Huiselijk geweld en kinder mishandeling Nederland en Indonesie?

Subforum Andere praat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Het topje van de ijsberg wordt niet bekend gemaakt.
Feit is dat kinderen in het rijke Nederland worden verwaarloosd, mishandeld en natuurlijk sociaal worden uitgesloten,wat gevolg heeft voor de ontwikkeling.
Dit betreft zeker de allochtone kinderen..maar ook een aantal autochtone kids
Hoe moet dit verder?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Merapi,

Mooi dat je een topic opent natuurlijk, maar is dit geen onderwerp om te openen op andere sites? Mis vooralsnog een link met Indonesie? Tenzij je natuurlijk verwacht dat ook de ervaringsdeskundigen aldaar gaan reageren.
Maatschappelijke betrokkenheid siert de mens maar om nou alles ter discussie te gaan stellen hier...

Trouwens er is nog ergens een topic post maar raak

Groeten

hati hati, pelan pelan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic titel aangepast met een relatie naar Indonesie.

Bij mij komt alleen de vraag op of dit nou voorbehouden is aan een specifiek land of een cultuur waar bijvoorbeeld lijfstraffen geaccepteerd zijn?

Ook huishoudelijk geweld lijkt mij van alle tijden.
Het is de aandacht die het krijgt, en dan misschien opduikt in de media.
Een oplossing weet ook ik er niet voor. Wat mij betreft is het opvallend dat als je aan het verkeer wil deelnemen je een vaardigheidsbewijs moet hebben.

Voor trouwen en kinderen krijgen is er niets.
Zoiets zou je eigenlijk verwachten in Nederland met al zijn welvaart.
Zoiets zou misschien wel thuis kunnen horen in de lessen maatschappijleer.
Als datt nog bestaat in Nederland. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Vroeger op school was er inderdaad een vak maatschappijleer, misschien nu ook nog?
Anyway, waarschijnlijk zou een vaardigheidsbewijs voor trouwen en kinderen krijgen (en opvoeden) zowel in Nederland als in Indonesie misschien geen overbodige luxe zijn...maar hoe moeten dan de examens afgenomen worden?... Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Voor een volledig examen zou je dan zeker 2 geslachtsdelen nodig hebben.
Of die geslachtsdelen een mannelijk en een vrouwelijk zouden moeten zijn in deze tijd is dan de volgende vraag.

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Selamat Senior, ik heb inderdaad geen link gezet hoe het gaat mbt huiselijk geweld in Indonesia.
Eigenlijk hierom, juist om wat ervaringen te vernemen.
Huiselijk geweld is inderdaad van alle tijden en beslist niet aan opleiding,rang of cultuur gebonden, hoewel de ene cultuur het meer vanzelfsprekend vindt hun kinderen te slaan.
Dat het bestaat is zeker,kijk maar naar de advertenties:""Huiselijk geweld is niet normaal"" van de overheid.
Het vak maatschappijleer bestaat nog steeds, maar je lacht je te pletter: het is een vak dat bijna door geen enkele scholier serieus wordt genomen.
En waarom: geen interessante vragen en een leerkracht die er onder uitgezakt en niet gemotiveerd bij zit
Terwijl dit vak juist zo verrijkend en educatief kan zijn.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 09-12-2008 00:40 senior wrote:
Vroeger op school was er inderdaad een vak maatschappijleer, misschien nu ook nog?
Anyway, waarschijnlijk zou een vaardigheidsbewijs voor trouwen en kinderen krijgen (en opvoeden) zowel in Nederland als in Indonesie misschien geen overbodige luxe zijn...maar hoe moeten dan de examens afgenomen worden?... Emoticon: Laugh out loud

In Indonesia hebben we vroeger de vakken Civics (Burgerschapkunde) ,en Budi Pekerti .
Voor buitenschoolse activiteiten ga je ook aanmelden bij de Pramuka (" padvinderij" ) .
Ik denk dat ze het nu nog volgen .
De vorming van de scholieren die later studenten worden werd ook gedaan door de eerste generatie indonesische lerarencorps die de westerse opvoedingsvormen (de Nederlandse) hebben gekombineerd met de oosterse R.Tagore en soms met kleine invloeden van Antroposofische gedachten en de Indonesische (javaans-sundanese) filosofieen.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ga er maar vanuit dat ze in Indonesie net zo zijn als in Nederland. Ook hier worden kinderen mishandeld, misbruikt, verkracht, vermoord, verminkt, verkocht en wat allemaal niet meer. Als er weer eens een babylijkje in een zak wordt gevonden aan de rand van een rijstveld dan is dat altijd maar even nieuws, het gebeurt immers gewoon te vaak hier.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Vreselijk Yerun, ja in NL komt dit ook steeds vaker voor en iedere keer dat ik zoiets lees dan heb ik het moeilijk.....
Terwijl er toch in NL een meer dan uitstekende gezondheidszorg is, zelfs iemand die niet is verzekerd kan op hulp rekenen,
Groetjes, Merapi/Wilma

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,305 pageviews Een website van indahnesia.com