|
|
|
|
|
|
Wie kan mij vertellen hoe vaak de trein van Jakarta naar Sukabumi gaat. Ik heb geprobeerd dit op het internet te achterhalen, maar dat is mij niet gelukt.
Groet,
Pamela
|
|
|
|
|
Bestaat niet .
Alleen Jakarta - Bogor .
Vanaf Gambir Ik dacht om de uur , staat in hun site .
Bogor Sukabumi met eigen huurauto of openbaarvervoer .
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
On 30-12-2008 12:30 Surya Atmadja wrote: Bestaat niet .
Alleen Jakarta - Bogor .
Vanaf Gambir Ik dacht om de uur , staat in hun site .
Bogor Sukabumi met eigen huurauto of openbaarvervoer .
|
Fout Om Sid, de trein van Bogor naar Sukabumi is sinds een week of 5 weer in bedrijf.
Alhoewel ik het geen aanrader vind, de reis duurt net zo lang als met de auto door de vele stations en lage snelheid en bovendien moet je er rekening mee houden dat vooral bussinesmensjes van dit goedkope boemeltreintje gebruik maken, dus de mogelijkheid bestaat Pamela dat aan je linkerbeen een geit je nylons tracht op te vreten en op je rechterschouder een kip je welgevormde oor voor een lekker stukje kroepoek aanziet
Aldesnietteminniettegenstaande al deze feiten, wil je toch met de trein naar Sukabumi reizen, het kan.
Mocht je willen weten om hoeveel tijd deze boemel rijdt, dan is dat voor mij gemakkelijk te achterhalen, ik hoor het wel.
Gr. Malam
|
|
|
|
On 31-12-2008 05:06 Malam wrote: ...
Fout Om Sid, de trein van Bogor naar Sukabumi is sinds een week of 5 weer in bedrijf.
|
Mooi .
Dus de lijn wordt opnieuw heropend.
Zal ook goed zijn voor de regio .
En voor de toeristen die wegens nostalgische redenen de rit wil maken , zal het ook prachtig zijn .
De laatste keer dat ik de trein zag rijden was meer dan 40 jr geleden.
Graag de laatste info.
Volgende maand zit ik waarschijnlijk ook een paar dagen in Bogor.
Zit je nog daar ?
|
|
|
|
|
|
|
Malam,
Het lijkt ons schitterend om met deze boemeltrein te gaan, zoals om Sid al aangeeft een stukje nostalgie. Zou u zo vriendelijk willen zijn de vertrektijden voor mij te achterhalen?
Alvast mijn hartelijke dank. Ook u om Sid bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Pamela
|
|
|
|
|
Naik Kereta Api tuut tuut tuut ,
Siapa hendak turut.
Het is een " must" ,
Pam , je moet het doen .
Kijk even naar de stations :
Dan zijn plaatsen waar ik in mijn jeugd vaak hoor.
Stasiun Bogor, Stasiun Batu Tulis, Stasiun
Maseng, Stasiun Cigombong, Penghentian Cijambe, Stasiun Parung Kuda, Stasiun Cibadak, Penghentian Karang Tengah, Pondok Leungsir, Stasiun Cisaat sampai Stasiun Sukabumi.
Werd door Inspecteur Generaal van N.I.S aangelegd in 1869 , Van der Dienal,
Gejat uit internet.
|
|
|
|
|
|
Het lijkt ons schitterend om met deze boemeltrein te gaan
Ons lijkt het ook heerlijk om met die trein een keer naar Sukabumi te komen, op de Indonesische TV al een paar dagen reportages uit die buurt.
Voor de liefhebber een landkaart van Bogor naar Sukabumi te zien (en te downloaden voor een print) op: http://parpulo.info/forum/bogo(...)sukabumi-1200dpi.jpg
De zwarte lijn moet de spoorlijn zijn.
Salam,
Tuti en Jan
|
|
|
|
|
Even off topic:
Volgens zeggen moet in Sukabumi nog, in al z'n glorie, de oude koloniale politiepost staan. Klopt dat?
Mvg
Pamela
|
|
|
|
|
politiepost ?
Je bedoelt waarschijnlijk de politie school of academie .
De oude generatie Nederlandse politie mensen in N.O.I (ook Indische Nederlanders ) en later indonesiers kwamen vaak van die school.
|
|
|
|
|
|
|
Mijn opa en vader hebben beiden daar gewerkt. Mijn vader heeft daar ook de politieschool doorlopen.
|
|
|
|
On 31-12-2008 16:06 Pamelabak wrote: Mijn opa en vader hebben beiden daar gewerkt. Mijn vader heeft daar ook de politieschool doorlopen.
|
Ah , vandaar .
Als je geen binding heb zal je ook niet die ongemakken willen meemaken.
Stel is voor dat je oor door een geit als krupuk wordt aangezien.
Zo' n lekkere witte krupuk , hap zeg de geit.
Volgendag staat in de kranten , turis belanda aangevallen door de geit van Ibu Halimah .
Je Zus nog aan toe , mijn fantasie slaat gelijk op hol.
Ik kwam vroeger vaak naar Tjigombong en Lido , en de route naar Pelabuhan Ratu (via Sukabumi) gerreden samen met mijn ouders.
Een paar oudoom van mij waren ook van de Kepolisian Negara . (De Indonesische).
Ik dacht dat de eerste KKN ook een bekende / vriend was van mijn oom .
|
|
|
|
|
|
|
Om Sid,
Die geit krijgt dan wel een lekkere bruine krupuk te eten en volgens kannibalen is bruin lekkerder dan wit.
Mijn opa (moederskant) en vader hebben voor de oorlog in Sukabumi gewerkt. Mijn vader heeft enkele jaren in Sukabumi gewerkt. Hij heeft als inspecteur van politie Indonesië doorkruist. Hij wist dan ook heel veel te vertellen.
Wie was de eerste KKN? Mijn opa was vroeger in Sukabumi ook hoofd van politie (volgens mijn neef was hij een soort commissaris van politie)
Gr
Pam
|
|
|
|
|
De eerste KKN =Kepala Kepolisian Negara was
Komisaris Jenderal (Pol.) Raden Said Soekanto Tjokrodiatmodjo (lahir di Bogor, Jawa Barat tanggal 7 Juni 1908 - Jakarta, 24 Agustus 1993) adalah Kepala Kepolisian Negara Republik Indonesia
Ik heb zijn naam zo vaak gehoord als mijn oom bij ons op bezoek was .
Het kan ook beroepsmatig zijn .
Het was toen een kleine wereld waar iedereen bijna iedereen kenden.
Mijn oom was 1 van de 1ste lichting indonesische rechters , heeft de Jungschlager proces voorgezeten.
|
|
|
|
|
|
|
Voorlopig rijd deze boemel maar 1 keer per dag, vanuit Bogor naar Sukabumi om 5 uur in de middag en vanuit Sukabumi naar Bogor 5 uur in de ochtend, binnen enkele dagen gaat het boemeltje 2 keer per dag rijden de tijden zijn nog niet bekend gemaakt, zo gauw ik ze weet dan zal ik dit hier doorgeven.
|
|
|
|
|
Ah , nu begrijp ik waarom de trein Sukabumi - Bogor werd genoemd.
Het is voorlopig een forensentrein van Sukabumi naar Bogor.
In een Antara mail (ben geabboneerd) staat ook dat het al overload is .
Van de 600 zoveel passagiers gaan nu al 800 zoveel mee.
Zelfs bij vertrek vanuit Sukabumi is de trein al vol , en dan gaan ze bij elke klein stationetje mensen oppikken.
De forensen gaan liever met de trein i.p.v met de angkot.
Het is goedkoper(treinkaart = 8000 rp) en ze hoeven niet over te stappen.
Voorlopig zie ik ook niet dat ik eerst naar Sukabumi gaat om dan om 5 uur te vertrekken naar Bogor.
Als je echt in Sukabumi logeert is het wel te doen .
Ga je vroeg weg naar Bogor , en dat overstappen in Bogor richting Jakarta(Gambir) .
In de middag ga je weer terug naar Bogor en daarna verder reizen naar Sukabumi.
Hoelang duurt de reis eigenlijk van Bogor naar Sukabumi.?
|
|
|
|
|
|
|
Katanya 2 uur Om Sid, maar op heel korte termijn krijgt deze boemel meerdere afvaarten per dag hahahaha.
Zo gauw ik die informatie heb zal ik het hier doorgeven.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|