geestelijk of geestelijk gestoord?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Goed verhaal Anne Miek,
Het uithuwelijken van jonge meisjes onder Moslims,Somaliers,Marrokanen begint al heel vroeg..
Mijn buurmeisje, net 2 jaar is al beloofd aan een neef., te gek voor woorden, maar het gaat of erfenissen en geld.
Natuurlijk worden de rechten van het kind geschonden op alle fronten, maar ook de rechten van dieren, kijk maar naar de kinderarbeid, honger, te weinig onderwijs.We hebben een wereld om handen, maar is zoveel verdeling.
Waarom leeft de een of andere sjeik in pure weelde, terwijl in Pakistan[Moslim] kinderen sterven aan tropische ziekten?
Het wordt tijd dat die rijke oliestaten iets gaan doen, en niet alleen voor moslims maar ook voor christenen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-10-2008 21:07 Anne Mieke wrote: Op andere verder afgelegen eilanden zal dit "verschijnsel" verhoudingsgewijs waarschijnlijk veel vaker voorkomen.

Ja, m.n. op Lombok en Madura (en delen van Oost-Java waar deze bevolkingsgroep in de meerderheid is). Niet raar als daar al gescheiden dames rondlopen van 15 jaar oud. En ja, het is die moslim perveselingen om de maagdelijkheid te doen. En afdanken (als het maagdenvlies reeds is gebroken) indien ze die kunnen inruilen voor een nieuwe maagd. Ook Sumbawa in sommige streken.
Nou zijn deze eilanden niet eens zo afgelegen maar het gif van de orthodoxe islam is met name daar aanwezig - onder de rook van Surabaya en Mataram.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-10-2008 21:43 Yogya-Bali wrote:

...
Ja, m.n. op Lombok en Madura (en delen van Oost-Java waar deze bevolkingsgroep in de meerderheid is). Niet raar als daar al gescheiden dames rondlopen van 15 jaar oud. En ja, het is die moslim perveselingen om de maagdelijkheid te doen. En afdanken (als het maagdenvlies reeds is gebroken) indien ze die kunnen inruilen voor een nieuwe maagd. Ook Sumbawa in sommige streken.
Nou zijn deze eilanden niet eens zo afgelegen maar het gif van de orthodoxe islam is met name daar aanwezig - onder de rook van Surabaya en Mataram.

Inderdaad ben ik het op Lombok veel tegengekomen. Ik was vooral verbaasd over hoe normaal velen dit vinden.
Of het moslimeigen is betwijfel ik omdat dit in het hindoeisme ook veel voorkomt en in veel dubieuze sektes (over de hele wereld).

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 28-10-2008 21:40 merapi wrote:
Waarom leeft de een of andere sjeik in pure weelde, terwijl in Pakistan[Moslim] kinderen sterven aan tropische ziekten?
Het wordt tijd dat die rijke oliestaten iets gaan doen, en niet alleen voor moslims maar ook voor christenen

Ben bang dat dit altijd zo zal blijven, helaas. De oliesjeiks hebben geld zat maar besteden dat liever aan de bouw van overtollige luxe hotels, golfbanen, vliegvelden etc. Emoticon: Angry

Dus het zal altijd sterk verdeeld blijven in deze wereld. Emoticon: Angry

Maar even terug naar het topic: Dat meisje van nauwelijks 12, wat gebeurt hier nou verder mee? Ik bedoel word het huwelijk ontbonden verklaard, gaat ze terug naar haar ouders of wat??

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

...
Het uithuwelijken van jonge meisjes onder Moslims,Somaliers,Marrokanen begint al heel vroeg..
Mijn buurmeisje, net 2 jaar is al beloofd aan een neef., te gek voor woorden, maar het gaat of erfenissen en geld.

Daar ging het vroeger in Europa ook om. Ook hier werden verstandshuwelijken gesloten om macht en geld binnen bepaalde families te houden en te vergroten. Wat dat aangaat zijn we zelf geen haar beter alleen met een verschil van 50 tot 100 jaar. Door verbetering in economie waren dergelijke huwelijken steeds minder "nodig" Maar als het gaat om 2 volwassen mensen EN uit vrije wil is dat een ander verhaal dan een kind van 12 dwingen.

Nou die oliestaten doen wel iets maar dan vooral grote dikke moskeeen in Indonesie bouwen. Nu weet ik niet precies wat ze er voor terug willen hebben maar ik vind het een beetje tricky en ik krijg hier een gevoel van een vorm van "kolonialisme op afstand" van. Iets voor christenen doen? Dat maken wij niet meer mee in dit leven......

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik vraag me af of kinderhuwelijken (onder 15 jr) in een beschaafde westerse echt niet meer bestaat ?
Kan iemand dat vertellen ?

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 28-10-2008 22:37 Surya Atmadja wrote:
Ik vraag me af of kinderhuwelijken (onder 15 jr) in een beschaafde westerse echt niet meer bestaat ?
Kan iemand dat vertellen ?

In een beschaafde westerse samenleving zal dat officieel niet gebeuren, maar nou kan je je afvragen wat word er verstaan onder beschaafd? Emoticon: Frustrated

Maar ik weet hier het antwoord ook niet op... Emoticon: Nooo

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Amerika bijvoorbeeld ?
Of Engeland onder de zgn Common Law ? .
Of bij de nieuwe EU landen (de zgn ex Oosties ?) .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-10-2008 21:55 Anne Mieke wrote: Inderdaad ben ik het op Lombok veel tegengekomen. Ik was vooral verbaasd over hoe normaal velen dit vinden.
Of het moslimeigen is betwijfel ik omdat dit in het hindoeisme ook veel voorkomt en in veel dubieuze sektes (over de hele wereld).

Feitelijk heb je gelijk. Het heeft alles te maken met de economische situatie en - zoals jezelf al aangaf - verstandshuwelijken om economische redenen vonden vroeger (en soms ook nog nu) ook in Europa plaats. Wat dat betreft loopt de economische situatie (en daaraan gekoppeld de opvattingen m.b.t. moraal) in RI ca. 50 jaar (of meer) achter.
Echterd, de moslims ge(mis)bruiken hun geloof zelf om deze wantoestanden goed te praten d.m.v. het wijzen op de pedofilie van hun leermeester.
In Bali komt men "kind"-huwelijken ook wel tegen maar in mindere mate. Ook zal men daar niet zo snel gaan scheiden want een bruidschat kost een godsvermogen voor de lokale bevolking.
In Lombok is het echter schering-en-inslag. De gemiddelde Sasak huwt (en scheidt) ca. 5x in zijn leven. Ik ben er 1 tegen gekomen die al 18x was gehuwd (beroep: cidomo -bestuurder = paard-en-wagen bestuurder).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Same thing op Madura; het meest achterlijke eiland en bevolkingsgroep van RI (en arm). Daar praten ze alle perverse afwijkingen goed met het geloof.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Hij wil ook nog met een meisje van 9 en 7 trouwen, las ik vanmorgen in de krant.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Juist, het voorbeeld van de grote leermeester.
Hoe moet men daartegen opboksen met die radicals van de FPI en PKS? Denk niet dat deze man wordt veroordeeld.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Huwelijk moslim met 12-jarige onderzocht
JAKARTA (ANP) - De Indonesische politie onderzoekt of een rijke moslimgeestelijke de wet heeft overtreden door te trouwen met een 12-jarig meisje.
Er lopen daar toch genoeg bruiden rond.

Dit is dan leuk voor de pedofielen, ga naar Indonesië en word Moslim, en zie hoe gemakkelijk het is om een kind te verkrachten.

Een 30-jarige asielzoeker heeft een televisietoestel vernield omdat hij als moslim geen tv wilde kijken.
De man uit Afghanistan ging door het lint toen hij in het asielzoekerscentrum Geeuwenbrug in Drenthe met de televisie werd geconfronteerd. Hij sloeg het duivelse apparaat aan stukken en vernielde een tafel, zo meldt Dagblad van het Noorden. De resten gooide hij in een afvalcontainer.

ook hier zie je weer hoe geestelijk gehersenspoeld die lieden zijn.
Zelfs willen ze in het land die hen opvangt hun willens en wetens opleggen.

http://www.telegraaf.nl/binnen(...)zinnen__.html?p=30,1
Och ja ook dit weer.
Men denkt dat men als volwassen mensen niet zelf de zaak van een conflict, kan oplossen.
Er is weer een tendens om van uit christelijk politiek hier even aandacht aan moet gaan schenken.
Dus alles komt van uit de inspiratie van welk geloof ook.
Gelukkig kunnen de katholieken, hier beter omgaan met hun geloof, niet geloven wat de bijbel allemaal bedoeld te zeggen.
En zo zouden de moslims ook eens over die koran moeten gaan nadenken.
Niet geloven wat daar mee bedoeld word.
Beter relativeren zoals we dat ook voor geschoteld krijgen van lieden die roepen je mag niet generaliseren, en stigmatiseren.
Alles met een korreltje zout nemen………….. Emoticon: Bye bye Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

De huwbare leeftijd is 16jaar en het plan is om dit tot 18jaar te verhogen:dit omdat de meisjes in ieder geval hun school af kunnen maken, maar het werkt niet..Inderdaad, katholieken zijn open over hun geloof en ze zijn heel erg met de tijd meegegaan, onze parochie is een hele open kerk en staat open voor alle vragen.
De Emmaus parochie houdt ook rekening met de van oudsher Indische gemeenschap, die hun eigen bijkomsten hebben

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Een ding begrijp ik niet:
Ik las het boek van Paul vh Veer over Atjeh:
Hij beschreef dar de atjeh bevolking bekend stond om misbruik van jongetjes door oudere mannen.
Kan mij daar niets bij voorstellen, bij een zo streng Islamitisch land als Atjeh, in de Islam is dit vrijwel een doodzonde.
Is dit een broodje aap verhaal?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ach, als je de islam hebt leren kennen.......geen grotere schijnheiligheid is mogelijk op deze wereld. Maar niet alleen de islam.....alle grote wereldgodsdiensten.
De mens heeft natuurlijke lusten - ook al zijn die soms pervers - die door de godsdiensten worden ingeperkt. Op zich heel goed......echter de menselijke lusten zijn vaak net iets sterker dan de religeuze verboden. Wat men verbiedt, trekt juist meer aan.
Dat ziet men met alcohol in de islam, alcohol in de "droogleg-tijd" in de USA van de 30-er jaren en tegenwoordig drugs. Hoe meer men het gaat verbieden, hoe groter de lust van een bepaald deel van de bevolking.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou YB, als ik alles zo lees dan word je bijna atheist..
Zelf ben ik vrij van opgelegde religie regeltjes door welke religie dan ook.
ls iemand mij vraagt: welk geloof heb je?
Mijn antwoord: een liefdevolle houding naar alle mensen op deze aarde, vrij van onderdrukking en uitbuiting.
Religie zit in jezelf, en niet in commercie, die je leeg willen kloppen met bijdragen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Beetje nuanceren kan geen kwaad, dacht ik zo.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 29-10-2008 20:32 sapolidi wrote:
Beetje nuanceren kan geen kwaad, dacht ik zo.

Click to see original image

Ja kan zeker geen kwaad als je dit verhaal zou moeten geloven.
Ik ben er nog geen één tegen gekomen die eerlijk de waarheid sprak in dat land, zelfs niet bij diegene die dicht bij mij staat.
Je moet overal zelf achter komen, want ze vertellen je niet alles.
Zelfs moesten we achter komen dat een zoon van haar getrouwd was, en een kleine dochter had gekregen.
Ben er nu nog niet achter of mijn vriendin het wel wist.
Ik vraag het niet meer want ze word altijd boos als ik iets te veel wil weten.

Zwijgen is hun middel, en het ontkennen, zijn hun leugens.
Neen je bent er nog steeds er niet achter wat voor een soort volk het is.
U blijft kijken wat ze aan hebben, en hoe mooie ze zijn.
Dat is het ware gezicht van Indonesië…………. Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 30-10-2008 11:42 zieleffe wrote:
Ben er nu nog niet achter of mijn vriendin het wel wist.
Ik vraag het niet meer want ze word altijd boos als ik iets te veel wil weten.

In een goede relatie staat men open voor elkaar en heeft men geen geheimen. Misschien schort daar wel iets aan bij jullie. Maar om dat nu weer op Indonesië te betrekken snap ik niet. Och toch wel, jouw vriendin is immers een Indonesische.
Van Malam hoorde ik anders hoe het wel kan, maar ja die is dan ook links en dan deugt het in jouw ogen sowieso al niet. Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 30-10-2008 11:42 zieleffe wrote:

...

Zwijgen is hun middel, en het ontkennen, zijn hun leugens.
Neen je bent er nog steeds er niet achter wat voor een soort volk het is.
U blijft kijken wat ze aan hebben, en hoe mooie ze zijn.
Dat is het ware gezicht van Indonesië…………. Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

Gaat het nu over de Indonesische vrouw in het algemeen of specifiek over jouw vriendin. Vind het een beetje vaag allemaal. Emoticon: Confused

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 28-10-2008 21:56 senior wrote:

...

Maar even terug naar het topic: Dat meisje van nauwelijks 12, wat gebeurt hier nou verder mee? Ik bedoel word het huwelijk ontbonden verklaard, gaat ze terug naar haar ouders of wat??

Men dwaalt af op dit topic.Niemand enig idee hoe het verder gaat met dat meisje?Heeft ze nog een toekomst,blijft ze bij dat figuur of wat?

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,911 pageviews Een website van indahnesia.com