Ervaringen met deze boutique hotels / resorts

Subforum Bali, het godeneiland 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
EricYen
Gebruiker
spacer line

Hi allen,

eerste week oktober komen wij naar Bali voor een weekje vakantie (wonen en werken in Singapore).
We zoeken met name mooie locatie, veel luxe (Spa mogelijkheden), rust, snorkel / duikmogelijkheden in de buurt, evt. andere watersportmogelijkheden en als inwoners van Singapore zijn we uiteraard verwend met goed eten, dus graag ook goede restaurants bij het resort. Daarnaast staat klantgerichtheid en uitmuntende service hoog in ons vaandel.

We hebben tips gekregen voor de volgende resorts:

Jimbaran Bay Villa

Waka Maya resort in Sanur

Alu Bali Vila Seminyak

Jamahal Private resort & Spa in Jimbaran

Vraag is nu: Wie heeft ervaringen met een of meerdere van deze resorts en kan ons vertellen of dit aan bovenstaande verlangens voldoet?

Bij voorbaat al harstikke bedankt voor de reacties,
Yen & Eric

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Dag Eric & Yen,

Ga eens kijken in Padang Bai. Dat is een rustig vissersdorp waar je fantastisch kan duiken en snorkelen.
Er zijn ook verscheidene hotels en restaurants waar je kan verblijven.

Aanraders voor hotel is hotel Puri Rai. Afdingen tot ongeveer 135.000 p/n voor een zeer mooie kamer met uizicht op de baai. Ze hebben 2 zwembaden en vriendlijke staff.
Voor het eten moet je zeker naar Cafe Omang Omang gaan. Daar is op maandag woensdag en vrijdag live music en heel goed eten.

Voor het duiken/snorkelen kijk eens hier: www.gekodive.com

Veel plezier en als jullie of iemand anders meer wilt weten over Padang Bai mail me maar op brggmnnEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.planet.nl

Groeten Robert

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Bali Hyatt Sanur

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 26-08-2004 15:45 maurits wrote:
Bali Hyatt Sanur

Dan zou ik vragen: waarom? Namen noemen is niet moeilijk. Ik las dat je de 'hotelexpert' was hier Emoticon: Wink dus graag ook je punten erbij dan he.. Emoticon: Puh!

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Bali Hyatt:

Typisch Balinese hotel met een mooi strand van 500 meter. De kamers voldoen aan de luxe...
Met 5 restaurants reden genoeg voor een uitstekende maaltijd. Met een chinees, italiaans, indonesisch en westerse keuken. Daarbij heeft het een seafood and grill restaurant.

Een van de dingen die dit hotel uiterest uniek maakt is dat het een tropische tuin heeft van 16 hectare met daarin een van de beste SPA's op Bali....

Veel plezier

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Maar aan de namen van de resorts te zien mikken jullie op Villa's... Kijk eens rond bij Blue Point Villa's.

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Beste Eric,

Ik ken geen van deze ressorts uit persoonlijke ervaring, maar gezien de presentatie op het internet lijken het me allemaal prima verzorgde etablissementen waar je wel een weekje kunt verblijven, ook als je Singapore gewend bent. Bij sommige zet ik wel een vraagteken of je ook makkelijk eens naar andere restaurants e.d. kunt gaan, gezien hun locatie. Jimbaran ken ik niet. Sanur wel en dat Waka Maya ligt wat eccentrisch, wat dat betreft (30 minuten naar het strand enzo).

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi allen,

Allereerst natuurlijk meteen al dank voor de snelle reacties. Bali hyatt hadden we zelf ook al in de picture, maar we hoorden van een auditor die hier onlangs was geweest, dat er hoognodig renovatie nodig zou zijn? Het zou er wat "run down" bijliggen, zelfs in die Regency Club wing, de luxueuzere kant van het hotel.

Blue point Villa's ken ik nog niet, zal het eens opzoeken.

Punt is gewoon, dat we op zoek zijn naar "het" resort. Met name een perfecte service en kwaliteit van de faciliteiten zijn belangrijk. Ik ben nederlander (mijn vrouw Chinees Singaporaanse), dus liefst ook nog "betaalbaar". We trekken de grens op 300Usd per dag.

We hebben eerder de ervaring gehad met een zogenaamd top resort in Sintra, Portugal, bleek zwaar tegen te vallen. Nu is Azie natuurlijk wel stukken beter, maar toch.

Nogmaals, bedankt alvast, we zoeken door!

groet,
Eric & Yen

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Eric gezien je Budget, kijk dan eens naar Amanusa, wat helemaal te gek is...

Ik heb een halfjaar gewoond in de Regency Wing van Hyatt en ik vind het prima in orde hoor... de jongens in de regency lounge zijn echte toppers..

Succes met zoeken, en laat me weten wat je pakt..

Groetjes Maurits

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi,
Je zou ook eens bij het hardrock cafe in Kuta kunnen kijken. Daarachter zit ook een heel resort. Mooie kamers en luxe all over. Was wel in 98 dat ik er was, weet dus niet hoe het nu is.
Groetjes en succes.
Johan

Begin de details te vergeten

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Hardrock, is leuk maar heeft niets met Bali te maken....
Het zwembad is het tweede grootste van Bali, na Conrad (tip)
Daarbij denk ik dat ERic het niet echt gaaf vind om bij Aziatische families in een hotel te zitten. Daarbij vind ik de F&B kosten te hoog (prijs kwaliteit verhouding) en ze richten zich dus echt op de Aziatische markt. Maar om lekker een keer een wijntje te pakken of wat dan ook is altijd leuk in Hardrock Cafe of dan wel Hardrock centrestage...

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Daarbij representeert Kuta niet het echte Bali, wel leuk als je 18 bent...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

er zijn zoveel plekken op Bali die het echte Bali niet zijn. Maar dat is in Thailand en Spanje ook zo, toch?

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

Jongens, harstikke bedankt voor de reacties. We wachten nog ff op een antwoord van een paar resorts, daarna maken we de keuze. Ik zal zoals gevraagd, ff hier laten weten wat het is geworden.

Schoot me echter nog te binnen, dat ik een andere vraag heb, namelijk het hele visum gebeuren. De laatste keer, dat ik in Indonesie was, was voor februari dit jaar. Dit wordt de eerste keer, dat ik met visum moet gaan.

Weten jullie wat de gang van zaken is voor een Nederlander in Singapore die Indonesie bezoekt: Waar en hoe regel ik dat toeristenvisum? Heb hier op het bord gekeken, maar kon het antwoord niet vinden voor mijn geval.

Bedankt alvast weer!

groet,

Eric

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi Eric,
Misschien is onderstaand nog wel iets voor je !
Vroeger kwam ik vaak in Villa Bukit in Ubud, dit was al lange tijd "in renovatie". Inmiddels ben ik er achter dat op dezelfde plek nu een resort is neergezet t.w. Uma Ubud (www.uma.como.bz), als ik de site bekijk dan lijkt mij dit wel iets voor jullie. Over het resort zelf weet ik uiteraard niets, echter de locatie is werkelijk schitterend met een fraai uitzicht op een vallei.
Zie maar - Have fun - Rob

suwouw
Gebruiker
spacer line

even terugkomende op het Hard Rock, weet iemand welke Nederlandse touroperator het hotel in zijn wintergidsen heeft?

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Suwouw, check dit: http://www.hardrockhotels.net/bali/
Browse met je muis op de website naar de linkerkant van de webpages. Aan de linkerkant van de website zit zo┤n sneaky menu dat openklapt en van waaruit je verder kunt browsen.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

On 29-08-2004 11:27 EricYen wrote:

Schoot me echter nog te binnen, dat ik een andere vraag heb, namelijk het hele visum gebeuren. De laatste keer, dat ik in Indonesie was, was voor februari dit jaar. Dit wordt de eerste keer, dat ik met visum moet gaan.

Weten jullie wat de gang van zaken is voor een Nederlander in Singapore die Indonesie bezoekt: Waar en hoe regel ik dat toeristenvisum? Heb hier op het bord gekeken, maar kon het antwoord niet vinden voor mijn geval.

Beste Eric, dan heb je niet goed gekeken, want dit is toch wel een van de grote discussies.
Afijn, Jij als Nederlander in Singapore zal wel een visum aan moeten vragen bij de Ind. ambassade aldaar. Dat is een heel efficiente ambassade, een echte money-machine, dus dat levert verder geen problemen op. Zoals je misschien gezien hebt heeft de Ind. ambassade in Den Haag een speciaal toeristenvisum voor Nederlanders voor 60 dagen. Dat is verder totaal niet op een of andere wet gebaseerd, maar een echte Ind. improvisatie haut concours. Misschien is dit ook doorgedrongen naar Singapore. Wanneer niet, dan is er het 30-dagen toeristenvisum. De kosten in Singapore op dit moment zijn me niet bekend. Je partner kan verder vrij inreizen (gewoon stempeltje).

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi allen,

Ik heb volgende info gekregen:

Je kunt hier op de indonesische ambassade aan Chatworth road in Singapore een toeristenvisum halen. Daarvoor heb je nodig: een pasfoto, geldig returnticket, paspoort wat bij aanvang van het bezoek nog minimaal 6 maanden geldig is. Men zegt het visum binnen 3 werkdagen te verwerken en klaar te hebben. De ambassade is open voor de aanvragen van 9-12u 's morgens. Kosten voor het 3 maanden visum zijn 70 Singdollar.

Ik ben nog niet geweest, maar de service tot nu toe is zeer onvriendelijk, op het onbeschofte af.

Kleed je "decent", werd me ook nog toegemompeld.

Ik zal het een dezer dagen ervaren!

groet,

Eric

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

succes eric

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Beste Eric,

Men wil je eigenlijk niet in de ambassade zien, omdat men de voorkeur geeft aan afhandeling via "handjeklap-geld in de zak" dmv visaconsultans cq tussenpersonen. Die regelen zo'n visum in een dag, natuurlijk wel tegen een hoger tarief. Dat bedoelde ik in een eerder bericht met efficiŰntie.
Wil je het toch zelf doen; geen korte boks aan bij bezoek en altijd vriendelijk blijven glimlachen (javaanse stijl).

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Kleed je "decent", werd me ook nog toegemompeld.

Dat lijkt me niet meer als normaal toch? Referentiekader noemen ze dat volgens mij. Ik ga niet naar de ambassade in Den Haag omdat ik dan 'lang moet wachten' (referentiekader weer he!) en omdat ik 'tijd zit te verdoen' (referentiekader wederom).

Ach wat maakt het toch allemaal ook uit.. Een visum krijg je toch wel. Emoticon: Yes!

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi Diederick,

Dat vriendelijke lachen zijn we hier in Singapore wel gewend. Bij het zakendoen met de Chinezen hier ook altijd blijven lachen. "Respect and not loose face or make loose face", wordt er altijd gezegd en gedacht.

Het is echter wel wennen, als je de efficiency en absolute correctheid van de Singaporanen gewend bent (elke ambtenaar zal je vriendelijk vragen om een evaluatie van de door hem / haar verleende service), dan is zo'n kennismaking met een ambtenaar van de Indonesische ambassade een koude douche (ook wel verfrissend op zijn tijd hier in de tropen, daar niet van).

Ik houd niet zo van ambtenaren, die mij willen vertellen hoe ik voor een visumaanvraag mij moet gedragen. Zij verlenen een service, ik ben klant, we moeten de wereld niet gaan omdraaien.

Maar, het is altijd weer het hoofd stoten, wanneer je Singapore verlaat, keer op keer besef je hoe goed alles hier geregeld is (geen waardeoordeel over de politiek van dit land, begrijp me niet verkeerd, elke medaille heeft 2 kanten). Ook terug in Nederland is het vaak wennen aan de chaos en bureaucratie.

Ach ja, het hoort er nu eenmaal bij, je kunt niet om hen heen, dus dan maar het beste ervan maken; gewoon van kantoor met overhemd en das naar de ambassade, vriendelijk glimlachen (onderwijl denkend aan die heerlijke week in Bali) en mijn visum halen.

groet en fijne dag,
Eric

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

hmmm grappig, zaken doen met japanners is nooit een glimlach weggeven.... daar is het eerder: geef nooit een emotie weg

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

Zoals gevraagd en ook beloofd hierbij onze uiteindelijke keuze. Allereerst bleek het al een hele uitdaging nog te kunne vliegen op de data die wij hadden. Uiteindelijk met Garuda heen via Jakarta, terug weer rechtstreeks naar Singapore.

De genoemde resorts bleken vrijwel allemaal al vol te zitten voor de eerste week oktober...

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een 1 bedroom villa met private pool bij Wanna Villas te Canggu. Via experiencebali.com geboekt, ze waren zeer responsive, goede info en advies en bovendien de beste rates. 163 Usd per nacht.

Bij deze dus iedereen hier harstikke bedankt voor de info, prima hulp geweest!

groet,

Eric & Yen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,637,082 pageviews Een website van indahnesia.com