Subforum Geloof in Indonesië

forum.indonesiepagina.nl 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.netwerk.tv/uitzendi(...)oor-woedende-moslims
Ja er is voor zo iets maar een gedachte, en dat kan helaas niet openbaar geschreven worden………
Dit kregen we gisteravond te zien op Ned 2
Zo gaat het er aan toe, en gezien de reacties hier op, kan je merken dat het in de toekomst van Nederland er niet beter op word.
In zo een land te moeten vertoeven, lijkt mij een investering, die de toekomst van je, niet zo rooskleurig genoemd kan worden.
Vooral een overheid die keek en stond er bij, is al een teken aan de wand.
Neen het zal mij niet overkomen dat ik gemolesteerd word door die gekken in dat land.
Daarom had ik al besloten er niet meer er heen te gaan.
Als ik ga dan is er nog een mogelijkheid te gaan naar Selebes, Flores,Bali.
Als daar tenminste geen actie van moslims zijn…… Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Zieleffe,
Wij hebben toch een paar overeenkomsten, ik zie bij het nieuws uit Nederland alleen maar het negatieve wat jij steeds weer ziet bij nieuws over Indonesië.
Jij hebt het voordeel dat je naar veel Pro Amerikaanse, dus Moslim-onvriendelijke TV stations kan kijken, ik moet het doen met internet, maar zie wel af en toe verschrikkelijke beelden uit Irak, die zaken die daar gebeuren komen voor mij voor rekening van het opperhoofd van de Yanks.
Beiden willen we niet meer de verre reis maken, ik ga als het even kan niet meer naar Nederland omdat daar jongeren die zich Moslim noemen voor erg veel problemen zorgen, jij wil niet meer naar Indonesië vanwege de problemen veroorzaakt door mafkezen die zich Moslim durven te noemen.

Het ziet er wel naar uit dat wij elkaar nooit zullen ontmoeten, ik denk dat we daar ook allebei vrede mee hebben.

Ik hoop dat jij eens je best gaat doen om eens iets positiefs te schrijven over Indonesië, ik houdt mij al rustig met schrijven over Nederland, mijn vaderland waar ik vaak trots op ben maar ook erg vaak erg teleurgesteld.
Salam,
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Irrationele reacties gaat over in angst, en naďviteiten van mensen die denken dat ze daar geen last van hebben.
De verborgen leven van individuen ,verrast soms de mensen rond om hen die dicht bij hen staan. Niets is mens vreemd.
Geloof me ik heb niet alleen een negatieve mening over Indonesië, maar ook over de naďviteiten van mensen die denken dat ze daar, hun lekkere leven kunnen beleven, door in een goedkoop land, alles voor hen gemakkelijke mannier, mensen ook voor hen te laten werken, je bestaan, te kunnen beďnvloeden, door, en voor hen te laten doen.
Ze vergeten dan wat er al zo ver van hun bed gebeurd, en dan dagelijks hun weg gaan zonder er bij te hoeven na te denken.
Dat land is niet te vergelijken met welk westers land dan ook.
Maar toch elke dag ben je, in dat weelde leven onderweg, je zal toch al die ellende die je daar tegen kom moeten incasseren.
Ja velen trekken zich geen moer om wat ze aan armoede tegen kom.
Ieder voor zich en god voor zijn allen.
Dat doen we hier eigenlijk ook wel, ik heb geen medelijden gevoel van wie dan ook.
Want heb je het moeilijk hier krijg je tenminste hulp.
Waarom zal ik mij druk maken voor een andere mens, die zelf een keuze hebben te leven zoals ze dat willen.
En die keuze hebben ze daar niet Jan.
Ik weet dat je in dat gebied bij Malang woon, een prachtig gebied lekker temperatuur, we hebben dat gebied ook bereist, ben verschillende Balanda’s tegen gekomen, en met hen gepraat.
Het is dan ook best prettig daar te vertoeven.
En als je ziet hoe sommige er een mooi huis hebben, en wat ze daar voor hoeven te doen is alleen geld genereren, en zo hun dagelijkse bekommeringen afkopen.
Jan ik heb Java, Sumatra, Bali en Lombok allemaal al door kruist, en duizenden foto’s, en 50 tal filmpjes, enkelen op Youtube kan bekijken. Zieleffe in toetsen en je ziet al mijn filmpjes
Het is allemaal het zelfde, een prachtig land, niets mis mee, maar de Javanen beginnen mij echt de keel uit te hangen.
Niets voor niets wordt, en kan een mens negatieve gemaakt worden, door zij/hij allemaal hebt meegemaakt.
Al dat negatieve over, vooral Java, dat heb ik van het lezen van berichten op Internet, bekijk elke dag de kranten internet berichten,Tempointeraktif, Pikiran Rayakat,Jakarta Pos,en Deticom situs noem ze maar op, daar vind je dan ook van alles, en daar word je ook niet vrolijk van….

Natuurlijk ieder gaat daar verschillend er mee om, dat is een gegeven, relativeren noemen ze dat, nou dat kan zijn, het is maar hoe je het interpreteert.
Kijk als ik op vakantie ga dan wil ik bediend worden, dat recht heb je als je ook betaal.
Geholpen worden, en ook nog een beetje verwend willen worden, wat is daar mis mee.
Maar als ik zie hoe ze dat in Indonesië doen, en er over denken, dan is dat de wereld op zijn kop zetten.
Ik ga niet voor hen plezier, maar voor mijn eigen plezier, en dan wil ik dan ook het beste er uit halen. Dat doe ik dan ook wel,laat daar geen misverstand over zijn.
Ik ga er niet allen heen om hun cultuur te snuiven, en hun te gemoed komen, omdat dat land eenmaal de naam heeft van de gordel van Smaragd.
En daar geld naar toe brengt, en je ziet het verdwijnen in een niets ontziende lege gedoe.
Nou daar heb ik genoeg van.
Geloof me we hebben 10 dagen In Oostenrijk rond gereden, een mooier land bestaat niet, iemand die daar nog niet geweest is, mist een hele boel. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Devil

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-10-2008 22:08 zieleffe wrote:
Geloof me we hebben 10 dagen In Oostenrijk rond gereden, een mooier land bestaat niet, iemand die daar nog niet geweest is, mist een hele boel. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Devil

Ben nog nooit geweest , maar heb vroeger veel van de Tiroler films gezien .
Mooie bergen , dalen en spleten . Emoticon: Nice

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 23-10-2008 09:39 Surya Atmadja wrote:

...

Pardon??? Emoticon: Confused Emoticon: Stupid .....Spleten???? Emoticon: Laugh out loud in die films of in de natuur??? Emoticon: Devil

hati hati, pelan pelan

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 23-10-2008 09:39 Surya Atmadja wrote:

...

He Sidia,
Niet zo bij de hand zijn seg.

Shalom

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Zieleffe, inderdaad is Oostenrijk een prachtig land, evenals Zwitserland, ben vorig jaar op bezoek geweest bij mijn nichtje in Geneve.
Brandschone steden, maar iedereen die een afwijkende huidtint heeft wordt genegeerd, dit was mijn ervaring.
Ze zijn behoorlijk rascitisch alleen merk je dan niet snel, dat wordt niet over gesproken..
Mijn Indo nichtje met een lichtbruine huidtint ondervindt dit..

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Hmm... moet toegeven dat merapi daar een punt heeft. Inderdaad zijn er mensen in sommige gebieden in deze landen die wat minder gesteld zijn op een huidskleur die donkerder is dan de huidskleur die zij hebben .Zelf ook iets dergelijks meegemaakt, enige jaren terug alweer...

Maar....we gaan weer off topic Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat zal ik niet ontkennen.ze zijn niet vriendelijk tegenover donkere types.
Maar toch heb ik zelf mogen ervaren dat de schoonmaakster in onze Hotel uit Dominicaansche republiek kwam, dus een donkere type.
Heel vriendelijk, en ook dat ze het goed naar haar zin had, pienter ding, verders ken ik haar niet, haar moeder werkte er ook, ze spraken vloeiend Duits , en reden wel een grote mercedes.
Verders kan ik geen oordeel, er over geven,want mijn vriendin was er niet bij.
Toch voelt mijn vriendin het ook hier in Nederland dat ze toch een afstand verhouding kent bij vreemden.
Bij onze vrienden kring is er geen probleem.
Maar dat is ook de verdienste van haar zelf, door haar openheid, en niet afstandelijkheid heeft ze hun weten te boeien.
En is ze helemaal geaccepteerd.
Het is dan ook duidelijk dat het soms aan de mensen zelf kan liggen, als je een muur opbouwt, zodat ze niet dicht bij je kunt komen.
De kracht van de mensen zijn, als ze zich zelf blijven, en hun kwaliteiten, laten zien, en die dan ook uitbouwt.
Is het meestal wel mogelijk, om je te handhaven.
Maar ik geef toe, er zijn wel eens momenten dat ze gediscrimineerd voelt.
Ook toen ze bij de Hulpdienst van het ziekenhuis werden weggestuurd, met een paracetamoltje.
Toen ik van Oostenrijk terug kwam, mijn schoonmoeder toch in het ziekenhuis terecht kwam met een gebroken wervel.
Dan word je kwaad dat ze eerder werden weggezonden, zonder mijn aanwezigheid. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Angry

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zieleffe,

het zijn incidenten die op tv komen. Ben nu in Noord Jakarta waar tientallen kerken staan en mensen morgen met tienduizenden naar de kerk toe gaan. Het gaat over het algemeen gewoon goed, totdat er een onruststoker van buitenaf (=buitenland) komt om de boel op te stoken. Gelijk afschieten dat tuig, ze horen hier niet en willen van Indonesie een staat zoals het Midden-Oosten maken. Ongewenst dus.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Yurun! hier in Den Haag ook onrust in de grootste moskee in Den Haag.
Deze halfgare iman keurt het goed als moslims er meer vrouwen willen nemen, dus polygamie, wat lijnrecht tegen de NL wetgeving ingaat.
De gemeente Den Haag heeft al een Voorschool ingesteld, voor kinderen vanaf 3jaar om de taalachterstand op te heffen.
Maar als de ouders niet meewerken, dan is het zinloos.
De Voorschool is voor ouders met een minimum uitkering gratis, daarboven kost het 20,00 per maand.
Het probleem is dat het niet gaat om 1 gezin, maar vele familieleden wonen vaak illegaal in.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 22-10-2008 12:01 zieleffe wrote:
http://www.netwerk.tv/uitzendi(...)oor-woedende-moslims
Ja er is voor zo iets maar een gedachte, en dat kan helaas niet openbaar geschreven worden………
Dit kregen we gisteravond te zien op Ned 2
Zo gaat het er aan toe, en gezien de reacties hier op, kan je merken dat het in de toekomst van Nederland er niet beter op word.
In zo een land te moeten vertoeven, lijkt mij een investering, die de toekomst van je, niet zo rooskleurig genoemd kan worden.
Vooral een overheid die keek en stond er bij, is al een teken aan de wand.
Neen het zal mij niet overkomen dat ik gemolesteerd word door die gekken in dat land.
Daarom had ik al besloten er niet meer er heen te gaan.
Als ik ga dan is er nog een mogelijkheid te gaan naar Selebes, Flores,Bali.
Als daar tenminste geen actie van moslims zijn…… Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Ik heb die documentaire ook gezien. "Leraar op de vlucht... Diverse Kerken gesloten..."

Hoe je het wendt of keert het blijft een heel duidelijk signaal dat er iets goed mis is in Indonesië. Het is te hopen dat de regering in Jakarta eindelijk eens gaat begrijpen dat ze hard in moeten grijpen in dit soort gedrag en het volk voorlichten over wat er gebeurt in Indonesië en dat men dit met harde hand zal bestrijden.

Ik vrees echter dat men door zal gaan op de huidige weg van pappen en nat houden, waarbij ze het risico nemen op een morgen wakker te worden in een land dat in burgeroorlog is. Emoticon: Frustrated

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hoe je het wendt of keert het blijft een heel duidelijk signaal dat er iets goed mis is in Indonesië.
Precies hetzelfde als de situatie in Nederland en in beide landen veroorzaakt door figuren die zich Moslim noemen.

Wekelijks worden er in Nederland mensen vermoord, dagelijks worden er mensen beroofd door personen die geld nodig hebben voor hun dagelijkse portie drugs.
Wekelijks worden er voedselpakketten verstrekt, dagelijks worden ouderen verwaarloosd in verzorgingstehuizen.

Als Nederland die problemen heeft opgelost is het moment aangebroken dat Nederlanders kritiek mogen leveren op Indonesië.
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

“Jan kom op”, dit vergelijk gaat niet op, met wat er in Jakarta is gebeurd.
Er is een heel school verbannen naar buiten Jakarta.
En als ik de mensen van die school bekeken hebt, zijn ze in mijn ogen nog te vriendelijk geweest tegen over die Kampong bewoners.
Als ik daar was had ik de gehele kampong in de fik gezet incluis de school.

Dat er in Nederland zich mensen niet weten te gedragen is een fijt van teloorgang.
Vooral te danken aan de pappende, en nat houdende figuren die maar niet weten hoe ze zo iets op moeten lossen.
Ik weet er wel een einde aan te maken.
Dat is de mensen waar het om gaat uit elkaar te halen.
Wonen, geen vrijblijvend meer waar je wilt.
Ook al zal dat van de kant van de Nederlanders protesten komen.
Verplicht spreiden is hier een probaat middel, die zeker zal werken.
Geen flat met alleen maar, Turken of en Marokkanen, Antilianen.
Maar zoals het hier toe gaat is het eerste waar ze naar kijken is het juridische haalbaar.
Neen dat is het meestal niet, daarom moeten er wetten gemaakt worden, waardoor het spel niet uitgespeeld kan worden op Juridische grondslag.
Dit gaat Minister Eurlings met de wegen aanleg ook doen, dus het kan wel om die gekken van Juristen buiten spel te zetten. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid Emoticon: Blush

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Zieleffe,
spreiding wordt in de grote steden allang toegepast!
Alleen, die het kunnen betalen gaan niet tussen Turken en Marokkanen wonen en trekken weg.
Zo krijg je vanzelf achterstandswijken.
Deze wijken noemt Den Haag heel hypocriet ""Krachtwijken"" en wordt er volop gesloopt.
Nee geen sociale woningbouw, maar dure koopwoningen vanaf 245,000, terwijl deze Krachtwijken wemelen van de drugsdealers!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nog even een toevoeging, mbt misbeleid Den Haag,
Spoorwijk werd ook helemaal gesloopt en vernieuwd[ook van oudsher een probleemwijk en nog steeds]
Resultaat: enorme leegstand en gedwongen verkoop/cq huisuitzettingen.
Vastgoedbeheerders prijzen deze wijk aan als Promenade, in werkelijkheid is het een grote drugs en hoerenbende en een broedplaats voor crimineeltjes.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 27-10-2008 13:56 merapi wrote:
Vastgoedbeheerders prijzen deze wijk aan als Promenade, in werkelijkheid is het een grote drugs en hoerenbende en een broedplaats voor crimineeltjes.

Voor genoemde groepen is het toch een Promenade? Ze kunnen er gemakkelijk hun koopwaar kwijt en doen en laten wat ze willen. Maar dit komt niet alleen in Den HAag voor, helaas...ook Amsterdam kent dat probleem

hati hati, pelan pelan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja helaas Senior en niet alleen Amsterdam, Rotterdam, Utrecht etc, maar binnenkort ook de kleinere plaatsen.
Gewoon schoonvegen die handel en naar Singapore sturen, daar weten ze wel raad met dit soort nietsnutten

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

Indonesie wonen de meeste moslims van de wereld, maar vergeet niet dat in land ook heel veel christenen wonen, maar het aantal ook groter wordt.
maar in een moslimland als Indonesie , maar ook verschillende culturen en rassen vind ik het een geweldige land, vooral als je die grote moskee en kathedraal tegenover elkaar ziet (prachtig toch)
en nog nooit zoveel kerken en moskeen gezien
Op de Molukken vooral zie je veel kerken en moskeen

Slamet Gunung Jaya
Gebruiker
User icon of Slamet Gunung Jaya
spacer line

Nieuws is geen nieuws als het negatief is en daar hebben de meeste nederlanders last van (negativiteit). Ik zie als ik om mijn heen kijk op het pontje sta van Amsterdam Noord naar het centrum meer zure gezichten dan dat dat ik ooit in de 15 jaar, ik hier in Indonesie woon en werk heb gezien. Lieve mensen, prachtig land en heerlijke Sambal.
Pancacila daar staat het land voor, er komt hier geen burger oorlog daar zorgt de T.N.I wel voor.

Belandaaaa, te duuuur en te Negatiiiief, daar door kweek je vreemde cellen in je lichaam.
Ik leef me leven wel hoooooor Emoticon: Bye bye
INDONESIA SAYA CINTA KAMU

It’s Not About Where You Come From, It’s About Where You’re At and What You’ve Got.......

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 09-03-2009 12:16 Slamet Gunung Jaya wrote:
Nieuws is geen nieuws als het negatief is en daar hebben de meeste nederlanders last van (negativiteit). Ik zie als ik om mijn heen kijk op het pontje sta van Amsterdam Noord naar het centrum meer zure gezichten dan dat dat ik ooit in de 15 jaar, ik hier in Indonesie woon en werk heb gezien. Lieve mensen, prachtig land en heerlijke Sambal.
Pancacila daar staat het land voor, er komt hier geen burger oorlog daar zorgt de T.N.I wel voor.

Belandaaaa, te duuuur en te Negatiiiief, daar door kweek je vreemde cellen in je lichaam.
Ik leef me leven wel hoooooor Emoticon: Bye bye
IndoNESIA SAYA CINTA KAMU

Meneer, ik zie liever zure gezichten dan van die ‘geveinsde’ vrolijke gezichtjes.
Heerlijke sambal klopt maar daar bereik je helaas weinig mee in de wereld.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik leef me leven wel hoooooor
IndoNESIA SAYA CINTA KAMU

Dat eerst klopt niet, nieuws positief, of negatief, het is, en blijft nieuws, als men dat voor het eerst gehoord, of gelezen hebt.
Waar de Nederlanders last van hebben is niet, dat negatieve, maar meer oordelen, op het geen zij/hij vertrouwd.
Dat de kat uit de boom kijken, (spreekwoordelijk) bedoeld om intuwietsie het gevoel. serieus genomen te willen worden.
Geen half werk, interpellatie, gewoon op de man af vragen, en daaruit de oordeel vellen, op de persoon die antwoord geeft.
Zijn,haar beoordelen is een kwestie van gezond verstand gebruiken, niet de emoties te laten overheersen.
Een gezond wantrouwen te hebben over andere bedoelingen.
Gezien u verhaal, bedoel je het wel goed, maar het komt niet goed over.
Het lijkt negatief, maar is het niet altijd.

De verklaring van die zure gezichten kan ik mij best voorstellen.
Wie in Amsterdam woont, kan niet vrolijk blijven, want er gebeurd nog al wat daar in dat gebied.
En allemaal gevolgen van politieke misvattingen, die door schijnbare geitenwollen sokken ambtenaren zijn veroorzaakt.
Als je dagelijks door Amsterdam moet, dan kom je tot vervelend toe, hoe ze de verkeerslichten hebben afgesteld.
Hoe ze maatregelingen hebben getroffen, door vele obstakels te maken, waardoor de ergernissen, steeds meer opgaan in die Amsterdamse mentaliteit.

Ik ken hier een plaats, Boxtel, daar zie je ook de mensen zuur kijken, want daar heb je een gemeente die meent het voor de zwakkeren op te moeten komen, waardoor ze allerlei obstakels hebben genomen voor de automobilist. Op bijna iedere belangrijke drukke wegen hebben ze camera’s geplaats om de snelheid te controleren.
En zie zwakkeren die doen ook weer niet volgens de voorgestelde wetgeving, zij denken dan dat alles kan en mag, zie hier de ergernissen die dan de verzuring van het volk gaat plaats vinden.
Onze ergernissen zijn we zelf, omdat we niet volgens de wetten nakomen, en doen maar waar we zin in hebben.
De ergernissen van de Nederlander is zeer groot., door verkeerde maatregelingen die mens voor elkaar bedongen hebben.

Terug komend op Indonesië, dat er door de TNI ingegrepen zal worden verklaart al hoe ingewikkeld het daar aan toe gaat.
Daar kan ik nog wel een a4 vol van filosoferen, hoe dat daar zal aflopen……………

Slamet Gunung Jaya
Gebruiker
User icon of Slamet Gunung Jaya
spacer line

De foto die U laat zien, een foto die genomen is uit een verkeerde hoek, Foto journalisten kunnen een foto maken wat 1000 woorden spreekt, deze komt ook over wat zullen we denken, NEGATIEF of positief.
En deze Nieuwe Officieren zijn niet van de TNI maar dit is de Politie.

Dit straald gezag en respect uit, niet zoals de softy uniformen en gedrag van de Nederlandse politie. Emoticon: Bye bye

It’s Not About Where You Come From, It’s About Where You’re At and What You’ve Got.......

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat dat uitstraalt is een politie staat, die respect heeft, maar waar je ook nog wel even achter je oren krabbelt, hoe ze met de criminaliteit om gaat.
Gelijk heb je dat het verschil groot is, maar we kunnen nog al vrij onze mening ventileren.
En dat gaat daar niet zo gemakkelijk, tolerantie, en gedogen is onze handicap, je kan zien hoe er hier op allerlei mannieren de veiligheid worden aangepakt door technische middelen, camera’s die opsporing toch vergemakkelijkt.
Maar in beide landen is ondanks de aanpak de criminaliteit niet minder om…………….

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,339 pageviews Een website van indahnesia.com