verschepen inboedel naar Jakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
anjo44
Gebruiker
spacer line

Onze zoon gaat verhuizen naar Jakarta , hij is daar inmiddels getrouwd met een Indonesische vrouw die daar een eigen zaak heeft.
Hij wil een gedeelte van zijn inboedel, zoals zijn bed, computers en wat andere meubels meenemen. Alles bij elkaar toch wel een 10 kubieke meter. Ik heb een verhuizer gebeld maar schrok toch wel prijzen . Voor 10 kubieke meter kwam ik ruim op 3.500 euro aan kosten ( inclusief ophalen uit Amsterdam en afleveren in Jakarta). Weet iemand een goedkopere manier.
Hoe zit het overigens met het betalen van invoerrechten. Ik lees daar steeds weer andere berichten over. Met name over de computers en andere electronische apparatuur.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Er zijn diverse internationale verhuizers in Nederland. De prijzen verschillen wel, dus het loont de moeite meerdere offertes te vragen. De genoemde prijs lijkt me niet onredelijk als alle kosten daarin zitten, zoals gebruikelijk, maar maak het zeker met de verhuizer (op papier dus!).
Het geeft geen enkel probleem computerapparatuur in te voeren, mits het niet allemaal nieuw is en als er een vermoeden kan bestaan voor verkoop. Als het overduidelijk is dat het voor eigen gebruik is maakt niemand er een probleem van.
Soms willen corrupte ambtenaren geld hebben voor het afhandelen van de aflevering, waarin ze part nog deel hebben gehad. De vrouw van je zoon moet duidelijk kunnen maken dat ze dat nooit krijgen. Semeru heeft dat ook gedaan; we hebben na twee pogingen van die lui niets meer vernomen.
Als de verhuizer opschrijft dat alle kosten inbegrepen zijn dan hoef je nergens meer te betalen.
Houdt er rekening mee, dat er een mogelijkheid is dat de kisten of container via Singapore gaan en daar overgeladen kunnen worden. Vooral containers, want men wil hun container niet in IndonesiŽ kwijt raken. Ze laden dan alles over in een andere container. Dat gaat zonder verdere kosten, meestal blijft alles heel, maar je kunt een verzekering afsluiten. Ik vond het te duur en deed het niet. Er was bijna niets stuk van de hele containerlading. Zorg ervoor dat alle batterijen uit apparaten zijn. Die gaan absoluut lekken en maken het apparaat onbruikbaar. Dat komt door temperatuurverschillen. Ook geen spuitbussen. Volg verder de lijst van de verhuizer.

Be careful what you wish for; you might get it!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Nou Anjo ik had ook het aantal kub als je zoon en ook tegen de zelfde prijs.Dus dat is wel de prijs dacht ik. Maar mijn spullen moesten wel naar surabaya.
Wat Fred vertelt over die corrupte douane ambtenaren is waar. Ondanks ik een bewijs van de consul had in bali dat het tweedehandse spullen waren hebben die flikkers mij toch nog 1000 euro laten betalen en anders gaven ze de spullen niet vrij.
En kijk uit met computers want ze snuffelen je harde schijf helemaal na en pas op als ze maar 1 blote vrouw op vinden dan ben je de sigaar.
Suc6 Emoticon: Bye bye

Shalom

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Natuurlijk geef je je computer een password voor het opstarten (in BIOS), dan kan niemand er bijkomen. Dan nog een password voor het openen van je Windows dan komt het wel goed. Bij mij hebben ze helemaal geen computer nagekeken.
Dat vrijgeven moet je overlaten aan de verhuizer, want je hebt daarvoor al betaald. Die ambtenaren doen dan net alsof zij dat dan nůg een keer van jou moeten vangen. Ik had toen de spullen al, dus konden we ze afpoeieren, anders kunnen ze het je inderdaad moeilijk maken. Het is maar net hoeveel tijd je hebt, maar je kunt het wel van ze winnen.

Be careful what you wish for; you might get it!

sn1906
Gebruiker
spacer line

Heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Ik heb daarop bij de autoriteiten gedreigd met aangifte van hun bij de KPK = het Indonesische orgaan dat de corruptie bestrijd. Nou, ik kreeg zo mijn spullen mee, met veel egards.
Ik had overigens het geluk dat ik mijn contatiner met iemand kon delen, die ook naar Indonesie ging. Dat bespaarde mij zo'n Euro 1000. Het vervelende was wel dat de papieren van de andere containergebruiker bij aankomst in Jakarta niet in orde zouden zijn, werd mij verteld. Dat had effect op mijn invoer, redeneerden de Indonesische beambten. Die redenering zou vervallen wanneer ik US$ 1500 zou betalen. Ha ha, wat een grappenmakers. De KPK dreiging bleek afdoende.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 08-01-2009 09:24 sn1906 wrote:
. Ha ha, wat een grappenmakers. De KPK dreiging bleek afdoende.

Zo is het , jammer dat er niet zoveel mensen als jij bent .

bisa dicek of makemyday .

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 08-01-2009 09:24 sn1906 wrote:
Heb onlangs hetzelfde meegemaakt. Ik heb daarop bij de autoriteiten gedreigd met aangifte van hun bij de KPK = het Indonesische orgaan dat de corruptie bestrijd. Nou, ik kreeg zo mijn spullen mee, met veel egards.

Toch zou ik maar oppassen met dreigen met de KPK.
Want als je geen bewijs hebt of geen getuigen(minstens 2) ga je zelf voor de bijl.
Dat lijkt mij niet zo slim. Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye

Shalom

sn1906
Gebruiker
spacer line

Bokito, jouw naam doet meer vermoeden dan je blijkbaar waarmaakt. Daar zou ik dus maar mee oppassen.Wat dacht je van "Wezel".
Op het moment dat iemand weet dat-ie ongelijk heeft en jij voelt je sterk doordat je wel gelijk hebt, straal je dat heus wel uit en kiezen zeker Indonesiers snel eieren voor hun geld, is mijn ervaring.
Maar het blijft voor hun de moeite van het proberen waard. Ze komren altijd wel een "Wezel" tegen, die weliswaar alle regeltjes uit z'n hoofd kent, maar nauwelijks verweer biedt en dus voor de bijl gaat. So long, my friend.

anjo44
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank voor alle reacties, we kunnen hier zeker ons voordeel meedoen.

pieterwisata
Gebruiker
spacer line

hallo
ik ga binnenkort een container laten verschepen naar jakarta,
hij kan bij mij v00r 150 euro per kub terecht, inclusief documenten en verzekeringen
u kunt me mailen jan.wisataEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com
mobiel 0681858534

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

150 euro per kuub? En als ik me niet vergis gaat het om 10 kuub dus 1.500 euro!? Daar kan men zelf een volledige 20ft. voor versturen!!! (incl alles, documenten, verzekering, etc, etc)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

ow ja siebjans, vertel dan welke rederij dat is, en hoeveel dat kost???
ben benieuwd of het ook zo is, maar inclusief documenten , stempels, verzekeringen betwijfel ik dat of het inclusief die prijs is

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,314,323 pageviews Een website van indahnesia.com