Hoe denken jullie over onrechtvaardigheid?

Subforum Andere praat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Beste sobat, vanmorgen weer een berichtje in de krant dat Marokkaanse jongeren medewerkers van de Voedselbank hebben geintimideerd.
Zelf ben ik al 2 jaar vrijwilligster bij de VB in Den Haag en ik ben 4 x bedreigd door Marokkanen en Afrikanen.Zelfs zo erg dat ik niet alleen naar huis durfde en de andere medewerkers ook niet.
Sommige mensen komen zomaar binnen en eisen gelijk een voedselpakket en krijgen ze het niet [je moet via Sociale Zaken of Maatschappelijk werk aangemeld zijn] dan begint een schreeuwpartij, bedreiging etc.
Helaas door deze mensen moeten we sinds vorige week met politiebewaking werken.
Maar goed,we gaan door:want er zijn zoveel lieve mensen die dolblij zijn met hun pakket, en daar doe je het voor.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb het stukje nieuws ook gelezen en las daar ook dat er geen aangifte was gedaan 'omdat het drie uur tijd kost'. Als dat het geval is dan hoef je niet eens meer te praten over wel of niet rechtvaardig, maar over stomheid wel of niet van de medewerkers en de baas/bazen. Zonder aangifte kan er over het algemeen niets aan gedaan worden, en om dan vervolgens te klagen in de krant is wel erg gemakkelijk. Wel de lusten niet de lasten werkt niet... nergens niet.

Verder denk ik dat er enkele honkbalknuppels achter de deur moeten staan. De eerste die binnenkomt heeft een zere knie, de tweede een zere arm en de derde een zere neus. Maar ja, dat is eigen rechter spelen, dus dat mag ik hier eigenlijk niet schrijven Emoticon: Wink

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic titel aangepast. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

I las tevens dat de Marokkanse gemeenschap het nu spuug zat zin, dat dat jonge tuig De marrokanen in een zwart daglicht plaatsen.

Doch blijft het bij alleen kankeren op je eigen mensen of gaan ze er nu een hard handig iets aan doen.

Zoals bij die piraterij vanuit somalie praten helpt niet alleen schieten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-11-2008 12:11 Albert wrote:
I las tevens dat de Marokkanse gemeenschap het nu spuug zat zin, dat dat jonge tuig De marrokanen in een zwart daglicht plaatsen.

Doch blijft het bij alleen kankeren op je eigen mensen of gaan ze er nu een hard handig iets aan doen.

.

Wij wonen in een westerse beschaafde land ,zulke praktijken doen we niet .
Laten we het gebruik van geweld overlaten aan de pak politie .

bisa dicek of makemyday .

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 22-11-2008 14:43 Surya Atmadja wrote:

...
Laten we het gebruik van geweld overlaten aan de pak politie

Maar de kruik gaat zo lang te water...

Vinie
Gebruiker
User icon of Vinie
spacer line

Ik zou een boek over dit onderwerp kunnen schrijven, maar heb wijselijk besloten om er geen energie meer in te stoppen.
Wat ik wel grappig vond toen ik enkele maanden geleden in Amsterdam lande en de trein naar brussel nam. Men waarschuwde ettelijke malen de mensen op de trein in alle brusselse stations hun bagage in het oog te houden. Omwille van de dievebendes en helaas zijn die toevallig altijd v dezelfde origine. Ik had ook eens online het nieuws gelezen in indonesiŽ en de titel was marokkaan slaat buschaufeur bewusteloos, etc...

Soms denk je het is toeval, maar de frequentie van incidenten is enorm.
Ook raar dat vele zwarte mensen niet echt fans zijn van marokkanen, maw het ligt een 'beetje' aan hun arrogant persoontje.

Een iets wil ik nog kwijt, ik zou dolgraag in IndonesiŽ behandeld willen worden als een ilegale marokkaan in m'n land. Gratis ziekenzorg, advocaten bijstand, onderdak & voeding, ocmw steun, .....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-11-2008 17:40 Vinie wrote:
Een iets wil ik nog kwijt, ik zou dolgraag in IndonesiŽ behandeld willen worden als een ilegale marokkaan in m'n land. Gratis ziekenzorg, advocaten bijstand, onderdak & voeding, ocmw steun, .....

Ik ken ze en heb er ook in het verleden persoonlijk velen gekend. Ik kan je 1 ding verzekeren; je zou niet illegaal willen zijn.......... Een illegale Marokkaan (of welke nationaliteit dan ook) kan misschien wel NAAR Indonesie maar dan ook NOOIT MEER terug. Buiten dat willen de meeste illegalen gewoon werken, een status hebben als was het maar om nooit achterom te hoeven kijken (voor de politie)
Bovendien kan Indonesie zich de zorg voor illegalen niet permitteren, Belgie en Nederland wel.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-11-2008 14:48 HansvdB wrote:

...

Maar de kruik gaat zo lang te water...

Het gaat om gelegaliseerde geweld en ook proportioneel toegepast .

Burgers mogen geen eigen rechters spelen , wel mag men burgerlijke aanhouding doen . En zeker als de politie faalt of ergens anders kijkt of de ogen dicht knijpt.

Dan kan de veronruste burgers gezamenlijk optreden , dat het soms mis kan gaan zie je ook in indonesia .
Sommige witjurken doen de politiewerk , het sluiten van illegale bars of bordelen .
En dan vallen er klappen . En dan is het ook weer niet goed ,terwijl de gewone burgers , de direct belanghebbenden (masyarakat setempat) de eenzijdige acties vaak min of meer goedkeuren , hoe vreemd het ook klinkt.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dan kan de veronruste burgers gezamenlijk optreden , dat het soms mis kan gaan zie je ook in indonesia .
Sommige witjurken doen de politiewerk , het sluiten van illegale bars of bordelen .
En dan vallen er klappen . En dan is het ook weer niet goed ,terwijl de gewone burgers , de direct belanghebbenden (masyarakat setempat) de eenzijdige acties vaak min of meer goedkeuren , hoe vreemd het ook klinkt.

Ik geloof als je ergens last van hebt, kan je de politie bellen .
Die geen tijd heeft om te komen, dan hebben we het over Nederland
En als ik de eerste inbreng van Marapi lees, dan gaat het daar over.
Dus het heft in eigen hand nemen is in IndonesiŽ misschien een methode, maar niet gelegaliseerd, door de daar bestaande overheid.
Marokkanen het is een vervelende mannier, om het eerlijk te zeggen, maar ze zijn hier niet om ons te helpen, maar om zich te verrijken, naar model van de mannier waarop ze een dubbele nationaliteit hebben.
Bewust gedaan door die koning van Marokko, en zijn kornuiten.
Zo komen ze gemakkelijk aan hun geld.
Niet ieder Marokkaan is zo, maar de invloed van hun thuisland heeft wel zijn bedenkingen.
Dit is weer ontstaan door het gemak waarop Nederland om ging met zijn vluchtelingen,en of nieuwe Nederlanders.
Kan u een verhaal vertellen van iemand uit Irak, die op doorreis was naar Canada.
Schiphol is een internationale overstap plaats.
Die mensen die ze controleren mogen dan niet meer veder reizen, en moet of terug of asiel aanvragen in Holland.
Zo komen er hier vluchtelingen in ons land, die op doorreis waren, door een beleid uitgevoerd door achterlijke ambtenaren, die misschien wel hierdoor hun salaris opschroevenÖÖÖ. Emoticon: Stupid Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Gewoon het kaf scheiden van het koren...aanpak met harde hand zoals vroeger.We zitten nu opgescheept met een hele generatie opgeschoten jongeren die denken dat ze alles zomaar kunnen maken.Voer de deinstplicht weer in,stel speciale opvoedinrichtingen open en kijk over 20 jaar weer of dat geholpen heeft,maar alsjeblieft...stop met praten,dat eeuwige gezeur hier in de politiek over al die problemen,actie,geen gelul,optreden,geen afwachtende houding meer,daar gaat de samenleving aan kapot.En wie zich niet aan wil passen aan onze cultuur,wegwezen hier! Emoticon: Angry

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 22-11-2008 22:31 Veer01 wrote:
Gewoon het kaf scheiden van het koren...aanpak met harde hand zoals vroeger.We zitten nu opgescheept met een hele generatie opgeschoten jongeren die denken dat ze alles zomaar kunnen maken.

Ja maar, ze kunnen toch ook alles maken in ons land? Pa en Ma hebben geen gezag meer over deze hangjongeren en als ze wat uithalen en dan gepakt worden krijgen ze een aai over hun bol en horen ze de woorden: "dat mag je niet meer doen hoor, dat is niet leuk van je"en dan staan ze na een paar uur weer op de straat> hun huis! En als er ergens wat heftigers gebeurt gaat de burgemeester wel even op huisbezoek om thee te drinken en de ouders,die meestal van niets wisten, toe te spreken.....zucht wat een land is Nederland geworden Emoticon: Frustrated

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,214 pageviews Een website van indahnesia.com