Recept kuping gaja, Molukse koekjes

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)
05-08-2014 15:29 · [nieuws] IndonesiŽ fel tegen ISIS  (0 reacties)
05-08-2014 13:16 · Jokowi zet overgangsbureau op  (0 reacties)
22-07-2014 16:37 · [nieuws] Joko Widodo wint presidentsverkiezingen IndonesiŽ  (0 reacties)
19-07-2014 21:40 · [nieuws] KPK doorzoekt kantoren ambtenaren in Karawang  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lisette21
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

Ben hier nieuw op het forum, kwam hier terecht nadat ik met Google gezocht had op 'recept kuping gaja'. Ik ben op zoek naar het recept voor deze koekjes voor mijn vader.

Mijn vader is Moluks en is dement, mede als gevolg van een hersenbloeding (hersenbeschadeging). We merken dat hij de laatste maanden steeds meer voorkeur krijgt voor rijst, Indische/Molukse gerechten. Nu is mijn moeder Nederlands en de generatie na mijn die van mijn vader (bij ons in de familie) kookt toch een stuk minder Indonesisch/Moluks. Zelf kom ik niet verder dan babi ketjap, nasi kuning en sajoer lodeh Emoticon: Blush . Ik wil graag kuping gaja voor mijn vader maken. Laatst kreeg hij een zakje via een tante. Maar die had ze in haar woonplaats via via gekocht dus voor ons is het lastig er aan te komen. Hij liep er de hele dag door van te snoepen, ik kon hem een kamer verder horen knagen en kraken. Emoticon: Smile

Is hier iemand die voor mij het recept heeft van die kuping gaja koekjes? Zou erg fijn zijn!

Mvg,

Lisette

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Lisette,
google maar even op kuping gajah ( met een h erachter ) op smulweb is wel een recept te vinden, succes ermee. Emoticon: Nice

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Lisette21, nona manis, recept of iemand die het maakt ('k heb de indruk dat je nogal 'omhoog' mee zit ..... ik weet wel iemand 'die het misschien wil maken ..... vraag maar aan de moderator naar mijn E-mail adres misschien kan ik je wel het telefoonnummer van die tanta-Ambon geven, zij maak óók wèl 'kue semprong'op de ouderwetse manier .... en rempèyèh (leg jouw probleem aan haar voor en misschien doet ze het ..... niet geschoten is altijd mis [belanda bilang] ... )

'Ahu kura ahia, mansia nia'

lihat1
Gebruiker
User icon of lihat1
spacer line

hoi Lisette21

En je hoeft alleen maar naar iemand (je saudara, je pela, je satu kampung, je kaka of bongso) te bellen in een Molukse wijk, dan geven ze wel door bij wie je terecht kan.

amato

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

34,023,172 pageviews Een website van indahnesia.com