit Barisan, het gebergte dat van Noord naar Zuid aan de Westkant loopt. Je zult niks hoeven reserveren, gewoon kijken waar je het leuk vindt.
Nou, ik ben benieuwd wat je plannen zullen zijn.

veel plezier,
groet Elsbeth

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Laura,
Als je de gelegenheid hebt om naar Sumatera te gaan dan moet je dat zeer zeker doen. Het Tobameer, Samosir, Bukittingi en Bukit Lawang en nog veel andere mooie plaatsen. Onderweg zie je langs de weg makaakjejes. Wij hebben ook tijdens onze trekking door het oerwoud de orang oetangs gezien. Schitterend was dat. Het eten is daar ook heel lekker. De enige keer dat ik echt heel lekkere soto heb gegeten is op Sumatera en dan natuurlijk padang eten.
Ik kan je Sumatera zeer aanbevelen.
Groetjes,
Pamela

lautcha
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik denk dat ik er nu al uit ben, alvast bedank Emoticon: Worship !!! tips zijn natuurlijk nog steeds welkom..

Gr Laura

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Als je oerwouden wilt zien dan is het een goed idee om naar Sumatera te gaan. Wat dat betreft vallen Java en Bali tegen. Het is er wel erg groen, maar met oerwoud heeft het niets te maken. Gezien de bevolkingsdichtheid op die eilanden is dat ook geen wonder.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Lautcha,
Waarom neem je geen ticket naar Medan. Je kunt via Kuala Lumpur makkelijk daar naar toe reizen. Waarom eerst naar Bali en dan naar Sumatra. Je kunt het ook omkeren, zoals wij dat al een keer gedaan hebben. Met Malaysian Air naar Medan, via KL. Van Medan naar Bukit Lawang en dan riching Samosir. Dan via Bukittingi naar Padang. Vlucht vandaar naar Jakarta en dan over Java naar Ketapan, de veerhaven naar Bali. Via Lovina, Ubud en Kuta naar Ngurah Rai (het vliegveld van Bali) terug naar Holland.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

lynsy
Gebruiker
spacer line

Hoi Laura,

Kijk eens op de site van Air asia, een prima lowcost ailine die goedkope vluchten aanbied met Kuala lumpur als uitvalsbasis.
Wij hebben daar hele goede ervaringen mee, Malaysian air zou ik niet doen, veel en veel te duur!

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

In Noord Sumatra heb je het orang-oetang opvangcentrum bij Bohorok / Bukit Lawang. Minder bekend is het schitterende regenwoud bij Tangkahan. Daar is ook een olifanten opvangcentrum en kun je ook een olifant trekking door de jungle doen. Sowieso is de jungle hier vele malen mooier dan in Bohorok en is er weinig commerciele drukte. Heb ik in September vorig jaar gedaan. Je kunt vanuit Bohorok per motor of 4WD binnendoor naar Tangkahan en daarna nog naar bijvoorbeeld Samosir.
Bukittingi is een beetje in verval geraakt en ligt ook weer een stuk verder weg.

Salam dari Flip
merapitt.nl

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

asepers
Gebruiker
spacer line

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml

26 jan.2009

Tijger verscheurt man op Sumatra.

Op het Indonesische eiland Sumatra is een ontmoeting met een tijger een man fataal geworden.

Verrast.

Het 45-jarige slachtoffer was bij het dorp Raman op weg naar zijn plantage toen hij de tijger tegen het lijf liep. Het slachtoffer werd door het dier verscheurd.

Mensenschuw.

Op Sumatra leven ongeveer 500 wilde tijgers. Een manntjestijger kan wel 2,5 meter lang worden en een gewicht bereiken van 135 kilo. Doorgaans zijn de dieren erg mensenschuw en leven ze teruggetrokken in de natuurparken op het eiland.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Zeker weten dat je naar Swarnadwipa moet gaan.

Ik ga overmorgen heen .

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tuurlijk, lekker gaan. Ik wens je veel plezier Sid, ben benieuwd naar je verhalen straks
groet elsbeth

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Vrhalen , nou serke verhalen , al dan niet uit de dikke duim gezogen.
Ha ha ha , ik moet nu weg , wordt opgehaald door mijn ojekrijder , zit nu in een warnet voor 4000 rupia per uur , redelijk snel.
Het stikt daar van warnet in de buurt van BiNus Universiteit. Jakarta .

groetjes

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hati-hati Om Sid tingal di Indonesia............. Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Harryv
Gebruiker
spacer line

Ben weer terug van mijn tweede vakantie naar Sumatra.
Zowel Bukit Lawang (jungle-safari met Urang Utangs) als Toba-Lake zijn zeker de moeite waard!

Op Samosir (Lake Toba) is het Carolina Hotel (+62 62541520) aan te bevelen. Schoon en voordelig.
Het bootticket is het voordeligste op de boot te koop (7000 IDR).
Ditzelfde geldt voor de busdiensten, als je die tevoren koopt bij een kantoortje dan betaal je bijna het driedubbele van de normale prijs.

Onderweg van Medan naar Bukit Lawang zul je de junglegidsen al ontmoeten in de blauwe mini-busjes, waar ze een half uur voor aankomst `toevallig` instappen. Wel even onderhandelen over de prijs, maar dat is gebruikelijk en neem voldoende Rupiaīs mee, want geld wisselen kan alleen in Medan.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-01-2009 17:16 Surya Atmadja wrote:
Vrhalen , nou serke verhalen , al dan niet uit de dikke duim gezogen.
Ha ha ha , ik moet nu weg , wordt opgehaald door mijn ojekrijder , zit nu in een warnet voor 4000 rupia per uur , redelijk snel.
Het stikt daar van warnet in de buurt van BiNus Universiteit. Jakarta .

groetjes

Ha die Om Sid,

Voor zo weinig geld kan er wel vaker een verhaal uit de dikke duim gezogen worden, al dan niet waar gebeurde belevenissen.
Emoticon: Party! Goede reis !!!!! Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-01-2009 21:50 4yoke4 wrote:

...

Ha die Om Sid,

Voor zo weinig geld kan er wel vaker een verhaal uit de dikke duim gezogen worden, al dan niet waar gebeurde belevenissen.
Emoticon: Party! Goede reis !!!!! Emoticon: Bye bye

Moet wel Bisa diCek worden .

Ben net aangekomen in Padang Sidempuan .
Van Bukittinggi (Fort De Kock ) is het ongeveer 7,5 uren uren rijden met een Kijang.
De wegen zijn ook goed begaanbaar.
Morgen ga ik verder trekken naar Sipirok .
Van Jakarta benik in Padang aangekomen met de Garuda.
Gelogeerd i9n Batang Arau Hotel , en Pangeran Beach.
In Bukittinggi in The Hill (naast Jam Gadang) en Hoyel Pusako..
Van Sipirok ga ik verkassen naar Niagara Hotel in Prapat.

De sterke verhalen komt nog wel.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

De sterke verhalen komt nog wel.

We wachten af,
Emoticon: Cooool fijne reis verder Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

""Van Bukittinggi (Fort De Kock ) is het ongeveer 7,5 uren uren rijden met een Kijang."'

Maar goed dat er geen lada's rijden daar.... Emoticon: Laugh out loud Amuseer u zelf en geniet van de warmte, hier is het brrrr....

hati hati, pelan pelan

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Ik dacht dat ik een reactie heb geschreven over dit onderwerp. Is-ie soms geweigerd of gedelete of heb ik fout gemaakt tijdens het plaatsen van de tekst. Maar niet erg hoor. Dan schrijf ik de samenvatting mijn reactie als volgt: Sumatera is gewoon de moeite waard.

Basang Gedee
Gebruiker
spacer line

Ga vooral ook naar MANINJAU.
De route van het Tobameer naar Bukittingi is schitterend en je ''pakt'' een crossing van de evenaar bij Bonjol mee. Ga vanuit Bukittingi naar Maninjau en geniet hier een paar dagen, je zal versteld staan van de schoonheid van dit meer. Geniet ook van de unieke ochtendmist op Embun Pagi (wat ochtendmist betekent), fiets het meer rond maar ook in Bukkitingi en omgeving is genoeg te zien en te doen, maak een mooie wandeling door de canyon bijvoorbeeld.

Er zijn voldoende sites die je info over Bukittingi en Maninjau verschaffen, het is dan vervolgens goed te doen om in 24 uur vanaf Padang met de Pelni boot terug te varen naar Jakarta. Emoticon: Yes!

Dick Bloemendaal

karelkama
Gebruiker
spacer line

Beste mensen elke keer verbaasd het mij dat velen het woord mensaap in het indonesisch verkeerd schrijft de een noemt hem orang oetang de ander noemt hem orang Utang zijn geachte leden dan niet op de hoogte dat oetang of Utang SCHULD betekend dus zoals jullie het hier schrijven betend het in het NL mens schuld dat slaat nergens op tuurlijk volgende keer dus beter het moet zijn ORANGUTAN
of MAWAS het is een grote aap die leeft in de HUTAN (bos-woud) in de tropen
Groeten Semar

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hey Semar,

Niet iedereen hier spreekt Indonesisch inderdaad dus nee niet alle leden zijn ervan op de hoogte dat een deel van het woord een andere betekenis zou kunnen hebben. Bovendien wordt dit woord op verschillende manieren in boeken, internet en andere media gebruikt. Maar da's toch nietzo erg? We weten toch allemaal wat ze bedoelen?
Ik denk wel dat iedereen weet dat het om een grote aap gaat. (en hele mooie en lieve apen)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

karelkama
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne Mieke,
Als de media iets verkeerds schrijft hoeven we het toch niet klakkeloos na te doen,vind je?
En het gehoor alleen maar bij het noemen van zo'n lieve aap dat doet zeer aan de oren,Trouwens ik wil geen betweter zijn maar het is ook een beetje het doorgeven van kennis .Hoe voelt het in het gehoor als men zegt HET DEUR en elke keer weer nou dan zou iedereen het toch willen vebeteren,overbrengen van kennis die we in dank moeten aanvaarden,toch?
Groetjes SEMAR

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als je het zo wilt bekijken, Semar, dan zou ik je dolgraag een lesje werkwoordspelling willen geven. (n.a.v. van je eerste posting). Het gaat een beetje om hoe je het zegt. Natuurlijk spreekt het gros van de forumgangers geen bahasa Indonesia, dus hoe zouden die het moeten weten dan?
Maar ik vind het wel leuk dat je er even op wijst, hoor, je hebt natuurlijk wel gelijk (al zijn volgens mij in het bahasa Indonesia voor veel woorden meerdere schrijfwijzes)

groet Elsbeth

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,197 pageviews Een website van indahnesia.com