Subforum In het nieuws

forum.indonesiepagina.nl 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Wimroma
Gebruiker
spacer line

Beschuldig nou niet alleen hamas.
Ik hoor afgelopen week ook weer de meest stupide berichten vanuit het Vaticaan. Zijn ook in het verleden geen lieverdjes geweest. Proberen nu nog steeds te onderdrukken en krijgen het toch hier en daar voor elkaar dat vele mensen beperkt worden in hun vrijheden. Vergeet niet dat er in het midden-oosten van alle kanten de meest waanzinnige figuren lopen. Niet alleen hamas leiders, maar ook leiders van Israel horen voor een internationaal tribunaal berecht te worden en wat mij betreft levenslang te krijgen. En Jantje, als dat K...boekje van je op is, hoor ik graag dat je verder veegt met dat andere K...boekje. Je weet wel, iets met oud en nieuw.
Vanavond 6 januari komt A.(evil) Knevel met wat medestanders weer uitleggen dat de evolutie theorie niet kan. Jaja, Darwin is 200 jaar geleden geboren. Het is gewoon zorgwekkend dat dit nog bestaat in ons land.
Terugkomend op het M.oosten, je zal er maar zitten met je kids. Ik denk dat nu de volgende generatie hamasleden gekweekt wordt. Of denken we dat deze kids straks hun familie niet opnieuw wil wreken? Dit stopt dus niet door deze manier van opruimen. We moeten allen een andere weg inslaan. En niet zeggen dat alleen met Israel valt te praten. Als deze partijen niet aan tafel gaan, stopt het nooit. Ik denk zelf dat het ook de komende 50 jaar niet stopt.
Groet, Wim.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het is weer lachen (of huilen?) in die bananenrepubliek hier vandaag.
Kijk net naar de super partijdige TV-zendenr TV-One die het altijd steevast heeft over de ďvrijheidsstrijdersĒ in Afghanistan (bedoelend de Taliban), pejuang in Irak (mee aanduidend de terroristen die hun eigen bevolking opblazen), de ďbondgenotenĒ van de USA als het gaat om VN-troepen, de ďinspirerendeĒ geestelijke Abu Bakar Baíasyir als het gaat om deze terrorismepromotor, ďheldenĒ als het gaat om Hamas-strijders in Gaza of Hizbollah-troepen in Libanon, etc. Grappige is dat ze in hun rancune tegen alles wat Amerikaans (of westers) is, wel een Engelstalige naam dragen voor hun TV-zender en geen Arabische/islamitische naam. Inconsequent??!!

Dan de onder-koppen/berichten op deze zender: de politieke partij PKS (een ďwolf-in-schaapsklerenĒ partij) die schreeuwt dat de solidariteit met de Palestijnen niet zomaar een campagne betreft, onze ďinspirerendeĒ Abu Bakar die de jihad tegen Israel uitroept, de MUI en andere islamorganisaties in Oost-Java die de sluiting van de synagoge in Surabaya eisen (wat heeft dat er mee te maken????), schoenen gooien naar een portret van Ehud Olmert (is dat een blijk van de ďnieuwe onmachtĒ uit het Midden-Oosten???), demonstratie bij de Egyptische ambassade met roep om jihad, en meer van dat soort infantiele dingen.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

ja yogya-bali, en dat is niet alleen tv-one, ik zie op geen enkele indonesische zender enige gebalanceerde berichtgeving, het is allemaal 100% pro-palestijns en 100% anti-israel, ik ben het nu al beu als kouwe pap en zap het allemaal weg...in ieder geval die protesten en oproepen tot jihad enz is allemaal gebruikelijke moslim-bluf, we hebben dat hier al eerder gezien na libanon, afghanistan, irak, veel praat geen actie, ik vind het allemaal erg slaapverwekkend ......

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Dezelfde strekking zei iemand ook , een Nederlandse Marokaan (?)op TV .
Hij corrigeerde een paar kleine Nieuwe Nederlanders die ongenuanceerd spreken overr de bombardementen.
Dat Nederland en veel Nederlanders pro Israel zijn is al bekend , maar dan moet de regering ook uitleggen aan de Nederlandse moslim waarom tot nu toe niks van wordt gezegd , geen veroordeling etc .
Nederland heeft zelf een democratisch gekozen regering in Gaza niet erkend en samen met EU de boykot ingesteld.
Na 1,5 jaar afgeknepen te worden en geboykot door Europa , inclusief Nederland is het logisch dat Hamas de bestand niet verlengde.
Zag gisteren 2 poltici , van de opositie en CHU .
Voor de CHU is het duidelijk dat de zwarte piet bij de Hamas ligt .
Het is echt beschamend dat men nooit beide kanten aanhoorde .

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Al Jazeera blinkt uit in de uitzending van beelden van gewonde kinderen.
Het lijkt net of er alleen maar kinderen wonen op de Gazastrook.

Zolang Hamas blijft roepen dat ze doorgaan met terrorisme tot de Isrealisch het land uit zijn zal de boycot tegen Hamas blijven. En dat lijkt me ook een goede zaak eerlijk gezegd. Gelukkig maken we in Europa nog het onderscheid tussen politiek en een terreur organisatie. En dat is een gezonde zaak. Wat mij ongzond lijkt is het verschil daartussen niet kunnen of willen zien.

Dat maakt de problemen nu er niet minder groot op.
En de vraag is of een bestand wel de oplossing is.

Nederland is niet zo zeer pro Israelisch.
Wel hebben Nederlanders een gezonde argwaan tegen extremisme in het algemeen.
Doorgaan tot Hamasleiders weg zijn lijkt me een betere optie. En dat zal denk ik niet lang duren. De meeste waren al door de tunnel gegaan in hun onderbroek.
Misschien is 1 berichtje wel genoeg van Hamas dat ze weg zijn.
Zijn de Israelisch ook weer klaar.

En kan iedereen weer naar de bakker en de slager.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 08-01-2009 07:32 schreef Surya Atmadja: Dat Nederland en veel Nederlanders pro Israel zijn is al bekend , maar dan moet de regering ook uitleggen aan de Nederlandse moslim waarom tot nu toe niks van wordt gezegd , geen veroordeling etc .

Wat heeft een Nederlandse moslim nou te maken met hoe RI tegen de Palestijnse kwestie aankijkt? Het wordt weer zwart/wit moslim tegen jood/christen. Lijkt Hamas wel en de Indonesische bevolking. Wanneer dringt het nou door dat het hier gaat om Palestijnen (waaronder ook christenen) en Israeliers (waaronder ook moslims). Nee, de religie moet er weer bij.

Nederland heeft zelf een democratisch gekozen regering in Gaza niet erkend en samen met EU de boykot ingesteld.

Dat deze regering in Gaza zelf democratisch is gekozen, is nog kwalijker. Een volk dat een terroristenclub als vertegenwoordiger kiest. Ook nog eens een club die tegen eigen moderate islamitsiche en christelijke mede-Palestijnen is. Nou, dat is "boontje om z'n loontje".

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-01-2009 09:16 Yogya-Bali wrote:

...

Wat heeft een Nederlandse moslim nou te maken met hoe RI tegen de Palestijnse kwestie aankijkt? Het wordt weer zwart/wit moslim tegen jood/christen. Lijkt Hamas wel en de Indonesische bevolking. Wanneer dringt het nou door dat het hier gaat om Palestijnen (waaronder ook christenen) en Israeliers (waaronder ook moslims). Nee, de religie moet er weer bij.

...

Dat deze regering in Gaza zelf democratisch is gekozen, is nog kwalijker. Een volk dat een terroristenclub als vertegenwoordiger kiest. Ook nog eens een club die tegen eigen moderate islamitsiche en christelijke mede-Palestijnen is. Nou, dat is "boontje om z'n loontje".

Het wordt zwart wit -------- ?

*Juist dat moet men tegen alle prijs voorkomen.
Dat politieke zaken vermeng wordt met geloof zaken.
Toegegen dat het moeilijk is , en zeker als men emotioneel reageert en niet op de hoogte is van de achtergrond .

Je moet ook niet vergeten dat bij de Nederlandse Moslim uit het Midden Oosten veel mensen zijn die familie hebben , die ooit met de Israeliers kennis hebben gemaakt .
Daarom moet de Nederlandse regering voorlichting geven .

** Palestijnse volk is verdeeld in 2 groepen ,
1.van de PLO , die het Westen ging bestrijden , en toen uiteindelijk steunde .
Omdat het niet anders kan .Ze waren ook teroristen geweest.
En toen werd dhr Arafat een knuffel Palestijn voor het Westen.
Het scheelt niet veel dat die oude heer bijna gekielhaald werd door de Israeliers .
Toen de tanks zijn hoofdkwartier belegerde .

2. Palestijnen die de HAMAS aanhangen .
Het Westen gaat prat over democratische waarden/principes.
Uiteindelijk werd de democratish gekozen Hamas toch afgewezen . En Gaza bezet en wordt uitgesloten etc etc .
De rest is bekend .
Alle artikelen hoe het gegaan is , is voor iedereen op te zoeken.
Ik ben ook geen voorstaander van de geweldadige HAMAS , maar de HAMAS regering vertegenwoordigen wel de Palestijnen in het Gaza gebied .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar de Nederlandse regering heeft niets te maken met dit onderwerp Surya. We hebben het hier over een uitspraak van de Indonesische president. Ik zie de relatie met NL niet.
Als de Nederlandse moslim ook alleen maar eenzijdig kan zijn, is dat zijn probleem, en zeker niet van de NL regering. Ik neem aan dat ze ook kunnen lezen.

Een volk dat democratisch een terroristenclub kiest als haar vetegenwoordiger moet dan ook "op blaren zitten".
Nogmaals ik heb al meer dan 30 jaar de zijde van de Palestijnen gekozen in de kwestie Palestina-Israel maar ik moet wel reeel blijven. Als ik zie dat Hamas feitelijk haar eigen bevolking gebruikt als levend schild....... En ook die verschrikkelijke eenzijdige berichtgeving op de Indonesische TV (en zoals ik hierboven lees ook op Al Jazeera), alleen maar om medelijden op te wekken. Waarom zien we niet in dezelfde hoedanigheid huiveringwekkende beelden over bomacties door Irakezen op Irakezen begaan met als slachtoffers kinderen? Of Taliban op Afghanen begaan?
Doden zijn vreselijk...waar dan ook. Zowel in Palestina als in Irak of Afghanistan.
Maar ik zie nog steeds geen demonstraties hier in RI n.a.v. een bomactie in Irak of Afghanistan?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-01-2009 11:11 Yogya-Bali wrote:
Een volk dat democratisch een terroristenclub kiest als haar vetegenwoordiger moet dan ook "op blaren zitten".
Nogmaals ik heb al meer dan 30 jaar de zijde van de Palestijnen gekozen in de kwestie Palestina-Israel maar ik moet wel reeel blijven. Als ik zie dat Hamas feitelijk haar eigen bevolking gebruikt als levend schild....... En ook die verschrikkelijke eenzijdige berichtgeving op de Indonesische TV (en zoals ik hierboven lees ook op Al Jazeera), alleen maar om medelijden op te wekken.

Ik wil hier alleen laten zien dat iedereen , ook de moslim in Nederland de eenzijdige berichtgeving hebben gezien .
Dat geef spanningen, daarom zegt men , Nederland ga uitleg geven , want van Nederland is bekend dat ze ALTIJD achter de Israeliers staan .

De eenzijdige berichtgeving op TV R.I is ook even slecht als de eenzijdige berichtgeving van de Nederlandse media . Al meer dan 40 jaar .
Hoewel , de jongeren (onder de 40) denken ook nu genuanceerder.

Het is logisch dat een deel van de Palestijnen HAMAS als redelijk alternatief zien , omdat de PLO impotent is geworden en te veel laat inpalmen door het Westen.
Nu moet nlijken dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt .
Dan wordt de hardlijners van de Hamas naar huis gestuurd .
Zoals ze PLO hadden afgewezen.

Maar of ze de bombardementen en de doden en gewonden ook willen vergeten is nog een nadere vraag .En zeker als het jou eigen familie is .In de afgelopen 40 jaar zijn er 2 generaties of meer Palestijnen die onder de druk van Israel geleefd hebben .
Ook verdreven worden van huis en haard .

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 08-01-2009 13:21 Surya Atmadja wrote: In de afgelopen 40 jaar zijn er 2 generaties of meer Palestijnen die onder de druk van Israel geleefd hebben . Ook verdreven worden van huis en haard .

Snap je er een fukje van, menir Surya? Een heel klein fuckje, zeg maar zoals je protesterende landgenoten er in IndonesiŽ er slechts een heel klein fuckje van begrijpen? Waar ligt Israel? Balfour? Hoeveel `Palestijnen' woonden er in IsraŽl in 1947? Surya, go and fuck your own ass.
OPMERKING BEHEERDER

Het op de man spelen kun je hier gewoon achterwege laten. Mijn dank is groot.

Geplaatst door Jeroen @ 09-01-2009 02:39

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.elsevier.nl/web/102(...)sral-op-het-spel.htm
De Gazastrook werd een aantal jaren geleden ontruimd door premier Ariel Sharon. Het was een emotionele en bijna gewelddadige ontruiming. Het geweld richtte zich niet tegen de Palestijnen, maar tegen de joodse kolonisten.
Als ook de Palestijnen geweld hadden durven gebruiken tegen hun eigen volk ten behoeve van een ander volk, dan hadden de eerste kiemen van vertouwen kunnen ontstaan. Maar wat gebeurde er na de ontruiming?
Hamas
Na een korte periode nam Hamas op bijzonder gewelddadige manier de macht in Gaza over van de Palestijnse autoriteit, die onder leiding stond en staat van president Mahmoud Abbas van Fatah.
Daarna onderdrukte Hamas de leden van Fatah. Bovendien werkte Hamas aan een duurzame militaire infrastructuur.
Zo ontstonden twee Palestijnse autoriteiten: Hamas in de Gazastrook en Fatah op de Westoever. Hamas en de Gazastrook kwamen economisch in moeilijkheden. Na een bestand van zes maanden, dat door raketbeschietingen ten einde kwam, ging IsraŽl over tot een militaire operatie.

Het is eens en voor altijd dat de Gazastrook geen levensvatbare toekomst heeft.
Het moet altijd ondersteund worden door het westen.
En Nederland draagt daar ook zijn steentje er bij.
En daarom heeft nu Israel gelijk om die idioten van Hamas lieden er uit te krijgen.
Dat is goed voor de wereld omdat de gaza op hun bordje komt te staan.
de wereld moet blij zijn dat Israel hen de kastanjes uit het vuur haalt
Laat het wel zijn dat het viezeriken zijn, je kan zelfs op TV zien dat de hamas zijn raketten van uit een dicht bevolkte buurt zijn raketten afschiet.
Ja en dan weet het volk daar ook dat ze iets terug krijgen, maar zoals velen daar offeren ze zelfs hun kinderen op aan Alah Emoticon: So funny Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-01-2009 13:37 guna2 wrote:

...

= edit: belediging weggehaald =

Ha ha ha ha .
Wat een emotie , wat een leuke manier om te discussieren .

Menir , in 1972 had ik toen in werkgroepen van Sociologie studenten aan K.U Nijmegen een paar keren de Palestijnse verhaal moeten vertellen .
Met eventueel achtergronden , en wordt behoorlijk gediscusieerd , omdat men (studenten) ook niet echt weet wat de Palestina vraagstuk is .

En nu kom jij aankakken en met Vieze woordjes strooien ???

Ha ha h a ha . Emoticon: Bye bye .

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 08-01-2009 13:56 Surya Atmadja wrote: omdat men (studenten) ook niet echt weet wat de Palestina vraagstuk is .

= edit: belediging weggehaald. =

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Guna, het is leuk altijd weer te zien hoe types als jij boos worden als blijkt dat je anderen niet kunt intimideren met je gebrul. Ik heb Surya al een paar keer gezegd: jouw beleefdheid roept agressie op bij de mensen die hun gelijk bij je willen halen. Het blijkt nu weer, sorry, maar ik vind het echt een beetje zielig, niet voor Surya want die blaas je niet ťťn twee drie om, maar wel voor jou.
Probeer eens gewoon te gaan discussieren i.p.v. zo agressief te doen. Anderen in dit topic kunnen het ook, zal voor jou toch ook geen probleem zijn?

Groetjes Elsbeth

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

De Gazastrook is het afvoerputje van het midden-oosten geworden. De mensen kunnen geen kant uit, hebben verkeerde leiders gekozen en krijgen nu de klappen voor de kop.

Het is te hopen dat er snel een goed bestand komt en de bewoners Hamas afzweren, dan is er weer een kans dat de Gazastrook leefbaar wordt.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ok en nu is het speelkwartier weer afgelopen. De gemiddelde Indonesier weet niet eens waar Israel ligt dus die moet eigenlijk zijn mond houden. In de jaren '60 en '70 waren wij Belanda's ook een paar naieve domme mongolen die Israel door dik en dun steunden, waarschijnlijk omdat we ons realiseerden dat er geen land in West-Europa was buiten Duitsland waar de Joden zo vreselijk zijn aangepakt als in NL in WO II. In die fase zit Indonesie nu, echter nu met de naieve en onvoorwaardelijke steun voor de Palastijnen.

Hier in Nederland is bijna geen enkele jongere meer pro-Joods omdat zij ondertussen ook wat achtergrond kennis hebben en "waar 2 vechten zijn 2 schuld". Zo simpel is het. De ouwe lullen hebben nog steeds soms het oorlogstrauma in hun achterhoofd waardoor ze niet rationeel kunnen denken en pro-Joods zijn, maar dat is steeds moeilijker vol te houden.

Om Sid je kan toch moeilijk volhouden dat het NL nieuws minder genuanceerd is dan die troep die ze in Indo op de TV laten zien? In Nederland is sprake van een hoger opgeleidere bevolking die dus minder makkelijk te beinvloeden is met propaganda.

Ik geloof dat een Romeinse keizer al zei: Tegen domheid valt niet te winnen. Laten we hopen dat het Indonesische volk iets meer begrijpt en leert van de wereldgeschiedenis voordat het een mening vormt over die oorlog in die zandbak daar.

Gracias. Sama sama

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 08-01-2009 14:05 guna2 wrote:

...

= edit: belediging weggehaald =
.Guna2 dit is niet leuk meer, om zo je te presenteren, dat je aan spraak maak, veel indruk wilt maken,en begint te schelden.
Laat ik u even als een oud discussie lid hier u waarschuwen, geen pas is om iemand hier weg te jagen op u mannier.
Dat is de taken van de twee Moderator hier
Pas 6 Januari bent u hier gekomen, en al de grootste mond, en u mag al uitmaken dat Om Sid weg moet.
Met iemand niet eens zijn, betekend niet dat u zo maar, op uw wijze, dat uit te maken iemand op moet rotten.
Ik vind ook dat mijn mede discusdienaren, wel even dat mag mededelen, dat het geen mannier is, om op Guna2 wijze, hier een discussie kapot maakt.
U gaat in, op iemand, die gewoon bestrijden kan worden, met argumentaties, scherpe kritiek, maar niet met schelden.
Ik ben het ook niet altijd met Om Sid eens, maar ik ga in op delen van argumenteren, door hen mijn mening daarop te geven.
U gaat te keer als een paard die hier als lachende, voor gek te komen staan, zo hoor je niet te discussiŽren
Ben het eens met Elsbeth

Het is zeker heel triest wat in de Gaza gebeurd.
Dit kunnen geen normale mensen meer worden.
Dit kan niemand aan, zijn hele leven is kapot.
Ook de militairen die straks weer een normale leven moet oppakken zullen er psychologische problemen mee krijgen.
Hier is iedereen de dupe van, en van deze kant gezien is het ook proportionele geweld, maar toch dat moesten zeker die leiders van Hamas inzien.
Als er hier ooit in Nederland zo een groep gaat vormen als de Hamas dan moeten we in opstand komen, en hen verdrijven.
Dat zouden ze in Indonesie zeker op hun hoede moeten zijn, want zij zijn heel dicht bij de verkeerde groeperingen, die, als ze de kans krijgen, ook daar de boel overhoop te halen.
Want zulke mensen maken meer kapot in een land dan nodig is.

Nu weer van uit Libanon, worden raketten op Israel afgevuurd, dat kan niet anders dan dat er andere landen hen daar mee aan helpen.
En dat zal me niet verbazen dat het Iran is die via SyriŽ, of welk kanaal ook, weet dat naar toe te loodsen, via illegale wegenÖ Emoticon: Sadley Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-01-2009 19:25 kiwimave wrote:

Hier in Nederland is bijna geen enkele jongere meer pro-Joods omdat zij ondertussen ook wat achtergrond kennis hebben en "waar 2 vechten zijn 2 schuld". Zo simpel is het. De ouwe lullen hebben nog steeds soms het oorlogstrauma in hun achterhoofd waardoor ze niet rationeel kunnen denken en pro-Joods zijn, maar dat is steeds moeilijker vol te houden.

Om Sid je kan toch moeilijk volhouden dat het NL nieuws minder genuanceerd is dan die troep die ze in Indo op de TV laten zien? In Nederland is sprake van een hoger opgeleidere bevolking die dus minder makkelijk te beinvloeden is met propaganda.

.

Om Kiwi , je heb gelijk dat de gemiddelde Indonesier ook mss niet weet waar Israel ligt , over Zionisme , Theodor Hezl , Irgoen Zwai Leumi , , teroristen volgens de Britten .
Dat is verleden tijd , de tweedeling van Palestina in 1948 , de inval van de Arabische buren , die door Isreal de facto werd gewonnen.
En daarna de Golan oorlog , de annexatie van nieuwe delen van Palestina .
En uiteraard de Intifada , met de zelfmoordaanslagen .

Weten de gemiddelde Nederlanders dat ook , mensen van bovern de 50 ??
Er zijn 2 mogelijkheden :
1. ze weten het wel
2.ze weten het niet , maar willen ook niet weten.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Om Kiwi , zoals je weet wonen er bijna 240 miljoen Indonesiers .
In de praktijk betekent ook dat er miljoenen en miljoenen Indonesiers met een HBO of Universiteit opleiding.Hoeveel tientallen duizend komen van de hoger onderwijs per jaar .
De macht van de grote getallen. Bij jou bekend.
Als je een deel met hun kan communiceren zal je ook merken dat ze ook genuanceerd kunnen denken .
Alleen gaan ze niet demonstreren. Of in Indahnesia stukjes schrijven.
Je zou ook naar Indonesische site kunnen kijken , Kaskus bijvoorbeeld.
Of de site van Asia Finest .
Daar kan je redelijk discussieren .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Elsbeth : dat is ook tevens mijn handicap , omdat ik dat doet kan ik niet terugblaffen .
Het werkt soms als een rode lap voor sommigen die zichzelf niet kan beheersen.
Jammer dan .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Ome Ziel : ik denk niet dat men zo maar mij kan " wegjagen " zonder geweld te doen aan de regels van Indahnesia.

Ik heb ook veel gesproken met jonge nederlandse studenten , die inmidderls 50 gepasseerd zijn .

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Hallo, allereerst Guna, heb je wel eens gekeken nar het programma"" de Tokkies"?
Als je slecht tegen drank kan, kan je beter niet reageren!!!
Zoals jullie kenners weten is Gaza net zo groot als Texel, dankzij afspraken van lang geleden. Echter wonen hier wel 1,5 miljoen mensen. Dus erg druk bevolkt.
Als je dan met zoveel mensen sinds half 2007 door Israel afgesneden wordt van voedsel, medicijnen, grondstoffen en noem maar op, zou ieder ander volk reageren om aan produkten te komen. Inderdaad, men schiet ook wat raketten af op Israel, maar vergeleken met Israel praten we hier over rotjes en schieten zij er toch iets anders op af.
Het is van oudsher, door gemeenschappelijke achtergronden van "geloof" dat de VS en wij het "vrije" westen altijd partij kiezen voor Israel. Dit alles is bepaald door religie, hieruit voortvloeiend macht en geld.
Israel heeft een enorme geavanceerd leger, deze schieten op een mug. Iedereen weet dat dit op deze manier over de hele wereld nieuwe strijders creeerd, ook hier in Nederland. Velen zullen de bevestiging krijgen dat ook wij hier steun geven aan Israel, zonder naar de Palestijnen te kijken. Dit soort lui zullen hierop reageren waarop het straatgeweld toeneemt, homogeweld, alles wat ermee te maken heeft.
Wij steunen Israel vanuit een schuldgevoel, en uiteraard vanwege onze grote broer in Amerika. Nu wil het geval dat over enige tijd dit niet meer de grootste macht ter werled is, welke kant of partij gaan we dan kiezen. China, Rusland, ???
Het wordt nu al lastig nu Rusland de gaskraan dichtdraait. Wij hebben er geen last van maar geheel Oost-Europa zit nu zwaar in de shit. Wat kiezen we dan.
Oftewel, nu kiezen we van oudsher voor Israel en laten de Palestijnen gewoon kapot schieten alsof het niets is. Welke kant kiezen wij straks als de keuze dwingend wordt. In Oost-Europa is het met deze temperaturen al erg moeilijk onze EU te vertrouwen.
Ik sluit af met te melden dat zodra wij niet meer te vreten hebben, ik ook niet meer die gezellige buurman bent, dan schiet ik mijn vriendelijke buurman ook af voor een sneetje brood. Denk eens helder na, dat doen jullie ook als het erop aan komt.
Groet,
Wim.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Nog wat anders,
Heeft iedereen een beetje in de gaten hoe afhankelijk wij zijn van een land als Rusland?
Half Europa is in zware paniek en zodra de Russen de druk er weer op zetten zijn we een week verder als we het merken.
Hebben we hier niet een enorme slag verloren wat betreft andere vormen van energiewinning?
Is het niet zo dat deze vormen tot nu toe tegen worden gehouden door de grote geldverdieners? Oftewel de grote energie en olie reuzen.
Kortom, half, dus ook heel Europa zit in de shit door dit soort corrupte banananrepublieken. Waarom, Gewoon, omdat we vinden dat een kleine groep ontzettend veel geld moet kunnen verdienen. Net als in R.I, alleen wat minder extreem. Uiteindelijk komt het wat betreft corruptie en vriendjespolitiek op hetzelfde neer.
Welterusten allemaal,
Wim.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, Wimroma, blijft staan dat de berichtgeving over de hele kwestie hier in RI belachelijk eenzijdig is. Dat is geen nieuwsverspreiding meer maar pure propaganda.
Wat ik al heb gezegd, is dat ik geen voorstander ben van de Israelische wijze van het oplossen van het conflict maar de gigantisch ongenuanceerde (en onwetende) kijk hier in RI dwingt je gewoon voor Israel op te komen om hen enigszins genuanceerd naar de zaak te laten kijken.
Wat Surya hierboven zegt over de miljoenen Indonesiers die een hoge opleiding hebben gevolgd en genuanceerd kunnen denken, kom ik er onder de studenten maar heel weinig tegen. Ik had het geluk tegen een moslimintelectueel in Bandung op te lopen die zeer genuanceerd was (volgens Surya natuurlijk weer niet omdat ie niet 100% pro-Palestijns was), maar het gros van het onderwijs genietend volkje en de media zijn dat niet. Dat zou betekenen dat RI dus beschikt over miljoenen kortzichtige inwoners. Zegt mij al genoeg......dan zijn die enkele "lichtpuntjes" een uitzondering. En hier zou ik mijn kinderen moeten laten studeren......??? Mijn Indonesische vrouw zou me uitlachen om zoveel naieviteit.

BertH
Gebruiker
spacer line

Ik kan het met Yogya-Bali eens zijn. De berichtgeving is veel te eenzijdig en partijdig te noemen, waardoor de meeste IndonesiŽrs zich laten beÔnvloeden.
De beste oplossing voor welk conflict dan ook is de discussie aangaan, waarbij wederzijds respect wordt getoond. Als dat respect er helemaal niet is en ook niet kan komen blijft alleen die harde manier over en dan geldt het recht van de sterkste. Als dat nu toevallig IsraŽl is, dan moet dat maar. Andere landen zouden zich niet in het conflict moeten mengen zonder goedkeuring van de UN. De UN zou ook wel wat sneller en daadkrachtiger mogen optreden om beide kemphanen tot een staakt-het-vuren te dwingen en naar de discussietafel te dirigeren. Ik denk dat zij dat kunnen.

De hoge opleidingen van IndonesiŽrs is een wassen neus zolang er nog IndonesiŽrs zijn die door betaling worden toegelaten tot een universiteit en niet door persoonlijke kennis. De algemene hoogte van de opleiding wordt behoorlijk omlaag gehaald door die ingekochte domoren in elke klas. De gemiddelde IndonesiŽr wordt dom geboren, jarenlang sufgewiegd, hangend in de armen van moeder, waardoor het verstand jarenlang op bijna nul staat en wat een levenslange handicap oplevert voor het arme wicht, want dat komt naderhand nooit meer goed.

Mede daardoor kunnen ze niet genuanceerd nadenken, spreken of zelfs maar zijn en gaan op de autopiloot door het leven, gemakkelijk beÔnvloed door een ander. Een eigen mening is er niet, maar de mening van een ander wordt verkondigd alsof ze het zelf verzonnen hebben, zonder dat ze eigenlijk weten wat het inhoudelijk betekent.
Miljoenen intellectuelen in IndonesiŽ: absoluut niet. Was het maar zo.

Zou je hier je kinderen moeten laten studeren? Als het eventjes kan niet natuurlijk. Beter is je kind in Singapore of Perth onder te brengen voor de tijd van de studie.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Wimroma & Y-B.

Ik zal de laatste zijn die beweer dat de media in Indonesia niet partijdig is .
Dat heeft ook gevolgen voor de publiek opinie.

Ik zal ook beamen dat het niet goed voor je eigen gezondheid kan zijn als je tegen de "massa"keert in Indonesia , soms heeft de massa ook de kenmerken van losgeslagen "gepeupel".

Dat gevoel heb ik ook weleens hier als ik bepaalde stukken schrijf , ook gezien de felle reactie erop .
Vandaar dat ik pleit voor evenwichtige berichtgeving en dat kan de regering(en) ervoor zorgen .
Dat is ook de boodschap van die bekende "medelander' uit middelandse zeegebied (ik heb zijn gezicht vaker op Ned. TV gezien .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Bert H.

Gedeeltelijk heb je gelijk dat in Indonesia men diploma kan "kopen", de zogenaamde AsPal diploma.
Ook dat in het algemeen het nivo van de SMP-SMA-SMK, Akademi - en PTN-PTS de verseiste eisen niet halen .(Dat zijn de beroeps , algemene voortgezet t/m Universiteit).

Aan de andere kant moet je ook het aandeel van de goede leerlingen en afgestudeerden niet wegcijferen.
Al zou je 10% van de universitair afgestudeerden ervan als redelijk tot goed beshouwdt , dan vertegenwoordig het nog steeds een behoorlijk aantal. Van de afgestudeerden die jaarlijks erbijkomen.
Zoals we ook weten gaan Indonesische scholieren ook naar internationale wedstrijden waar ze medailles winnen .
Ook gaan veel Indonesiers naar buitenland om te studeren , omdat ze geen kans hebben om te studeren aan een goed aangeschreven Indonesische universiteiten .
Want daar moet je echt hersenen hebben , en je kan bijna niet binnenkomen als je geen goede hersenen hebt .
Zelfs de miljoenen rupiah van je ouders helpen ook niet.
Daar kan je alleen maar een plaats "kopen" bij een Universitas K.J (Kurang Jelas= Onduidelijke reputatie).

Mijn "aanbod"aan Y-B blijf geldig .
Als hij wil kan ik hem kennis laten maken met gewone Indonesiers die ook redelijk kunnen discussieren.
Van S1 t/m S3 , en in allerlei beroepen . In Jakarta , West Java -Midden-Oost Java.
Van allerlei suku (ethnische) achtergrond.
Uiteraard op vertrouwelijke basis .

BertH
Gebruiker
spacer line

Surya, je hebt over iets heen gelezen in mijn betoog. Het komt je niet zo goed uit denk ik, maar lees het nu nog eens, vooral de tweede en derde alinea.

De gefortuneerde IndonesiŽrs met een goed werkend brein die in het buitenland gaan studeren, dat zijn er niet zo veel, zeker geen miljoenen. De drijfveer daar is, dat het niveau elders wel goed is en dat ze er zeker van zijn dat Šls ze terugkomen naar IndonesiŽ ze altijd een goede positie in de maatschappij zullen hebben. Veel beter dan welke in IndonesiŽ afgestudeerde dan ook; dergelijke personen blijven met argusogen bekeken worden, want er bestaat de mogelijkheid dat zijn bul gekocht is met kennis op stand nul. De chirurg die zonder kennis van zaken in een mens gaat snijden. Geloof me, ze bestaan hier echt.
De lieden die in het buitenland gaan studeren kunnen dat duidelijk betalen, dus hadden ze zich ook kunnen veroorloven een plekje te kopen op een IndonesiŽ universiteit. Dat ze dat niet deden spreekt boekdelen.

Bij mij wel in ieder geval.

De enkeling in IndonesiŽ die ook een goed werkend brein heeft maar niet zoveel geld, is kansloos om op een universiteit te komen.

Het zal niet gemakkelijk zijn dat toe te geven, Surya, maar RI blijft een sufgewiegd, vreselijk corrupt land, met een angstaanjagende potentie zich massaal barbaars te gaan gedragen tegen andersdenkenden, ook in eigen land.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 09-01-2009 07:14 BertH wrote:
Surya, je hebt over iets heen gelezen in mijn betoog. Het komt je niet zo goed uit denk ik, maar lees het nu nog eens, vooral de tweede en derde alinea.

De gefortuneerde IndonesiŽrs met een goed werkend brein die in het buitenland gaan studeren, dat zijn er niet zo veel, zeker geen miljoenen . De drijfveer daar is, dat het niveau elders wel goed is en dat ze er zeker van zijn dat Šls ze terugkomen naar IndonesiŽ ze altijd een goede positie in de maatschappij zullen hebben. Veel beter dan welke in IndonesiŽ afgestudeerde dan ook; dergelijke personen blijven met argusogen bekeken worden, want er bestaat de mogelijkheid dat zijn bul gekocht is met kennis op stand nul. De chirurg die zonder kennis van zaken in een mens gaat snijden. Geloof me, ze bestaan hier echt.

**De lieden die in het buitenland gaan studeren kunnen dat duidelijk betalen, dus hadden ze zich ook kunnen veroorloven een plekje te kopen op een IndonesiŽ universiteit. Dat ze dat niet deden spreekt boekdelen.

Bij mij wel in ieder geval.

***De enkeling in IndonesiŽ die ook een goed werkend brein heeft maar niet zoveel geld, is kansloos om op een universiteit te komen.

****Het zal niet gemakkelijk zijn dat toe te geven, Surya, maar RI blijft een sufgewiegd, vreselijk corrupt land, met een angstaanjagende potentie zich massaal barbaars te gaan gedragen tegen andersdenkenden, ook in eigen land.

Beste Bert , even ter afsluiting , anders gaan we mss dwalen.

Ik heb ook gerschreven dat je gedeeltelijk gelijk hebt.
* Wat versta je onder gefortuneerde Indonesiers ?
Zijn het middenclassers ?
Nou dan kan ik zeggen dat er ongeveer 16 0f 17 % zijn ,volgens Asiaweek dacht ik .
Kijk ook naar de statistieken .
16 % van 240 miljoen is al bijna 40 miljoen (?) .
Dat zijn cijfers .Al zou het 20 of 10 miljoen zijn .
Hier mag je zelf de aandeel van de rijke chinezen uitschakelen .

** De lieden met geld (en hersens) kunnen ook niet zo maar een plaats kopen op een erkende PTN (staatuni) of een erkende PTS.
Er wordt behoorlijk gescreend , toelatingsexamen , de uitslagen die op het internet te bezichtigen zijn .
Vroeger gebeurt weleens dat een zoon van een Minister of een plaatselijke tycoon een plaats kan kopen , tegenwoordig gaat het moeilijker.
Ik heb zelf bij de U.I en ITB een toelatingsexamen moeten doen , uiteraard niet geslaagd .Dat is 40 jr geleden.

*** Dat klopt , je heb bijna 99% gelijk.
Voor goed gerankeerde scholieren , van 1-10 beste van de school krijgt men hulp .
Voor de scholieren die internationale wedstrijden winnen krijgen gratis collegegeld tot ze Ph.d halen. Zilvermedaille winnar krijgt tot S2(Master) en Bronswinnaar tot S1 .
Diverse bedrijven geven ook studiebeurzen voor veelbelovende kinderen.

**** Er zit iets in , daarom moet de armoede en KKN uitgeroeid worden.
Door honger en armoede kan men gekke dingen doen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,011 pageviews Een website van indahnesia.com