Eten uit Nederland bestellen voor RI

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het bestellen van de "echt" Nederlandse artikelen in Nederland en dat dan naar RI laten sturen. Ik denk dan aan bijv. beschuiten, muisjes (!), pindakaas, voorgebakken broodjes (ook in Singapore te kopen), stroopwafels, pepernoten, Bastogne-koeken, kerrysaus, Zaanse mayonaise, etc. Je weet wel, al die dingen die men in Nederland lekker vind en hier nooit te krijgen zijn.

Er is bij mijn weten één website om zoiets te bestellen: RealDutchFood.com. Heeft iemand daarmee ervaring (ik niet zo'n beste)?

Zijn er andere sites om dat te bestellen (de muisjes zijn op, kinderen maken amok)?

Een dure aangelegenheid, trouwens.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Helaas, ik heb daar geen ervaring mee. Ik vraag dan ook meer dan ik beantwoord: moest je belasting betalen over die zending? Kun je de meeste van die spullen niet in JKT (Kem Chicks, geloof ik) bestellen?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Dezelfde verhaal zoals mijn gezin .
We komen met vacation in Indosenia .
Neem ook etenswaar uit Nederland terwijl wij hoogstens 4 of 5 weken zitten .
Elke dag nasi + lauk pauk (hoewel uitgebreid) is voor hun ook niet meer lekker .
Ikke niet , vreet me te barsten aan indonesische vreterij.

Komen we ook een paar keren naar Kemcik (een soort A.H) in Jakarta , daar kan je ook hollandse produkten kopen.
Zag toen (nog in gulden) een Honig pannekoeken meel voor 40.000 rupiah (ongeveer 10 gulden) per pak . En andere hollandse produkten . Die honigsprijs is bij mij nog steeds gebleven . Toen koste dezelfde pak ongeveer fl 1,05 of zoiets op de schappen van A.H in Amsterdam .

Zeg ook tegen mijn gezin , Je Zus nog aan toe , stel is voor dat je geen Indonesische pannekoek meel wil eten , en alleen maar D.E Goudmerk koffie wil drinken , dan moet ik wel gaan bijverdienen op mijn oude dag .Toen was Senseo nog niet op de markt of populair.
Nu nemen mijn Indonesische vrienden ook Senseo pruttelaar mee naar Indosenia , en een lading koffiepads .Ben benieuwd wat die koffiepads in Indosenia kosten .
Geef mij maar een lekkere kopi tubruk uit Toradja .
Murah meriah . Goedkoop .

Mss moet ik wel bijverdienen als toeristen guide in Jakarta . Emoticon: Wink
Kan ik niet rondkomen met mijn toekomstige AOW en bedrijfspensioen .
Moet ik toch op zijn minst 2000 eurie inkomen hebben .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kwam je pakket zo aan ja? Dat is inderdaad niet echt fraai te noemen. Maar dan is het zo te zien wel open gemaakt door de bea cukai/postkantoor. Ik wil het nog eens proberen, maar heb eigenlijk niets wat ik zo erg mis dat het direct besteld moet worden. De dingen die je opnoemt zijn trouwens wel lekker. Muisjes hebben ze wel hier overigens, maar met veel te veel suiker en bijna geen cacao.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid schreef

Geef mij maar een lekkere kopi tubruk uit Toradja .
Murah meriah . Goedkoop .
Bah al die gif met die korreltjes in je mond!!
Ja die druks is dan ook weer een afglijding van alles wat met vroeger te maken had.
hier word het ook nog gedronken, en ik heb het ook eens geprobeerd.
Neen dat is niets voor mij al die korreltjes in je keel.

de doorsnee mens is blij dat de ontwikkeling daarin met Senseo als algemene gebruik het steeds gemakkelijk maak één kop je koffie te serveren.

En ook de nu duurdere machines waarin water, en koffie bonen automatisch worden gemengd , gemak dient de mens.
Arab koffie een donkere soort gebrand sterk bak koffie is mogelijk.
Neen voor mij geen koffie tubruk meer.................. bah tidak enak Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Het pakket dat ze mij toestuurde tegen €100 verzendkosten was inderdaad opengemaakt, maar er miste niets. Realdutchfood stond erop dat dit een goede doos was voor internationale verzendingen, maar daarmee kon ik het niet zo eens zijn. Er is behoorlijk mee gesmeten. Alle beschuiten (3 rollen) waren kruim, alleen nog bruikbaar voor het gehakt; de pasteitjes onherkenbaar platgedrukt. Alle doosjes waren platgedruk, vele stuk, één half leeggelopen. De Groninger ontbijtkoek plat, ga zo maar door.

Al met al viel de schade nog wel mee, maar een vergoeding krijg je natuurlijk niet. Ze vonden dat ik een klacht moest indienen bij de plaatselijke posterijen. Ken je dat: uren zitten ouwehoeren met iemand die er niets van begrijpt en de formulieren die ingevult moeten worden voor de klacht niet kan vinden, want ik ben de eerste die klaagt? Zoveel tijd en geduld heb ik niet, natuurlijk. Nee, ik vond dat Realdutchfood de schade maar moest betalen van deze spulletjes:

Helaas niets meer van ze gehoord na het toezenden van de foto's.

Nu zoek ik een andere bron. Ik zal eens zien of ik via Jakarta kan bestellen. Hopelijk is dat vers.

asepers
Gebruiker
spacer line

o.a. Venco-drop wel duur Rp.70.000 klein zakje,heeft ook een winkel in Jakarta

www.balideli.net/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tjonge wat een rotzooi zo.... maar het kan natuurlijk zo zijn dat er in Indonesie 'misbruik' gemaakt is van je pakket.. haha.. Ik wilde er wel eens bestellen, maar als de klantenservice zo afgehandeld wordt, dan hoeft het niet per se Emoticon: Nooo

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik ken realdutchfood en de bijbehorende reputatie.
Vandaar geen bestellingen van Oyibo.

Gelukkig heeft Oyibo zijn 2 wekelijkse aanvoer van ouwe kaas, beenham, salami, saucijzebroodjes, hemaworsten drop, en zoute haring. Een osseworst kan ook.
Die gooi ik in de vriezer. De andere zaken komen 1 keer in de 4 weken. En dat is genoeg. De beperking is echter 25 kilo per per 2 weken, maar dat lukt prima.

En de kosten zijn de kosten van het bestelde.

1 keer per jaar mogen we een 20 voeter laten komen. En dat is dan meer geschikt voor de thee en koffie en pindakaas en hagelslag. enzovoort Emoticon: Party!

T'is echt afzien hier Emoticon: Laugh out loud
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

bli wayan
Gebruiker
spacer line

Ik lees veel vreemde dingen op dit forum,maar dit is wel 't toppunt ! Heb wel eens gehoord van mensen die in frankrijk gaan camperen en dan uit Nederland "ingeblikte gehaktballen meenemen.Ik kom al sinds 1991 voor 2 maanden in Bali en heb nog nooit behoefte gehad aan beschuitjes,hagelslag of weet ik veel.Wens jullie veel sterkte met al deze problemen.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 12-11-2008 22:52 bli wayan wrote:
Ik lees veel vreemde dingen op dit forum,maar dit is wel 't toppunt ! Heb wel eens gehoord van mensen die in frankrijk gaan camperen en dan uit Nederland "ingeblikte gehaktballen meenemen.Ik kom al sinds 1991 voor 2 maanden in Bali en heb nog nooit behoefte gehad aan beschuitjes,hagelslag of weet ik veel.Wens jullie veel sterkte met al deze problemen.

Nou, ik kan me voorstellen dat als je daar jaren woont je dat soort dingen wel mist en ze dan laat opsturen uit Nederland. Zelf ga ik ook geregeld voor periodes van 2 tot 4 maanden naar Indonesie en dan hebik in ieder geval 3 of 4 kilo oude kaas mee in mijn bagage. Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Ik kan me heel goed voorstellen, dat als je al een tijdje buiten Nederland woont, heel veel hollandse dingen gaat missen. Wij sturen regelmatig naar mijn broer die al 50 jaar in Amerika woont diverse dingen op, zoals: saucijzebroodjes, hagelslag, drop, kaas, hema worsten en noem maar op. Mijn nichten en neven, die daar wonen, vinden dat ook heel lekker.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik kan me heel goed voorstellen, dat als je al een tijdje buiten Nederland woont, heel veel hollandse dingen gaat missen.
Ik ben ondertussen enkele jaren weg uit Nederland en mis alleen de spruitjes en reinigingstabletten voor mijn kunstgebit, voor dat laatste heeft een forumbezoeker gezorgd.
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 12-11-2008 22:52 bli wayan wrote:

Twee maanden per jaar op Bali stelt natuurlijk niet zo veel voor als je bepaalde dingen graag wil hebben. Die neem je mee of koop je ter plekke. Echter zijn er ook mensen die al tig jaar niet meer in Nederland wonen en dus om die reden wel wat lekkers willen. Ik zelf ben pas twee jaar weg, maar vorige week werd ik verblijd met droppoeder, pondspakken drop en nog wat zakken drop. Erg lekker.. ik miste het niet, maar het is wel extra leuk om in een pot op tafel te hebben staan kan ik je vertellen. Emoticon: Yes! (Het is overigens ook vrij snel weer op, maar dat is niet erg)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 13-11-2008 04:56 Tuti & Jan wrote:
Ik kan me heel goed voorstellen, dat als je al een tijdje buiten Nederland woont, heel veel hollandse dingen gaat missen.
Ik ben ondertussen enkele jaren weg uit Nederland en mis alleen de spruitjes en reinigingstabletten voor mijn kunstgebit, voor dat laatste heeft een forumbezoeker gezorgd.
Jan

Dan heb je het belangrijkste wellicht via iemand van het forum kunnen verkrijgen. Zijn er geen spruitjes te verkrijgen? Ik heb wel eens van die vreemd gevormde dingen gezien die erop leken. Weet echter niet of het ook daadwerkelijk spruitjes waren omdat ik die dingen niet lekker vind.

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Jan, ik weet niet of je wel eens in Singapore komt, maar daar kun je spruitjes vinden. Ze zijn erg duur en het zijn meestal van die hele grote jongens. Ik heb ze liever kleiner. Ze worden daar verpakt in een doosje van ZES!!!
Ook je reinigingstabletten zijn daar volop verkrijgbaar.
Ik ga dan meestal naar de Cold Storage in Holland Village of Jelita, omdat ze daar ook lekker vlees hebben.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb wel eens van die vreemd gevormde dingen gezien die erop leken.
Die heb ik inderdaad ook wel eens gezien, hardstikke slap, spruitjes dienen hard te zijn.
Ik denk er over om iemand zaad mee te laten brengen, vlak bij ons hoog in de bergen moeten spruitjes ook groeien.

ik weet niet of je wel eens in Singapore komt, maar daar kun je spruitjes vinden
Ik ben vorig jaar voor mijn visum in Singapore geweest, voorlopig kom ik niet meer in het buitenland.
Met de reiniginstabletten kan ik een jaartje vooruit.
Rundvlees kopen wij op de markt, liefst bief van de haas en Tuti maakt daar zelf gehakt van en overheerlijke goulash maar ook Rendang!
Bedankt voor het meedenken,
Jan

madcat
Gebruiker
spacer line

Het enige wat ik nou uit nederland zou laten komen is een doos frikandellen en een goed stuk friese nagelkaas of van die gruwelijk oude brokkelkaas ofzo. Heb frikandellen wel eens bij de Kemchicks gevonden maar dat gebeurt je ook maar zelden, en van oude kaas hebben ze hier geen kaas gegeten (heh). Komijnenkaas vind je nog wel es bij de Ranch Market o.i.d. maar da's alleen maar jonge kaas.

Grappig verhaal: proberen uit te leggen wat nagelkaas nou is. En dan uiteindelijk maar terugvallen op dat wat in een kretek sigaretje gaat bij ons de kaas in verdwijnt. Minus de tabak dan. Ogen als schoteltjes Emoticon: Very funny

Trouwens, dingen zoals hagelslag en calve pindakaas kan je met een beetje moeite gewoon bij Foodhall vinden, kost wel iets meer dan je denkt maar goed, dat moet je er dan maar voor over hebben Emoticon: Very funny

madcat
Gebruiker
spacer line

On 13-11-2008 05:32 Yerun wrote:

...

Dan heb je het belangrijkste wellicht via iemand van het forum kunnen verkrijgen. Zijn er geen spruitjes te verkrijgen? Ik heb wel eens van die vreemd gevormde dingen gezien die erop leken. Weet echter niet of het ook daadwerkelijk spruitjes waren omdat ik die dingen niet lekker vind.

Diepvries spruiten van de Foodhall. Redelijk te pruimen als je ze ff ontdooiten roerbakt met het een of ander. Zodra je ze kookt worden 't snotballetjes Emoticon: Smile

daft_punk
Gebruiker
spacer line

ik heb verse spruitjes gezien in bali. Op de markt in bedugul zijn bijna alle groentes te krijgen. doordat de tempertuur daar lager ligt groeien bijna alle groentes daar. Ik heb geen boerenkool gezien, het is daar nog niet zo koud dat er de avondforst overheen kan

Cynthia m
Gebruiker
spacer line

Ik bestel mijn Nederlandse producten altijd bij www.dutchfoodshop.nl, heb er goede ervaringen mee, snelle levering prima verzorgt. Emoticon: Yes!
De pindakaas, hagelslag en ontbijtkoek staan hier weer op tafel hoor. Emoticon: Yummie!
Mijn sinterklaaspakket is al onderweg verheug me nu al op de pepernoten en chocoladeletters.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Ze hebben idd alles. ik zal het doorgeven aan mijn vrienden daar, dan hoef ik geen paketten meer te sturen Emoticon: Puh!

dutchfood
Gebruiker
spacer line

Ha,

Nederlandse producten bestellen in het buitenland. Daar weet ik alles van!
Kijk en huiver:

[edit]

Groetjes van
Roos

OPMERKING BEHEERDER

Ik keek en huiverde niet. Roos, wil je reclame maken, prima ! Neem even kontakt op met Jeroen.

Geplaatst door oyibo @ 16-01-2009 15:44

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,122 pageviews Een website van indahnesia.com