ticket Denpasar-Labuan Bajo op Flores

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
emma118
Gebruiker
spacer line

Ik kreeg net een offerte via het reisburo voor de tickets Denpasar-Labuan Bajo op Flores voor 110 euro p.p. voor een enkele reis.
Ik vind dat heel veel. Kan één van jullie mij vertellen of ik daarin gelijk heb en is het msschien handiger (en goedkoper) om de tickets te kopen als we in Denpassar zijn.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 24-11-2008 14:25 emma118 wrote:
Ik kreeg net een offerte via het reisburo voor de tickets Denpasar-Labuan Bajo op Flores voor 110 euro p.p. voor een enkele reis.
Ik vind dat heel veel. Kan één van jullie mij vertellen of ik daarin gelijk heb en is het msschien handiger (en goedkoper) om de tickets te kopen als we in Denpassar zijn.

Vermoedelijk wel (geen garantie). € 110 lijkt me sowieso al aan de hoge kant, maar is misschien nog gebaseerd op de hoge olieprijs die nu sterk daalt. Ik zou de gok nemen. En anders zwem je toch? (of neem je de boot?).

emma118
Gebruiker
spacer line

Volgens mij is het 25 euro meer per ticket vergeleken met vorig jaar. Dat lijkt me wel een hele behoorlijke prijsverhoging

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hans (en anderen), denk jij dat de ticketprijzen de komende tijd gaan dalen? de tickets die ik nu probeer te boeken voor komende zomer (naar Manado) zijn belachelijk hoog, iedereen om mij heen zegt: gewoon wachten, de prijzen gaan vanzelf omlaag. Ik weet het niet, hoewel ik de prijzen voor 6 personen in 5 dagen al met 700 euro (totaal) heb zien dalen (Singapore airlines).
Ben beneuwd hoe jullie hierover denken.

groetjes Elsbeth

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 24-11-2008 15:38 elsbeth wrote:
Hans (en anderen), denk jij dat de ticketprijzen de komende tijd gaan dalen?Elsbeth

Ja Elsbeth, ik denk het wel (wederom zonder garantie). Diverse factoren wijzen daarop: lagere olieprijzen, relatief hoge euro/dollar, absoluut lage Rupiah (we hebben het over binnenlandse vluchten toh?). Plus het feit dat in tijden van al of niet aangeprate recessie producenten, met inbegrip van vliegtuigmaatschappijen, hun producten moeten blijven verkopen op straffe van verlies van marktaandeel. Wachten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Emma,

Ik begrijp dat je dit probeert te boeken bij een Nederlands Reisbureau?
Nog niet zo lang geleden was het ongeveer 45 euro (tegen een koers van rond de 14000 Rp/euro)
In elk geval is 110 euro veel en veel te veel..

Er zijn 4 vluchten per week met Merpati en elke dag met Indonesia Air Transport.
Trigana (Transnusa( vliegt de route niet meer.

Wanner ga je?

Over 4 dagen weet ik het. Moet ook (zo ongeveer) die kant op nl. (ik boek altijd gewoon meteen op het vliegveld bij aankomst)

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

emma118
Gebruiker
spacer line

Pas eind maart hoor. Maar net wat je zegt, als we aankomen op Denpassar, boek ik gelijk op het vliegveld. We zijn toch erst nog een paar dagen op Bali

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Even als vergelijk !!
Half September, Denpasar Maumere met Merpati IR 1.118.300 = € 88.00
Op vliegveld geboekt.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2008 18:04 Peter191064 wrote:
Even als vergelijk !!
Half September, Denpasar Maumere met Merpati IR 1.118.300 = € 88.00
Op vliegveld geboekt.

Dan is die vlucht in euro's iets duurder geworden in 15 maanden tijd. Ik betaalde eind mei 2007 zo'n € 80.00.

Dus Emma, gewoon op het vliegveld. Meteen bij aankomst. Even vergelijken en klaar.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Als aankomend reisbureau vanuit koud NL kan ik wel vertellen hoe het werkt:
als we vanuit NL een binnenlandse vlucht boeken dan wordt bijna vanzelfsprekend het duurste, meest flexibele ticket geoffreerd: Optie nemen met kostenloos annuleren, wijzigen e.d. Dan loopt het betreffende bureau ook geen risico dat de vlucht wordt geannuleerd. De winst voor het bureau: ik denk wel 5 tot 10 euro...

Als je zeker van je reis bent en vooruit betaalt ben je vast voordeliger uit bij je bureau.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-11-2008 00:51 flipse wrote:
Als aankomend reisbureau vanuit koud NL kan ik wel vertellen hoe het werkt:
Als we vanuit NL een binnenlandse vlucht boeken dan wordt bijna vanzelfsprekend het duurste, meest flexibele ticket geoffreerd: Optie nemen met kostenloos annuleren, wijzigen e.d. Dan loopt het betreffende bureau ook geen risico dat de vlucht wordt geannuleerd. De winst voor het bureau: ik denk wel 5 tot 10 euro...

Als je zeker van je reis bent en vooruit betaalt ben je vast voordeliger uit bij je bureau.

salam dari Flip

Beste Flip,

Vanuit Denpasar naar Labuan Bajo is niet al teveel keuze.
(lang) vooraf een ticket boeken voor een binnenlandse vlucht als deze heeft weinig zin. De timetables veranderen voortdurend, vluchten worden vaak gecanceled of gewijzigd. Daar staan vooral de vluchten naar en van Nusa Tenggara Timor bekend om. 110 euro voor zo'n vlucht is exorbitant veel voor een vlucht die vooralsnog niet zeker is. Dat de winst voor het reisbureau dan nagenoeg nihil is geloof ik best. Buiten de basisprijs zal er ook communicatie moeten plaatsvinden en dat kost ook geld. Conclusie; niemand heeft er echt iets aan om een vlucht vanuit Nederland te boeken.
Gewoon bij aankomst op de luchthaven zoals ik ook altijd doe. Dan heb je meteen de juiste info/vertrektijd tegen een normale prijs.

gr
Anne Mieke

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met IAT en Merpati momenteel iets boven de Rp. 900.000 voor one-way. Als die€ 110 one-way is, is het dus ietsje prijzig. Maar als dit retour is, dan zeker OK.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-11-2008 09:30 Yogya-Bali wrote:
Met IAT en Merpati momenteel iets boven de Rp. 900.000 voor one-way. Als die€ 110 one-way is, is het dus ietsje prijzig. Maar als dit retour is, dan zeker OK.

Er wordt gesproken over een enkele reis (zie eerste posting) dus zeker niet ok.

emma118
Gebruiker
spacer line

Ja enkele reis dus veel te veel. Ik neem wel het risico om het daar te boeken. Nog een vraagje. Ik neem aan dat boeken op het vliegveld het goedkoopst is? Op straat worden ook nog wel eens tickets aangeboden, maar dat durf ik eigenlijk niet aan

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Wij vlogen in 2007 direkt door van Denpasar naar Labuan Bajo. Geboekt van te voren vanuit Jakarta. Op het vliegveld stonden studenten die ook mee wilden. De eerst volgende vlucht met plaatsen was na 2 weken. In Maumere in het kantoor van Merpati zat een Hollands stel die binnen 3 dagen terug in Denpasar moesten zijn voor de vlucht naar huis. Geen plaats dus. Uiteindelijk vlogen zij die dag naar west Timor, de volgende dag daar vandaan naar Denpasar. Uiteindelijk werd dit knap duur.
Onze ervaring was in de zomer schoolvakantie. Hier buiten kan het natuurlijk anders zijn.
Groet, Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-12-2008 14:03 emma118 wrote:
Ja enkele reis dus veel te veel. Ik neem wel het risico om het daar te boeken. Nog een vraagje. Ik neem aan dat boeken op het vliegveld het goedkoopst is? Op straat worden ook nog wel eens tickets aangeboden, maar dat durf ik eigenlijk niet aan

Ik heb vorige week Rp 840.000 betaald naar Labuan Bajo voor de dag daarop. Er zijn nu 3 mij en
Merpati (het duurst en onbetrouwbaar qua dienstregeling)
IAT (Indonesia Air Transport) niks mis mee
Transnusa maar uitgevoerd door Ria Airlines en dat is voor mij nog het beste vliegtuig dat ik die kant op gehad heb (hier heb ik dus mee gevlogen)

Dienstregelingen veranderen hier voortdurend. Alleen al daarom heeft het weinig zin iets (lang) van te voren te boeken (via een Ned) reisbureau. Je betaalt de hoofdprijs en er zijn alsnog wijzigingen. Gewoon zelf doen en eventueel een dagje langer wachten. Naar Flores zijn ook mogelijkheden naar Ruteng, Ende en Maumere.

gr
AM

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,748,750 pageviews Een website van indahnesia.com