Subforum Algemene Indonesiëpraat


 forum.indonesiepagina.nl 
55 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 



EMPO Interaktif, Bandung: Kepolisian Daerah Jawa Barat menegaskan keadaaan pada malam Natal berlangsung aman dan lancar. "Sampai malam ini lancar-lancar saja, tidak ada ancaman terhadap gereja dan tempat tempat vital," kata juru bicara Polda Jawa Barat Komisaris Besar Dade Achmad.

Ia menyatakan, untuk wilayah hukum Polda Jabar diterjunkan sekitar 14 ribu personil polisi dan 6 ribu anggota yang terdiri dari anggota TNI, Dinas Perhubungan, dan organisasi massa. "Kepolisian siaga penuh, makanya kami memakai pita biru putih tanda pelayanan maksimal," ujar dia di Markas Polisi Wilayah Bandung.

Dade, menyatakan, personel polisi disebar di seluruh gereja utama, tempat tempat vital, dan jalur jalan raya. "Termasuk gereja gereja kecil kita pantau," ucap Dade.

Dari pantauan, ratusan aparat kepolisian menjaga seluruh jalur lalu lintas Kota Bandung, dan puluhan aparat kepolisi disiagakan di Gereja Katedral Santo Petrus Bandung yang bersebelahan dengan Markas Kepolisian Wilayah Kota Besar Bandung.

Dit is de vertaling van Google.


EMPO Interactive, Bandung: West Java Regionale Politie benadrukken de omstandigheden op de nacht van Kerstmis gehouden soepel en veilig gebruik. "Tot aan dit incident, is er geen bedreiging voor de kerk en de plaats waar vitale," zei de Westelijke Polda Dade woordvoerder van de commissaris van Abacus.

Hij heeft aangekondigd, voor gebieden van het recht Polda Jabar diterjunkan ongeveer 14 duizend politie-personeel en 6 duizend leden, bestaande uit leden van de krijgsmacht, het Bureau of Transportation, en massa-organisaties. "Politie standby volledig, dus we dragen blauwe en witte lint van maximaal alert", zei hij in Bandung regionale hoofdkantoren politie.

Dade, staats-, politie-personeel dat in al de belangrijkste kerk, de plaats waar vitale, en de weg. "Inclusief de kerk we getuige geweest van een kleine kerk," zei Dade.

Vanuit gadegeslagen, honderden politieagenten te houden wegen in de hele stad Bandung, en tientallen ambtenaren kepolisi disiagakan in de Cathedral Church of St. Peter de Bandung hoofdkantoren politie met de naburige stad Bandung Gewest.



Maar wat mij zo opvalt, dat men daar veel politie nodig heeft, om een kerk op kerstnacht te laten functioneren.
Is dat ze de Moslims niet meer vertrouwen, anders hoef je dan ook niet zo grote politie macht op de been te brengen.

deze mensen worden toch ook niets in de weg gelegd als ze naar Mekka gaan.
Alleen het verschil is daar, de politie is er, om alles in goed banen te leiden. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

http://www.thejakartapost.com/(...)ilosophy-ethics.html
Een overdenking waard nu bij het kerst gedachte, nu er twee dagen er is, om even stil te staan, en tijd genoeg hebt, om er even er voor te gaan zitten.


Kees Bertens: Exploring philosophy, ethics
Setiono Sugiharto , Contributor , Jakarta | Wed, 12/24/2008 10:49 AM | People

KEES BERTENS: (JP/Setiono Sugiharto)

There is a fine line between religion and philosophy, but as both a priest and philosopher Kees Bertens knows exactly when not to cross it.

As a prolific philosopher who has penned numerous books on applied ethics, Bertens knows when to preach at the altar, and when to think and reflect on what to write.

Often, Bertens is confronted with the questions of relevance and obstacles of applying ethics in such practices as medicine, business and law.

When asked such questions, Bertens usually avoids direct answers.

Instead, he says in ethics "we are not preaching, but reflecting on and pondering over why and how a phenomenon occurs, what the consequences of its happening are, and what the best thing is to be done".

Bertens' fervor in philosophy grew when he was still in the seminary. Traditionally in the Catholic Church, would-be priests are obliged to study philosophy for two years before taking theology.

"When I first encountered philosophy in the higher seminary, I was soon very interested in it and felt I needed to learn more," Bertens recalls.

Born in Tilburg, the Netherlands, in 1936, Bertens came to Indonesia as a missionary in 1968. He was assigned by the Catholic Church not to do pastoral duties, but to carry out a mission in the field of education.

Entering the Missionary of the Sacred Heart (M.S.C) in 1955, Bertens was ordained a priest in 1960 and dedicated his life to his mission by lecturing at universities and giving a Sunday service at Saint John the Evangelist in Kebayoran Baru, Jakarta.

Bertens belongs to the last generation of foreign missionaries who have helped develop education in Indonesia.

Bertens' predecessors have contributed a great deal to Indonesia's education system; by founding catholic-based schools like Kanisius and Santa Ursula senior high school in Jakarta, Santo Albertus senior high school in Malang (East Java) and many more.

Bertens' continuing passion to provide quality education has been proven in his 40-year sojourn in Indonesia, as well as in his twenty-five years lecturing at Atma Jaya Catholic University.

"People still need quality education, and it is indeed a challenge for me to make a small contribution to the education system here," Bertens says.

Studying philosophy and theology at the seminary in the Netherlands, Bertens continued his studies, majoring in philosophy at the University of Leuven, Belgium (one of the oldest universities in Europe), where he earned his Ph.D. in 1968.

In that same year, Bertens began his sojourn in Indonesia, teaching systematic philosophy and history of philosophy at several institutions including Pineleng Seminary in Manado, North Sulawesi; Tomohon Theology Faculty in North Sulawesi; and Driyarkara School of Philosophy, Jakarta.

Bertens served as director at the Center for Ethics, Atma Jaya University, from 1984 to 1995. He was also appointed chairman of the Association of Indonesian Lecturers of Ethics for an eight-year term.

While teaching philosophy, Bertens wrote three books which are now used as reference material by other philosophy teachers. These are Sejarah Filsafat Yunani (History of Greek Philosophy), Ringkasan Sejarah Filsafat (Summary of the History of Philosophy) and Filsafat Barat Kontemporer (Contemporary Western Philosophy).

It was not until Bertens was assigned to teach ethics at the Faculty of Economics and Medicine of Atma Jaya University, however, that he began to explore ethics -- a branch of philosophy dealing with morality.

Bertens' exploration of ethics gave birth to his new books that are now used widely as textbooks for students majoring in economics and medicine. These books include Pengantar Etika Bisnis (Introduction to Business Ethics), Perspektif Etika (Perspectives on Ethics), Aborsi sebagai Masalah Etika (Abortion as an Ethical Problem) and Sketsa-sketsa Moral (Sketches of Morality).

Many of Bertens' books epitomize applied ethics, which has gained popularity worldwide since the 1970s.

Ethics, Bertens says, was first applied in the field of medicine and life sciences which was later called bioethics. The growing interest in applied ethics provided impetus to the emergence of business ethics and ethics for other professions.

Bertens emphasizes that ethics -- in the sense of ethical reflection -- must be part of professional education.

"During schooling, students must be acquainted with the ethical aspects of their profession," he says.

However, he warned that teaching ethics to students will be no guarantee they will apply it in their professions.

"But as teachers, we have moral responsibility of directing them to the right path," he believed.

"Students must be aware that business will ruin if it is not run ethically. For this, ample evidence such as the tragically ruined Enron American Energy Company and WorldCom has shown us how important the role of ethics is in business."

Though many of his writings were applied ethics-oriented, he said that certain ethical principles, such as do no harm applies universally to all professions, without denying the possibility of a principle which applies only in a certain profession, not the others.

When asked why only few students are passionate in studying ethics and philosophy, Bertens argued that most Indonesian students are rather pragmatic in their attitude.

For subjects like these, he said they take the exam and then are ready to forget what they have learned before.

"Unlike pharmacy, medicine and law, philosophy and ethics aren't really enjoyed by students...," he said.

Quoting a Roman Catholic scholar and priest John Henry Newman, he said that philosophy gives an education of the mind whose impacts will linger in minds wherever they are and what kinds of profession they are taking
vertaling Google

Kees Bertens: beschouwingen filosofie, ethiek
Setiono Sugiharto, Donateur, Jakarta | woensdag 12.24.2008 10:49 | Mensen

KEES Bertens: (JP / Setiono Sugiharto)

Er is een fijne lijn tussen religie en filosofie, maar als een priester en filosoof Kees Bertens weet precies wanneer hij niet over te steken.

Zoals een vruchtbaar filosoof die penned heeft talrijke boeken over toegepaste ethiek, Bertens weet wanneer te prediken op het altaar, en wanneer te denken en nadenken over wat ons te schrijven.

Vaak Bertens wordt geconfronteerd met de vragen relevantiebeginsel en obstakels van de ethiek in de toepassing van dergelijke praktijken als medicijn, het bedrijfsleven en de wet.

Toen hem werd gevraagd deze vragen, Bertens meestal vermijdt direct antwoorden.

Integendeel, hij zegt in de ethiek "we zijn geen preken, maar het nadenken over en nadenken over waarom en hoe een verschijnsel zich voordoet, wat de gevolgen van haar gebeurd zijn, en wat het beste wat er moet gebeuren".

Bertens vuur in de filosofie groeide toen hij nog in het seminarie. Traditioneel gezien wordt in de katholieke kerk, would-be priesters verplicht zijn studie filosofie voor twee jaar alvorens theologie.

"Toen ik voor het eerst aangetroffen filosofie in het hoger seminarie, ik was al snel zeer geÔnteresseerd in haar en voelde ik nodig had om meer te leren," herinnert Bertens.

Geboren in Tilburg, Nederland, in 1936, Bertens kwam aan IndonesiŽ als missionaris in 1968. Hij werd toegekend door de katholieke kerk niet te doen pastorale taken, maar voor het uitvoeren van een missie op het gebied van onderwijs.

Invoer van de Missionaris van het Heilig Hart (MSC) in 1955, Bertens werd priester gewijd in 1960 en toegewijd zijn leven aan zijn missie door lezingen aan universiteiten en het geven van een dienst op zondag Sint Johannes de Evangelist in Kebayoran Baru, Jakarta.

Bertens behoort tot de laatste generatie van buitenlandse zendelingen die hebben geholpen bij het opzetten van onderwijs in IndonesiŽ.

Bertens voorgangers hebben een grote bijdrage heeft geleverd aan IndonesiŽ Het onderwijs systeem; door katholiek founding gebaseerde scholen willen Kanisius en Santa Ursula senior high school in Jakarta, Santo Albertus senior high school in Malang (Oost-Java) en nog veel meer.

Bertens voortdurende passie voor kwaliteit van het onderwijs is reeds bewezen in zijn 40-jarige verblijf in IndonesiŽ, evenals in de vijfentwintig jaar lesgeven op Atma Jaya Katholieke Universiteit.

"Mensen moeten nog steeds kwalitatief hoogwaardig onderwijs, en het is inderdaad een uitdaging voor me om een kleine bijdrage aan het onderwijs hier," zegt Bertens.

Het bestuderen van filosofie en theologie aan het seminarie in Nederland, Bertens zette zijn studie voort, met als filosofie aan de Universiteit van Leuven, BelgiŽ (een van de oudste universiteiten in Europa), waar hij behaalde zijn Ph.D. in 1968.

In datzelfde jaar, Bertens begon zijn verblijf in IndonesiŽ, onderwijs systematische filosofie en geschiedenis van de filosofie op diverse instellingen, waaronder Pineleng Seminary in Manado, Noord Sulawesi; Tomohon Faculteit Godgeleerdheid in Noord Sulawesi, en Driyarkara School voor Filosofie, Jakarta.

Bertens diende als directeur van het Center for Ethics, Atma Jaya Universiteit, van 1984 tot 1995. Hij werd ook benoemd als voorzitter van de Vereniging van Indonesische Docenten Ethiek voor een zittingstermijn van acht jaar.

Terwijl het onderwijs filosofie, Bertens schreef drie boeken die nu gebruikt als referentiemateriaal van andere filosofie leerkrachten. Dit zijn Sejarah Filsafat Yunani (Geschiedenis van de Griekse filosofie), Ringkasan Sejarah Filsafat (Samenvatting van de Geschiedenis van de Filosofie) en Filsafat Barat Kontemporer (Hedendaagse westerse filosofie).

Het was pas Bertens werd toegewezen om les te geven ethiek aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Geneeskunde van de Universiteit Atma Jaya echter dat hij begon te verkennen ethiek - een tak van de filosofie zich met moraal.

Bertens "exploratie van de ethiek, gaf de geboorte tot aan zijn nieuwe boeken die nu op grote schaal gebruikt als tekstboek voor studenten met als economie en de geneeskunde. Deze boeken bevatten Pengantar Etika Bisnis (Introduction to Business Ethics), Perspektif Etika (Perspectives on Ethics), Aborsi eerste stappen Masalah Etika (abortus als een ethisch probleem) en Sketsa-sketsa Moral (Schetsen van moraliteit).

Veel van Bertens' boeken belichamen toegepaste ethiek, dat wereldwijd steeds populairder geworden sinds 1970.

Ethiek, zegt Bertens, voor het eerst werd toegepast op het gebied van de geneeskunde en de biowetenschappen die later werd de naam bio-ethiek. De groeiende interesse in de toegepaste ethiek een impuls aan het ontstaan van zakelijke ethiek en ethiek voor andere beroepen.

Bertens benadrukt dat ethiek - in de zin van ethische reflectie - moet onderdeel zijn van beroepsonderwijs.

"Tijdens het onderwijs, studenten moeten kennismaken met de ethische aspecten van hun beroep," zegt hij.

Maar hij waarschuwde dat het onderwijs aan studenten ethiek wordt geen enkele garantie zij zullen toepassen in hun beroepen.

"Maar als docenten, we hebben de morele verantwoordelijkheid van de leiding ervan op de goede weg", zegt hij geloofde.

"Studenten moeten zich ervan bewust zijn dat bedrijven zal ruÔneren al is het niet ethisch uitvoeren. Om dit te overvloedig bewijsmateriaal, zoals de tragische wijze om zeep geholpen Energie Bedrijf Amerikaanse Enron en WorldCom heeft ons laten zien hoe belangrijk de rol is van de ethiek in het bedrijfsleven."

Hoewel veel van zijn geschriften werden toegepaste ethiek-georiŽnteerd, zei hij dat bepaalde ethische beginselen, zoals geen kwaad universeel van toepassing op alle beroepen, zonder te ontkennen de mogelijkheid van een principe dat geldt alleen in een bepaalde beroepsgroep, niet naar de anderen.

Op de vraag waarom maar weinig studenten zijn gepassioneerd in het bestuderen van ethiek en filosofie, Bertens betoogd dat de meeste Indonesische studenten zijn nogal pragmatisch in hun houding.

Voor onderwerpen als deze, hij zei dat zij het examen afleggen en dan klaar zijn om te vergeten wat ze hebben geleerd voorheen.

"In tegenstelling tot de farmacie, geneeskunde en recht, filosofie en ethiek zijn niet echt genoten door studenten ...," zei hij.

Quoten een katholieke priester en geleerde John Henry Newman, zei hij dat de filosofie geeft een opleiding van de geest waarvan de effecten zal blijven hangen in gedachten waar ze zijn en wat voor soort beroep die zij nemen.

Er zijn verschillende priesters die hun werk verrichten in Indonesiť
Het zijn idealisten, die prachtig werk verrichten.
Wat mij opvalt dat de meeste uit provincie Brabant komen.
Vicaris pastoraal in de kathedraal, van Bandung ken ik persoonlijk,heb wel respect voor hen.
Ik ben vaak met hen in discussie, omdat ze geen veranderingen blijken te maken terwijl ze al tiental jaren daar aanwezig te zijn. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line
 


On 24-12-2008 22:35 zieleffe wrote:
Maar wat mij zo opvalt, dat men daar veel politie nodig heeft, om een kerk op kerstnacht te laten functioneren.
Is dat ze de Moslims niet meer vertrouwen, anders hoef je dan ook niet zo grote politie macht op de been te brengen.
deze mensen worden toch ook niets in de weg gelegd als ze naar Mekka gaan.
Alleen het verschil is daar, de politie is er, om alles in goed banen te leiden. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand


Zieleffe,

Dat komt misschien omdat er nogal eens een iemand in de naam van Allah (dus niet Jezus) een bommetje laat ontploffen hier en daar. In Mekka lopen ze elkaar alleen voor de voeten op een ongeorganiseerde manier, komen ook een hoop doden van, maar dan zonder bommen en granaten. Er zijn niet zoveel mensen die naar Mekka gaan om in de naam van Jezus daar wat exlosies te veroorzaken.

Vredig Kerst toegewenst.


Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

marwinc
Gebruiker
User icon of marwinc
spacer line
 

Ik kan mij nog goed een kerstmis in de grote kathedraal te Jakarta herinneren, bomdreiging....... Alles en iedereen werd een beetje half ( op zijn Indonesisch )onderzocht met bom opsporingsapparatuur........ Lekker gevoel daar als je dan naar binnen loopt!

Prettige kerstdagen allemaal!



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

http://images.kompas.com/detail_news.php?id=14029
Hier kerst viering in Surabaya waar je toch kan zien dat er wel degelijk kerstfeest word gehouden in IndonesiŽ.
Toch nog goede berichten uit dat land.
Hoop dat het positief niet de schijn op houd, maar ook werkelijk er aan bijdraagt, dat door te zetten.


Cahaya Lilin Natal--Sedikitnya 15.000 umat mengikuti perayaan kebaktian Natal yang

ditandai dengan penyalaan lilin di Gereja Bethany Surabaya, Rabu (24/12) tengah malam. Secara umum, perayaan Natal di Surabaya dan Jawa Timur berlangsung aman dan lancar. Kompas/Iwan Setiyawan (SET) 24-12-2008
Kaarslicht Kerstmis - Ten minste 15.000 mensen aanbidden de kerstviering gemarkeerd met de ontsteking kaars Bethany Church in Surabaya op woensdag (24/12) nacht. In het algemeen is de kerstviering in Surabaya, Oost-Java, en in het bezit is veilig en soepel verlopen. Compass / Iwan Setiyawan (SET) 24-12-2008


Zelfs de denneboom, of is een conifeer? die daar te koop is

het is toch een feest voor hen die misschien niet zo gelovig zijn want hier een beeld wat je er van kan zeggen zeer Amerikaans voorbeeld.

Zelfs maken ze de Kruisen voor hen die dat willen.
Oh ja het brengt geld op, en dat is overal vooral in die gebieden waar velen bijeen komen zoals Lourdes Emoticon: Yeah right! Emoticon: Emoticon: Blush Emoticon: Very funny



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line
 

Om Ziel,

Ik zit het hele etische stuk zitten lezen, maar, ehh, waar gaat het nou over? Emoticon: Party!


It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


On 26-12-2008 13:34 oyibo wrote:
Om Ziel,

Ik zit het hele etische stuk zitten lezen, maar, ehh, waar gaat het nou over? Emoticon: Party!
Nou breekt bij mij de klomp. ben je positief dan vragen ze aan je wat ik bedoel !!!
Oyibo wat zijn het van dagen nu.
Ontbreekt er iets aan dat je nu al niet meer weet dat het Kerstdagen zijn.
En dat wilde ik eens uitlichten.
Ja ook waar je mee omgaat word je besmet met allerlij virussen.
Zie hoe Anne Mieke ook wat op liep.
Te lang in de tropen kan het je soms te veel worden.
Tropen ziekte noemen ze dat.
Dat leverd bij de overheid exstra pensioen jaren op..........Silahkan
Kijk maar uit voor deze beestjes krijpen overal




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line
 

Grappig...dacht eerst een echte vlieg op mijn scherm te hebben.Maar even over de Kerstviering...het viel mij ook al op in 2004 met Pasen,toen ik trouwde in Jakarta,dat er bij de kerk zoveel beveiliging rondom de bezoekers van de kerk liepen en alles was afgeschermd met hekken rondom de kerk waar ook veel mensen zaten,die de dienst volgden via schermen buiten de kerk,zo druk was het. Emoticon:



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ja Veer , ze slapen nu, dus voor hen in de ochtend zullen ze het pas zien, en lezen.
Er zijn zoveel grappen op het Internet te vinden, ja ondanks mijn drukke dagen van voor de kerst, heb ik er tijd voor om te surfen, en wat af te zoeken,op het Internet, te knippen, en plakken. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Wij hebben ook een kerstnacht meegemaakt in de kathedraal van Bandung.
Het zat vol toen, en er waren verschillende zalen waar ze konden zitten, er was toen ook veel politie op de been. Emoticon: Smile


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line
 

Vooruit Omziel, hier een kopie uit jouw stukje,

Het was pas Bertens werd toegewezen om les te geven ethiek aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Geneeskunde van de Universiteit Atma Jaya echter dat hij begon te verkennen ethiek - een tak van de filosofie zich met moraal.

Misschien ligt het aan mij en ben ik woordblind geworden.
Maar waar gaat dit over? En zo zit het hele stuk inelkaar.
Ligt het echt aan mij, of ben ik de enige die het leest?
Emoticon: Confused





It's only kinky the first time.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line
 


On 27-12-2008 13:20 oyibo wrote:

Ligt het echt aan mij, of ben ik de enige die het leest?


Ja. Ik kijk alleen plaatjes.



oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line
 

*trekt jas aan*

Is de laatste Donald Duck halen. Emoticon: Shiny

Emoticon: Party!


It's only kinky the first time.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line
 


On 27-12-2008 14:13 oyibo wrote:
Is de laatste Donald Duck halen.


Da's aanmerkelijk verstandiger dan Google-vertalingen lezen.



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


Vooruit Omziel, hier een kopie uit jouw stukje,

Het was pas Bertens werd toegewezen om les te geven ethiek aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Geneeskunde van de Universiteit Atma Jaya echter dat hij begon te verkennen ethiek - een tak van de filosofie zich met moraal.

Misschien ligt het aan mij en ben ik woordblind geworden.
Maar waar gaat dit over? En zo zit het hele stuk inelkaar.
Ligt het echt aan mij, of ben ik de enige die het leest?



HansvdB Da's aanmerkelijk verstandiger dan Google-vertalingen lezen.



Kijk die HansB heeft beter gekeken, want geloof mij Oyibo zoiets kan ik niet zelf vertalen.
Als je dat goed had bekeken dan was het gewoon Google vertaling http://translate.google.com/translate_t#
vertaling Google, dat stond er alleen beroert bij.
Dat had ik in die quote vertaling moeten plaatsen.
Trouwens zo leer je er van dat je niet alles hoef te plaatsen, omdat je de adresbalk zo kan aan klikken, en lees je het ook zelf, alleen in het Engelse versie
Ik bedoelde het goed maar kwam verkeerd over.
Ik wilde hier aandacht aan geven, op Kerstavond, dat er ook nog veel gedaan word in de katholieke kerken waar veel Nederlandse priesters werken, wat normaal in Indonesie, de krant niet haalt, laat staan internet er aandacht aan geeft.
JakartaPost en Kompas zijn wel de twee kranten op Internet die veel aandacht geeft aan wereldse gebeurtenissen.
Ik dacht dat het duidelijk was dat ik zo iets niet kon vertalen, en heb zonder na te kijken de vertaling van Google gebruikt................ Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud






Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line
 

Oh, okee, ik zal even kijken hoeveel centimer ontsluiting ik nu heb.
Moment Emoticon: Party!


It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

voor HansB dan die alleen plaatjes kijkt, en de ontsluiting betreft moet je hard persen. Emoticon: Shiny



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line
 


On 27-12-2008 15:18 zieleffe wrote:
voor HansB dan die alleen plaatjes kijkt, en de ontsluiting betreft moet je hard persen.


Grote dank, Om Ziel. Voor dit forum geldt: hoe meer plaatjes, des te meer vreugd. Never mind mensen met een trage internetverbinding. En wat betreft de ontsluiting: lik mijn reet.



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ga je gang hansjeBule



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line
 

Dit is het einde, dit doet de deur dicht. Rust zacht, IndahnesiŽrs.



josari
Gebruiker
spacer line
 

We zullen je bijdrages missen Hans. Die zijn in ieder geval beter als deze ranzige, vele male getoonde plaatjes van de Heer Ziel.

Tjong tjonge wat is het peil hier diep gezakt



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 





Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

Inderdaad heel diep, van alle kanten.



oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line
 

Volgens mij kan het nog veel dieper, tenminste aan het plaatje van Om Ziel te zien.
Daar is de bodem volgens mij nog niet inzicht Emoticon: Party!


It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

Wie begint er hier nou over ontsluiting? Of moet dat, i.p.v. als belediging, gezien worden als een uiting van Oyibo's grenzenloze gastvrijheid?



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Elsbeth je hebt het nog niet door, denk ik.
Het is niet zo bezwaarlijk dat er gereageerd word, en dat ze nu afwijken van de thema kerst avond.
Sommige die niet deel nemen in de discussie hebben wel een kort lontje, door zomaar in het wilde, woorden te gooien, en niet op die inhoud in gaat.
Maar de meeste verwarring, dat komt door mij. dat ik te veel aan leesmatriaal door gaf.
En het niet duidelijk was, dat ik de vertaling via Google had gedaan, daardoor kwam die verwarring.
Ik kreeg het pas later door dat het ook verwarring opleverde
Ardianto, Marwinc die ging wel in op dat verhaal, dat je toch nog veel te veel vrijheden worden beknot door de Moslim beweging in dat land.
Waardoor er zulke berichten door stromen in de wereld dat er Politie bewakinggen op zo'n feest als Vrede Op Aarde , gebruikelijk is.
Daar ging het mij om.
Laat ik het uitleggen, in dat land is religie een belangrijk element geworden te veel zelfs waardoor hun eigen cultuur, niet meer er toe doet, het verwaterd.
Wat mij elke keeropvalt steeds weer, over de hele wereld, je ziet dat de Moslims te veel de slachtofferrol speelt.
Zij zijn de slachtoffers van de ge westerse maatschappij en dat willen ze dan ook weten ook.
Laat ik het proberen uit te leggen op mijn wijze.
Ik hoop dat je het kan proberen te begrijpen wat ik bedoel.
Het slachtoffer rol is het zelfde gevoel als jij netjes in de rij staat b.v in een file met je auto, en de andere gaat jou voorbij snijdt jou af, en gaat voor je rijden.
Heb je dan ook niet dat gevoel, ben ik het netjes aan het doen, en opeens komt er zo'n klootzak die je de pas afsnijd, en lekker weer hun weg heen gaat.
Dat gevoel hebben de mensen bewust gekrieerd, dat gevoel slaat altijd aan.
Dat is de ultieme uitdaging van de Islamitisch wereld.
Zorgen dat de mensen boos worden door uitlokkingen van geweld, en dan zijn ze slachtoffer en roepen ze Alah er bij ALhakbar.
Kijk daar trappen velen er in, en de wereld gaat op zijn kop.
Er hoef maar een gek land te grijpen naar Atoom wapens, en de wereld staat in de brand.
Juist uitgelokt die daar op uit zijn, en die zitten lekker in schuilkelders, en laten het volk de klappen opvangen.
Als je van de geschiedenis wilt leren, vooral voor Merapi en Om Sid, is dat Amerika door slinkse wijze betrokken is geraakt in de Japanse oorlog.
Dat hebben de Engelse geflikt door stiekem een Amerikaanse marine schip te torpederen, en zo is Amerika er ingetuimelt, en is mee gaan doen om de Jappen te verdrijven.
Dat is de geschiedenis, en daarover wordt weinig bekendheid aan gegeven.
Ik hoop dat u het allemaal kan volgen................... Emoticon: Laugh out loud













Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,872 pageviews Een website van indahnesia.com