Waar is Malam?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 16-12-2008 10:05 Tuti & Jan wrote:
is het wat mij betreft beter dat ’Malam’ hier niet meer zoveel post.
Er is een heel grote overeenkomst, wij houden beiden van Indonesië en de bevolking en kunnen daardoor waarschijnlijk veel meer accepteren van de Indonesiër als iemand die die liefde niet heeft.

Of iemand die de Indonesiers nog steeds inlanders noemt .
" voorlopig zal ik het nog steeds moeten doen met die eigenwijze inlanders "

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat voor smaak had je in je mond, “Malam” toen je in je hoofd dit in een opwelling schreef??

Indonesie is het mooiste land van de wereld, de Indonesiers zijn de liefste, de eerlijkste, de ijverigste mensen van de hele wereld.
Zo Om Ziel dan heb ik ook aan uw verwachtingen voldaan.

Volgens mij had je arak op, of te veel durian gegeten??? Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

-----------------------------------------------------------------------------------------
Jan van Tuti dit was na aanleiding van je uitlatingen dat je op oudere leeftijd nu nog moet ontdekken dat alcohol niet goed is.
Dat wist ik al toen ik het voor het eerst dronk.
Mijn wijlen vader dronk niet zo veel alleen bij feestjes, want dat kon vroeger niet.
Toen ik 14 jaar was, mocht ik op een feestje ook proeven aan de boeren jongens.
Dat dronken ze dan, en mijn moeder een advocaatje van KIP
Wat ik wilde zeggen daar hoef ik geen Moslim voor te worden……………… Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Stupid

------------------------------------------------------------------------

Of iemand die de Indonesiers nog steeds inlanders noemt .
" voorlopig zal ik het nog steeds moeten doen met die eigenwijze inlanders

Om sid zijn dit niet de inlanders ??????

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 16-12-2008 10:54 zieleffe wrote:
Mijn wijlen vader dronk niet zo veel alleen bij feestjes, want dat kon vroeger niet.
Toen ik 14 jaar was, mocht ik op een feestje ook proeven aan de boeren jongens .

Boere(n)jongens ???

Nee toch Emoticon: Wink
Geef mij maar die stevige blonde echte hollandse boere(n)meiden. Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Party!

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid
Boerenjongens zijn rozijnen en Boerenmeisjes abrikozen op brandewijn. ...

Waar we toch terecht komen, van Malam naar boeren meiden
nou een advocaatje er bij, nu naar de site, omdat zij die zich geheel onthouder noemen, of geworden zijn, even lekker maken.

Alleen mensen boven de 16 jaar mogen hier Klikken http://www.de-ooievaar.nl/hollands_prod.php?id=24

Afscheid nemen valt vaak zwaar. Een geflest afscheid kan op sommige momenten troost bieden....

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om Ziel,

Ik zag een foto van de inlanders.

Malam weet het nog niet, maar zo ga je eruit zien als je bonzo blijft eten.
Met zo'n glimmende vacht Emoticon: Laugh out loud

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Zonnebloempje.
Gebruiker
User icon of Zonnebloempje.
spacer line

Ik moet erg lachen hier boven. Ik zie Malam al met z'n glimmende vacht. Emoticon: Laugh out loud

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ik ben het met jullie eens, maar Tuti en Jan: Malam heeft een hart van goud en hij is echt soms recht voor zn raap; en ja een geboren Rotterdammer, mijn vader was het ook.
En ja iedereen op dit forum houdt van Indonesie anders antwoord je niet op dit forum.
Waar je ook geboren bent: Rotterdam,Amsterdam of de hele archipel, we delen 1 overeenkomst, de liefde en belangstelling voor Indonesia
Hmm Malam, ikan asin!
We zijn benieuwd naar je wasbord!, haha, ja joh beetje plagen..
Nou Malam, nog een paar weken en veilige en behouden thuiskomst en liefs voor poppy
Malam, zou je wat wat die spierzalf mee willen nemen, tegen verkoudheid en reumapijn?
Groetjes vanuit een bitterkoud NL

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

ja en dan moet hij nog injecties krijgen tegen hondsdolheid en tegen loopsheid, volgens mij is Malam voor allebei immuun

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja, als tie toch al immuun is zou ik hem zeker injecties geven Emoticon: Party!
Dat is het eerste wat iedereen denkt als ze Malam voor het eerst zien.

Die man moet een injectie hebben, maakt niet uit tegen wat. Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-12-2008 09:54 ouwe bekende wrote:
Om het toch al niet zo positieve beeld, wat de meeste Nederlanders nou eenmaal hebben van Rotterdammers, laat staan van Rotterdamse Havenarbeiders, niet nog meer te verslechten is het wat mij betreft beter dat ’Malam’ hier niet meer zoveel post. Dat verschrikkelijke plat Rotterdams accent hoor je gewoon als je zijn schrijfsels leest…Men zou kunnen gaan denken dat ze allemaal zo praten daar... Emoticon: Party!

Leuk waar een topic als "Waar is Malam", toe kan leiden, volgens Om Ziel ben ik bedorven net als Jan van Tuti, wat hij daar mee wil zeggen begrijp ik donders goed, Om Ziel zijn mening en ik de mijne, ik kan dat allemaal wel hebben.
Komt er ineens ook nog een superieure Nederlander als een ouwe bekende uit zijn hol kruipen om een duit in het zakje te doen over Rotterdammers.

Mooi man, er schoot mij bij het lezen van zijn posting iets te binnen, als je als Nederlander al vooroordelen hebt over je eigen landgenoten, Rotterdammers, Amsterdammers of wie dan ook, hoe ga je dan om met mensen die niet uit Nederland afkomstig zijn, Indonesiers bijvoorbeeld Emoticon: Confused
Tja, dir is een open forum Ouwe bekende, Malam heeft de vrijheid daar te schrijven, ook al is het plat Rotterdams, u heeft vanzelfsprekend de vrijheid om mijn postings te lezen of niet, mijn advies is dan ook, sla het over beste man, dan kan je je niet ergeren ook Emoticon: Bye bye
Wat mij betreft spreek je zelf gezien je postings ook twee talen, Abn en wartaal.
Alleen ik erger mij daar niet zo aan, leven en laten leven zeg ik maar, ook echt Rotterdams. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-12-2008 10:05 Tuti & Jan wrote:
is het wat mij betreft beter dat ’Malam’ hier niet meer zoveel post.
Gelukkig mogen we van mening verschillen, Malam komt uit Rotterdam en ik uit Limburg, dan zou voor mij dat Rotterdams accent een probleem kunnen zijn, dat is het zeer zeker niet, ik geniet iedere keer weer van zijn verhalen omdat ik er zoveel in herken, ik ben geen schrijver maar een techneut
Er is een heel grote overeenkomst, wij houden beiden van Indonesië en de bevolking en kunnen daardoor waarschijnlijk veel meer accepteren van de Indonesiër als iemand die die liefde niet heeft.
Salam,
Jan

Je slaat de spijker op zijn kop Jan, inderdaad ben ik in de loop der jaren van Indonesie en zijn bevolking gaan houden, ik heb ook het gevoel volledig door mijn naaste omgeving geaccepteerd te worden, maar dat is meer te danken aan je eigen opstelling.
Natuurlijk zie ik hier dingen of maak ze mee waar mijn haren van overeind gaan staan, ik erger me ook wel eens rot, maar ik ben en blijf gast hier, ik moet niet proberen om de boel te veranderen of naar mijn hand te zetten, waar wij Nederlanders nogal eens een handje van hebben.

Meegaan in de leefwijze hier en accepteren dat het geen Europeanen zijn, je eigen niet als de blanke grote meneer gedragen, dan blijkt dat je naaste omgeving je niet als een wandelende dompet zien en trachten je aan alle kanten te helpen.
Er blijken maar weinig mensen te zijn die dat kunnen, althans dat kan ik uit de opmerkingen halen van sommige gefrustreerde Indonesiegangers.

Wil je in Indonesie een goede tijd hebben met veel goede mensen om je heen dan moet je de dingen over je heen laten komen en niet dag in dag uit vergelijkingen trekken met Nederland, want dan laat je gegarandeerd na enkele maanden moedeloos je kop hangen.

Salam Malam

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-12-2008 02:19 oyibo wrote:
Tja, als tie toch al immuun is zou ik hem zeker injecties geven Emoticon: Party!
Dat is het eerste wat iedereen denkt als ze Malam voor het eerst zien.

Die man moet een injectie hebben, maakt niet uit tegen wat. Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Hmm als ik een injectie zou willen hebben, dan zou het met een positieviteitsserum moeten zijn wat de Indonesier van huis uit meekrijgt.
Je ziet hier mensen onder omstandigheden leven waar de honden geen bonzo van lusten.
Toch blijven ze lachen en gaan gewoon door, dat vermogen hebben wij Europeanen volledig verloren.
Steeds meer koekies in ons land hebben een eitje als Emiel Ratelband nodig om hun droevige mistroostige leven een positieve wending te geven Tjakkaaaaaaa.
Hoever kan een volk degeneren en maar foeteren op die domme Indonesiers, er heeft eens een heel wijs man geleefd, die wordt straks met de kerstdagen veelvuldig boven tafel getoverd, die man zei " vader vergeef hun, ze weten niet wat ze doen".

Merapi tegen loopsheid heb ik geen injectie nodig hoor, als ik loops ben dan deel ik zelf wel injecties uit Emoticon: Wink Emoticon: Nice

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Volgens mijn zou je familie van die Ratelband kunnen zijn, Malam. Je ratelt heel wat af hierboven.
In de laatste twee postings staan echter grote waarheden geschreven, die je goed hebt vertaald. Ik heb dezelfde mening maar mis het vermogen om dat zo mooi neer te schrijven en dan krijg ik alle kritiek weer op me. Je went eraan, maar toch. Emoticon: Confused

Je schrijft bijv. "Natuurlijk zie ik hier dingen of maak ze mee waar mijn haren van overeind gaan staan, ik erger me ook wel eens rot, maar ik ben en blijf gast hier, ik moet niet proberen om de boel te veranderen of naar mijn hand te zetten, waar wij Nederlanders nogal eens een handje van hebben." Daaruit spreekt respect voor het gastland. Als er dan een mevrouw in een vliegtuig haar telefoontje dan niet uit wil doen ga je dan niet proberen als witneus dat met een brul te corrigeren, maar laat het aan het natuurlijk verloop van het land over om dat op gezette tijd gecorrigeerd te zien. Al dat gehaast, wat in de westerse wereld gebruikelijk is, moet je hier gewoon van je af gooien. Je hebt geduld nodig in RI en geen westerse bazenmentaliteit.

Dan misschien wat kritiek. Je schrijft: "die man zei " vader vergeef hun, ze weten niet wat ze doen".", maar dat is rond Pasen bij mijn weten. Je strekking is duidelijk.

Geef die man een bier! Emoticon: Party! Zonder Bonzo!

Merapi: mannen zijn altijd loops. Alleen vrouwen hebben en periode waarin ze dat niet zo erg zijn. Maar weer: ik kan het fout hebben! Over de Rode Zee varen is ook een avontuur.

Be careful what you wish for; you might get it!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Oh oh Malam,
geen enkele vrouw vindt het leuk om over de Rode zee te varen: wij vrouwen worden snel zeeziek op de Rode Zee.
Ja mannen zijn altijd loops, hoe ouder hoe gekker!
groetjes Malam Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

i.p.v broodje aap een kooltje aap
Wat een groot spraak allemaal, zal even proberen wat van die furore te laten dimmen.
Het kan niet anders dan wat ik al eerder suggereerde, waar je mee omgaat word je mee besmet, die stelling staat als een paal boven water.
Want paarden verstaan elkaar ook als ze hinniken.

Je slaat de spijker op zijn kop Jan, inderdaad ben ik in de loop der jaren van Indonesie en zijn bevolking gaan houden, ik heb ook het gevoel volledig door mijn naaste omgeving geaccepteerd te worden, maar dat is meer te danken aan je eigen opstelling.
Natuurlijk zie ik hier dingen of maak ze mee waar mijn haren van overeind gaan staan, ik erger me ook wel eens rot, maar ik ben en blijf gast hier, ik moet niet proberen om de boel te veranderen of naar mijn hand te zetten, waar wij Nederlanders nogal eens een handje van hebben.

Want je kan dan wel trots vermelden dat je de dingen neemt zoals ze zijn.
Toch kan je er tussen door je ergernissen niet geheel laten verdwijnen.
Je leest tussen door dat ergeren toch wel voor komt.

Een nieuw woord is als beste woord van 2008 uitgekomen swaffelen
Een woord die past bij hen die zich kunnen permitteren hier en daar wat te waffelen, over alles en nog wat
Maar zeker de kop in het zand steekt

Wie zijn Rotterdammers eigenlijk.
Je komt ze alleen op voetbalvelden tegen,en dan zijn het beesten die hun ongenoegen laten zien, over hun clubje, en de politie uit te dagen.
En als je daar bent denk je dat je in de Caribié zit.

Het serum van een spuitje zou jammer zijn, want ja wat kan een bule toch iets betekenen in Indonesië.
FredB schreef Geef die man een bier! Zonder Bonzo!
Ja een biertje wel, maar weet dat hij zondigt, volgens het islam geloof, daarom zeer verstandig dat hij aan de Bonzo blijft, zeer rijk aan vitamine, die je nodig hebt in dat land wat zich laat meten, een land te zijn dat goed voor de toeristen te zijn.
Want hier geven de mensen hun dieren, een betere leven, dan daar de kinderen krijgen

Hmm als ik een injectie zou willen hebben, dan zou het met een positieviteitsserum moeten zijn wat de Indonesier van huis uit meekrijgt.
Je ziet hier mensen onder omstandigheden leven waar de honden geen bonzo van lusten.
Toch blijven ze lachen en gaan gewoon door, dat vermogen hebben wij Europeanen volledig verloren.
Steeds meer koekies in ons land hebben een eitje als Emiel Ratelband nodig om hun droevige mistroostige leven een positieve wending te geven Tjakkaaaaaaa.

daarom is Malam ook meurum verslagen , omdat hij wel de ellende ziet, maar er niets van wilt weten.
Een injectie helpt daarom ook niet meer, leef en laten leven.

Hoever kan een volk degeneren en maar foeteren op die domme Indonesiers, er heeft eens een heel wijs man geleefd, die wordt straks met de kerstdagen veelvuldig boven tafel getoverd, die man zei " vader vergeef hun, ze weten niet wat ze doen".

nou het is zo jammer dat niet het volk, maar ze hebben zo weinig, zelfs geen vrouw/man waarop ze zich kunnen optrekken, als trots van dat land.
Ze zijn op hun mannier wel in de steek gelaten op hen die dat kunnen aanmoedigen.
Maar laten we A.u.b die vader er buiten laten, want juist hij is zo dom geweest, om zich niet aan te passen, en daardoor aan het kruis is genageld, een plaatje hoef ik niet er bij te plaatsen, daarom een welvaart plaatje waarin de motor, een heel belangrijker vervoermiddel is

Het is jammer genoeg dat ik u, niet kan laten zien, hoe gelukkig de mensen zijn, die hier naar toe zijn gekomen, wel op vakantie naar hun land terug willen, om te zien hoe ellendig dat volk moet leven.
Maar ja als je met je eurootjes je eigen leven daar lekker kan verrijken, terwijl je hier niet dat heeft, als je de mensen een worst kan voor houden.

Laat ze lekker in hun waan, maar aan klooien. en vallen of struikelen over hun eigen vuil, en slechte wegen

Je eigen afhouden op het geen wat je ziet en wat voor een ellende daar plaats vind.
Terwijl er rijken zijn toch geld ingezameld moet worden om kinderen wat te kunnen geven.
Triest voor woorden, en als je ziet hoe trots Indoos kunnen zijn over hun land.
Het rijmt niet meer wat er werkelijk daar gebeurd.

Zo kan ik door gaan, en als ik mij vergelijk met hen die hun leven op het goede spoor heeft, kan ik alleen maar Veer01 complementeren dat hij een vrouwtje heeft die graag Nederlandse wilt zijn, dan haar eigen nattonaliteit.
Ook mijn vriendin heeft haar keuze gemaakt, en weet zich heel goed aan te passen aan onze cultuur, en daardoor een graag geziene persoontje in onze kennis kring.
Oh ik zou u zo graag willen laten zien hoe wij genieten van ons leven, maar dan moet ik met de billen bloot.
En daar pas ik voorlopig mee.
Want er zijn lieden die graag zien dat je op je bakkus valt, om het leed vermaak te vergroten, alleen maar er van te genieten.
En dat gun ik ze niet………………………… Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

ik zou zeggen kopieer deze kleuren plaat, en laat daar de kinderen wennen aan een wereld dat anders er uit ziet dan wat ze daar laten weten………………. Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een nieuw woord is als beste woord van 2008 uitgekomen swaffelen
Als jij je eigen eens bezig hield met woorden als swaffelen , past perfect bij jou.
Je kan nog pagina's vol onzin schrijven, mijn gevoel voor Indonesië en de bevolking zal jij zeer zeker niet veranderen.
Laat mij Indonesië maar zien met eenzelfde kleur brilleglazen zoals jij Nederland ziet.
Salam,
Jan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Ziel,
Uw uitspraak over Rotterdammers?
Dat ze voetbalvelden onveilig maken en rotzooi schoppen?
Een hele beperkte visie, maar dat neem ik u maar niet kwalijk, gezien uw beperkte visie.
De gemiddelde Rotterdammer weet van aanpakken[natuurlijk Rotjeknor was de 1e stad die in puin lag tijdens WO2] is hulpvaardig,heeft een hekel aan Duitsers. zal een goede vriend nooit in de steek laten en is ongeduldig,maar je moet een Rotterdammer niet belazeren,want dat vergeet ie niet.
Geldt natuurlijk niet voor alle Rotterdammers, maar ik herken het wel.
Heel anders dan de Hagenaars en Amsterdammers Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Merapi, je noemt hier even een paar zegeningen van de Rotterdammers, met en passant daartussen: de gemiddelde Rotterdammer heeft een hekel aan Duitsers. Wie heeft er hier nou een beperkte visie? Of begrijp ik je opsomming niet helemaal goed?

Groetjes Elsbeth

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou ja, wat mensen er ook van vinden, petje af voor Malam.
Ik heb hem nou van dichtbij een paar keer mee mogen maken.

Er zullen best een aantal faktoren zijn waarom Malam het hier wel naar zijn zin heeft.
Leeftijd lijkt me een niet onbelangrijke, en een behoorlijk aanpassingsvermogen en een gezond stuk humor. En het lijkt me dat hij zijn weg wel heeft gevonden zich staande te houden in deze maatschappij. En hij was hier natuurlijk al wat langer als Oyibo.

Malam sluit zijn ogen niet voor de omstandigheden. Het leek mij wat vreemd om na een volledig werkzaamleven eens lekker in Indonesie te gaan overwinteren in de herfst van je leven. Ik zie bewegelijkheid in het zich begeven onder de mensen. En dat gaat hem prima af. Dit integenstelling tot mezelf, ik weet niet of ik na een werkzaamleven in Indonesie zou gaan wonen. Anderzijds begrijp ik de overweging wel om zijn tijd hier door te brengen. Zonder de ogen te sluiten voor de werkelijkheid. Aanvaarden dat er omstandigheden zijn en er mee omgaan. Een perfecte wereld is het nergens.

Ik denk niet dat Malam een teleurgestelde Nederlander zal zijn die Indonesie de rug toekeert.

Elsbeth,
Voor de oudere generatie zal er best weerstand zijn tegen Duitsers.
Geplaatst in het licht van gebeurtenissen in WO2.
Niet zo gek lijkt me. Er zijn ondertussen hele generaties nagekomen die niet eens weten wie Hitler was. Verbazingwekkend genoeg bleek uit Engels onderzoek dat jonge 20tiggers veelal niet eens weten wie dit was. Merapi wekt wel eens meer de indruk op links in te halen, maar plotseling Emoticon: Wink op rechts voorbijkomt. Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-12-2008 15:36 merapi wrote:
Oh oh Malam,
geen enkele vrouw vindt het leuk om over de Rode zee te varen: wij vrouwen worden snel zeeziek op de Rode Zee.
Ja mannen zijn altijd loops, hoe ouder hoe gekker!
groetjes Malam Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Even een correctie Merapi, die rode zee bevaren kwam niet van mij, maar van FredB.
I k steek daar een stokje voor en er niet in brrrrrrr.
Gr. Malam

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel toch, u zou eigenlijk als een ondeugend jochie een pak voor de blote billen moeten hebben.
Indonesie, Rotterdammers, Hooligans, Moslims niets deugd er, als iemand moslim is dan mag hij volgens u geen biertje drinken, sorry ik zie dat anders, nu weet ik wel wat u weer gaat zeggen, een moslim die een biertje drinkt is een slechte moslim, maar ja Om Ziel het lijkt me beter om dit oordeel maar over te laten aan de enige die echt kan oordelen wat we in ons aards bestaan goed of fout doen, vind u ook niet?

Vervolgens worden Rotterdammers door u ineens vergeleken met hooligans!!!!!!!

Rotterdam lijkt de Caribean wel!!!!!!

Indonesiers daar heeft u al helemaal geen goed woord voor over!!!!!!!

Buiten uw uiterst negatieve benadering van de dingen die om u heen gebeuren, lijkt het ook wel of u een miderwaardigheidscomplex hebt.

Ik ken inmiddels uw gedachten wel omtrent het uitlokken van een discussie, met als speerpunt de aanval is de beste verdediging, maar bij mij zet dat toch geen zoden aan de dijk, voor mij is het meer als een blind paard om je heen schoppen.

Groet Malam

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja hoor Jan ik ben ook geen missionaris, om jou (jullie) er van te overtuigen, van je geloof af te stappen.
Want zoals het bankwezen, en de doorsnee politiekers spreken, “ga maar lekker slapen hoor er is niets aan de hand”.
We zien het dagelijks de sukkels die al hun geld kwijt zijn geraakt.
En de sukkels die swaffelen door, geen raad weten, op hun volgzame leven.
Swaffelen, Sukkels, woorden die inpoet heeft op mensen die denken dat ze in hun gelijk staan.

Merapi schreef
Nou Ziel,
Uw uitspraak over Rotterdammers?
Dat ze voetbalvelden onveilig maken en rotzooi schoppen?
Een hele beperkte visie, maar dat neem ik u maar niet kwalijk, gezien uw beperkte visie.
Zo beperkt visie is het niet hoor, gisteravond kwamen er weer berichten van die hoeligans, die met de politie weer in geweer waren.

Hieruit kan je de conclusie weer maken dat ze gelijk op hun teentjes getrapt zijn als ze zich aangevallen voelen, gelijk in de verdediging gaan.

Om Ziel toch, u zou eigenlijk als een ondeugend jochie een pak voor de blote billen moeten hebben.
Indonesie, Rotterdammers, Hooligans, Moslims niets deugd er, als iemand moslim is dan mag hij volgens u geen biertje drinken, sorry ik zie dat anders, nu weet ik wel wat u weer gaat zeggen, een moslim die een biertje drinkt is een slechte moslim, maar ja Om Ziel het lijkt me beter om dit oordeel maar over te laten aan de enige die echt kan oordelen wat we in ons aards bestaan goed of fout doen, vind u ook niet?

Malam dat vind ik niet, dat zijn woorden van onvermogen,die schop heb ik niet nodig, en als er dan geschopt moet worden, dan kan er iemand zijn die dat kan afstraffen.
En dat ben ik zelf………..
Als je alleen bent goed terug schoppen zodat ze er ook van langs krijgen, of met getuige naar de advocaat gaan , en een rechtzaak er van maken.
Dat van Rotterdammers was een insteek, om door heen te prikken, om niet zo hoog van de toren te blazen, die supermensen die zich zo gemakkelijk op hun borsten slaan, geweldenaar te zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg....
De rest geloof ik niets van een aards bestaan, die van een gevleugelde moet komen.

Buiten uw uiterst negatieve benadering van de dingen die om u heen gebeuren, lijkt het ook wel of u een miderwaardigheidscomplex hebt.

Geen last van, Malam, gewoon de dingen benoemen die er zijn,en niet weg kijken, terwijl ik het helemaal niet opzoek om er van te gaan genieten zo negatief te willen zijn.
In mijn omgeving, ( soms van die debielen), heb ik geen last van negatieve invloeden, zoals ik al eerder schreef, je moest eens weten hoe fijn we het hebben, en wat voor goede kenniskring, van elkaar kunnen genieten, niets negatiefs te bespeuren hoor.

Het negatieve haal ik uit jullie verhalen, en van de berichten die weit verspreid op het internet staan.
Ja en als je dan dat niet wilt weten, ja doe die TV er uit, en het internet weg, zodat we het niet meer hoeven te lezen Emoticon: Devil Emoticon: Blush Emoticon: Stupid

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Positief op het leven is er genoeg, "gelukkig wel", dan ben ik blij als je steeds meer mensen ziet die zich weten te verbeteren, door hun eigen inzet hun positie weten te verwerven.
Juist zie je vandaag aan de dag dat kleurlingen steeds meer hun plaats opeisen, en dat is heel goed.
Als er weer zo iemand ziet op TV, hoe zij/hij zich weet te handhaven dan betekend voor mij dat zo in een land waar ze verblijven, goed op weg zijn, en dat als voorbeeld ook zich mag prijzen in zo een land te leven.
Daarop kan je trots zijn, het geen wat ook Obama laat zien Jes, We Can dat is, en zijn de tover woorden die voor iedereen luid.
Daar ben ik zeer positief over.
Mag je wel trots zijn?, volgens de wereld verbeteraars niet, je moet ze in de watten leggen, zodat ze zelf geen initiatieven hoeven te doen, dan alleen hand je ophouden.
Maar een land die zich niet weet te meten met het goed voorbeeld, corruptie, en de verschrikkelijke infrastructuur niet weet op te lossen, heeft bij mij een negatieve invloed.

Ook wanneer er regels zijn, die op een wijze worden gerespecteerd, kan je positief over zijn, maar zo iets als dit mag gewoon niet voor komen, om kinderen op vrachtwagens te verplaatsen. dat had anders gekund.

Nu gelijk schrijven, dat is hun levensstijl, en gewoontes, cultuur, bulchit , dat is je verantwoordelijkheid niet nemen, en er geen aandacht aan schenken waardoor zoiets blijft bestaan.
Een ding daar zijn ze goed in, en dat is de criminelen of jongeren die zich niet weten te gedragen, hard aan pakken.

Ook in Jakarta dat is de enige Stad die hun wegen wel in order hebben, maar daar ook weer, het is juist daar zo goed, omdat er de elite wonen, die totaal geen ambiance heeft met hun achterland. Wie discrimineerd wie.............. Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Tja, wat mist men een hoop als je een paar dagen dit forum niet bezoekt: Malam weer boven water, heeft blijkbaar een internetcafe weten te vinden, en gelijk ontplooien zich weer boeiende discussies met andere leden... Emoticon: Party!

Welcome back Malam....

hati hati, pelan pelan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Sobats, we gaan weer lekker tegen elkaar in zonder de lijn van het verhaal vast te houden.
Els, ik ben na-oorlogs geboren, en natuurlijk wat de oudere generatie heeft meegemaakt tijdens WO2 was beslist niet misselijk! en Rotterdam werd binnen een paar dagen platgegooid waarbij duizenden burger slachtoffers vielen.Mijn vader en zijn 3 broertjes en zusje en moeder waren dakloos.
Zinloos
En Amsterdam, hoeveel Joden zijn daar weggevoerd en vergeet ook Den Haag niet: de gehele Joodse wijk rond de Wagenstraat werd afgevoerd, waaronder 600 kinderen[minimaal]
Het is niet aan mij om dit verleden op te rakelen, maar Elsbeth vergeet een ding niet:
WO2 mag dan verleden tijd zijn, maar de nabestaanden leven nog.
Je kunt nu eenmaal geen oorlogstrauma"s binnen een generatie uitwissen, net zo min als de slachtoffers uit de Jappenkampen; ook hun nazaten leven nog....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,669,125 pageviews Een website van indahnesia.com