Wie weet de -ongeveer- reistijd en meer vragen...

Subforum Java 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mandykaa
Gebruiker
spacer line

Dag Allemaal, ik heb een paar vragen en hoop dat iemand me kan helpen.

Het is de bedoeling om eind januari met 2 personen naar IndonesiŽ te gaan voor familie-bezoek.
Heeft iemand enig idee hoelang (ongeveer) de reistijd is van de Luchthaven Soekarno-Hatta naar Depok Lama ? Heb me wild 'gegoogled', en ook gekeken op Google Earth, maar heb niets kunnen vinden en aan afstanden heb je niets, het gaat om de reistijd zodat we toch een richtlijn hebben.

Het is voor ons erg lang geleden dat we met name op Java zijn geweest en inmiddels zijn er tolwegen heb ik begrepen. Misschien kunnen we daarvan gebruik maken en wat zou een rit van de luchthaven naar Depok Lama kosten met een (Blue Bird) taxi?

Voor het geval wij laat op de dag aankomen, hou ik ook de optie in gedachten, om ergens in de buurt van de luchthaven 1 overnachting in een hotel te regelen. Ik begreep dat zo'n hotel dan vaak een taxiservice heeft die je op de luchthaven ophaalt, en ik moet zeggen dat we dit na zo'n lange reis toch wel fijn zouden vinden.
Is er iemand die niet te ver van de luchthaven Soekarno Hatta een goed hotel weet, zodat wij de volgende dag weer fris van daaruit verder kunnen reizen?

En dan hier meteen ook de vraag of er suggesties zijn voor verblijf in een goed guesthouse met ontbijt (of zit dit er altijd bij inbegrepen?) in of dichtbij Depok Lama. Ik heb gelezen over guesthouses bij of grenzend aan de 'Plantentuin' maar omdat ik daar nog nooit geweest ben, geen idee of dit ver of dichtbij Depok Lama is...Het moet niet zo zijn dat we iedere dag een uur moeten rijden om de familie te bezoeken.

Verder zit er ook nog een trip naar Bandung in de pen. Dit zou dan vanuit Depok moeten gebeuren. Is het verstanding om hiervoor een chauffeur in te huren voor een dag en weet ook hier iemand de reistijd? Ik herinner me nog wel dat we dit ooit eerder hebben gedaan en dat ging toen via de Puncak Pas. Hele bochtige wegen en we reden nooit snel wegens drukte. Volgens mij duurde die rit uren naar Bandung!
Is er iemand dit weet hoelang dit ongeveer duurt of die weet of er inmiddels misschien een andere route is?

En wat ik dan nog bijna vergeet maar wat voor ons wel belangrijk is: hoe zit het daar met de toiletten in guesthouses? Want ik weet dat daar een toiletpot niet overal gebruikelijk is.
Ik neem aan dat als ik een (goed) hotel reserveer niet ver van de luchthaven, ik daar een toiletpot in de badkamer krijg, afhankelijk van hoe luxe het hotel is natuurlijk. Maar is het zo dat je in een guesthouse meestal geen toiletpot hebt? Ik vind zo'n gat waar je boven moet staan/hurken niet prettig maar zal daarin wellicht niet de enige zijn.

Iedereen die mijn bericht leest alvast bedankt voor de genomen moeite. Ik hoop dat er mensen zijn die een of meer antwoorden op mijn vragen hebben.

Vriendelijke groet,
Mandy

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

CGK naar Depok kan met de Damri-bus voor 20.000 roepies, 2u als het niet regent, 4u als het regent en alles onder water staat. Alternatief is de taxi voor 200.000 roepies

Gracias. Sama sama

nonalaura
Gebruiker
spacer line

Om van Jakarta naar Bandung te gaan HOEF je niet meer via de Puncak pas. Er is tegenwoordig ook een snelweg aangelegd. Volgens mij heb ik er de laatste keer (augustus2007) iets van 2 uur over gedaan als ik me niet vergis. Natuurlijk is de trein ook een optie..

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De probleem is dat Mandy in Depok Lama zit .
Ze kan ook in Jkt logeren in de buurt van jalan Sabang / Wahid Hasyim .zie andere topic.
En van daar uit naar Depok Lama met de taxi gaan .
Ik neem aan dat er voor een toerist weinig te beleven zal zijn in Depok (Lama) , behalv als je familie hebt . En dan zou ik ook in Jkt centrum logeren .
En de rit via Puncak Pas is natuurlijk leuker , wel langer 3,5-4 uren van Jkt .
Je kan ook via Jonggol gaan , niet te doen , geen leuke rit.
De rit via de " nwe" tolweg (Cipularang) duurt 2 uren vanaf Jakarta Centrum (hotels i.d buurt van Jln sabang) tot de rand van Bandung.
Van de rand tot centrum Bandung (bij de grote brug) kan het 30 minuten duren (soms meer) , afhankelijk van de aankomsttijd= dus niet na de kantoortijd .

bisa dicek of makemyday .

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

kortgeleden vond ik de website van dit hotel vlakbij cgk:
www.fm7hotel.com/index.html
ik ben er zelf nog niet geweest, maar de website ziet er goed uit. op de website staat ook dat er een shuttlebus van het hotel is van en naar het vliegveld.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,794,765 pageviews Een website van indahnesia.com