Vrijwel geen geimporteerde alcohol meer te verkrijgen in Indonesië

Subforum In het nieuws 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Vrijwel geen geimporteerde alcohol meer te verkrijgen in Indonesië
De Indonesische overheid heeft nieuwe importregels ingesteld voor geimporteerde alcohol. Ook zijn de import-belastingen drastisch verhoogd. Dit zorgt ervoor dat er voor de komende feestdagen een tekort aan alcohol zal zijn. Er iis veel frustratie bij eigenaars van hotels en restaurants, daar de hoeveelheid beschikbare alcohol nu al verwaarloosbaar is. Veel gasten blijven daardoor teleurgesteld achter zonder hun favoriete drankje.
Lees verder , klik op de titel

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

In IndonesiŽ heeft het overgrote deel van de bevolking het Islamitisch geloof, voor hen is alcohol streng verboden.
Ook de Balinesche Hindoe mag van het geloof geen alcohol gebruiken.
Een Katholiek of Protestant mag alcohol gebruiken maar niet zo veel dat men er dronken van word.
Een Boedist heeft ook geen behoefte aan alcohol.
Blijft over alleen de toeristen, is voor mij niet erg dat zijn er flink voor moeten betalen.
Wat mij betreft een goede zaak waarvan de eigen bevolking weinig nadeel ondervind.
Salam,
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

P.S.
IndonesiŽ heeft een prima bier met Bintang (was voor mij veel beter als de Nederlandse trots Heiniken) kan ik mij nog herinneren uit de tijd dat ik nog alcohol gebruikte, dat kost in Oost Java in de supermarkt rond ťťn Euro voor een grote fles (0.68 Ltr) en in Bali nog minder, daar heeft geen enkele toerist die graag bier drinkt geen klagen, zeker voor de Australiers en veel Europeanen is het spot goedkoop.
In Bali wordt ook Arak gemaakt die zich uitstekend leent voor allelei mixdrankjes voor voordelige prijzen.
Blijft over de upperclass die meent dure importdranken te moeten drinken, die zullen het merken.
Salam,
Jan

leomanado
Gebruiker
spacer line

Jan

Een wat vreemde redenering. Jij drinkt geen alcohol dus het mag wel onbetaalbaar worden. Ik woon in Manado en een fles whisky ( Jack Daniels) kost daar in de disco nu 1 juta en een klein flesje bintang Rp 57.500 Hoezo heeft de Manadonees daar geen last van?
In de winkel is whiskey niet meer te krijgen. Wijn was al onbetaalbaar.

groet en een goed alcoholloos Nieuwjaarsfeest
Leo

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hoezo heeft de Manadonees daar geen last van?
Even goed lezen wat ik schrijf, IndonesiŽ maakt wetten die in hoofdzaak zijn bedoeld voor de eigen inwoners en niet speciaal voor de gasten waartoe ik behoor.
Als een Madonees flink last heeft van deze wet houdt hij zich niet aan zijn geloof.

Ik rijd ook geen auto, toch heb ik er grote moeite mee dat de benzine zo duur is geworden in IndonesiŽ, vandaag ging er wel weer wat vanaf maar de prijzen voor de dagelijkse behoefte (daar hoort voor een IndonesiŽr alcohol zeker niet bij) zie ik niet zo snel omlaag gaan.

Als jij zo'n grote moeite hebt met de prijs van een fles Jack Daniels ben je vrij om terug te keren naar het land waar je vanaf komt en daar weet men ondertussen:
DRANK MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS

Ik vier geen kerst en nieuwjaar, niet toen ik nog in Nederland woonde en ook niet nu ik in IndonesiŽ woon.
Waar ik wel van heb genoten is vorige week van Hari Idul Adha een feest zonder alcohol.
Salam,
Jan

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Dat is goed to horen Jan. En ik zou ook van dat soort feesten kunnen genieten zonder alcohol. Maar ik vind het ook prettig om eens een biertje te drinken of een bacardi cola.

4 jaar geleden een bruiloft gehad in surabaya en daar werd alleen maar water geschonken(flesjes). Een geweldig feest gehad en geen hoofdpijn de dag erna! Maar twee dagen later in bali het nog eens gevierd met veel alcohol. Was ook een geweldig feest en zullen we ook nooit meer vergeten(leuke foto's Emoticon: Puh! ).

Ik vind het wel jammer dat het voor de normale toerist bijna onmogelijk wordt gemaakt om zijn of haar vakantie in te vullen zoals ze dat zouden willen(de ene met alcohol de ander zonder)

leomanado
Gebruiker
spacer line

Jan

60% van de Manadonezen zijn christenen, die mogen "gewoon" alcohol drinken. Ik woon hier met heel veel plezier en hoop er nog lang te wonen. Ik kan me nog steeds alcohol veroorloven, de Manadonees niet meer op deze manier.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik vind het wel jammer dat het voor de normale toerist bijna onmogelijk wordt gemaakt om zijn of haar vakantie in te vullen zoals ze dat zouden willen
Voor mij houdt een normale toerist rekening met de cultuur van het land wat hij bezoekt, dat die dadelijk zonder geimporteerde alcohol zijn vakantie moet vieren is terug te vinden in de cultuur van IndonesiŽ.
De wet maakt het genieten van een overheerlijke gekoelde bintang nog steeds niet onmogelijk, als de prijs daarvan zou verdubbelen is er voor de toerist nog geen enkele reden tot klagen, in Bali wordt Bintang vaak verkocht onder de prijs wat het in de supermarkt kost.
Al drink ik zelf geen bier (meer) kan ik het heel goed zien dat iemand anders daarvan wel geniet, komen we echter uit bij het onderwerp sterke drank heb ik mijn bedenkingen.
Salam,
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

60% van de Manadonezen zijn christenen, die mogen "gewoon" alcohol drinken
Helemaal juist, echter niet dronken worden en ik geloof dat voor een goede Christen een disco met prijzen zoals jij ze noemt niet direct de juiste plaats is om zijn vertier te zoeken, heeft de Madonese Christen behoefte om tijdens een feestje met familie en vrienden een biertje te drinken verandert er zeer weinig.
Salam,
Jan

leomanado
Gebruiker
spacer line

Ik nodig je bij deze uit om komend weekend naar Manado te komen.
In de disco zul je Manadonezen vinden en misschien 3 toeristen. Dronken worden is helemaal niet aan de orde, want wie kan nog zoveel drank betalen?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik nodig je bij deze uit om komend weekend naar Manado te komen.
Ik wil best een keer naar Manado komen maar jij of wie dan ook krijgt mij voor geen geld in een disco, daar ga ik verder niet in detail omdat het niets met het topic van doen heeft.
Geniet jij maar van je disco en laat je tong maar vast wennen aan de overheerlijke Bintang een meesterlijk biertje!
Proost,
Jan

leomanado
Gebruiker
spacer line

Wees niet bang Jan, Ik dronk al geen whiskey in de disco en alleen maar Bintang. Vind ik een heerlijk biertje. Niks mis mee.....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

In IndonesiŽ heeft het overgrote deel van de bevolking het Islamitisch geloof, voor hen is alcohol streng verboden.

Maar gelukkig is men in Indonesie nog niet zover dat ze zich aan alle regeltjes van welk geloof dan ook gaat houden. De meeste Indonesiers zijn abangan of moslim KTP en een flink gedeelte lust af en toe wel een flesje bier of een glaasje sterk.

De reden dat er ineens een importheffing van 400% op ligt komt door een hele kleine minderheid die meent geloofsregels te kunnen afdwingen op de andere 99.99% van de bevolking en de 6 miljoen toeristen die hier per jaar nog komen. Dat lukt ze ook, want de verkiezingen komen eraan, en de stem van de (radicalere) randpartijen zal nodig zijn om president te worden, dus is het 'ja en amen' (of 'ja en amin') betreffende de invoering van dergelijke belachelijk hoge heffingen.

Jammer, maar Indonesie snapt nog steeds niet hoe de wereldeconomie werkt en zal het ook nooit lukken om zich aan te passen zolang de gemiddelde Indonesier het land niet vrij kan verlaten en met een schat aan kennis van andere culturen terug kan komen (culturen buiten die witte tulbanden doel ik dan op) om het land te laten verworden tot een meer ontwikkeld land dan nu het geval is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hier in Jogja zie ik trouwens het Nederlandse 'indrinken' populair worden. Voor dat men naar de club gaat even een goedkoop flesje lokale wodka of iets naar binnen tikken in de vorm van een mixje en daarna de club in om vervolgens verder te gaan op bier en cola, daar het sterk er niet meer is of onbetaalbaar is.

En dan stelt de overheid dat ze meer controle willen hebben. Wederom blijk dat men geen idee heeft hoe het land zelf werkt. Er wordt hier meer alcohol gemaakt en genuttigd dan ze zich kunnen voorstellen en dat krijgt nu een enorme stimulans. Maar als de Indonesische overheid de kleine huisnijverheid wil ondersteunen, dan lukt ze dat op deze manier wel. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Puh!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hier in Jogja zie ik trouwens het Nederlandse 'indrinken' populair worden.
Beste Jeroen,
Toen ik nog in Nederland woonde deed mijn zoon met zijn vriendenkring precies hetzelfde, om beurten bij een van de vrienden thuis en soms in een KEET die er toen veel waren in Limburg.
Ik geloof niet dat de Nederlandse jeugd nu anders doet.
Jan

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Hadji Jan, wat doe je dan in hemelsnaam? Geen biertje, geen auto, geen Kerst, geen Nieuwjaar, maar wel Idul Adha. Volgens mij ben je bekeerd. Niks mis mee, hoor. Trouwens met zo'n burka is het lastig welke drank ook naar binnen te werken.
Wel jammer dat de islam zo'n stempel drukt op de mensen en toeristen die gewoon lekker vakantie willen houden. Dat zal dan wel minder worden. Dan maar weer naar Spanje!?
Emoticon: Party!
Nee, van mij mogen ze ook alle drank verbieden in RI. Dan ga ik af en toe wel naar Singapore om de beest uit te hangen, uurtje van Batam en ik heb alles. Dan geniet je er ook meer van. De rest van de tijd het hoofd koel, dat is weer een nieuwe ervaring! Emoticon: Party!

De IndonesiŽrs kunnen niet eens tegen drank! Twee bier en dronken als een lor, niet meer aanspreekbaar en nog gemeen agressief ook. RI is beter af met een rantsoeneringssysteem, een soort op de bon, die alleen wordt uitgegeven aan geregistreerde bule's of zo. OK, onhaalbare zaak en gevoelig voor corruptie, maar dan zitten we straks wel zonder ons stukje troost. Emoticon: Cry

En als RI straks dan droog (en leeggedronken) is kan Siebjans ook weer terugkomen, want waar is Siebjans, als volgende vraag, nu Malam opeens is opgedoken; ook net na Idul Adha. Misschien ook op bedevaart geweest? Waar ben je Siebjans en waarom was je er een tijdje niet? Of was je ook op bedevaart? Emoticon: I love it

Be careful what you wish for; you might get it!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

...... Jan, wat doe je dan in hemelsnaam?
Beste Fred,
Over hetgeen ik allemaal doe hoeft niemand zich zorgen te maken, vervelen doe ik niet meer, erg genoeg ben ik er wat laat achter gekomen dat een leven zonder drank erg aangenaam kan zijn, ik weet niet meer wat een kater is.

Idul Adha is een Islamtisch feest waar de beter bedeelden geld, een geit of zelfs een koe schenken aan de armere medemens, ik ben steeds weer positief verrast als ik zie wat er geschonken wordt.
Ik ken dat nog van vroeger in Nederland, toen werd met Kerst de minder rijke medemens ook niet vergeten, tenminste niet in Limburg waar ik woonde.
Ik beleef het Islamitisch geloof op een heel andere wijze als de meeste mensen denken, ik word nergens toe gedwongen, ik heb het Islamitisch geloof ook niet genomen om te kunnen trouwen, die stap had ik als genomen voordat ik Tuti leerde kennen.
Zou ik echter in de buurt waar we nu wonen elke week met kratten bier en eventueel sterke drank thuis komen ik niet langer welkom zou zijn in onze buurt.

Van mij mag iedereen genieten van alcohol zolang ze mij maar niet lastig vallen, mijn zienswijze over sterke drank had ik ook al toen ik nog bier dronk, is voor mij naast de drugs puur vergif.
Salam,
Jan

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 15-12-2008 13:43 Tuti & Jan wrote: ik ben steeds weer positief verrast als ik zie wat er geschonken wordt.

Whisky?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

PROOST

in Indonesie kunnen ze niet feesten, alleen maar (vr)eten.
En zoals er al anderen schreven feesten met aqua, is om al dat rijst in je buik te laten stollen, zodat je snel genoeg hebt van al dat overvloed..............

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Napalm Om ziel? Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-12-2008 12:31 Yerun wrote:

...

Maar gelukkig is men in Indonesie nog niet zover dat ze zich aan alle regeltjes van welk geloof dan ook gaat houden. De meeste Indonesiers zijn abangan of moslim KTP en een flink gedeelte lust af en toe wel een flesje bier of een glaasje sterk.

.

Das kloft , veel van de moslim in Indosenia zijn ook abangan (KTP).

En toch zullen ze geen tranen krijgen als de sterke drank wordt gereguleerd.
Wij moeten daar geen Nederlandse toestanden hebben .

PS : zelfs ik , een KTP er die al 40 jr in Ollanda woon en ook campari lekker vind juicht de beslissing van de regering .

bisa dicek of makemyday .

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

hoe hypocriet kun je zijn, Soekarno was een levensgenieter: drank, alcohol, vrouwtjes, alles had hij achter de hand.
Ja Om Sid, we moeten er geen probleem van maken,ja toch?
beter een borreltje in de hand, dan een slechte imam in het land,
Fijne avond lieve Sobats

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

zonde van al dat geld dat ze nu platwalzen.
hadden ze moeten verkopen , en het geld aan de arme kindjes geven, dan pas Oh dan pas waren het echte mensen...................
Nu zijn het flapdrollen, die in welke naam de mensen droog legd.

Er zijn mensen die bijna dood waren, en die in het ziekenhuis op de afdeling Intensive care liggen, zei zijn door mensen gered, en niet van geesten of van die goddelijke niets nutten.
Het is beschamend als mensen zeggen dat ze door god of alah gered zijn, terwijl er dag, en nacht mensen aan hun bed, hun hebben geholpen.
En dat er machines zijn gemaakt die het mogelijk maakt je leven helpen op gang te houden, de rest moet de natuur van je eigen kracht het doen, ook als je in coma lig,
want dan kan je niet denken, en aan roepen wie je wilt................ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Je mag toch 1 liter sterk meenemen uit Holland toch?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 16-12-2008 11:58 daft_punk wrote:
Je mag toch 1 liter sterk meenemen uit Holland toch?

volgens de vorige keer 2 flessen van 1 liter.
maar het zal mij niet verbazen dat ze dat ook terug brengen of afschaffen??? Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

-----------------------------------------------------------------------------------------

Jan van Tuti schreef
Ik vier geen kerst en nieuwjaar, niet toen ik nog in Nederland woonde en ook niet nu ik in IndonesiŽ woon.
Waar ik wel van heb genoten is vorige week van Hari Idul Adha een feest zonder alcohol.
Salam,
Jan

En lekker gegeten Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,126 pageviews Een website van indahnesia.com