Wat eten we vandaag / OFF

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Kijk, da's nou precies wat ik bedoel. Op de topic verder geen flauwekul. Die Yerun heeft toch een grote snapperd. Wellicht ter compensatie...:

ontbijt
- wit en bruin brood, geen volkoren
- roerei met ham en tomaat
- aardbeienjam
- honing

lunch
- mie goreng

avondeten
- sate babi (varkenssate)
- witte rijst
- schaaltje fruit (banaan, ananas, papaya, mandarijn)

===
het topic met meldingen wat je eet staat hier:
http://forum.indonesiepagina.n(...)_eten_we_vandaag.php

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee Dutchess dag mag dus niet, foei...

On 11-11-2008 13:37 HansvdB wrote:
Vriendelijk verzoek: als je ook wilt meedelen wat je hebt gegeten vandaag, morgen of in de pruimentijd: graag alleen Nederlanders die in IndonesiŽ wonen, of IndonesiŽrs die in Nederland wonen (ik wil wel eens weten wat die Surya weghapt). Alle andere goedbedoelde onzin alsmede commentaar via een ander topic.

Wilma Dutchess,

We're not in!

Alleen Nederlanders in Indonesie of Indonesiers in Nederland. Hans is niet geinteresseerd wat wij eten (wij= Indo, = toerist, = regelmatige bezoeker, =Indonesiefiel, = met lief in Indonesie of in Nederland), hoewel dat wel eens zeer interessant zou kunnen zijn maar goed, we hebben respect voor het verzoek. Audh beetje censuur toch?
En onze recepten zijn al helemaaaaaaaaaaal niet interessant. Mja bij voorbaat als niet interessant afgestreept worden Emoticon: nou jammer want als het over eten gaat heb ik toch af en toe wel iets zinnigs toe te voegen. Maybe next lifetime..... Oeps ben nu in overtreding gezien de laatste zin.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Ach,. Hvd B, who cares... Bovendien weet ik zeker dat juist net de indonesie-gangers me benijden met mijn ouwerwetse gehaktbal plus vitaminerijke groente plus jus.

Wedden dat Surya niks laat horen? Emoticon: Shiny

A propos regels zijn er - in dit geval dus - om te overtreden Emoticon: Shiny

Ok, ben al weg.

wablief?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zal de topics aan elkaar linken via je eerste bericht, dan weten mensen waar ze moeten reageren voor wat... Emoticon: Smile .

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Misschien op het verkeerde topic, maar als er mensen geÔntereseerd zijn in recepten, ter variatie van het eenvoudiger voedsel van hierboven kijk dan eens naar de honderden recepten die hier te vinden zijn:

[url=http://www.mg = edit: name removed = .com/Ayu/siteayu.htm]Receptenboeken[/url]

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

thanks, recepten etc zijn altijd welkom bij mij... Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 12-11-2008 00:26 Jeroen wrote:
Ik zal de topics aan elkaar linken via je eerste bericht, dan weten mensen waar ze moeten reageren voor wat.

Dank, Yerun. En nu maar hopen dat ze kunnen lezen, met name dingen die vet, cursief zijn geschreven... Dit is de tweede topic die ik start, en ik hoop dat die niet wordt weggeluld. Ik heb nog wat topics in de pen, maar of ik die lanceer is afhankelijk van deze testcase.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-11-2008 00:32 Jeroen wrote:
offtopic is allemaal weggehaald dus... dat kan alsnog in het andere topic gedaan worden.

Ik hoop dat je ook consequent handelt .
Dit naar aanleiding dat je mijn posting weghaalt
Sorry dat ik het hier plaats .
Als ik het ergens anders plaats kan je (of de lezers ) de context niet gelijk zien.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Voor de zekerheid plaats ik mijn posting uit die andere topic hier .

Sorry dat ik hier plaats .
Als ik het ergens anders plaats kan je (of de lezers ) de context niet gelijk zien.

Nogmaals Meneer HvdB dit geschreven .
of IndonesiŽrs die in Nederland wonen (ik wil wel eens weten wat die Surya weghapt). .

Ik weet niet zeker over wie hij het heeft , vooropgesteld dat het over mij gaat (Surya Atmadja ), dan zal ik ook niet reageren .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Dutchess , je heb gelijkt ( Wedden dat Surya niks laat horen? Emoticon: Shiny )

Ik denk ook niet dat er veel reacties zal komen van Indonesiers die in Nederland wonen.
Tenminste niet uit mijn kennisen en vriendenkring .
Ze zijn gesteld op hun privacy .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Voor de goede orde wil ik alsnog reageren op de posting van :

1.Dutchess :11-11-2008 19:56 :
2.De topic van HvdB

1. Wedden dat Surya niks laat horen?
Klopt , ik denk niet dat het interesant is om te weten wat ik eet of niet eet .

2.Ik denk ook niet dat er veel reacties zal komen van Indonesiers die in Nederland wonen.
Tenminste niet uit mijn kennisen en vriendenkring .
Ze zijn gesteld op hun privacy . Ik ook .

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 11-11-2008 19:20 Anne Mieke wrote:
Nee Dutchess dag mag dus niet, foei...

...

Wilma Dutchess,

We're not in!

Alleen Nederlanders in Indonesie of Indonesiers in Nederland. Hans is niet geinteresseerd wat wij eten (wij= Indo, = toerist, = regelmatige bezoeker, =Indonesiefiel, = met lief in Indonesie of in Nederland), hoewel dat wel eens zeer interessant zou kunnen zijn maar goed, we hebben respect voor het verzoek. Audh beetje censuur toch?
En onze recepten zijn al helemaaaaaaaaaaal niet interessant. Mja bij voorbaat als niet interessant afgestreept worden Emoticon: nou jammer want als het over eten gaat heb ik toch af en toe wel iets zinnigs toe te voegen. Maybe next lifetime..... Oeps ben nu in overtreding gezien de laatste zin.

On 12-11-2008 00:50 NKP-2005 wrote:
Misschien op het verkeerde topic, maar als er mensen ge�ntereseerd zijn in recepten, ter variatie van het eenvoudiger voedsel van hierboven kijk dan eens naar de honderden recepten die hier te vinden zijn:

[url=http://www.mg = edit: name removed = .com/Ayu/siteayu.htm]Receptenboeken[/url]

Recepten kunnen prima in de reeds bestaande recepten-topics toch?

http://forum.indahnesia.com/se(...)&submit=Start+search!

On 11-11-2008 19:56 Dutchess wrote:
Ach,. Hvd B, who cares... Bovendien weet ik zeker dat juist net de indonesie-gangers me benijden met mijn ouwerwetse gehaktbal plus vitaminerijke groente plus jus.

Wedden dat Surya niks laat horen? Emoticon: Shiny

A propos regels zijn er - in dit geval dus - om te overtreden Emoticon: Shiny

Ok, ben al weg.

HansvdB meldde zeer duidelijk wat hij wilde, al het andere kan hier en in andere topics Emoticon: Shiny

On 12-11-2008 07:08 Surya Atmadja wrote:

...

Sorry dat ik het hier plaats .

Ik doe mijn best... alle reacties uit het andere topic staan nu in ieder geval hierin. Ik ben niet altijd online, maar het verplaatsen hier naartoe is denk ik wel netjes geregeld zo.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-11-2008 08:26 Jeroen wrote:

...

Ik doe mijn best... alle reacties uit het andere topic staan nu in ieder geval hierin. Ik ben niet altijd online, maar het verplaatsen hier naartoe is denk ik wel netjes geregeld zo.

Bedankt .
Dat mag ik ook wel van jou verwachten .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

gaat niemand wat aan wat ik ga en wat ik eet. houdoo hŤ... sampai k(u) etemu laki.... ha ha niemand gezien Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Niet allemaal Jeroen, die van mij zit nu denk ik in de prullebak. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Angry Emoticon: Angry Wat een onzin, open een topic als je er iets mee doet en geen censuur . wie bepaalt dit trouwens"?

Kom nou, dit is een open forum.
Echt belachelijk dit, niet op reageren

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Merapi, dat kun je vinden, maar diegene die het topic heeft geopend was vrij duidelijk in zijn doelstelling en heeft dat ook gewoon neergeschreven. Lijkt me duidelijk toch? Bevalt je het niet kun je erover klagen, maar er is niets mis met topics als deze waarin mensen specifiek iets vragen.

Je bent verder niet verplicht overal op te reageren, dus als je een keer niet om je mening gevraagd wordt, dan moet het geen probleem zijn het topic links te laten liggen. Er zijn nog meer dan voldoende andere topics.

Ik denk dat HansvdB ook een beweegreden heeft om het topic zo specifiek te maken, maar misschien dat hij daar zelf zijn licht over kan laten schijnen. Bij deze de vraag aan HansdB dus... Emoticon: Wink
On 12-11-2008 11:42 4yoke4 wrote:

...

Niet allemaal Jeroen, die van mij zit nu denk ik in de prullebak. Emoticon: Yes!

Die was nog van voor de tijd dat dit topic aangemaakt werd... inderdaad verwijderd. Zo ook net nog een los antwoordje van Latex die ook niet las hoe dat andere topic werkt Emoticon: Wink

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 12-11-2008 13:43 Jeroen wrote:
Ik denk dat HansvdB ook een beweegreden heeft om het topic zo specifiek te maken, maar misschien dat hij daar zelf zijn licht over kan laten schijnen

Bij dezen, Jeroen. Ik heb de topic specifiek gemaakt omdat ik alleen een lijst wilde hebben van wat Nederlanders in IndonesiŽ en IndonesiŽrs in Nederland nou zoal eten. Daarnaast heb ik dezelfde topic aangemaakt met /OFF erachter, zodat de mensen die erop willen reageren of gewoon willen OH'en dat kunnen doen. Lijkt me niks mee mis, zo'n dubbele opzet.

Ik heb geen rekening gehouden met Indo's in Nederland of in IndonesiŽ. Da's betrekkelijk stom, want ook van die lieden zou ik heel graag het eetpatroon willen weten. Voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen Indo's, sterker nog, ik heb er zelf een geproduceerd. En ik ben uitermate tevreden over zowel het productieproces als het eindproduct.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Algemene opmerking :
Indo is een andere naam van Nederlanders die afkomstig zijn uit Nederlands Indie .

Kinderen van Indonesiers met buitenlanders zijn per defenitie geen Indo,(Indische Nederlanders en of Indo's) .
Men kan hun specifieke namen geven op grond van hun ethnische achtergrond zoals Indo-Belanda , Indo-Jerman , Indo Perancis etc .

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Van Dale Hedendaags:

in∑do (dem; meervoud: indoís; verkleinvorm: indootje)

1
iem. van gemengd Europees-Indonesische afkomst
▲ betekenisverwante termen
hyperoniem: halfbloed

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee hoor Yerun, ben niet zo"n klager.
Surya, dit weten onze forum leden allang, het verschil tussen Indo en Indonesier!
weinig zinvol om een open deur in te trappen.
De Indo is al 350jaar bekend..
Juist de Indo"s moesten strijden voor hun positie en het merendeel heeft het gered!
Vergis je niet hoeveel Indo"s in Nederland wonen, terecht nu hun erkenning!
Nederland is tenslotte het land DAT ALLE INDO'""S HEEFT VERWEKT, LATEN WE DAT NIET VERGETEN!!
groet Merapi/Wilma

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Sapolidi, maar eigenlijk raar dat je dit nog steeds moet uitleggen...
Ik maak het ook vaak mee[ben zelf een echte totok] de vragen, maar een Indo is toch in Indie geboren??
De tegenwoordige generatie is niet opgegroeid en opgevoed met het verschil tussen Ned.Indie en RI, dus uitleggen heeft weinig zin.
Toch wil ik een onderwijsproject starten om kinderen meer te leren over 350jaar geschiedenis van Indonsia

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 12-11-2008 16:46 NKP-2005 wrote:
Wat mij betreft: allemaal off-topic muggezifterij.

Als je goed naar de titel van deze topic hebt gekeken dan staat er met vette rode letters bij off .
En volgens HansvdB mag alle andere goedbedoelde onzin alsmede commentaar hier gepost worden. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-11-2008 16:01 merapi wrote:
.......... maar een Indo is toch in Indie geboren??

Nee, een Indo kan ook in Nederland of whereever geboren zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 12-11-2008 11:42 4yoke4 wrote:

...

Niet allemaal Jeroen, die van mij zit nu denk ik in de prullebak.

Die was nog van voor de tijd dat dit topic aangemaakt werd... inderdaad verwijderd. Zo ook net nog een los antwoordje van Latex die ook niet las hoe dat andere topic werkt

Emoticon: Yes!

Neeeeeeeeee, want ik wees Merapi erin op dit OFF topic maar maakt niet uit dat is nu wel duidelijk

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,083 pageviews Een website van indahnesia.com