Lovina - Ijen vulkaan - Malang - Yogya: hoe?

Subforum Java 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kangen indonesia
Gebruiker
User icon of kangen indonesia
spacer line

Hey,

Ik ben twee jaar geleden een jaar op uitwisseling geweest naar IndonesiŽ. Daar heb ik een jaar gewoond bij een indonesische familie in Malang. In april ben ik van plan terug te keren om mijn gastfamilie nog eens te bezoeken en tegelijkertijd mijn ouders en zus een stukje van IndonesiŽ te laten zien.

Aangezien we maar 2 weken hebben is het plan eerst een paar dagen te relaxen in Lovina, dan met de ferry naar Java te gaan en daar eerst de Ijen-vulkaan te bezoeken, om vervolgens door te reizen naar Malang. Is het mogelijk om in Lovina een auto met chauffeur te huren die dan rechtstreeks naar de Ijen-vulkaan rijdt? Welke plaats (met hotel) ligt eigenlijk het dichts bij deze vulkaan? Ik heb ergens gelezen dat het van Bondowoso nog 3 uur rijden is...

In die plaats zullen we dus een nacht moeten overnachten, de ochtend erop de vulkaan bezoeken en meteen erna door te reizen naar Malang (lijkt me te doen in ťťn dag). Hebben we dan een nieuwe chauffeur nodig aangezien we een nacht en ochtend daar zullen verblijven? En zijn auto's met chauffeur daar te verkrijgen?

Aangezien de trein of bus van Malang naar Yogya een hele dag in beslag neemt, zijn we van plan met het vliegtuig te gaan. Volgens mij zijn er nog geen rechtstreekse vluchten tussen Malang en Yogya, ofwel? Het zal dus via Surabaya moeten.

In Yogya hoop ik bij mensen te kunnen blijven slapen of kent iemand een leuk klein hotelletje in Yogya? Verder neem ik aan dat er bussen zijn die van Yogya naar de Borobodur tempel rijden...?

Hopelijk kan iemand mij meer informatie geven vooral over het huren van auto's met chauffeur. Waar? Hoe? En hoeveel kost het?

Alvast heel erg bedankt!!!

Jolanda (yg kangen Indonesia)

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Eenieder is bij mij welkom. Ik ben gek op gasten. Kost nix. Auto met chauffeur ook ter beschikking (wel naar de Borobudur, maar niet all the way to Malang).

Cheers,

Hans

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Op 23-10-2008 15:42 schreef ikke, HansvdB:
Eenieder is bij mij welkom.

Het moet niet veel gekker worden. Nou moet ik mezelf quoten omdat ik vergeten was te melden dat ik in Yogya woon...

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Lijkt mij dat dit ook weer zo'n haastje-repje vakantie gaat worden. Alles snel, snel ,snel in twee weekjes (die zo om zijn met die korte dagen).

Wellicht een idee om het relaxen op Bali te vergeten (hoewel Lovina bij uitstek de plek is om te relaxen) en direct naar Java te vliegen en daar het programma op te pakken?

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Het moet kunnen om binnen 2 weken een stukje Indonesia te zien .In dit geval Bali en Oost Java .
Als je op Bali begin kan je naar Surabaya vliegen vanuit DPS .Om tijd te besparen.
Dit heb ik 3x gedaan met een huur auto(Kijang) , van Surabaya naar Yogya via Malang , zonder Ijen e.o .
Vanaf SBY huur je een auto , prijs zit ongeveer 40 euro perdag met chauffeur .
Vandaar ga je zakken richting Ijen e.o / Malang en daarna naar Yogya .
Yogya gebruik je als uitval basis .
De vraag is vanuit welke plaats ga je weer terug naar Nederland ?

Voor een leuke schone hotel /guesthouse in yogya kan je bv de adressen opzoeken van Tulip Inn en of Rumah Mertua .
http://www.yogyes.com/

bisa dicek of makemyday .

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

Vraag een IndonesiŽr de weg en je wordt alle kanten opgestuurd behalve de goede,

Sid, lees nu eens na wat je hebt geschreven:

On 24-10-2008 09:12 Surya Atmadja wrote:

Vanaf SBY huur je een auto , prijs zit ongeveer 40 euro perdag met chauffeur .
Vandaar ga je zakken richting Ijen e.o / Malang en daarna naar Yogya .
Yogya gebruik je als uitval basis .
De vraag is vanuit welke plaats ga je weer terug naar Nederland ?

Ik betwijfel of je weet waar Ijen ligt, Je stuurt mensen vanuit Lovina toch niet eerst terug naar Denpasar, waar jij ze het vliegtuig in stuurt om naar Surabaya te vliegen, in Surabaya moeten ze dan een auto gaan huren, waarna ze terug naar het oosten moeten, en nadat die ďkangen indonesiaĒ eens met haar neusje de zwavel heeft geroken, stuurt jij ze dezelfde weg terug om via Malang naar Yogya te gaan.
Ik zou zeggen, zo tussen neus en lippen door, dat je ze een hele dag de neus in boort, een uur of 10 extra en voor niets in de wagen zet ( Lovina Ė Denpasar, Surabaya Ė Bondowoso ), een extra vliegreis, ben benieuwd of ďkangen indonesiaĒ op jou manier dezelfde dag nog wel in Bondowoso kan zijn.
Terwijl ze vanuit Lovina, na het ontbijt en een lange dag in de auto síavonds gewoon op tijd in Bondowoso van het avondeten kan genieten.

Nee, Sid als je informatie wil geven, geef dan de juiste of anders niet.

En als je bovenstaand maar blah blah blah vind zou ik zeggen,
Bisa di check Om.

Mvg

Maryono

Biarkan anjing menggonggong, kafilah berlalu.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Mas M , je heb gelijk , ik ben aan het slapen geweest.
Kennelijk heb ik een andere berg in mijn gedachten .die ook populair staat bij de toeristen .Die in de buurt van Malang zit.

Foutje , kan gebeuren . Ma'af, excuus aan Kangen .
De route DPS - SBY heb ik toen genomen ivm die andere berg .
In dit geval is logisch dat je met de auto gaat via noordelijke route en oversteken met de pont.
De zuidelijke route vervalt (?) omdat je niet met de vliegtuig gaat .

kangen indonesia
Gebruiker
User icon of kangen indonesia
spacer line

Jullie mogen me gewoon Jolanda noemen hoor... (kangen indonesia was ook maar om er iets te zetten).

De bedoeling is dat we van Yogya terug naar Denpasar vliegen en daarna direct terug naar BelgiŽ. Enige vraag die ik nu nog heb is hoe het zit met de chauffeur als wij een nacht in Ijec verblijven. Moeten we dan een nieuwe chaufeur zoeken om naar Malang te gaan of hoe gaat dat normaal in zijn werk? Kent iemand toevallig een leuk hotelletje zo dicht mogelijk bij Ijec?

Alleszins al bedankt voor de reacties!

Jolanda

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-10-2008 15:49 HansvdB wrote:

...

Het moet niet veel gekker worden. Nou moet ik mezelf quoten omdat ik vergeten was te melden dat ik in Yogya woon...

Hans,

Je hoeft jezelf niet te quoten als je een aanpassing wilt doen in je eigen berichten. Dat kan met de edit "knop" die je alleen bij je eigen berichten ziet. Er zit wel een tijdslimiet aan (24 uur nadat je je originele bericht geplaatst hebt geloof ik)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

De bedoeling is dat we van Yogya terug naar Denpasar vliegen en daarna direct terug naar BelgiŽ.

Waarom wil je naar Denpasar terug?
Je zou de terugreis ook vanaf Yogya naar Jakarta en dan naar Belgie kunnen doen.
Je kunt dan heen een ticket Naar Denpasar nemen en terug vanaf Jakarta, de binnenlandse vlucht Yogya-Jakarta zou je daar kunnen regelen maar zou ook al wel in Belgie geregeld kunnen worden ( zal duurder zijn )

Eigenlijk zou ik, als ik maar 2 weken heb en veel op Java wil doen of zien, Bali laten liggen en alleen Java aan doen. Heen en weer reizen kost veel tijd.

ff googelen op Ijen Vulkaan levert ook veel informatie op.

Wat ik wel gehoord heb is dat veel Balinese chauffeurs niet op Java willen rijden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 26-10-2008 17:32 4yoke4 wrote:

...

Wat ik wel gehoord heb is dat veel Balinese chauffeurs niet op Java willen rijden.

Ya en Nee .
Kenwoorden : vergunning , " tollenaars" .en (buitenlandse) passagiers .

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-10-2008 18:18 Surya Atmadja wrote:

...

Ya en Nee .
Kenwoorden : vergunning , " tollenaars" .en (buitenlandse) passagiers .

Heb ook gehoord dat taxichauffeurs van bijv. oost Java niet mogen rijden in midden of west java ( aan het kenteken van de auto is te zien waar ze vandaan komen )
Weet dat dus niet zeker.

Wij hebben altijd privťvervoer voor lange afstanden, dus geen "taxi" of toeristenbusje en hebben daar dus geen problemen mee. Zijn we met zijn tweeŽn dan maken we ook vaak gebruik van openbaar vervoer.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,174 pageviews Een website van indahnesia.com