toeristen visum

Subforum Het visumgebeuren 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dingef
Gebruiker
spacer line

ik heb net zitten lezen op de site van de nederlandse ambassade.
Het hele verhaal staat erop wat je nodig hebt.
Komt allemaal bekend voor Emoticon: Shiny

ik zie echter niks staan over een persoonlijk uitnodigingsbrief naast degene die je bij de gemeente moet halen......

weet iemand of je deze ook moet maken bij de aanvraag van een toeristenvisum voor mn vriendin?

oh, en nog een vraagje.. wat houdt hetvolgende precies in :
niet het gereserveerde ticket als ik het goed begrijp?

"reisschema (Lembar Perjalanan), volledig ingevuld en ondertekend door de aanvrager"

alvast bedankt voor jullie hulp

Frank

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Je moet inderdaad een uitnodigingsbrief bij de gemeente halen, hoewel er ook gemeenten zijn die daar niet aan doen. Dan moet je zelf een brief opstellen en die laten ondertekenen op het gemeentehuis.

Ik heb de vorige keer de brief van de gemeente gehaald en daarnaast een brief erbij gedaan waarom we mijn schoonmoeder wilden uitnodigen, wat we gingen doen en waar we zouden verblijven. Dan is dat meteen samengenomen met het reisschema.

Geen enkel probleem gehad verder met de aanvraag op deze manier, was binnen de gestelde tijd geregeld.

Succes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-10-2008 20:50 dingef wrote:

ik zie echter niks staan over een persoonlijk uitnodigingsbrief naast degene die je bij de gemeente moet halen......

weet iemand of je deze ook moet maken bij de aanvraag van een toeristenvisum voor mn vriendin?

oh, en nog een vraagje.. wat houdt hetvolgende precies in :
niet het gereserveerde ticket als ik het goed begrijp?

"reisschema (Lembar Perjalanan), volledig ingevuld en ondertekend door de aanvrager"

alvast bedankt voor jullie hulp

Frank

Kijk ook even op de IND site.

Verder schrijft de amabassade dit over de uitnodiging/garantstelling/legalisatie.

gelegaliseerde uitnodiging of garantverklaring, volledig ingevuld en ondertekend door de referent of sponsor. Deze kan tegen betaling worden verkregen bij de gemeente waar de sponsor of referent woonachtig is;

Ik moet er meteen bijzeggen dat dit eigenlijk niet juist is. Een gelegaliseerde uitnodiging is wat anders dan een garantverklaring. Uitnodiging is altijd nodig en garantverklaring alleen als er een sponsor is. Sommigen gemeenten hebben dit gecombineerd andere kunnen wel je handtekening legaliseren en moet je de garantverklaring downloaden van de IND site.

Reisschema is alleen nodig indien de aanvrager zelfstandig een visum aanvraagt en gebruik maakt van een pakketreis (vlucht, hotels etc) Je moet inderdaad wel een optie op een retourticket kunnen overleggen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 21-10-2008 21:15 schreef NoviKirana:
Je moet inderdaad een uitnodigingsbrief bij de gemeente halen, hoewel er ook gemeenten zijn die daar niet aan doen. Dan moet je zelf een brief opstellen en die laten ondertekenen op het gemeentehuis.

Ik heb de vorige keer de brief van de gemeente gehaald en daarnaast een brief erbij gedaan waarom we mijn schoonmoeder wilden uitnodigen, wat we gingen doen en waar we zouden verblijven. Dan is dat meteen samengenomen met het reisschema.

Geen enkel probleem gehad verder met de aanvraag op deze manier, was binnen de gestelde tijd geregeld.

Succes!

duidelijk.. die brief ga ik er dus ook gewoon bij doen

thanks Emoticon: Shiny

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 21-10-2008 22:56 schreef Anne Mieke:

...

Kijk ook even op de IND site.

Verder schrijft de amabassade dit over de uitnodiging/garantstelling/legalisatie.

gelegaliseerde uitnodiging of garantverklaring, volledig ingevuld en ondertekend door de referent of sponsor. Deze kan tegen betaling worden verkregen bij de gemeente waar de sponsor of referent woonachtig is;

Ik moet er meteen bijzeggen dat dit eigenlijk niet juist is. Een gelegaliseerde uitnodiging is wat anders dan een garantverklaring. Uitnodiging is altijd nodig en garantverklaring alleen als er een sponsor is. Sommigen gemeenten hebben dit gecombineerd andere kunnen wel je handtekening legaliseren en moet je de garantverklaring downloaden van de IND site.

Reisschema is alleen nodig indien de aanvrager zelfstandig een visum aanvraagt en gebruik maakt van een pakketreis (vlucht, hotels etc) Je moet inderdaad wel een optie op een retourticket kunnen overleggen.

gr
Anne Mieke

bedankt voor je info Anne Mieke.. helemaal duidelijk nu.. ik snapte dat van dat reisschema niet, maar nu wel

Frank Emoticon: Smile

dingef
Gebruiker
spacer line

ik zie dat de visum aanvraag 60 euro kost

mn vriendin moet ook nog eerst een paspoort laten maken

weet iemand wat dat kost in Indonesie?

Frank

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Verschilt geloof ik per plaats, net als in NL..mijn schoonmoeder moest dat ook....ik meende iets van Rp 400.000

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja laten we het maar op de "plaatstelijke" Emoticon: verschillen houden.
Tussen 500.000 en 750.000.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dingef
Gebruiker
spacer line

ok, wederom bedankt voor de info! Emoticon: Shiny

Frank

dingef
Gebruiker
spacer line

ben ik weer met nog een vraag Emoticon: Blush

is het mogelijk om al in Februari een visum aan te vragen om in April of Mei naar Nederland te komen?
Of is er een maximum aan het aantal dagen van tevoren aanvragen?

Zie wel dat het op zn laatst 2 weken voor de datum kan, maar niet
of er een maximum aan is van tevoren aanvragen...............

Ik wil namelijk het liefst in mn vakantie samen dit regelen

Frank

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Emoticon: Blush ? Nergens voor nodig.

Als het visum wordt aangevraagd dan is dat tezamen met de optie voor het ticket. Als dat ticket in april of mei is dan kan dat zonder problemen. Zelfs eigenlijk beter om dat een tijd van te voren te doen. Heb je ook nog eens kans op een wat voordeliger ticket. Mooie tijd ook voor in Nederland. Alles in bloei en het begint mooi weer te worden (en veel extra vrije dagen)
Heel slim dat je dat samen in jullie vakantie wilt regelen. Kan altijd een beetje helpen. Zien ze jou ook.
En als er nog iets is dan roep maar.

gr
AM

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Visumaanvraag kan worden ingediend vanaf 3 maanden voorafgaande aan de datum van vertrek.
"Op z'n laatst 2 weken voor vertrek" zou ik maar niet doen want soms is het meer dan 3 weken. Risico.....
Als je vriendin alles in orde heeft, dan kan ze beter alleen gaan (in Jakarta). Als je meegaat, irriteert dat de beambtes doorgaans en krijgen ze het idee dat er weer een "onnozele kampungkip" wordt uitgenodigd die niet in staat is zelf iets te regelen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prijs van paspoort is afhankelijk van woonplaats en haast (of niet). Rp. 1 miljoen voor 1 dag in Yogyakarta.

dingef
Gebruiker
spacer line

ok, tegenstrijdige meningen zie ik Emoticon: Shiny

ik had ook altijd begrepen dat t beter was om samen te gaan.......
vriend van mij kreeg het nl eerst niet voor mekaar (3x aangevraagd)
geweigerd wegens het zo leuk genoemde vestigingsgevaar...

en toen ze later samen gingen was t ineens geen probleem
dit was wel in thailand dan....

Frank

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hangt er vanaf waar je het aanvraagt: als je op de consulaten/consulaire vertegenwoordigers in Bali, Yogyakarta, Jepara doet, dan kan jezelf meekomen. In Jakarta heb ik het idee dat het contraproductief werkt.

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 23-10-2008 09:37 schreef Yogya-Bali:
Hangt er vanaf waar je het aanvraagt: als je op de consulaten/consulaire vertegenwoordigers in Bali, Yogyakarta, Jepara doet, dan kan jezelf meekomen. In Jakarta heb ik het idee dat het contraproductief werkt.

ok, komt mooi uit dan Emoticon: Yes! , wilde het sowieso op Bali gaan doen

Frank

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ah dat vestigingsgevaar.....dat is inderdaad het grote probleem tegenwoordig. Je moet ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk papieren bij de aanvraag doet die aantonen dat je vriendin gewoon weer terug wil en ook terug moet. Het helpt om een verklaring van haar werk of studie erbij te voegen dat ze dat doet en wanneer ze weer terug verwacht wordt. Ook een verklaring van huiseigenaar kan helpen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-10-2008 10:07 dingef wrote:

ok, komt mooi uit dan Emoticon: Yes! , wilde het sowieso op Bali gaan doen

In Kuta kun je best met Arifin te maken hebben, als ie er nog is en er al iets te kiezenÖ

On 23-10-2008 10:08 NoviKirana wrote:
Ah dat vestigingsgevaar.....dat is inderdaad het grote probleem tegenwoordig. Je moet ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk papieren bij de aanvraag doet die aantonen dat je vriendin gewoon weer terug wil en ook terug moet. Het helpt om een verklaring van haar werk of studie erbij te voegen dat ze dat doet en wanneer ze weer terug verwacht wordt. Ook een verklaring van huiseigenaar kan helpen.

Het grote probleem is juist dat dat niet altijd met papieren aan te tonen valt. Verklaring van werk of studie is leuk, moet er dat (gecontracteerde) werk of studie er wel zijn.

gr
AM

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-10-2008 12:31 Anne Mieke wrote: Het grote probleem is juist dat dat niet altijd met papieren aan te tonen valt. Verklaring van werk of studie is leuk, moet er dat (gecontracteerde) werk of studie er wel zijn.

In dubieuze gevallen wordt het nagecheckt. En aangezien Indonesiers slechte leugenaars zijn................valt iemand snel door de mand.

dingef
Gebruiker
spacer line

ze heeft ook een eigen huis en grond in Java.. dus papieren daarvan zullen ook positief werken denk ik..... hoop ik Emoticon: Shiny

Frank

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 23-10-2008 12:31 schreef Anne Mieke:

...

In Kuta kun je best met Arifin te maken hebben, als ie er nog is en er al iets te kiezenÖ

...

Die is inderdaad aardig, maar ik vind hem ook wel wat 'zakelijk'...Die andere man was de beroerdste ook nog niet.....Pak Ketut ofzo meende ik dat hij heette.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-10-2008 15:20 dingef wrote:
ze heeft ook een eigen huis en grond in Java.. dus papieren daarvan zullen ook positief werken denk ik..... hoop ik Emoticon: Shiny

Zeker prachtig als je vermogen kan aantonen. Moeten de eigendomsakten wel op haar naam staan. Indien zo, dan heb je een sterke troef.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-10-2008 15:20 NoviKirana wrote:

...

..............Die andere man was de beroerdste ook nog niet.....Pak Ketut ofzo meende ik dat hij heette.

Nou eh, hij heeft mij behoorlijk dwarsgezeten.....en Arifin breide het recht....

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 23-10-2008 17:11 schreef Yogya-Bali:

...

Zeker prachtig als je vermogen kan aantonen. Moeten de eigendomsakten wel op haar naam staan. Indien zo, dan heb je een sterke troef.

ja, moet ik nog voor de zekerheid even met haar checken of t op haar naam staat, maar volgens mij wel...

Frank

dingef
Gebruiker
spacer line

oh, die zorgverzekeing kun je zeker daar ook wel bij een reisburo ofzo regelen waar je ook t ticket kan reserveren of heb je niet van zulke buro's in bali?

Frank

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,196 pageviews Een website van indahnesia.com