Woon/verblijfkosten in INA (serieus)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Ik heb maar een nieuw topic aangemaakt. Tot dusverre hebben we de volgende gegevens over wonen in IndonesiŽ. De bedragen zijn in Ä, en afgerond. Ze dienen ALLE kosten te omvatten, dus ook tickets naar NL of SIN, verzekeringen en wat die meer zij.

-1000 Hans, Yogya
-1400 Martin en Ayu, Bintan
-1750 Yogya-Bali
-3000 Tomysu (incl. ruim Ä 1000 voor in JKT studerende zoon)

Iemand vergeten?

Het is een wat triest lijstje met slechts 4 bijdragen, maar tja...
Alle bedragen lijken te zijn gebaseerd op gehuwd stel met kind(eren). Ik zie dan ook graag berichten van mensen die in INA wonen die NIET in die situatie verkeren. Vrijgezellen, pensionado's, you name it.

Uiterst vriendelijk (zo ben ik) verzoek: UITSLUITEND reageren als je in INA woont en iets substantieels hebt bij te dragen. Wat iemand kwijt is aan bijvoorbeeld Internet is uiterst interessant, maar hier gaat het om totaalbedragen per maand in euro's. Een verklaring daarbij is natuurlijk welkom.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ja, je bent mij vergeten! Verblijf 2 personen in Bali!

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Ja maar, ja maar, je had toch geen totaalbedrag per maand opgegeven Novi?

tomysu
Gebruiker
spacer line

hans, visumkosten heb ik geen last van maar eventuele tickets naar nederland of uitstapjes naar bijv. singapore vind ik niet dat dat bij het levensonderhoud hoort. staat er bij mij dus ook niet bij vermeld, de een gaat namelijk een keer per jaar en de ander gaat misschien wel 2 of meerdere keren per jaar. denk dat de meesten wel weten wat een reisje kost dus dat hoeven ze dan alleen maar toe te voegen. wat betreft ziektekostenverzekering ook die heb ik niet want ben daar ( schande) nog steeds mee bezig om wat goeds te zoeken niet eens zozeer voor mijzelf maar meer voor mijn zoon. om dit topic beetje overzichtelijk te houden hier mijn commentaar/aanvulling op antwoord een paar posts beneden van hvdb ............... ben het niet eens hans sorry, ik ga gemiddeld toch wel twee keer per jaar terug naar nederland en nu verbouwing van mijn huis ( 175 jt ). ik dacht dat het de bedoeling was van dit topic om mensen een schatting van levensonderhoud in ind. te geven en dit zijn zaken die extra zijn en niet echt nodig om te kunnen leven. bijv de verbouwing is leuk maar niet nodig, dit doe ik alleen maar omdat ik toevallig wat geld verdiende met een leuke deal.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-10-2008 15:32 tomysu wrote: ....maar eventuele tickets naar nederland of uitstapjes naar bijv. singapore vind ik niet dat dat bij het levensonderhoud hoort.

Hangt er maar van af wat je als levensonderhoud ziet. Ik vind wel zeker dat trips naar patria voor mij bij mijn levenskosten horen. Een ander besteedt zijn geld aan allerlei verfraaiingen aan zijn woning wat - in mijn ogen - niet bij levenskosten hoort omdat het niet noodzakelijk is.
En Hans heeft daar in zijn eerste regel ook kenbaar gemaakt dat het er voor hem wel bijhoort.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ben ook benieuwd wat een alleenstaande besteedt. Of een stel zonder kids.
Zal aanmerkelijk verschillend zijn. Met smart wachten we het bedrag van Novi af.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ok, als ik mijn bedragen bij elkaar optel dan kom ik op ongeveer Rp 6 miljoen.....daarbij nog de ziektekostenverzekering (die had ik in NL) dat was geloof ik 50 of 60 euro per maand, maar dat was nog onder de oude regeling en kan nu niet meer zo goedkoop meende ik. Visumkosten werden ook wel betaald door mijn werkgever, vliegtickets niet. Maar dat verschilt zů per periode en maatschappij. Ik wilde (uit vliegangst) alleen maar met Singapore Airlines, dus dan betaalde ik zo 300 euro voor een retourtje als het niet meer was.....

Maar laten we het er maar op houden dat het verblijf alleen ongeveer Rp 6 miljoen kostte, maar dan leefden we ťcht heel sober. Niet als expat, niet als toerist...maar wel meer dan lokale bevolking.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Op 22-10-2008 17:39 schreef NoviKirana:
Ok, als ik mijn bedragen bij elkaar optel dan kom ik op ongeveer Rp 6 miljoen.....

Dank, Novi. Een paar vragen: je woonde in Denpasar? Wanneer was dat, en wat was de koers van de Rp toen ongeveer? En uit wie bestaat `we'?

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

[quote] Op 22-10-2008 15:32 schreef tomysu:
hans, visumkosten heb ik geen last van maar eventuele tickets naar nederland of uitstapjes naar bijv. singapore vind ik niet dat dat bij het levensonderhoud hoort./quote]

Ik denk dat je alles moet rekenen wat je onder normale omstandigheden steeds weer uitgeeft. Als je elk jaar naar NL gaat, moet je dat meerekenen. Ik ben ruim 10 jaar niet meer in het kikkerlandje geweest, dus ik reken geen ticket NL mee. Wel tickets Singapore, want dat is een halfjaarlijks terugkerende straf. Als je uit vrije wil daarheen gaat ook, als je dat vaak doet. Martin op Bintan gaat minstens een keer per maand naar SIN. Meerekenen, vind ik...

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

'We' zijn mijn Indonesische man en ik. Wij woonden in Denpasar, op de grens met Sanur in Renon. Maar goed, Renon staat natuurlijk bekend om de grote dure huizen, wij woonden echt op de grens! Hoewel ik over het huis ook niet mag klagen trouwens want het had een veranda, woonkamer, 2 slaapkamers, badkamer met bad en warm water, extra toilet en een (lege) keuken. Daarnaast een mooie tuin met fruitbomen. Echt wel een droomhuisje en als we langer waren gebleven dan hadden we het echt wel mooi in kunnen richten.
Dit verblijf in Denpasar was 2006. De koers? Poeh....ff denken. Ik deed (en doe nog steeds) altijd 10.000 Rp = 1 euro. Maar dat klopte niet helemaal...'t zal denk ik rond de 11.000 Rp zijn geweest.

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

Bijgewerkt lijstje (met dank aan Novi):

- 600 NoviKirana, Denpasar (2006)*
-1000 Hans, Yogya
-1400 Martin en Ayu, Bintan
-1750 Yogya-Bali
-3000 Tomysu (incl. ruim Ä 1000 voor in JKT studerende zoon)

*Stel zonder kind(eren). De andere entries zijn stellen met koters.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,930 pageviews Een website van indahnesia.com