Praat, Meld, Klets, post maar raak!

Subforum Andere praat 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-11-2008 20:01 merapi wrote:
Ja Sieb, maar leuk is dit niet!
en inderdaad, dit soort gedrag heeft niet met cultuur en geloof te maken, ik geef je helemaal gelijk.
Maar ik begrijp het dualistische gedrag niet: zijn Indonesische eega was te beperkt qua opleiding, en naar mij is hij enorm kritisch; ik moet mij direct totaal Indisch aanpassen, kan natuurlijk niet! met al die poldergeentjes.
Nog even en ik moet in sarong en kabaja rondlopen[mooie dracht trouwens]
Maar ik zal wel begrip op blijven brengen, betoel., maar ik laat mij niet overheersen en al helemaal niet een kopie worden van een ex, .

Maar ik zal wel begrip op blijven brengen,

Maar ga daar niet mee door tot het oneindige en blijf een beetje jezelf want als hij daar niet mee kan leven dan is hij jou niet waard, cru gezegd misschien.
Stel hem eens voor dat hij zich wat aanpast aan jouw verlangens,ideŽen enz.
Wat wil hij nou dan, een lieve vrouw die zichzelf Emoticon: Party! is of een replica van een ex waar hij vanaf is.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Mee eens, Yoke. Merapi, je zegt aldoor: hij heeft hulp nodig, hij heeft mij nodig. Blijf jezelf wel afvragen waarvoor hij jou dan nodig heeft. Het komt op mij een beetje over alsof hij zich ook wel graag wentelt in zijn slachtofferrol. Ik bedoel dit niet onaardig, maar je moet wel erg uitkijken dat je dit gedrag niet versterkt door je aldoor als hulpverlener op te stellen, althans, zo komt het op mij vaak wel over. de niet leuke kanten van zijn gedrag vergoeilijk je door zijn verleden.
Wat wil je zelf van deze relatie, wat geeft hij jou, naast dat je het fijn vindt om hem te helpen. Als hij zelf niet over het verleden wil praten (waar jij het wel vaker over hebt), wat is hij zonder zijn verleden voor jou? Ben je echt gelukkiger met hem dan zonder hem?
Laat ik wat duidelijker zeggen wat ik bedoel: jouw relatie komt op mij niet over als een erg gelijkwaardige relatie. Voor mijzelf is dat een hele essentiele basis van een goede relatie.
Nou, Merapi, ik schrijf impulsief wat vragen /opmerkingen op, kijk maar of je er iets mee doet of niet.

Fijne avond nog,
groet Elsbeth

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee hoor Yoke, in die rol pas ik niet en al helemaal geen replica van ex, trouwens die kan ik niet eens vervullen.
Ik begrijp het wel, na 25 jaar huwelijk met zijn vrouw en dan ineens een spontane Nederlandse vrouw, ja dat is even de knop omzetten, maar ja dat geldt voor mij ook,
Het komt wel goed, moet kunnen we kennen elkaar al 5jaar.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Het komt wel goed, moet kunnen we kennen elkaar al 5jaar.

Alshet na 5 jaar nog niet kan dan weet ik het ook niet meer.

Als hij nog steeds zijn leven laat leiden door het lijden dat hij heeft geleden en jou daar in mee trekt dan mag hij wel eens aangepakt worden. Probeer niet steeds de hulpverlener te zijn, het is je partner / vriend die toch nog goed bij zijn verstand is en zelf mee kan werken aan oplossingen van zijn problemen.

Misschien zit je hier niet op te wachten maar het moest me even van het hart.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja precies Yoke, heb een lang gesprek met hem gehad en precies: een gelijkwaardige relatie moet er zijn, en hij moet uit die slachtoffer en die dominate vaderrol weten uit te komen.
Natuurlijk is hij zelf verantwoordelijk voor zijn problemen, zijdelings kan ik hem wel helpen, maar toch..
Daar komt bij dat hij gepensioneerd is en ik nog volop werk en midden in het leven sta en ja dat betekent dat ik soms mijn aandacht moet verdelen.
Yoke, ik denk wel dat we eruit komen, want zorgzaam en lief is hij zeker, maar ja niet dat eeuwige vergelijken met zn jeugd en opvoeding in Indie; ik weet daar kun je nooit een streep onder zetten, maar wel proberen los te laten.
Hartelijke groet,
Wilma/Merapi

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 05-11-2008 12:18 merapi wrote:
Ja precies Yoke, heb een lang gesprek met hem gehad en precies: een gelijkwaardige relatie moet er zijn, en hij moet uit die slachtoffer en die dominate vaderrol weten uit te komen.
Natuurlijk is hij zelf verantwoordelijk voor zijn problemen, zijdelings kan ik hem wel helpen, maar toch..
Daar komt bij dat hij gepensioneerd is en ik nog volop werk en midden in het leven sta en ja dat betekent dat ik soms mijn aandacht moet verdelen.
Yoke, ik denk wel dat we eruit komen, want zorgzaam en lief is hij zeker, maar ja niet dat eeuwige vergelijken met zn jeugd en opvoeding in Indie; ik weet daar kun je nooit een streep onder zetten, maar wel proberen los te laten.
Hartelijke groet,
Wilma/Merapi

Als hij een zinnige invulling van zijn vrije tijd probeert te vinden dan hoef jij niet op je tenen te lopen om je tijd en aandacht te verdelen.
Hij is nog jong genoeg om iets te ondernemen hoor en anders 2 x p.w. naar de bejaardensoos of computerles nemen, sporten o.i.d. dat geeft jou een beetje lucht.

niet dat eeuwige vergelijken met zn jeugd en opvoeding in Indie; ik weet daar kun je nooit een streep onder zetten, maar wel proberen los te laten.

Hij moet ook willen loslaten en meer met beide benen in deze tijd komen te staan.
Je ziet het goed als je zegt dat hij wel moet proberen los te laten, maar daar moet hij dan nu ook eindelijk mee gaan beginnen. Emoticon: Yes!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Merapi,
Ike mag wel heel blij zijn met jou. Ik vind dat je ontzettend geduldig en begrijpend naar hem toe bent. Ik zou niet zoveel geduld kunnen opbrengen, ofschoon men mij geduldig vindt. Mijn man zit nu ruim 2 jaar in zijn prť pensioen en ik werk nog steeds, maar hij heeft gelukkig een heleboel te doen. Klussen in huis en tuin, lange afstanden fietsen (samen met vrienden) Ik sport al heel wat jaren en sinds kort gaan we met z'n 2en en dat is heel leuk. Is dat niets voor jullie; gewoon samen iets doen. Net wat Yoke zegt: een zinnige invulling van zijn tijd proberen te vullen".
Ik wens je veel sterkte toe.
Groetjes,
Pam

Sjon_sv
Gebruiker
spacer line

Sjon_sv
Gebruiker
spacer line

Hallo Vrienden
Praat maar,en vrije praat dat is iets wat ik nl zoekt en hoopt dat men het ook leest.
Ik was een jaar of 10 geleden Lid van een groep , daar is geen vrije meningsuiting. Ik wilde daar mijn hotmail adres bekend maken. maar dat was verboden dat merkte ik toen ik het toch deed en werd meteen verbannen. Mensen die lid zijn van deze groep mogen elkaar niet via die groep kennis met elkaar maken. Geen tips of info door spelen
Anno 2008 is het nog steeds zo Emoticon: Yes! Zo heb ik Vrienden die wonen op Bali (Nederlanders) die via een stichting goed werk doen voor de arme Balinees.
http://earth.childrenglobal.com) Deze mensen probeerde via deze groep VVB hun afdres bekend te maken dat mocht niet , mits als er betaald zou worden. Emoticon: Party! Zo waren er Leden uit die groep die wilde kennis maken ivb met hulp te geven voor Hun werk op Bali Dat werd zo gedraineerd(beheerdster) en duurde zo lang dat die hulpverleners in spe al weer terug waren in Nederland. Emoticon: Confused Deze stichting op Bali die arme werkeloze Balinesen helpen met Hun kinderen te kleden (schooluniform) en onderwijs op Bali dat niet altijd zo als hier gratis is Emoticon: Sadley Op moment sponseren Nederlanders -Belgen - Amerikanen en Duitsers deze Stichting op Bali. Waar het op moment wegens een negatieve waarschuwing het weer bergafwaarts gaat. Ivb met de terechtstelling van 3 terroristen van de aanslag op 12 Oktober 2002 in Kuta. Islamitische moslims op Java onder aanvoering van Ansharut Tauhid is het Indonesische Leger in hoogste staat van Paraatheid gebracht alle verloven ( Java ) zijn ingetrokken en de aanwezige toeristen worden verzocht niet te komen waar veel mensen aanwezig zijn . Daar zitten de Balinesen echt niet op te wachten net het weer wat beter gaat ,de mensen daar moeten het van ons hebben. Emoticon: Devil groetjes sjon

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Bedankt Pam voor je reactie, zowel Yoke als jij hebben totaal gelijk, en inderdaad ik heb veel geduld, niet alleen naar Ike maar ook voor mensen die binnen mijn beroepssfeer liggen, ik probeer voor iedereen tijd en aandacht te maken.
Gelukkig doet Ike ook veel:vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis, hij geeft pc les aan senioren, doet klusjes.
Wat doe jij dan voor sport?- kan leuk zijn met zn tweetjes.
Eigenlijk komt het hier op neer:ik moet totaal van hem zijn.
brrrrrrrr, kan dat niet opbrengen..

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Sjon, de ervaringen aangaande VVB heb ik al meerdere malen gelezen, jammer dat men op die manier te werk gaat Emoticon: Stupid

Maar oke, zoals je zelf al gepost hebt, hier kan wel heeeeel veel, dus gewoon hier blijven posten zou ik zeggen! Gezellig Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hi Merapi,
Ik fitness al jaren (probeer dat 3x per wk. te doen na het werk) en de laatste tijd doe ik ook aan yoga. Jan houdt niet zo van teamsporten en daarom is fitness ťťn van de sporten wat hij in zijn eentje kan doen. Sinds kort doen wij dat met z'n 2en. Wij treffen elkaar dan 's middags bij het sportcentrum en na afloop drinken we wat. Gezellig is dat.

Eigenlijk komt het hier op neer:ik moet totaal van hem zijn.

Merapi/Wilma,
Dit is toch vreselijk benauwend? Je hebt toch ook nog een eigen leven? Zoals uitgaan met vriendinnen etc. Of doe je dat ook? Je kunt toch moeilijk totaal van hem zijn? Ik vind dat nogal egoÔstisch van Ike.
Maar weet je; ik had vroeger ook een broer waarvan de vrouw dag en nacht voor hem klaar moest staan. Ik had zielsmedelijden met haar. Ik heb dat ook tegen mijn broer en schoonzuster gezegd, maar zoiets zit totaal in zijn karakter. Als mijn schoonzus een ochtend of zo weggeweest was dan was hij vreselijk sikkeneurig en mopperig. Ik hoop voor jou dat Ike niet zo is.
Ik denk toch dat je meer voor jezelf moet opkomen, want op den duur is het zo geen leven. Je cijfert je totaal weg.
Groetjes,
Pam

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Pam, zeker moet ik meer assertief zijn, hij geeft het nb zelf aan.
,maar doet er verder niks mee.
Het was wel een weekendje:
Afgelopen vrijdag belde dochter Eva, dat een huisgenoot [1 kamer naast haar] dood is aangetroffen; hij bleek al 3 dagen dood te zijn.Een jongen van 22 jaar,hij had al van kindsaf aan diabetis.
Om een lang verhaal kort te maken:Eva wilde niet meer op haar kamer blijven,was een hectische toestand:politie,ambulance,zelfs recherche..[heb gelijk gezegd kom maar bij mij]
Eva heeft jl maart haar oma al dood aangetroffen, en nu ook dit.

Misschien een vraag aan Kiwimave: kan een zo"n jong iemand aan diabetis sterven?
Eef logeert voorlopig bij mij, ze was totaal overstuur.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Wilma,

Ik heb 20 jaar geleden een paar jaar hypoglycemie gehad dat is eigenlijk het omgekeerde van diabetes dus ik weet er wel een klein beetje vanaf.
Bij diabetes heeft de patient een constante vorm van hyperglycemie als er niks aan gedaan wordt in de zin van dieet en/of medicatie.
Bij hypoglycemie is de bloedsuikerspiegel eigenlijk constant te laag en bij hyperglycemie constant te hoog.
Diabetes heb je in twee soorten; de soort die mensen als kind ontwikkelen en de ouderdomsdiabetes die er langzaam insluipt. De eerste vorm is meestal veel ernstiger waardoor er vaak medicatie nodig is (insuline). Bij diabetespatienten is het belangrijk om de goede balans in het eetpatroon te houden eventueel aangevuld met medicijnen dus. Maar dan kan het toch wel eens mis gaan als de patient te laat eet medicijnen niet op tijd neemt, juist teveel suiker en teveel vet in een keer neemt en alle combinaties daarvan. Wanneer bij diabetes een hypo ontstaat kan bloedsuikerspiegel ineens heel erg laag worden zo laag dat de patient zelfs in coma kan raken en als er niet op tijd ingegrepen wordt met suiker, medicijnen etc. kan dit inderdaad zelfs tot de dood leiden. Van diabetes is ook bekend dat er ook veel en vaak en gevaarlijke complicaties kunnen ontstaan. Dit was de lange versie.
De korte versie: ja zo'n jong iemand kan inderdaad aan diabetes sterven.

(ik hoop dat ik niks voor de voeten van Kiwimave wegmaai)

En ik hoop ook dat het tussen jou en Ike goedkomt. Probeer bij jezelf na te gaan waarin hij je gelukkig maakt (en NIET ongelukkig zoals dit) dus van het positieve uit te gaan Emoticon: Smile .

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Wilma wens Eef maar heel veel sterkte, het is niet niks om te moeten horen dat er al 3 dagen een kamergenoot dood in huis ligt.
Even lekker opvangen, beetje verwennen en dan weer terug in haar normale levensritme. Wil ze wat meer weten over diabetes dan is er op internet ook genoeg te vinden en inderdaad er kunnen allerlei nare complicaties door ontstaan.
Ik heb diabetes II Emoticon: Bye bye weet er dus wel wat van af. Ook medicijngebruik kan de bloedsuikerspiegel compleet in de war doen raken. Voor de Astma moet ik nu hoge dosis prednisolon gebruiken en daarvan raakt alles in de war, moet dus goed onder controle blijven en extra prikken. Op mijn leeftijd zie je de gevaren van onregelmatig leven of eten in en probeer je er op te letten. Ik ken jongere mensen met Diabetes I die leven en eten zoals het hun uitkomt, even de bloedsuikers meten, een beetje bijspuiten en dan gewoon weer verder gaan, tot ze in coma raken. Dit kan met hem ook gebeurd zijn, zeg niet dat het zo is maar het kan. Ik denk dat het feit dat hij al 3 dagen dood lag erger bij Eva aangekomen is.

ik vind de tip van Anne Mieke eigenlijk wel een goeie wat Ike en jij betreft.
Zet eens tegenover elkaar wat wel leuk is met en aan hem en wat je niet leuk vindt, streep dat tegen elkaar weg en probeer verder te gaan met de positieve dingen die dan nog op het lijstje staan, is dat erg in de minderheid dan is het probleem dus groter dan dat je nu denkt.

Mogelijk is Ike bang om jou kwijt te raken en probeert jou daardoor op allerlei manieren te claimen maar heeft hij niet in de gaten dat het averechts werkt.
Sterkte gewenst
Gr. Yoke

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Anne Miek en Yoke,
bedankt lieverds!!
wat betreft Ike, jullie hebben gelijk, maar nu gaat Eva voor, ik moet haar echt opvangen!
In VVWO6 sprong een klasgenootje voor de trein,afgelopen maart haar oma heeft ze dood aangetroffen, en nu dit:
Erg vond ik dat Eva zei:""mama, het lijkt wel of de dood mij achtervolgt,ik wil dat je iedere dag iets van je laat horen, want ik ben enig kind en we hebben geen familie""
tuurlijk!
Ja Yoke, Ike is zeker bang om mij kwijt te raken, terwijl er geen enkele reden voor is.
Alles heeft te maken met zijn verleden, de kampen,contractpensions etc; kortom het is een brok geschiedenis/ervaringen die ik niet kan delen, maar hoogstens begrip voor op kan brengen.
Ik post later nog een bericht over Diabetis

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Anne Miek en Yoke,
Eva heeft de ouders gesproken van haar overleden huisgenoot, plus kreeg ze een soort politieverhoor over de toedracht.

Huisgenoot Jurriaan dronk niet en gebruikte totaal geen drugs[daar werden alle huisgenoten op ondervraagd]- integendeel een vegetarier en net afgestudeerd bioloog.
Hij at onregelmatig, nam zijn medicijnen niet op tijd in.
Ik heb zijn moeder aan de lijn gehad en zij vertelde dat ze haar zoon al 2 keer in een diabetisch coma had aan getroffen, wel dat hij depressief was.
Maar erg is het,Jurriaan heeft nog 2 jongere broertjes.
Eva is weer even naar Leiden om de ouders te helpen de kamer leeg te halen en koffie/thee te zetten, daarna komt ze weer terug.
Ike heeft onmiddellijk hulp aangeboden, dat zonder meer... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 09-11-2008 15:06 merapi wrote:

Misschien een vraag aan Kiwimave: kan een zo"n jong iemand aan diabetis sterven?
Eef logeert voorlopig bij mij, ze was totaal overstuur.

De meeste rijst is al voor mijn voeten weggemaaid, maar toch: jazeker kan dat, deze jongen zal wel DM type 1 hebben gehad (type II komt sowieso al veel minder voor in Indonesie, simpelweg omdat RI veel minder dikkerds kent). Of hij heeft een hypo gehad (dus een te laag bloedsuiker door het spuiten van teveel insuline) of hij heeft te lang aangemodderd met een hyperglykemie (te hoog bloedsuiker), misschien is hij wel naar een dukuh gedaan die allerlei flauwekul heeft verkocht of had hij gewoon geen geld om insuline te spuiten. Hoe dan ook, een triest verhaal. Er vallen helaas erg veel doden door flauwekulgeneeskunde in Indonesie, zowel door alternatieve flapdrollen als reguliere artsen die er niets van bakken.

Overigens komen veel auto-immuunziekten (zoals diabetes mellitus type I, reumatoide artritis en MS) veel minder voor in de tropen dan in een land als bijv Nederland. De wetenschappers zijn er nog niet helemaal uit waarom, mogelijk dat "sun-exposure" en vitamine D (een vitamine dat door de huid wordt gemaakt onder invloed van ultraviolet licht) een rol speelt. Nog een reden te meer om Burqa's etc. te verbieden Emoticon: Smile

Gracias. Sama sama

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-11-2008 19:31 kiwimave wrote:

...
...........Overigens komen veel auto-immuunziekten (zoals diabetes mellitus type I, reumatoide artritis en MS) veel minder voor in de tropen dan in een land als bijv Nederland. De wetenschappers zijn er nog niet helemaal uit waarom, mogelijk dat "sun-exposure" en vitamine D (een vitamine dat door de huid wordt gemaakt onder invloed van ultraviolet licht) een rol speelt. Nog een reden te meer om Burqa's etc. te verbieden Emoticon: Smile
Heej, "leuk" dat ik dat nou eens van iemand anders hoor dat van die vitamine D in relatie tot burka.
Ik weet niet meer waar en wanneer maar ik heb eens een stuk gelezen waarin stond dat eronder (met name) Arabische vrouwen veel depressiviteit voorkomt (maar dat wordt uiteraard doodgezwegen) en ook huidziektes (psoriases en exzeem achtigen) daar werd inderdaad ook gesproken over vitamine D. Nu zit vitamine ook in sommige vetten en heb me wel eens afgevraagd of een van de reden is door veel/meer vet te eten dit mogelijk gedacht werd om het tekort gedeeltelijk op te heffen. Een mens heeft gemiddeld per dag ongeveer 15 minuten zonlicht nodig om deze vitamine te laten opnemen in het lichaam. Het is hiermee dan mogelijk verklaarbaar dat in onze winter mensen meer huidproblemen en maar ook psychische problemen hebben.
In zuidoost Azie zijn in elk geval veel minder psychologen en psychiaters dan hier. Volgens mij maar dat weet ik niet zeker komen er ook minder zelfdodingen voor; ik reken de zelfmoordaanslagen van terroristen hierin niet meer want die hebben een andere "oorzaak"

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 09-11-2008 19:31 kiwimave wrote:

...

Overigens komen veel auto-immuunziekten (zoals diabetes mellitus type I, reumatoide artritis en MS) veel minder voor in de tropen dan in een land als bijv Nederland.

Interessant, nou ga ik me opeens afvragen of het door het zonlicht ,en dus de natuurlijke vitamine die je daar dan ontvangt in de tropen, komt dat ik daar minder last heb van een reumatische aandoening in mijn vinger-en elleboog gewrichten. Hier in Nederland heb ik daar nogal eens last van. Niet zo dat ik niks kan doen,verre van dat, maar wel eens pijnlijk en lastig. Ook de jicht aanvallen in mijn teen/voet is daar minder... ra ra hoe komt dat Emoticon: Confused

hati hati, pelan pelan

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hij at onregelmatig, nam zijn medicijnen niet op tijd in.

Of hij heeft een hypo gehad (dus een te laag bloedsuiker door het spuiten van teveel insuline) of hij heeft te lang aangemodderd met een hyperglykemie (te hoog bloedsuiker),

misschien is hij wel naar een dukuh gedaan die allerlei flauwekul heeft verkocht of had hij gewoon geen geld om insuline te spuiten. Hoe dan ook, een triest verhaal. Er vallen helaas erg veel doden door flauwekulgeneeskunde in Indonesie, zowel door alternatieve flapdrollen als reguliere artsen die er niets van bakken

Volgens mij gaat het hier over een jongeman die in Nederland woont DM (I) heeft en daarvoor gewoon insuline via zijn arts/apotheek verkrijgt.
Volgens zijn moeder at hij onregelmatig en nam zijn medicijnen niet op tijd in.

Er vallen helaas erg veel doden door flauwekulgeneeskunde in Indonesie, zowel door alternatieve flapdrollen als reguliere artsen die er niets van bakken.

Toch hoor ik daar vaak dat ze kencing manis hebben en hun rijst moeten vervangen door mais. Het gevolg is dat ze dan ook alleen maar mais eten en nauwelijks of geen groenten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tje, Merapi, wat een naar verhaal van die huisgenoot van Eva. Afschuwelijk, dat hakt er natuurlijk enorm in. Wat fijn voor zijn ouders dat Eva helpt met het opruimen van de kamer. Belangrijk dat je er voor haar bent, zodat ze haar emoties kan tonen.
Wat betreft jou en Ike: ik probeerde je eerder al duidelijk te maken dat het belangrijk is niet alleen te kijken waarvoor Ike jou nodig heeft, maar ook waarvoor jij hem nodig hebt, van welke kanten van hem jij echt houdt. Ik denk echt dat je moet kijken wat hij voor jou betekent. Dat is denk ik ook wat Anne Mieke en Yoke bedoelen: kijk niet alleen wat er niet goed gaat, maar kijk vooral wat hij voor jou betekent (en niet teveel wat jij voor hem betekent).
Nou, Wilma, ik wens je veel sterkte met alles,

Groetjes Elsbeth.

Kiwimave; ik heb uit mijn colleges van vroeger begrepen dat de plek waar je de eerste 15 levensjaren hebt doorgebracht, bepalend zijn voor het al dan niet krijgen van MS. Tot je 15-de in de tropen wonen, krijg je geen MS, vanaf je 15-de in de tropen, dan wel kans op MS. Klopt dat, of zijn de meningen daarover nu anders?

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Merapi,
Ik vind het heel naar voor je dochter dat ze in haar jonge leventje al zoveel trieste dingen heeft meegemaakt. Dit gaat je niet in je koude kleren zitten. Wel fijn dat jij en Ike haar goed kunnen opvangen.
Wens Eva maar heel veel sterkte.
Groetjes,
Pam

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 09-11-2008 21:10 elsbeth wrote:
Tje, Merapi, wat een naar verhaal van die huisgenoot van Eva. Afschuwelijk, dat hakt er natuurlijk enorm in. Wat fijn voor zijn ouders dat Eva helpt met het opruimen van de kamer. Belangrijk dat je er voor haar bent, zodat ze haar emoties kan tonen.
Wat betreft jou en Ike: ik probeerde je eerder al duidelijk te maken dat het belangrijk is niet alleen te kijken waarvoor Ike jou nodig heeft, maar ook waarvoor jij hem nodig hebt, van welke kanten van hem jij echt houdt. Ik denk echt dat je moet kijken wat hij voor jou betekent. Dat is denk ik ook wat Anne Mieke en Yoke bedoelen: kijk niet alleen wat er niet goed gaat, maar kijk vooral wat hij voor jou betekent (en niet teveel wat jij voor hem betekent).
Nou, Wilma, ik wens je veel sterkte met alles,

Groetjes Elsbeth.

Kiwimave; ik heb uit mijn colleges van vroeger begrepen dat de plek waar je de eerste 15 levensjaren hebt doorgebracht, bepalend zijn voor het al dan niet krijgen van MS. Tot je 15-de in de tropen wonen, krijg je geen MS, vanaf je 15-de in de tropen, dan wel kans op MS. Klopt dat, of zijn de meningen daarover nu anders?

Ja vroeger hield me vast aan de noord-zuid hypothese, tegenwoordig lijkt het wat genuanceerder te liggen, mogelijk dat rassenverschillen ook een rol spelen. De neger of aziaat heeft blijkbaar ook gewoon wat minder kans op het ontwikkelen van MS dan het blanke ras. In Medline is dit het meest recente artikel wat ik heb gevonden over MS en wereldwijde prevalentie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pu(...)anel.Pubmed_RVDocSum

Gracias. Sama sama

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Els,Pam,AnneMiek en Kiwiwave:
Het ging om een gewone Hollandse jongen,nb bijna afgestudeerd bioloog; dus je zou verwachten dat hij met zn insuline om kon gaan.
Maar niet regelmatig eten en ook geen regelmatige leefwijze.
Tja, ik ben geen arts, maar reumatische aandoeningen komen zeker meer voor in NL dan in RI.
De relatie huidklachten en vit D tekort is allang bekend, maar moslims doen er weinig aan, ook worden de kinderen te vaak binnen gehouden,ook in de zomer.
Verontrustbarend is de stijging van Diabetis bij Surinamers en vooral Hindustanen, ze zijn echt een risicogroep.
Van extreem overgewicht is doorgaans geen sprake, maar het voedingspatroon: heel veel suiker en de hele dag eten.

Maar alvast heel erg bedankt voor jullie lieve reacties en ook namens Eva,
Lieve groet,Wilma en Eva

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,181 pageviews Een website van indahnesia.com