Op de bonne fooi???

Subforum Hotels in Indonesië 
110 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Hallo iedereen op dit forum!!!
Ik heb veel gelezen en veel geleerd al op deze site.
Ik heb geen credit card dus een hotel reserveren is lastig maar toch ga ik op 14 jan naar Jakarta en mijn vriendin uit thailand komt ook weet iemand wat tel nrs van een goed gelegen hotel of geusthouse wat niet te duur is en waar ik daags van te voren naar kan bellen of er plaaats is ?????
Heb niet veel zin om te zoeken na zo,n lange reis o wie weet wat ???
Bij voorbaat dank voor reakties

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Guesthouse Gondia, Jl. Gondangdia Kecil 22, tel (+62)0213909221 ligt achterin in een klein en rustig straatje in Menteng maar toch niet ver van o.a. Monas, Gambir Station, Sarinah en Jl. Jaksa. Ik denk dat het nu rond Rp 200.000 kamer met goede bedden en airco en ontbijt. Misschien toch iets eerder bellen hoewel het op dat tijdstip niet echt druk zal zijn. verder diverse adressen in Jl. Jaksa maar daar kan het nogal druk zijn. Gondia is beter voor de nachtrust.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klein maar fijn en met airco + TV : Margot Hotel, Jl. Jaksa 15C. In het centrum en voor Rp. 230.000 met ontbijt. Tel. +62 21 324641 / 31924641. Bel even van tevoren en kamer is OK. In het weekend kan het druk zijn maar daarbuiten om, kan je ook even van de airport bellen als je aankomt.
Ga met de Damri-bus (Rp. 20.000) naar Gambir (treinstation) en van daaruit per bajaj voor ca. Rp. 10.000 naar hotel Margot.
Succes.

kejoh
Gebruiker
spacer line

Guesthouse Josephine, Jl Iskandarsyah II no 91, Kebayoran Baru, Jakarta Selatan. Tel. (62-21) 725 00 17. website: www.josephinehouse.com. Prijzen ca RP 175.000-200.000.
Het gh ligt in een rustig straatje op korte loopafstand van winkelmalls (Blok M en Pasar Raya) en het centrale busstation.
Als je van tevoren boekt, kunnen ze je afhalen van de luchthaven, maar het is ook gemakkkelijk om vanaf de luchthaven met de Dambus naar Blok M te gaan (Rp 20.000) en vandaar nog een heel kort stukje lopen, met taxi of bajaj.

gr Kees

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ziet er aardig uit. Daar heb ik wat aan. Maar kan er via hun website niet achterkomen of de kamers allen airco hebben.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

We zijn toch niet allemaal backpackers hier?!
Jl Jaksa is toch vergaande glorie daar wil je toch niet zitten tussen die vuiligheid en hoererij. Gondia is ook niet meer wat het geweest is, wordt niet meer goed onderhouden.
Ik zou gewoon lekker na Ibis Tamarin gaan of zo, voor 30 euro weet je wat je krijgt en heb je een beetje comfort om je heen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mr. Willemgeheim zoekt iets goedkoops, een guesthouse of i.d.
Dus krijgt hij daarover een antwoord.
Alhoewel ik denk dat z'n Thaise vriendin minder ingenomen zal zijn met een verblijf in een guesthouse (de Z.O.-Aziatische vrouw kennende).

Sorry, maar de service bij Ibis is zo abominabel slecht dat ik er nog niet gratis zou willen verblijven. De manier waarop ik daar ben behandeld, daar lusten de konijnen nog geen groente van. En hoeren vind je daar ook volop.......al zijn het dan zgn. high-class hoeren.
Ik heb in Jakarta al zeer vele middenklasse hotels eens bezocht/gebruikt vanwege mijn werk maar het gros van de hotels in de klasse Ibis hebben personeel die ze met de eerste de beste schoonmaakbeurt mee naar buiten mogen vegen. In 1 woord gezegd "eikels" (gebruik dit woord niet graag).

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-11-2008 09:11 Yogya-Bali wrote:
Alhoewel ik denk dat z'n Thaise vriendin minder ingenomen zal zijn met een verblijf in een guesthouse (de Z.O.-Aziatische vrouw kennende).

En hoeren vind je daar ook volop.......al zijn het dan zgn. high-class hoeren.
(gebruik dit woord niet graag).
een guesthouse hoeft niet pers se goedkoop te zijn ,
En een Thaise of een Z.O Aziatische vrouw hoeft niet altijd veeleisend zijn.
Working girls heb je overal in 4* en 5 * hotels , alleen zijn ze iets meer beter(duurder) en discreter te werkt. Ehwaar Emoticon: Yes!

Iets anders dan bij Gang Jaksa (" Jalan Jaksa) , dat is daerah remang remang .
Ondanks dat het een beetje opgekalifaterd (2007) , vind ik het een slechte buurt .

bisa dicek of makemyday .

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 21-11-2008 09:11 Yogya-Bali wrote:

Sorry, maar de service bij Ibis is zo abominabel slecht dat ik er nog niet gratis zou willen verblijven. De manier waarop ik daar ben behandeld, daar lusten de konijnen nog geen groente van. En hoeren vind je daar ook volop.......al zijn het dan zgn. high-class hoeren.
Ik heb in Jakarta al zeer vele middenklasse hotels eens bezocht/gebruikt vanwege mijn werk maar het gros van de hotels in de klasse Ibis hebben personeel die ze met de eerste de beste schoonmaakbeurt mee naar buiten mogen vegen. In 1 woord gezegd "eikels" (gebruik dit woord niet graag).

Ik heb bijna nooit wat met het personeel te maken daar. Alleen bij check in en check out. dus daar kan ik niet echt over meepraten. Dat jij hotel Le Margot prefereert boven Ibis begrijp ik echt niet. Ik ben daar 5 jaar geleden eens geweest en vond het toen al een smerige bende en werd er tot aan de kamerdeur lastig gevallen door hoertjes. Heb ik bij Ibis nog nooit meegemaakt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-11-2008 09:51 ouwe bekende wrote: Ik heb bijna nooit wat met het personeel te maken daar. Alleen bij check in en check out.

Bij de deur begint het gedonder al bij die vooringenomen eikels (sorry, wederom gebruik van dit woord). No feeling at all voor service en het behoud van klandizie.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-11-2008 09:51 ouwe bekende wrote: Dat jij hotel Le Margot prefereert boven Ibis begrijp ik echt niet.

Dat heb ik niet gezegd dat ik het prefereer; ik slaap zelf doorgaans elders...stel het alleen aan Willemgeheim voor als goedkope overnachting daar hij aangeeft op zoek te zijn naar hotels in de prijsklasse van guesthouses.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-11-2008 09:51 ouwe bekende wrote:

...

ben daar 5 jaar geleden eens geweest en vond het toen al een smerige bende en werd er tot aan de kamerdeur lastig gevallen door hoertjes. Heb ik bij Ibis nog nooit meegemaakt.

IBIS is een zgn 3* hotel (internasional , Pak).
Dus worden de working girls op bestelling geplaats . Dat weet iedereen , toch ?
Dezelfde zoals in Amsterdamse * hotels .

Gang Jaksa is nog steeds populair bij de backpackers , ik hoorde het pas in de buurt van 1982-1985 dat daar banyak " bule gembel" rondlopen (ekskuseer mij ) zo werd in Jakarta toen al gezegd over de backpackers .

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Ik vind Ibis prima in IndonesiŽ. De Ibis in Yogya vind ik helemaal geweldig,

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

In Jl. Laksa wil je toch al helemaal niet met je vrouw rondlopen. Moet je eens in een restaurantje gaan zitten daar....wordt je gewoon in het bijzijn van je vrouw lastig gevallen door die hoertjes...zo brutaal/hopeloos zijn ze.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Op de eerste plaats hartelijk dank voor jullie reaktie's
Mijn vrouw uit Thailand is niet op geld belust of luxe dus dat is het probleem niet als het maar schoon en netjes is.
Ik kan Ibis wel betalen maar kan met minder luxe overweg en koop liever aan het eind van de vakantie een leuke ring of zo voor mijn vrouw.
Ik vraag me wel af om het moeilijk is om haar op te vangen op het vliegveld want ik ben daar nog nooit geweest.
Ze komt om 23.45 aan dus ik neem aan dat het dan niet zo druk is.
Dan eerst een paar dagen Jakarta.
Vandaar uit ga ik met de bus naar Bandung en door naar Yoghakarta daar wil ik een reisje boeken naar bali bij een reisburo maar ik wil wel eerst de Bromovo gezien hebben.
Alle tips zijn verder welkom MVG Willem

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Gewoon opwachten bij de uitgang , precies zoals op schiphol .
En dan pakt je een taxi naar je hotel , zorgen dat je Taxi Blue Bird neemt. Taxi met de Blauwe kleur. De betrouwbaartse.

Ik zou Ibis nemen in Wahid Hasyim , staat je ook centraal .
Naar Bandung kan je een huur auto met chauffeur nemen , pak je de route via Puncak Pas (standaard) .Kost ongeveer 40-50 euro per dag .Hangt van de koers af .
Kan je diverse stops maken in Bogor (Plantentuin) , Puncak Pas (daar lunchen) - Cianjur en dan Bandung .
Van Bandung neemt je de trein naar Jogja. De kaarten koopt je via de receptie van je hotel . kost 1-2 euro extra .Neemt 1 ste klas , vertrek uit Bandung vroeg in de ochtend .0.7. 00 dacht ik . Heb het in 2007 gedaan.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Van die taxi wist ik al die pak ik snacht,s maar ik kom smiddags aan en wil eerst naar mijn slaaplaats.
Die hoertjes heb ik geen last van dat was in Bankok ook.
Ik zit aan Josephine te denken omdat dat dicht bij de bus is.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Goede tip van die auto niet echt goedkoop maar je kan idd overal stoppen en dat maakt het wel de moeite waard bedankt.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 21-11-2008 10:35 Surya Atmadja wrote:
Naar Bandung kan je een huur auto met chauffeur nemen , pak je de route via Puncak Pas (standaard) .Kost ongeveer 40-50 euro per dag

Oeps, Ä 50 per dag? Ik geloof dat ik een grote, luxe mobiel met chauffeur in de aanbieding heb...

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Dit is wellicht ook een goeie optie:
www.fm7hotel.com/index-1.html
Slechts 5 minuten van het vliegveld vandaan. Is misschien wat duurder maar schilt wel weer taxikosten enÖje hebt een goed hotel met alle comfort.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

50 euro is erg royaal voor een auto met chauffeur, maar neem je die persoon meerdere dagen mee dan moet je er wel voor zorgen (chauffeurs-kamer in hotels is vaak een paar euro) en hij moet natuurlijk ook een paar keer per dag eten. Het bidden in de moskee (ook een paar keer per dag als je een 'goeie' hebt) is gratis trouwens. Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-11-2008 08:40 ouwe bekende wrote:
We zijn toch niet allemaal backpackers hier?!
Jl Jaksa is toch vergaande glorie daar wil je toch niet zitten tussen die vuiligheid en hoererij. Gondia is ook niet meer wat het geweest is, wordt niet meer goed onderhouden.
Ik zou gewoon lekker na Ibis Tamarin gaan of zo, voor 30 euro weet je wat je krijgt en heb je een beetje comfort om je heen.

Ouwe bekende, ik mag graag eens een 'raar' hotel in duiken, zeker als daar voor 165.000 per nacht een AC, warm water en een ontbijtje bij zit. Dit is hartje Jakarta (Pasar Baru) dus ik denk dat het niet veel goedkoper kan voor de eisen die ik stel. Dat er beneden een karaoke is en de vrouwen er op je zitten te wachten is voor mij geen enkel probleem. Ik kwam daar niet voor en heb ze dan ook verder niet gezien. Die keer dat je een telefoonnummer bij de deurklink aantreft kun je dat ook gewoon negeren Emoticon: Wink

Maar goed, dat zijn andere verhalen... misschien toch eens de tijd voor nemen het eens uit te schrijven. Zo slecht, eng en vies is het allemaal nog niet voor die prijs. Verder wel een beetje offtopic, hoewel ik wel denk dat je daar in de weekeinden niet op de bonnefooi naar toe kunt, dan dit het vol met liefdespaartjes die zich twee nachten per week op elkaar kunnen uitleven. Doordeweeks geen probleem.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Josephine zag er wel aardig uit op de website ik denk dat ik daar 3 nachten ga slapen je moet ergens beginnen en ik kan ze bellen das wel zo handig.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 21-11-2008 11:28 Yerun wrote:

...

Ouwe bekende, ik mag graag eens een 'raar' hotel in duiken, zeker als daar voor 165.000 per nacht een AC, warm water en een ontbijtje bij zit. Dit is hartje Jakarta (Pasar Baru) dus ik denk dat het niet veel goedkoper kan voor de eisen die ik stel. Dat er beneden een karaoke is en de vrouwen er op je zitten te wachten is voor mij geen enkel probleem. Ik kwam daar niet voor en heb ze dan ook verder niet gezien. Die keer dat je een telefoonnummer bij de deurklink aantreft kun je dat ook gewoon negeren Emoticon: Wink

Maar goed, dat zijn andere verhalen... misschien toch eens de tijd voor nemen het eens uit te schrijven. Zo slecht, eng en vies is het allemaal nog niet voor die prijs. Verder wel een beetje offtopic, hoewel ik wel denk dat je daar in de weekeinden niet op de bonnefooi naar toe kunt, dan dit het vol met liefdespaartjes die zich twee nachten per week op elkaar kunnen uitleven. Doordeweeks geen probleem.

Voor Rp.165.000 midden in Jakarta kan je inderdaad geen hoge eisen stellen en kan ook zeker 'avontuurlijk' zijn.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-11-2008 10:57 HansvdB wrote:

...

Oeps, Ä 50 per dag? Ik geloof dat ik een grote, luxe mobiel met chauffeur in de aanbieding heb...
Het is bij benadering .
Ben zo vaak gaan crossen met een Kijang plus supir door java . Oost Java nog niet , behalve de reizen tussen SBY en YGY (2X) . Met stop/overnachting in Batu .
In Jakarta heb je ook al voor 350.000 - 400.000 rp per 12 uur.
In Yogya vroeg men 1.100.000 rupiah om gedropt te worden in bandung(2005) .
Ben toch via Semarang (tussenstop) naar Bandung gegaan met een gecharterde travel auto voor 550.000 per dag (2005) .Toen was de koers ongeveer 10.000 rp.
Voor 3 man betaald ik toen 45-55 eurie , de taksi rit van mijn huis in amsterdam naar schiphol kost ook al meer dan 40 eurie , moet je ook je eigen koffers in en uitladen .

Het is ook normaal dat je pak supir eten en drinken geeft als je een tussenstop maakt.
Bij de grotere resorts zijn de slaapplaatsen voor de chauffeurs vaak gratis.
Je hoeft ook niet te betalen voor hun slaapplaats .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,984,783 pageviews Een website van indahnesia.com