Subforum In het nieuws

forum.indonesiepagina.nl 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ma 17 nov 2008, 08:15
íAkkoord slechts beginí
door een onzer verslaggevers

AMSTERDAM - De leiders van de twintig economische grootmachten (G20) hebben afgelopen weekeinde voortvarend gewerkt aan hervorming van het financiŽle stelsel. Maar het is slechts een eerste stap, menen marktpartijen. Concrete beslissingen bleven in Washington nog uit, onder meer op het gebied van belastingzaken of rentebeleid.

15/11 Wereldleiders vergaderen over financiŽle crisis
De wereldleiders zitten zaterdag samen om te praten over de financiŽle crisis. Ze hopen dat ze door middel van hervormingen toekomstige financiŽle crises kunnen voorkomen.
De G20 bestaat uit de rijkste economieŽn van de wereld en ook uit de opkomende groeilanden, onder meer BraziliŽ. Zaterdag zullen de leiders enkele algemene principes uiteen zetten. Die zullen later verder uitgewerkt worden.
De Franse president Nicolas Sarkozy drong erop aan dat de vergadering in de Verenigde Staten zou plaatsvinden. Velen beschouwen de VS nog steeds als de plaats waar de gehele crisis begonnen is.
Weinig kans op succes
Hoewel hij in de toekomst een heel belangrijke rol zal spelen, is de pas verkozen Amerikaanse president Barack Obama niet aanwezig. Het is nog zeer de vraag of de top een succes zal worden.
Naast de afwezigheid van Obama, zijn er ook grote meningsverschillen tussen de deelnemers. De Europese landen zullen een grotere regulering vragen, maar de VS willen daar waarschijnlijk niet al te ver in gaan.
Bovendien zijn niet alle Europese landen aanwezig. Enkel Frankrijk, Groot-BritanniŽ en Duitsland, de grootste economieŽn, vergaderen mee. De Nederlandse premier Balkenende heeft afgezegd omdat zijn vader pas overleed en wordt vervangen door minister van FinanciŽn Wouter Bos.
President Sarkozy heeft ervoor gezorgd dat Nederland, en ook Spanje, een deel van de Franse spreektijd krijgen.
Groeiland China
Opvallend is dat groeiland China ook uitgenodigd is. China staat in voor een groot deel van de economische groei in de wereld (de economie stijgt met zo'n negen procent). Bovendien heeft het land ook veel financiŽle reserves, zo'n 2 biljoen dollar.
Veel landen hopen dan ook dat China een deel van haar fondsen aan het Internationaal Muntfonds (IMF) geeft. Het IMF kan het dan weer uitlenen aan landen die in nood verkeren, bijvoorbeeld Pakistan en Hongarije.
"We zullen actief deelnemen in de maatregelen die worden genomen om de financiŽle crisis aan te pakken", reageerde Yi Gang, vice-gouverneur van de Chinese Centrale Bank.

http://www.vk.tv/reportages/ar(...)ooie_fotos_opleveren

Nou als je eigen druk maak over wat eten we vandaag, wat ik persoonlijk een berperasaan halus vind.
Actuele voor softies, die niet meer weten wat ze aan nieuws of andere belangrijke gebeurtenissen kunnen brengen.
Het heeft totaal geen waarde, voor mij,wat jullie allemaal eten.
Maar goed het zei zo, daarom maar iets meer belangijker gebeurtenissen.

Als je de verhalen leest over die G20 komt IndonesiŽ nergens voor.
Terwijl de De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono, er bij was
Hij stond er bij en keek er naar.

Want nergens komt zijn aanwezigheid in de aandacht.
Dat valt mij zo op, een land vertegenwoordigen, met bijna 250 miljoen mensen.
De economieŽn in den landen komen steeds meer in recessie, terwijl de dollar toch nog steeds de belangrijkste munt van de wereld is, niet de euro, de olie ook steeds zakt in prijs per barrel, wat wij goed kunnen merken bij de pompen.
Zien ze dat ook in IndonesiŽ dat de prijs daalt bij de pompen.
Koers dollar in IndonesiŽ is al behoorlijk gestegen, en komt dicht bij de koers van de euro, verschil bijna van 3000 rmp .
Ook de consumptie goederen stijgt daar, en vooral de rijst, maar merken de boeren daar wat van?
Of zal meer, en meer geld ingepompt worden, door de wereldbank? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik denk dat Indonesia en de ASEAN landen + 3 een andere koers zal nemen.
SBY beweerde dat Indonesia de hulp van IMF niet zal inroepen , of hij dat kan volhouden is nog de vraag .
Indonesia heeft namelijk slechte ervaringen met IMF en Wreld Bank (?) na de Krismon van 1997-1998.voorlopig)
Daar zijn artikelen en boeken geschreven , een deel van de Indonesische eonomen vinden toen dat het verkeerd was om hulp te vragen aan IMF/WB (?) .

Indonesia zit toevallig in een leuke positie , heeft namelijk voldoende grondstoffen . Die kan deze crisis makkelijk overbruggen.
Dat importgoederen duurder weordt is logisch , maar niet echt fataal voor de meeste gemiddelde Indonesiers.
Daarom wil Indonesia ook hun binnenlandse consumptie verhogen , ze spreken zelf over een groei van 5-5,5 % voor 2009 , of het waar is ????.
Als je buitenlandse artikelen leest bleek ook dat Indonesia nog redelijk comfortabel zit .

bisa dicek of makemyday .

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 17-11-2008 11:46 Surya Atmadja wrote:
Indonesia zit toevallig in een leuke positie , heeft namelijk voldoende grondstoffen . Die kan deze crisis makkelijk overbruggen.
Dat importgoederen duurder weordt is logisch , maar niet echt fataal voor de meeste gemiddelde Indonesiers.

Mwahg, ik betwijfel of in tijden van recessie het bezit van grondstoffen een voordeel is, Pak surya. Kijk maar naar AustraliŽ. Barst van de grondstoffen, maar als de vraag daalt, blijf je ermee zitten, en daalt je valuta. Wie wil er grondstoffen als er minder wordt geproduceerd?
Importgoederen worden denk ik niet duurder in tijden van recessie. De Rp zakt wel als een baksteen, maar (buitenlandse) producenten moeten blijven produceren en verkopen. Ze willen hun marktaandeel immer behouden. Ik denk dat je hier spullen voor een appel en een ei kunt kopen binnenkort.

Grappig is de Big Mac Index (hamburger). Die rekent uit wat een identiek product overal ter wereld kost, en waar het het goedkoopst is. In begin voor de grap werd de iPod Index geÔntroduceerd (Mac>Apple>iPod, lachen dus). Sinds kort wordt die index hoger gewaardeerd dan de Big Mac Index (om redenen die ik niet helemaal begrijp / mee eens ben). Een paar maanden geleden was een iPod in AustraliŽ het duurst in de hele wereld, nu het goedkoopst. IndonesiŽ blijft gezellig op de tweede plaats staan als goedkoopste land.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

grondstoffen van goud, zilver, tin , en waar ze nu het hardst om vechten in Gongo, stof dat ze gebruiken voor GSM, handfhone maken.
Maar dat wist Om Sid ook wel toch ????

hoeveel landbouw grond er opgeofferd is voor huizenbouw, is dat ook bekend in IndonesiŽ houden ze daar wel die statistieken op na???

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 17-11-2008 14:43 zieleffe wrote:
grantstoffen van goud, zilver, tin , en waar ze nu het hardst om vechten in Gongo, stof dat ze gebruiken voor GSM, handfhone maken.

Jeroen mag me nu van het forum flikkeren. Ik wil niets meer te maken hebben met randdebielen.

H.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

`wat betekend dat...'

Is hier nou gewoon helemaal niemand die Nederlands kan?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om een lang verhaal kort te maken?

Voor Indonesie betekent het helemaal niets. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Tus tid dopic had wel achderwege kunnen blijven.
Maar hij toed er wel aldijt mooie plaadjes bij.

Damn, nu heb ik ook al problemen met "d" en "t". Misschien wad minter op tid forum lezen en wat meer in een boek om mijn Nederlants op peil de houten.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jeroen mag me nu van het forum flikkeren. Ik wil niets meer te maken hebben met randdebielen

Nou nou is dat een verzoenlijk antwoord!!
het niveau van je is belachelijk te noemen.
Als er een foutje gemaakt word dan kan je toch mij op een normale mannier benaderen.
dat was woordblindheid, meestal gebeurd zo iets perongeluk.
Komt dat ik dat zonder spellingcontrole hebt geschreven het was een beetje in het donker hier....
maar goed excuus zal het in word de spellingcontrole er op af sturen...... Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye
Hans
P.S als je eigen niet thuis voelt bij zo iets, ga dan naar je eigen topic, wat vreet ik vandaag

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Ik wiz nie dat je so gefoellig waz, Hanz.

We doen et egt nie medt opsed, hor.

Nou, 't Bezte medt je. Emoticon: Party!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 17-11-2008 16:17 NKP-2005 wrote:
Tus tid dopic had wel achderwege kunnen blijven.
Maar hij toed er wel aldijt mooie plaadjes bij.

Damn, nu heb ik ook al problemen met "d" en "t". Misschien wad minter op tid forum lezen en wat meer in een boek om mijn Nederlants op peil de houten.

Esperanto een leuke taal zeg, lach je eigen kriput Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Las net user ban topic...well done Jeroen, die NKP (zijn tweelingbroer ook trouwens) spoort echt niet. Zonnesteek opgelopen daar soms?
-------------
On topic nu.

We weten met zijn allen waarom die G20 heeft plaatsgevonden, maar echt concrete oplossingen - wat heet - zien we pas na 20 Januari.
Obama houdt wel vinger a/d pols.

Vind het wel zeer zorgelijk wat er gaande is.
Duitsland (Opel!), Engeland. De echte klappen beginnen zich aan te dienen in de zgn reŽle economie. Banken blijven op hun centjes zitten, leuk voor investeerders.
Probeer overigens die ene link te vinden van een belgische bankier/econoom/auteur, die het even goed op een rijtje zet. Wel onheilspellend... Emoticon: Confused

Er staat ons wat te wachten straks in 2009 (e.v.??)

Het gekke is dat het niet echt te benoemen is, waar het precies wringt.

Emoticon: Clown

Gevonden:

http://player.omroep.nl/?aflID(...)t=0:14:8&end=0:21:28

wablief?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Een poosje terug maakte ik nog een opmerking over de situatie in Duitsland en de auto industrie die voor 3 weken gewoon plat ging. Volgens de laatste informatie is worden er een aantal dagen per week niet gewerkt. Onderandere Opel heeft staatssteun aangevraagd. Opel is onderdeel van GM en die hebben een mega probleem.

Opel heeft ook aangekondigd een aantal weken voor en na de kerst de deuren dicht te doen. De Duitse regering neemt pas half januari 2009 een besluit of er wel of niet steun komt voor Opel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat Duitse staatssteun direkt in de kassa van moeder GM vloeit.

Het is wel te benoemen wat er aan de hand is.
De consument houdt de hand op de knip. Een andere auto wordt even niet aangeschaft.
In Europa zit er veel in de lease. Ook bedrijven zijn terughoudend. En zie het resultaat.

Waar het wringt lijkt me ook wel voordehand liggend.
De financiele sector, banken en verzekeringsmaatschappijen hebben domweg de fondsen niet meer het krediet te verschaffen. De geldkraan is dichtgedraaid.

Overheden zullen dus bij moeten springen om een cashflow te genereren.
Want feitelijk is het de cashflow. En niks anders. Wouter Bos wordt de hemel ingeprezen momenteel. Of dat nog lang duurt? Wouter heeft niets anders gedaan dan uit het zelfde haperende financiele systeem geld geleend om de financiering rond te krijgen. Hoe goed of slecht dat was moet nog blijken.

Onheilspellend?
De producerende industrie zal wel wat klappen krijgen zo hier en daar. Dat gebeurd al op veel plaatsen, overigens zonder dat het nieuws is, of in het nieuws gebracht wordt of gaat worden. Bedrijven, nationaal of internationaal zullen niet snel negatief in het nieuws willen. Dat is slecht voor de beurs of voor de mogelijkheid tot finaciering of her financiering. Er zullen wel wat klappen vallen bij de werkende burger. Die klappen zullen het harder aankomen in de producerende landen dan in de dienstverlenende landen.
Zoiets eilt na. Overheden zullen volgens mij nog veel moeten gaan doen om Amerikaanse toestanden te voorkomen. Mensen die werkeloos worden en niet direkt hun huis uit moeten. Gaat dit wel gebeuren, dan zal dat ook z'n gevolgen hebben voor de huizenmarkt in diverse landen. En komt de klap nog een keer terug in het financiele systeem, de banken/hypotheekverstrekkers.

Herwaardering der economien zo zou je het ook kunnen noemen.
Een land, of landen samen met een sterke interne economie zullen minder snel zwaar getroffen worden. Emoticon: Party!

Maar voor Indonesie zal deze financiele tik vooralsnog meevallen lijkt me.

It's only kinky the first time.

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Weet ik, je opmerking over de auto-industrie. Hoorde vanmiddag in de auto wel dat het niet eens zo'n ramp is als GM ophoudt te bestaan, ze presteren al een jaar of 10 slecht met auto's die juist nu niemand meer wil. Te groot, zuipen te veel energie, enz. Tenzij ze omschakelen naar kleinere energiezuinige auto's, maar ja dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.

Of de amerikaanse overheid ze die 25 miljard wil geven/lenen, valt dus te betwijfelen.
Maar met een miljoen werklozen opgezadeld zitten in de regio Detroit is ook geen prettig vooruitzicht.

Vervelend voor Opel, dat ze aan dit concern met handen en voeten vast zitten, omdat hier nog wel toekomstmuziek in zit, maar moet een derde ze weer losweken. Tja, komen de centen weer om de hoek kijken.

Bouwsector in NL begint ook al moeilijk te doen. Nieuwbouw schijnt stil te staan wat verkoop betreft.

Herwaardering der economien zo zou je het ook kunnen noemen.

Leuk en aardig, maar er moet wss eerst flink en vooral lang pijn geleden worden.
Ach, laat ik Rusland ook maar meenemen, ook daar rampzalig met een steeds maar dalende olieprijs. Pluspunt: krijgt Putin minder spatjes..
http://www.bnr.nl/radio/column(...)/hammelburg/10471835

Tanken is nu wel stukken goedkoper... Emoticon: Party! dan een maand of wat geleden.

De geldkraan is dichtgedraaid.

?? Kijk, hier snap ik het dus niet. Had Bos dus net zo goed niets kunnen doen. Daar waren die miljardengaranties toch voor?

Kortom zorgwekkend dus.

Emoticon: Clown

eilt
Is met een lange ij .

wablief?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 17-11-2008 11:16 zieleffe wrote:
[BR

Als je de verhalen leest over die G20 komt IndonesiŽ nergens voor.
Terwijl de De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono, er bij was
Hij stond er bij en keek er naar.
[

Indonesia is officieel lid van de G20. Nederland niet , JPB mag alleen aanschuiven bij de laatste meeting in N.Y.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,368 pageviews Een website van indahnesia.com