goede lokale niet te dure wijn op Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb wat wijn hier (in)gekocht. Ben geen kenner, maar vind een slobberwijntje ook allang goed voor thuis in Yogya..

• Cask 2 liter Hatten rood
  • Cask 2 liter Hatten rose
  • Twee flessen Hatten zoet wit

En NU even een topic aanmaken betreffende de sterke drank... nu herinner ik me ineens wat ik wilde vragen. Emoticon: Shiny

• HansvdB
    Gebruiker
    User icon of HansvdB
    spacer line

On 15-11-2008 08:02 Yerun wrote:

• Cask 2 liter Hatten rood
  • Cask 2 liter Hatten rose
  • Twee flessen Hatten zoet wit

• En dat kost? (yang penting harganya, bung!)

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

aah, de prijzen inderdaad.

Cask van 2 liter kost 120.000 voor zowel de rose als rood, de flessen zoet wit zijn 65.000. Verder was er nog flessen rood en rose voor 60.000, maar die heb ik laten staan omdat ik dus al die casks heb.

Vergelijkbaar qua prijs met die eerdere cask van 4 liter rood via mister B. (die overigens nog altijd niet helemaal op is Emoticon: So funny )

HansvdB
    Gebruiker
    User icon of HansvdB
    spacer line

On 15-11-2008 13:47 Yerun wrote:
    Cask van 2 liter kost 120.000 voor zowel de rose als rood

Dank, bung Yerun. Een paar maanden geleden betaald ik hier in YOG Rp 160.000 voor een tweelitercask Hatten rosť. En die wijn van mr. B. was wel Australisch...

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Die was inderdaad Australisch. Zou er markt voor meer Hatten zijn? Ik hoorde dat het bier in Jogja lekker duur aan het worden is.. door 'onbekende' oorzaken, want hier op Bali kan ik bier nog krijgen voor 10.000... en dan zit ik in een restaurant in Ubud met een ijskoud glas voor m'n neus.

Vrachtwagentje vol laden en richting Yogya dan maar! Emoticon: Wink

senior
    Gebruiker
    User icon of senior
    spacer line

Wow, dat is een koopje, 10.000 rp...grote of kleine Bntang>>denk klein,maar dan nog...Moet je in Amsterdam in de kroeg zitten: 2,25 euro voor een fluitje en dan ook nog eens niet mogen roken... Emoticon: Angry

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Dank zij Allah u'Akbar. Wat een lieve man is het toch.....denkt goed aan zijn medemens.
    De medemens zou eens dronken kunnen worden door alcohol en vervolgens agressief. Nee, daar zorgen Allah's heilsoldaten van de FPI wel voor - die hebben geen alcohol nodig om agressief te worden.

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

denk dat die er weinig aan kan doen, het zijn meer de mensen die bepaalde van hun eigen gedachten aan iedereen willen opleggen. (Nee, het woord communist mag je niet uitspreken in dit verband).

Maar goed, wie verbiedt het mij om via Tiki of wat dan ook gewoon wijn naar mezelf te sturen? Niemand toch? Denk dat daar best wel iets voor te doen moet zijn, aangezien er meer dan voldoende drinkers zijn in bepaalde gebieden van Java. Emoticon: Wink

HansvdB
    Gebruiker
    User icon of HansvdB
    spacer line

On 16-11-2008 01:23 Yerun wrote:
    Maar goed, wie verbiedt het mij om via Tiki of wat dan ook gewoon wijn naar mezelf te sturen?

Bung Yerun, je denkt natuurlijk weer allen aan drank, maar als je toch gaat verschepen vanuit Bali, overweeg dan ook eens witte haringsalade , verkrijgbaar bij PT Soejasch...

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

ook dat nog vergeten ja.. ben morgen alweer terug in Jogja, dus dat doe ik een volgende keer wel dan. Emoticon: Smile

HansvdB
    Gebruiker
    User icon of HansvdB
    spacer line

On 16-11-2008 02:54 Yerun wrote:
    ook dat nog vergeten

Lupa ! Kata pailng penting di Bahasa Indonesia (het belangrijkste woord in het Indonesisch). Nou ja, de rolmopsen dan ook maar de volgende keer. Vlieg veilig!

HansvdB
    Gebruiker
    User icon of HansvdB
    spacer line

De rode Hatten is goed te drinken.

Waarvan akte.

Deewee
    Gebruiker
    spacer line

Na een aantal jaren het geprobeerd te hebben was ik tot een andere conclusie gekomen dan HansvdB wat betreft de jonge rode Hatten. Volgend jaar ga ik maar weer eens een fles opentrekken om mijn mening eventueel bij te stellen. Maar veel verbetering heb ik nog niet gemerkt tot nu toe. Wel vraag ik me af hoe de wijnkonsumptie is van forumleden die hier een oordeel over geven. Zelf ben ik verantwoordelijk voor een redelijk aantal flessen per week, wat in Indonesia onderbroken wordt door de hogere prijs ten opzichte van Nederland wat betreft de voor ons acceptabele wijnen.

Groet, Dennis

senior
    Gebruiker
    User icon of senior
    spacer line

Bij gebrek aan een echt betere wijn op Bali drink ik, als ik daar ben, ook Hatten rood. Echte Franse en andere buitenlandse wijn is wel te krijgen, oa bij de Bali Deli, maar niet te betalen.....Tja , de consumptie hier in Nederland door mijzelf ligt niet zo hoog: ongeveer 2 flessen per week, dus val ik in het niet bij de doorgewinterde wijndrinker. Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

HansvdB
    Gebruiker
    User icon of HansvdB
    spacer line

On 29-11-2008 17:25 Deewee wrote:
    Wel vraag ik me af hoe de wijnkonsumptie is van forumleden die hier een oordeel over geven.

Vroeger, Dennis, tja vroeger toen alles natuurlijk veel beter was, zou ik me wijnkenner hebben durven noemen. Maar na zeventien jaar IndonesiŽ zal er wel niet veel meer van die kennis over zijn. De rode Hatten die ik gisteren dronk, komt uit een cask . Ik denk dat 'ie nauwelijks onderdoet voor bijvoorbeeld Lindemans.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,898 pageviews Een website van indahnesia.com