Is Bali een beetje Safe?

Subforum Bali, het godeneiland 
87 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Koensk
Gebruiker
spacer line

Ik vroeg me af hoe veilig het eiland eigenlijk is.
Kun je een beetje overal zonder begeleiding naar toe, of bestaat dan de kans dat je door een groep "boeven" of "struikrovers" overvallen wordt. Ik neem aan dat Bali wat dat betreft toch een net ander eiland is dan bijvoorbeel de Griekse eilandjes of bijvoorbeeld Malta.

Groet Koen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Overvallen worden kan overal, daarvoor hoef je niet op een bepaalde plek te komen. Wellicht is je eigen wijk onveiliger dan een gemiddelde plek op Bali.

Je hebt geen begeleiding nodig om ergens naartoe te kunnen. Let alleen een beetje op je spulletjes. Het merendeel van de mensen is aanzienlijk minder rijk (aangezien je al een vliegreis kunt betalen ben je rijk) en sommigen zullen een kans grijpen om snel wat geld te verdienen. Dit heeft niets met een Balinees of IndonesiŽr te maken, want volgens mij is het vrij werelds dat dergelijke dingen gebeuren.

Yerun

Belanda
Gebruiker
spacer line

Het is misschien wel interessant om te weten dat voor de toeristische trek naar Bali het eiland bekend stond om het feit dat er nauwelijks misdrijven werden gepleegd.
Maar wees niet naÔef. Let op je eigendommen.
Emoticon: Stupid

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

hier in t vondelpak is de kans op een struikrover 100 maal groter als op bali haha....

arkoudi
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk is het veilig.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

veiliger kan haast niet...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

august
Gebruiker
User icon of august
spacer line

Ik kom 3 keer per jaar op Bali vanwege werkzaamheden. Ik voel me daar veiliger dan in Amsterdam of om het even een stad in NL . Emoticon: Bye bye

idbrj
Gebruiker
spacer line

Koensk,

We gaan al een aantal jaren naar Bali. Ons is nooit iets overkomen.
Waarom stel je niet de vraag of Amsterdam safe is. Ik denk dat je daar meer risico loopt dan hier op Bali.

EricYen
Gebruiker
spacer line

Sluit me geheel aan bij Jeroen,

Armoede drijft mensen wereldwijd helaas (maar begrijpelijk) tot acties, zoals diefstal en overval. Heb me bij eerdere bezoeken aan indonesie echter nooit bedreigd gevoeld, zoals dat wel is in enkele landen in Z-Amerika of bv. Z-Afrika.

Woon zelf in het uiterst veilige Singapore, ben dus gewend aan een zeer hoog "veiligheidsgevoel", maar voel me desondanks allerminst ongemakkelijk in Indonesie.

groet,
Eric

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Wij zijn al zo'n 10 maal in IndonesiŽ, waaronder Bali geweest en nog nooit geen problemen gehad. Absoluut veilig.
En zoals Eric al zegt is Z-Afrika en zeker Z-Amerika een stuk minder veilig op z'n zachts gezegd.

caroline
Gebruiker
spacer line

Ik sluit me bij al mijn voorgangers aan en voel me op Bali, waar ik 2 keer per jaar kom, super veilig ! Wat ik van NL niet kan zeggen.

Confy
Gebruiker
User icon of Confy
spacer line

men pinpas en phone waren wel gejat uit hotel(waarschijnlijk 99%) maar dat was gewoon stom van mij om die shit te vergeten bij het verlaten van hotel Emoticon: Frustrated

voor de rest op straat en alles voel ik me prima daar, idd regelmatig veel beter dan in NL

Koensk
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor al jullie reacties. Kan ik in ieder geval met een gerust hart op vakantie Emoticon: Wink

tonstegers
Gebruiker
spacer line

Beste mensen
Wij willen jullie even waarschuwen om voorzichtig te zijn als je onderweg bent op Bali ( en elk ander land natuurlijk).
Wij zijn een maand door Java en Bali getrokken en in de laatse week op Bali zijn we bruut overvallen door 2 man op een snelle scooter die ons van al onze spullen beroofden.
Wij waren alles kwijt: paspoorten , tickets , geld enz.
Wij werden gelukkig spontaan geholpen door een restauranthouder en er was zelfs een man uit zeeland die ons spontaan 160 euro in onze handen drukte om te kunnen eten en drinken.
Je snapt dat je op dat moment volledig van de kaart bent en radeloos.
Dan begint het hele circus.
Aangifte doen bij de politie , die geen woord engels spreekt , maar wel de moeite doen een rapport op te stellen.
Creditcards blokkeren.
Naar de NEDERLANDSE AMBASSADE , waar je als een crimineel ontvangen wordt , niemand spreekt nederlands, je kunt een voorlopig paspoort krijgen maar dan wel 50 euro dokken. Heb je geen geld: Jammer dan.
Niet even vragen: hoe is het dan met jullie zelf?
Na 4 dagen mag je dan je pas ophalen en moet je nog blij zijn ook.
De koningin die aan de muur hing was de enigste die ons toelachtte. Volgens mij dacht het personeel dat het een Nederlands melkmeisje was, want er was geen enkele binding met Nederland te bespeuren op dat Kantoor.
Tickets ophalen bij GARUDA in UBUD. De mensen daar waren heel begaan met ons en voelden zich rot omdat het in HUN Bali gebeurd was.
Chapeau voor de mensen van ons hotelletje die met ons meevoelden. Zij brachten geen kosten in rekening voor de gestolen hotelsleutel, maakten elke dag een praatje met ons, lieten ons gratis telefoneren en brachten ons met hun priveauto naar de ambassade om taxiokosten uit te sparen.
Dus wil je dit allemaal niet meemaken , wees dan voorzichtig. Volgens de politie komt dat wat ons gebeurde regelmatig voor en zouden het georganiseerde bendes zijn.
Hierover wordt als het mogelijk is niets van gelekt naar de media om het toerisme niet te beschadigen.
Thuis heb je dan ook een hele klus om weer alles in orde te krijgen en kun je je nagels afbijten als je met de burocratie te maken krijgt.
Wij reizen al vele Jaren in de gekste landen en tot nu toe ging alles goed.
Hopelijk de laatse keer.
Al ben je nog zo allert en reis je duizenden kilometers per jaar, net die ene meter kan fataal zijn . Dus het kan je ook thuis gebeuren.
Groet Ton en Ria
www.tonstegers.nl/reisverhalen(...)indonesie/index.html

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Naar de NEDERLANDSE AMBASSADE , waar je als een crimineel ontvangen wordt , niemand spreekt nederlands, je kunt een voorlopig paspoort krijgen maar dan wel 50 euro dokken. Heb je geen geld: Jammer dan.

Ik denk dat je bedoelde consulaat Jalan Raya Kuta No. 127 Denpasar, Bali
Maar goed ze hebben je beter te behandelen dan wat u zo mee maak.
Het word tijd dat men eens leert mede leven te betrachten dan gelijk je te behandelen als oud vuil.
Er is nog veel werk aan de winkel om die klant gerichtheid goed te laten verlopen.
Vooral het Indonesische personeel die je aan kijkt of ze het in Keulen horen donderen. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Eerie

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

tu-bagus
Gebruiker
spacer line

Ik kan het verhaal van de ambassade niet onderschrijven. Misschien ligt het eraan of je met honing of azijn komt Emoticon: Smile
Mijn vrouw had namelijk haar portemonee laten liggen met daarin onder andere haar verblijfsvisum in een tokootje op Bali. Degene die hem gevonden had, na later begrepen, had nog gezegd tegen het winkelpersoneel dat het de wil van god was dat hij dit portemonee gevonden had. Ach ja, had hij het geld gepakt en de rest teruggelegd waren we allebei blij geweest waarschijnlijk, maar nu moesten ook met de ambassade contact opnemen. We zouden over 3 dagen terugvliegen en mijn vrouw komt dan natuurlijk het land meer in. Sterker nog, zou niet eens op het vliegtuig mogen.
Ambassade gebeld en situatie uitgelegd.
Op Bali de boel regelen zou niet gaan lukken omdat je dan met de post zit. In Jakarta zou het sneller gaan, dus wij maar een retourticketje boeken naar Jakarta.
Op het vliegveld op Bali word ik, buiten kantooruren, gebeld door een mdw van de ambassade. Of ze de gegevens van mijn vrouw mogen hebben. Natuurlijk
De volgende morgen melden wij ons netjes bij de ambassade. Wat blijkt de ambassade heeft slim geanticipeerd door ons te bellen. Zo konden zij de gegevens laten checken bij de IND en ging er geen dag verloren door het tijdsverschil.
's Ochtends hoefde mijn vrouw alleen haar paspoort te laten zien en achter te laten voor de visa en 's middags konden we deze weer ophalen.
Wat mij betreft hulde voor de ambassade in Jakarta.

En natuurlijk kost het geld, daar heb je een reisverzekering voor. Die kunnen je binnen 24uur van geld voorzien. De ambassade is er om te faciliteren, niet om jouw problemen over te nemen.

En wat betreft Bali, lekker veilig. Mafkezen die op je geld uit zijn via oplichting of met geweld heb je overal. Maar door geweld zal niet zo snel gebeuren als hier in nederland in welke willekeurige grote plaats dan ook.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb ook nooit iets vervelends meegemaakt op Bali of andere eilanden.
Maar ik let dan ook verdomd goed op mijn spullen. Ik tik (ook hier in NL trouwens) regelmatig iemand op de schouder die zijn tas uit het zicht heeft gestald:"mevrouw, realiseert u zich dat ik die tas zo mee had kunnen nemen?". Het klinkt een beetje braaf misschien, maar zo werkt het natuurlijk: mensen die geld nodig hebben wachten op dit soort momenten. Ik ben daarentegen niet zo paranoia dat ik met een rugzak op mijn buik ga lopen (wat je regelmatig ziet). Daarmee straal je weer uit: ik vertrow niemand en dat is natuurlijk een regelrechte uitnodiging om juist geript te worden.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een paar maatregelen nemen.
Eťn daarvan is je geld verdelen over meerdere plaatsen en ervoor zorgen dat je in noodgevallen snel Ä 25,- uit je broekzak kunt schudden om evt. onverlaten van je af te schudden. En nooit een stapel bankbiljetten uit je zak trekken om voor een klein bedrag iets te betalen. Ik heb sinds mijn eerste reis een geldriem, zo'n gewone riem met aan de binnenkant een lange rits. Een flinke vent die daar iets uit probeert te peuteren!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Verrek, ik dacht hier te reageren op een vraag van Koen, maar zie nu pas dat deze vraag reeds in 2004 gesteld is...Sorry

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-04-2012 11:20 schreef elsbeth:
Ik heb ook nooit iets vervelends meegemaakt op Bali of andere eilanden.
Maar ik let dan ook verdomd goed op mijn spullen. Ik tik (ook hier in NL trouwens) regelmatig iemand op de schouder die zijn tas uit het zicht heeft gestald:"mevrouw, realiseert u zich dat ik die tas zo mee had kunnen nemen?". Het klinkt een beetje braaf misschien, maar zo werkt het natuurlijk: mensen die geld nodig hebben wachten op dit soort momenten. Ik ben daarentegen niet zo paranoia dat ik met een rugzak op mijn buik ga lopen (wat je regelmatig ziet). Daarmee straal je weer uit: ik vertrow niemand en dat is natuurlijk een regelrechte uitnodiging om juist geript te worden.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een paar maatregelen nemen.
Eťn daarvan is je geld verdelen over meerdere plaatsen en ervoor zorgen dat je in noodgevallen snel Ä 25,- uit je broekzak kunt schudden om evt. onverlaten van je af te schudden. En nooit een stapel bankbiljetten uit je zak trekken om voor een klein bedrag iets te betalen. Ik heb sinds mijn eerste reis een geldriem, zon gewone riem met aan de binnenkant een lange rits. Een flinke vent die daar iets uit probeert te peuteren!

Dat is mannen taal.
Elsbeth heb je altijd een broek aan met een riem???

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Altijd EEn broek, niet altijd DE broek. Ja, meestal met riem, houdt de boel een beetje bij elkaar..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 06-04-2012 12:01 elsbeth wrote:
Altijd EEn broek, niet altijd DE broek. Ja, meestal met riem, houdt de boel een beetje bij elkaar..

Houden zo, dat maakt vrouwen het nekkie, hoofd van het gezin is de man, de vrouw is het nekkie, als de man niet wil, dan valt het nekkie stil.
Ja wat moet je dan nog Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 06-04-2012 16:27 Malam wrote:

[quote removed]

Houden zo, dat maakt vrouwen het nekkie, hoofd van het gezin is de man, de vrouw is het nekkie, als de man niet wil, dan valt het nekkie stil.
Ja wat moet je dan nog Emoticon: Laugh out loud

Deze draai aan het spreekwoord had ik nog niet gehoord Malam

Ik ken alleen deze.

De man is het hoofd van het gezin maar de vrouw is het nekkie waar alles om draait .

En als het nekkie even niet wil draaien staat het hoofd ook stil, ook als de man dat niet wil. Emoticon: Devil

Ik denk dat jouw Poppie het wel met mij eens is, denk...................weet het wel zeker. Emoticon: Laugh out loud

Fijne paasdagen. Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Sorry, zwaar OFF topic zie ik nu pas na dat ik op de submit knop heb gedrukt. Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-04-2012 09:45 tonstegers wrote: Naar de NEDERLANDSE AMBASSADE , waar je als een crimineel ontvangen wordt , niemand spreekt nederlands, je kunt een voorlopig paspoort krijgen maar dan wel 50 euro dokken. Heb je geen geld: Jammer dan.
Na 4 dagen mag je dan je pas ophalen en moet je nog blij zijn ook.
De koningin die aan de muur hing was de enigste die ons toelachtte. Volgens mij dacht het personeel dat het een Nederlands melkmeisje was, want er was geen enkele binding met Nederland te bespeuren op dat Kantoor.
Tja, dit probleem over het consulaat op Bali heb ik wel tig x vernomen. Maar mensen, stuur dan eens een klacht naar de Nederlandse ambassade in Jakarta want die weten niet beter dan dat dit consulaat vlekkeloos loopt daar er nimmer een klacht binnen komt.
Van de Nederlandse expats in Bali hoor ik ook niets dan negatiefs maar niemand "durft" zijn/haar beklag te doen in Jakarta, bang de volgende keer te worden tegengewerkt als ze iets nodig hebben (en dat gevaar zit er redelijk in gezien de doorgaans aanhoudende wraakzuchtige houding van de Indonesier die wel buigt maar nooit en te nimmer iets zal vergeten).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,860,287 pageviews Een website van indahnesia.com