Vliegveld Dubai

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wij zijn van plan volgend jaar februari/maart vanaf DŁsseldorf met de Emiraten naar Jakarta te vliegen. Nu zag ik dat we in Dubai een transfer hebben van "schrik niet" bijna een dag. Hebben ze op dit vliegveld ook zo'n mooie loungeruimte zoals in Kuala Lumpur? In Kuala Lumpur kun je namelijk in een loungeruimte verblijven waar je kunt douchen, tv kijken, gratis internetten, koud/warm bufffet en gemasseerd kunt worden. Hier hebben ze ook van die comfortabele stoelen, waarop je kunt slapen. En dat alles voor 25 dollar per 6 of 8 uur. Ik heb geprobeerd om dit op het internet te achterhalen maar heb hierover niets kunnen vinden.

josari
Gebruiker
spacer line

http://emirates.com/de/english/

Pamela hier heb je misschien wat aan.
Klik maar op plaatje terminal 3

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Vliegveld is zeker niet te vergelijken met KUL, veel te klein met veel nepdingen (neppalmbomen etc) zoals alles in Dubai nep is. Ik raad je aan gewoon 24u de stad in te gaan. Wel op tijd een hotel boeken want hotels zitten bijna altijd 100% vol in Dubai. En schrik niet van de enorme prijzen.

Overigens kan je ALTIJD tussen vluchten de stad in gaan, mits de tijd het toelaat. Ook als ik maar 3 uur in Dubai heb vind ik het prettig om even een luchtje te scheppen in de buitenlucht van Dubai of een rondje met een stadsbus door de stad te maken. Het doorbreekt in ieder geval de sleur van het wachten. Geen enkele luchtvaartmaatschappij heeft als eis dat je in de vliegveldterminal moet blijven wachten op je aansluitende vlucht, je moet alleen op tijd boarden voor je volgende vlucht, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Je ingecheckte bagage blijft natuurlijk op het vliegveld.

Dit geldt voor nagenoeg iedere luchthaven in het buitenland, dus ook SIN, KUL of andere transfervliegvelden. Toen ik laatst naar Lima in Peru moest heb ik op de heenweg 4u moeten wachten in New York, ben ik even een maaltijdje gaan eten tussen de negers op Newark treinstation, en op de terugweg had ik 8u in Atlanta, toch mooi daar nog even het Coca Cola museum en het Aquarium in de binnenstad gezien...toch een stuk leuker dan 4 uur of 8 uur wachten in een saaie terminal. Nee ik blijf nooit langer dan 3u op een vliegveld wachten!

Gracias. Sama sama

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ik raad je ook aan om niet op het vliegveld van Dubai te blijven,je verveelt je daar rot.Vind 3 uur wachten daar al veel te lang,laat staan bijna een hele dag.

Indien mogelijk de stad in voor een stadstour,uit eten of zo, zoals kiwimave zegt, Alleen is het jammer dat de vliegvelden soms zover weg van de stad liggen, zoals bv Kuala Lumpur hoewel je er daar met die treinverbinding in 40 minuten bent, of een taxirit van ruim 1 uur.

hati hati, pelan pelan

ketut.nl
Gebruiker
User icon of ketut.nl
spacer line

On 09-11-2008 18:37 kiwimave wrote:
Vliegveld is zeker niet te vergelijken met KUL, veel te klein...

Vorige maand is het nieuwe gedeelte van de terminal geopend. Hopelijk hoef je nu niet meer over koppen te lopen en/of over slapende mensen te struikelen!

Een taxirit naar het oude centrum duurt dacht ik 15-20 minuten. 2 Jaar geleden ook gedaan toen we 9 uur overstaptijd hadden. Overigens is het wel handig om van te voren een beetje te plannen. De afstanden in Dubai kunnen erg groot zijn. Maar ja, met een taxi ook goed te doen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topics verplaatst naar 'Tickets, airlines en reizen'

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Behalve de verbinding met een tussenstop van inderdaad zo'n 23 uuris er ook een veel snellere verbinding vanaf Dusseldorf voor de zelfde prijs, met "slechts" 4,5 uur oponthoud in Dubai op de heenreis, en 3 uur op de terugreis. Kijk maar voor een overzicht op ebookers.de of skyways.de. Ook met vertrek vanaf Frankfurt, iets goedkoper, en met nagenoeg de zelfde vertrektijden. Bovendien is de trein vanaf elk duits treinstation gratis bij het ticket inbegrepen, alleen tegenwoordig wat moeilijker te krijgen via een duitse
Het oponthoud daar is dan wel op de heenreis van middernacht tot vroeg in de morgen, dus dan heb je niet veel aan een eventueel bezoek aan de stad.
Op de terugreis is de stop-over ook in de vroege ochtend.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Het inbegrepen treinticket is dus vanwege de elektronische vliegtickets tegenwoordig alleen nog te verkrijgen via een duite ticketautomaat, dus op een duits perron. In de praktijk dus een keer extra reizen, of een half uur eerder vertrekken, met extra overstap.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Jupje,
Ik heb het inmiddels ook ontdekt.
Ik wil iedereen danken voor hun info.
Mvg.
Pamela

toveertje
Gebruiker
spacer line

Beste Pamela,

Vorige week heb ik mijn vlucht geboekt via een globe reisbureau. Ik vlieg met Emiraten, vanaf dusseldorf voor Ä 600,00 naar Jakarta. Ik heb een tussenlanding op de heenweg van circa 4 uur, en op de terugweg 3 uur. Dit is goed te doen.
Er zijn niet zoveel stoelen in het vliegtuig voor deze prijs maar misschien heb je net zo'n geluk als ik.

Groeten Vera

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hallo Vera,
Ik had, nadat ik Jupje bovenstaand berichtje heb gestuurd, een vlucht kunnen boeken bij de Emiraten vanaf DŁsseldorf met een transfer in Dubai (heen en terug) van 3 uur. Kosten: Ä 543,00. Onlangs heb ik gezien dat deze vlucht inmiddels al op Ä 1100,00 komt te staan. Niet te geloven hŤ?
In ieder geval bedankt voor je bericht.
Groetjes,
Pamela

toveertje
Gebruiker
spacer line

Hallo Pamela,

ik ben iets duurder uit omdat ik via een reisbureau heb geboekt! Maar Ä 600,00 per persoon is natuurlijk echt te gek. Mijn man had ergens hier op het forum gelezen dat er zo'n goedkope vlucht mogelijk was, Het reisbureau werd gek toen ze zagen welke prijs er in beeld kwam!
Ik kan niet wachten tot ik mag gaan vliegen, 7 maart is te overzien.
Veel plezier op java
Groeten Vera

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hť Vera,

Wij gaan 6 maart richting Jakarta, 7 maart zat namelijk helemaal vol. We blijven dan een paar dagen in Jakarta om te acclimatiseren.
Is dit de eerste keer dat jullie naar IndonesiŽ gaan? Blijven jullie op Java of worden er nog andere eilanden aangedaan? Wij proberen elk jaar naar IndonesiŽ te gaan. Dit jaar willen wij naar de Molukken.
Wij hebben er reuze zin in!
Een hele prettige vakantie toegewenst.
Groetjes,
Pamela

toveertje
Gebruiker
spacer line

Hallo Pamela,

wat leuk misschien komen we elkaar wel tegen. Voor mijn man en mijn persoontje wordt het de derde keer dat we naar Java gaan. Wij reizen sinds een 9 jaar ook veel en dan voornamelijk naar azie. vietnam, borneo, sri lanka maar ons hart ligt in Indonesie. Vorig jaar maart hebben we voor het eerst mijn vader meegenomen. Hij is opgevoed door een oom en tante die in bijna hun hele leven in Indonesie doorbrachten Na de oorlog kwamen deze mensen terug naar Nederland, zoals zo velen moesten zij terug. Mijn vader heeft heimwee naar het verleden en vorig jaar zijn we op zoek geweest naar de plaatsen waar oom en tante gewoond en gewerkt hebben. De school waar oom gewerkt heeft hebben we gevonden en daar zijn we zo vriendelijk ontvangen. We mochten terwijl er les gegeven werd de school doorlopen en aan iedereen werd verteld dat onze oom er aan meegewerkt had om de school op te bouwen. Het was zo leuk! Nu gaan we naar andere plaatsen die mijn vader uit de verhalen van vroeger nog herinnert. Wij hebben er dus ook heel veel zin in.

Misschien tot ziens
Groeten Vera

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hi Vera,
Wij zijn ook een 8 ŗ 9 jaar grote reizen gaan maken naar AziŽ: Vietnam, IndonesiŽ, Cambodja. Volgend jaar zouden wij eigenlijk naar China gaan maar tijdens een presentatie van AziŽ (reisbureau) besloten mijn man en ik gelijktijdig om toch maar weer naar IndonesiŽ te gaan. We hebben al heel wat eilanden bezocht: Sumatra, Java, Bali, Kalimantan, Sulawesie en de Nusa Tengara. Stuk voor stuk schitterende eilanden met vriendelijke en gastvrije mensen. Ik zelf ben 61 jaar geleden in IndonesiŽ geboren, maar na de oorlog moesten wij IndonesiŽ verlaten daar mijn ouders Indisch-Nederlanders waren (Nederlandse voorouders). Wij blijven eerst een paar dagen in Jakarta en dan willen we met de trein naar Semarang, Sukabumi en nog meer van die plaatsjes. Daarna vertrekken we vanaf Soerabaja (mijn geboorteplaats) naar de Molukken. Dit is ons plan tenminste, het kan ook heel anders uitpakken hoor.
Groetjes,
Pamela

marian59
Gebruiker
spacer line

hallo. ik vertrek 17 maart via dusseldorf dubai jakarta met emirates airline . en volgens schema ong 4 uur wachtyd in dubai , ben benieuwt wanneer u gaat, ik reis alleen , voor het de eerste keer naar indonesie , het zou leuk zijn als er meerdere reisgenoten zijn vr gr maran

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik moet ook stopover doen in januari bij mijn arabische broeders , dacht dat het 3 uren zal zijn .
Voor die paar honderd eurie verschil wil ik wel gaan verbroederen met mijn vrouwelijke geloofsgenoten .
Weet niet of ik mijn heupflesje met inhoud(campari) in mijn tas mag meenemen .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid hier op de foto moet je eigen vermaken. Het ziet er goed uit

Weet niet of ik mijn heupflesje met inhoud(campari) in mijn tas mag meenemen .
Babyvoeding
Vloeibare babyvoeding in hoeveelheden boven de 100 milliliter is toegestaan in de handbagage mits men met een baby reist (bijvoorbeeld soyaproducten).
Gekookt water (om te mengen met babymelk in poedervorm) in hoeveelheden boven de 100 milliliter is echter niet toegestaan in de handbagage. Check bij de airline of de mogelijkheid bestaat om aan boord het benodigde water voor de baby te laten koken.

Maar niet onder de burka kijken Emoticon: Confused

of deze dame

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bekasi
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal
Weet niet of jully ermee bekent zijn maar als je emirates vliegt en je hebt een langere overstap dan 4 uur dan kun je bij het restaurant van emirates een gratis maaltijd krijgen.
Wel langer dan 4 uur wij hadden een over stap van 3.55 uur en we hadden er geen recht op. Het kan er wel druk zijn.
Doe er je voordeel mee suc6

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 19-12-2008 02:06 bekasi wrote:
Hallo allemaal
Weet niet of jully ermee bekent zijn maar als je emirates vliegt en je hebt een langere overstap dan 4 uur dan kun je bij het restaurant van emirates een gratis maaltijd krijgen.
Wel langer dan 4 uur wij hadden een over stap van 3.55 uur en we hadden er geen recht op. Het kan er wel druk zijn.
Doe er je voordeel mee suc6

Restaurant is een groot woord, is meer een soort van gaarkeuken waar je tussen de Indiers je met ellebogenwerk richting voedseltrog moet werken.. Vorige keer toen ik er was ben ik trouwens eerst even de stad ingegaan (stopovertijd van 11u), vervolgens kwam ik terug en stond ik in de rij bij de voedselbank voor een maaltijd..toen ik vooraan stond bleek dat ik geen recht meer had op een maaltijd omdat ik het vliegveld af was gegaan!! Toen heb ik toch wel meerdere Emirates-lieden flink de huid volgescholden maar ze hielden helaas voet bij stuk :(
dus: EERST MAALTIJD BIJ VOEDSELBANK AFHALEN DAARNA PAS STAD IN!!!

Gracias. Sama sama

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 19-12-2008 08:04 kiwimave wrote:

...

Restaurant is een groot woord, is meer een soort van gaarkeuken waar je tussen de Indiers je met ellebogenwerk richting voedseltrog moet werken.. Vorige keer toen ik er was ben ik trouwens eerst even de stad ingegaan (stopovertijd van 11u), vervolgens kwam ik terug en stond ik in de rij bij de voedselbank voor een maaltijd..toen ik vooraan stond bleek dat ik geen recht meer had op een maaltijd omdat ik het vliegveld af was gegaan!! Toen heb ik toch wel meerdere Emirates-lieden flink de huid volgescholden maar ze hielden helaas voet bij stuk :(
dus: EERST MAALTIJD BIJ VOEDSELBANK AFHALEN DAARNA PAS STAD IN!!!

Tja, het leven valt niet mee als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-12-2008 10:04 ouwe bekende wrote:

...

Tja, het leven valt niet mee als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Nou seh ,
" wij" Nederlanders zijn toch bekend dat we slimme jongens zijn ..

Het is wel een goede tip , voordat ik onder de voet gelopen wordt door een horde bedoeienen .
Straks lees je in de kranten dat een nederlandse toerist onder de voet werd gelopen tijdens zijn strijd om gratis voedsel te bemachtigen .
Cilaka dese Emoticon: Nooo

PS : hoe zit het met de taxfree shop , is het echt goedkoper dan Shiphol of Changi ?
Wil toch even kijken kijken niet kopen

bisa dicek of makemyday .

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Kiwi, ik moest wel lachen hoor, hoe je het geheel verwoorde. Geweldig, ik kan het me precies voorstellen! Emoticon: Smile

Begin de details te vergeten

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Dag iedereen,

Wij vliegen van de zomer voor het eerst met Emirates via Dubai. Als ik op de website kijk, lees ik van alles over lounges, maar weet iemand of dit stoelen betreft of ligstoelen of wat dan ook? Ik heb er niet zo'n duidelijk beeld van en als ik ze daar probeer te bereiken, gaat dat erg moeizaam. Ook op mijn e-mail wordt niet gereageerd. Op de terugweg hebben we namelijk een tussenstop van zo'n 8 uur Emoticon: Sadley Ik ben ook erg benieuwd of mensen al ervaring hebben met de zogenaamde minder validen lounge van Dubai Airport?

Ik lees dat het me wordt afgeraden om dus niet op die airport te blijven, maar wist niet eens dat je uberhaupt die airport mocht verlaten tijdens zo'n tussenstop?

Alvast bedankt!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,525 pageviews Een website van indahnesia.com