Indonesisch en Nederlands paspoort -> problemen ?!!!?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rodney
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw heeft recentelijk een Nederlands paspoort verkregen. Ze heeft haar oude Indonesische paspoort nog steeds en ze wil die aanhouden. Nu is het zo dat het niet mogelijk is om in IndonesiŽ 2 paspoorten te hebben. Eerder toen ze nog een verblijfsvergunning had was het niet moeilijk omdat daar nog steeds opstond dat ze de Indonesische nationaliteit bezat, maar nu staat er de Nederlandse nationaliteit. Ze wil graag naar haar ouders in februari en langer dan 30 dagen, hiervoor moet ze haar indonesisch paspoort gebruiken. Maar bij de terug reis moet ze kunnen aantonen dat ze gerechtigd is om in Nederland te verblijven. Weet iemand als dit problemen opleverd en als er eventuele uitwegen zijn in dit groot dilemma voor haar. Mijn dank is groot !!!

Rodney

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Nou, ik weet het niet uit eigen ervaring. Wel hebben wij er ook eens over nagedacht, het hebben van 2 paspoorten. Het werkt best wel ingewikkeld. Op het moment dat je met je Indonesische paspoort naar IndonesiŽ zou gaan en weer zou willen vertrekken op het Nederlandse paspoort dan kan dat eigenlijk niet ivm visum etc.
Wat ik uit de praktijk vaak begrijp is dat mensen dan toch kiezen voor 1 paspoort om mee te reizen (denk dan dat de Nederlandse in dit geval het makkelijkst is....) dan krijgt ze bij aankomst een 'Visa on arrival' en dan hoeft ze geen visum om terug te komen....oh, ik lees nu dat het probleem is dat ze langer wil blijven dan 30 dagen. Zou ze misschien een social budaya visum voor familiebezoek kunnen aanvragen?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn vriendin kon na 3 jaar een Nederlands paspoort kopen.
Dat hebben we dan ook gedaan.
Het eerst keer dat ze een visum aanvraag deed, wisten ze al, dat ze een Nederlandse Pasoort had, zodat ze haar Indische paspoort in moest leveren.
Maar ook haar Nederlands geboorte akte moesten ze hebben, want ze had nog een geboorte acte van 1948 in het Nederlands.
Die hebben we stom als we waren, afgegeven aan de Indonesische ambassade.
Heb er wel een kopie er van, maar waarom ze dat allemaal terug vorderde was mij toen niet duidelijk.
Had was angst van geen visum te krijgen de doorslag van ons.
Daarom maar de medewerking gegeven.
Dus wees voorzichtig met zo iets, want ze hebben koppelingen met de Nederlandse Burgerlijkestand. Emoticon: Yawn Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Twee topics openen is niet handig, maar ga maar verder in de andere:

http://forum.indonesiepagina.nl/topic/7246/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,687,272 pageviews Een website van indahnesia.com