Hoogopgeleiden leven langer en gezonder

Subforum Andere praat 
105 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Bron: Telegraaf van vandaag

"Hoogopgeleide mensen in Nederland leven langer dan laagopgeleiden. Het verschil in het aantal levensjaren waarin mensen hun gezondheid als goed ervaren, is nog veel langer: zestien tot negentien jaar.
Dat blijkt uit cijfers die het CBS maandag heeft gepubliceerd. Hoogopgeleide mannen worden gemiddeld 79 jaar. Voor laagopgeleide mannen is dat 72 jaar. Bij vrouwen ligt dat hoger: 84 jaar voor hoogopgeleiden en 78 jaar voor laagopgeleiden.

Op hogere leeftijd blijven de verschillen tussen hoog- en laagopgeleiden bestaan. Laagopgeleide 65-jarigen hebben naar verwachting gemiddeld nog negen jaar zonder lichamelijke beperkingen te leven. Bij hoogopgeleide mannen en vrouwen is dat veertien jaar. "

Ik was van plan nog veel ouder te worden. In mijn familie is het normaal tegen de 95 jaar de pijp aan Maarten te geven. Invloed van roken is onmiskenbaar en levert een nadeel op van zeker 10 jaar. Sommige niet-rokers werden echter nog ouder. Maar ik kom dan ook uit een hoogopgeleide familie! (maar niet heus).

Kunnen de andere forumleden ook hun levensverwachting kenbaar maken? Is er een erfelijkheidfactor die de levensverwachting beÔnvloedt? Zal het uitmaken of het laatste deel van je leven in tropische omstandigheden zoals in RI worden doorgebracht? Zo ja, in positieve of in negatieve zin?
Het is misschien iets om rekening mee te houden als iemand een ziektekostenverzekering wens aan te schaffen als men in RI komt wonen, zoals in een ander topic is vermeld.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Is dit nieuws? Is toch al 200 jaar bekend Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Zo te merken ben je niet erg hoogopgeleid, want je hebt niet goed gelezen en op voorhands een negatieve reactie gegeven. Dat kost je een paar jaar, Kiwi.

Lees het nog eens en geef dan eens antwoord op de vragen, dan worden we allemaal wijzer en misschien wat ouder.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kunnen de andere forumleden ook hun levensverwachting kenbaar maken? Is er een erfelijkheidfactor die de levensverwachting beÔnvloedt? Zal het uitmaken of het laatste deel van je leven in tropische omstandigheden zoals in RI worden doorgebracht? Zo ja, in positieve of in negatieve zin?

Het is best aannemelijk dat de levensstijl je jaren langer laat leven.
Ik ben van mening dat het erfelijkheid de grote invloed heeft van je ziekte beelden, en ook van je leeftijd.
Dat kan ik uit halen door onze familie die bestaat uit 10 kinderen, en waar drie zijn overleden.
Mijn ouders vader 74 jaar, overleden door suikerziekte en moeder 95 jaar, door ouderdom.
De Oudste, lang in Indonesie geleefd, was 73 geworden,de 3e 76 jaar, en de 4e 69 jaar zijn overleden.
met dat voorbeeld twee zijn door ziektes overleden, en de 4e was verongelukt.
Toch hebben we allemaal de zelfde ziekte beeld en worden we rond de 75 jaar.
Nu de oudste is al 81 jaar geworden, en voelt nog steeds zich gezond.
Dit allemaal kan ik volgen door dat ik de jongste van allemaal bent.
Allemaal hard werkende maar geen hoogopgeleide, op een na die 76 is geworden, als onderwijzer van de MAVO.
De rest hebben allemaal een functie als het niveau van chef tot hoofdverpleegster.
Dit is wat je kan aanmerken van wat je denkt dat het erfelijkheid factor het belangrijkste is Emoticon: Blush Emoticon: Shiny Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Dat er een verband is gevonden is leuk, maar dat is nog heel iets anders dan een direct OORZAKELIJK verband. Of dat er is valt nog te bezien.

Word je ouder door de hoge opleiding of heb je meer kans op een hoge opleiding als je oud wordt? Emoticon: Confused

Een hoge opleiding houdt verband met meer geld en dus betere gezondheidszorg, gezondere voeding en minder roken. Ik vermoed dat het niet de opleiding is, maar al die factoren die samenhangen met die hogere opleiding die wel direct een positieve correlatie hebben met een langere levensduur.

M.a.w. als u alleen maar kleuterschool heeft, maar zich hetzelfde gedraagt als de hoogopgeleiden dan zal het voor u wel goed zitten… Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 17-11-2008 18:05 Nemesis wrote:
M.a.w. als u alleen maar kleuterschool heeft, maar zich hetzelfde gedraagt als de hoogopgeleiden dan zal het voor u wel goed zittenÖ Emoticon: Yes!

Hei , is dat mijn profiel ?. Emoticon: Wink

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Ziel , jammer dat ik een Moslim ben , anders ben ik al lang zalig (verklaard).

Die Joodse meneer uit Nazareth heeft dit ooit gezegd :
" zalig zijn de armen van geest , want hunner is de koninkrijk der hemelen" (Matth:. 5:3)

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ziel , jammer dat ik een Moslim ben , anders ben ik al lang zalig (verklaard).

hoef je niet lang op te wachten als je straks denkt in een moskee te knielen, dat je in een oud kerk terecht bent gekomen.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-11-2008 16:36 NKP-2005 wrote:
Bron: Telegraaf van vandaag

Is er een erfelijkheidfactor die de levensverwachting beÔnvloedt?

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

On 17-11-2008 18:13 Surya Atmadja wrote:

...

Die Joodse meneer uit Nazareth heeft dit ooit gezegd :
" zalig zijn de armen van geest , want hunner is de koninkrijk der hemelen" (Matth:. 5:3)

Bedoelde hij (Jezus van Nazareth) te zeggen dat als je arm van geest bent je direct naar dat koninkrijk der hemelen moest gaan? Enkele reis wegwezen? Al die parabels, daar wordt niemand wijzer van. Te veel gokwerk. Misschien bedoelde hij wel minderbegaafden, ofwel mensen een hersenafwijking of -beschadiging. De relatie met een opleiding is hier zoek.

Als Sapolidi's aangegeven stelling van het CBS juist zou zijn, betekent het dan niet dat het aan de communicatie tussen de lager opgeleiden en de hoger opgeleiden zou schorten? Zou die communicatie goed zijn, dan zou er kennisoverdracht zijn. Of zijn lager opgeleide personen (te) eigenwijs om van anderen iets aan te nemen, op kosten van een lagere levensverwachting, omdat ze vinden dat ze het zelf ook al beter weten? Is dat verschijnsel niet waarneembaar in RI - zie ook topic: Wie kunnen ze goed gebruiken in RI?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-11-2008 00:51 NKP-2005 wrote:

...

Al die parabels, daar wordt niemand wijzer van. Te veel gokwerk. Misschien bedoelde hij wel minderbegaafden, ofwel mensen een hersenafwijking of -beschadiging. De relatie met een opleiding is hier zoek.

Niet iedereen is even hoog opgeleid .
Het is een feit .
Het is ook zonde om paarlen voor de zwijn(en) gooien .

Soms voel je dan als een roepende in de woestijn .

OmeSid
Ook een roepende , maar in de polder die Ollanda heet .

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Je bent je roeping misgelopen, Surya. Je schrijft ook in parabels!
Jezus zou nog eens een keer terugkomen, dacht ik. Van Mohammed weet ik dat niet.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

NKP schreef:
"Of zijn lager opgeleide personen (te) eigenwijs om van anderen iets aan te nemen, op kosten van een lagere levensverwachting, omdat ze vinden dat ze het zelf ook al beter weten? Is dat verschijnsel niet waarneembaar in RI - zie ook topic: Wie kunnen ze goed gebruiken in RI?""

Daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan, NKP, het gebeurt maar vaak genoeg dat mensen (hoger opgeleiden) iets niet op een basale manier kunnen uitleggen. De kennisoverdracht schort dan niet door eigenwijsheid van de laag opgeleide, maar door arrogantie en gebrek aan inlevingsvermogen van de hoger opgeleide. Andersom gebeurt vast ook vaak, maar vergis je niet in de arrogantie van de "hogere kant".

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Je zult gelijk hebben, Elsbeth, maar het is wel een goedkope manier om je eruit te kletsen. Natuurlijk zijn er excessen, zowel aan positieve als aan negatieve kanten, maar over het algemeen is het niet zo dat hoger opgeleiden alle kennis voor zichzelf houden.

Op internet is eigenlijk ook alles te vinden en dan is het toch zeker de verantwoordelijkheid van een persoon zelf om zaken van (eigen) belang op te zoeken en niet naderhand, als het misschien te laat is, te zeggen: We wisten het niet en hoe konden wij dat nu weten!

Alle informatie is voorhanden, die informatie oppakken, opnemen en gebruiken is een zaak van een ieder persoonlijk. De opmerking over arrogantie en inlevingsvermogen is dan ook maar voor een klein deel juist, maar zeker niet subject-bepalend.

Deewee
Gebruiker
spacer line

Wat ik hier mis is de relatie tot de werkzaamheden die men verricht heeft. Het lijkt me niet moeilijk te begrijpen dat iemand die lichaamsbelastende werkzaamheden heeft, dusdanig versleten is dat zijn of haar potje eerder leeg is ten opzichte van minder fysiek belaste werkers. En dat is naast de erfelijkheid denk ik de verklaring voor een langere levensverwachting zonder lichamelijke beperkingen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-11-2008 09:41 Deewee wrote:
En dat is naast de erfelijkheid denk ik de verklaring voor een langere levensverwachting zonder lichamelijke beperkingen.

Of de goede gezondheidszorg , waar mensen tot meer dan 90 jaar kunnen leven , als een kasplantje , vol met lichamelijke en geestelijke beperkingen.
Vaak ook sociaal geisoleerd . vergeten en weggestopt in de portalen van de dood .
Zijn ze hoog opgeleiden ,?
NEE . gewoon de afspiegeling van de nederlandse samenleving

(uit de verhalen van iemand die meer dan 30 jaar werkt bij de bejaardenzorg )

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid en anderen
Dit laatste is zeer actuele.
Vandaag verschijnt er een rapport over dat vast binden in de verzorgingshuizen.
Er schijn veel voor te komen, en dat is wat er bij mij er niet in kan.
Zo ga je niet met mensen om.
Dus heb al veel bepaald voor na mijn dood, en dat is, euthanasie dat ik al vast, gaat leggen op pappier
Bij wils besef kan je dat doen, en als je eenmaal al niet meer weet wat je doet en ze moeten je vast binden, dan liever van deze klootte aardbol af, verbranden in de oven zo heet dat er nog alleen stofdeeltjes over blijft Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Maar of er ook zo'n kist met geld achter blijft, als bij diegene, de naam zegt het al, daar hoeven ze bij mij niet op te rekenen,ik ben niet te koop, en corrupt. Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Bye bye

Oh ja lees dit lange stukje over domheid gesproken ........

Een parabel voor intellectuelen in Nederland

Er was ooit een modern land waarin het de mensen aan niets ontbrak. Alle politieke partijen in dat land waren vooruitstrevend, de ťťn nog meer dan de ander. Elke politieke partij beloofde de armen rijker te maken en de rijker nog rijker te maken, zodat de onderlinge verschillen toch min of meer bleven bestaan. Omdat een auto van een arme ook honderd kilometer per uur kon rijden, voelde deze zich gelijk aan een rijke. Op die manier verdwenen de verschillen tussen de politieke partijen, omdat het verschil tussen arm en rijk niet meer zo veel betekenis had.
Het kon natuurlijk niet uitblijven, dat iemand in deze situatie nieuwe politieke mogelijkheden zag en een Partij voor de Dommen oprichten, oftewel de PVD. In de aanloop naar de verkiezingen trok deze partij veel aandacht. Men begreep niet goed wat de Partij voor de Dommen wilde bereiken, maar de woordvoerder van de PVD had een keer een journalist die erg slimme vragen had gesteld, de deur uitgegooid, zodat geen enkele verslaggever hem durfde te benaderen. Tenslotte werd ťťn journalist het toch te proberen, waarbij hij zich voornam om zich zoveel mogelijk van de domme te houden.
;

Is verder te lezen in deze site http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7246

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ik kan alleen maar een paar opmerkingen plaatsen uit de praktijk en die van dochter Eva, bijna psychologe.
-Natuurlijk is er een relatie tussen inkomen en ongezond gedrag:er is gewoon minder te besteden, dus kiest men vaar voor vette happen,en alcohol en tabak.
-Bij hoger opgeleiden ligt het anders: verborgen alcoholgebruik,slaapmiddelen,tranquillizers,cocaine.
Bij deze laatste groep is het nog niet duidelijk in kaart gebracht, maar feit is wel dat er een luxe afkickkliniek wordt opgezet op Curacao - voor academici en rijken.
Die waren er trouwens toch al.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,812,035 pageviews Een website van indahnesia.com