De FISKAL naar drie miljoen?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Gisteren las ik in een advertentie dat per 1 januari a.s. de Fiskal Rp 3 jt bedraagt. Is dat waar? Ik vrees van wel: ter compensatie van de vrijstelling van Fiskal voor belastingbetalers. Gezellig als je met vrouw en koter een weekendje naar Singapore wilt. Het IJzeren Gordijn van IndonesiŽ. Een dergelijke uitdrukking wordt niet op prijs gesteld, dunkt me, maar het begint er wel op te lijken.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Er is met terugwerkende kracht meer aan de hand.
Workpermits die afgegeven worden dient de loonbelasting voor het hele jaar vooruit voldaan te worden. Die regeling is ingegaan voor het nieuwe jaar met terugwerkende kracht voor workpermits aangevraagd na 1 september 2008.

En er komt inderdaad "iets" meer aan maatregelen.

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als ik het door het almachtige Google haal, vind ik (nog?) geen informatie betreffende deze verhoging. Hans; je redenatie is echt Indonesisch; minder betalers dus moet de fiskal omhoog ter compensatie.

Echter is de compensatie het feit dat mensen zonder NPWP gewoon fiskal blijven betalen en de mensen met een NPWP netjes belastingaangifte doen en dus al belasting betalen i.p.v. die 'grensbelasting'.

Echter weet ik niet of jouw Indonesische denken ook bij de Indonesische belastingdienst gehanteerd wordt. Emoticon: Wink Een belastingnummer vragen kan nog zonder problemen tot eind 2008. Hoe dat voor kinderen gaat snap ik in deze niet, zij moeten wel kiezen voor de fiskal volgens mij. Bel de Belastingdienst op om het na te vragen zou ik zeggen. Emoticon: Puh!

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 03-12-2008 02:59 Yerun wrote:
Als ik het door het almachtige Google haal, vind ik (nog?) geen informatie betreffende deze verhoging.

De bron was enigszins dubieus: een advertentie van een reisbureau in de Kompas, vandaar mijn vraag. Kinderen tot twaalf jaar betalen geen Fiskal.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Workpermits die afgegeven worden dient de loonbelasting voor het hele jaar vooruit voldaan te worden.
Dat de belasting (DPKK) van US$1200 bij een werkvisum vooraf betaald dient te worden is al enkele jaren, dus niets nieuws.
Jan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jan,

Behalve dat die nu 4 miljoen rupiah per maand is.
Dus 48 miljoen per jaar per workpermit.

Bovenop de kosten van aanvraag.
Reden dat op plaatsen in RI waar de regering het reeds heeft ingevoerd sponsor bedrijven massaal afhaakte. Vreem genoeg betreft het nog niet alle districten. Waarom dat is, geen idee. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Behalve dat die nu 4 miljoen rupiah per maand is.
Dat is wel nieuws voor mij.
Wordt de hoogste tijd dat ik de pagina's over het visum van mijn site ga verwijderen, sinds ik in Java woon krijg ik het nieuws niet mee, ook omdat het niet van toepassing is voor mij, ik heb nu voor de tweede keer een Family-visa en volgend jaar is een KITAP mogelijk voor mij, kost wat maar ik kan dan vijf jaar verblijven zonder allerlei procedures.
FISKAL dacht ik dat afgeschaft was, is duidelijk dus niet zo, ook daar heb ik niets mee van doen omdat ik niet de behoefte heb om naar het buitenland te gaan, voor vakanties kan ik in IndonesiŽ nog jaren vooruit.
Jan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-12-2008 03:09 HansvdB wrote:

...

De bron was enigszins dubieus: een advertentie van een reisbureau in de Kompas, vandaar mijn vraag. Kinderen tot twaalf jaar betalen geen Fiskal.

Hi Hans, laten we hopen dat je ongelijk hebt. Ik heb net gesproken met iemand die eigenaar is van een groot biro jasa die als eerste doorgaans dit weten. Volgens hem is het eerder het tegenovergestelde en wel volgend jaar afschaffing fiskal . Laten we hopen dat deze persoon het bij het rechte eind heeft en niet jouw bron.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-12-2008 03:09 HansvdB wrote:

...

staat wel in kompas van 2 december.
http://www.kompas.com/read/xml(...).Tiga.Kali.Lipat.php

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Inderdaad Sid, en in dat stukje staat nog een heel leuk truukje voor diegenen die denken dat een weekje singapore met NPWP geen fiskal is:

Maklum, gratis fiskal itu berlaku bila jarak antara pembuatan NPWP dengan keberarngkatan ke luar negeri minimal satu bulan.

De regeltjes zagen er eerst zo leuk uit, maar het wordt hoe langer hoe dramatischer hier. Toch die indonesische gedachte die Hans had "direct geld is beter dan een langdurige relatie opbouwen" (door middel van een belastingnummer)

Slecht.

Het goede komt twee jaar later pas:

Selain itu, kenaikan tarif ini juga untuk memanfaatkan sisa waktu penerapan fiskal yang akan berakhir pada 31 Desember 2010. Sebab mulai awal 2011 nanti, pungutan fiskal ke luar negeri sudah bebas tanpa syarat bagi semua masyarakat. Ketentuan itu adalah amanah pasal 25 ayat 8a Undang-Undang Nomor 36 Tahun 2008 tentang Pajak Penghasilan (PPh).

Tja, nog even twee jaar krom liggen voor een vakantie naar het buitenland en daarna is het echt over. Alhoewel, dat wordt nu gezegd. Emoticon: So funny

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,994 pageviews Een website van indahnesia.com